М50 с хепи енд (не с Брат Пит)
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
М50 с хепи енд (не с Брат Пит)
Денят е събота, а часовникът показва 10:30... зареден с чаша двойно кафе и пълна кутия цигари се разсънвам във форума
Набързо изпивам кафето и изпушвам 3 цигари, защото от предната вечер съм решил да свалям водния радиатор за профилактика. В 11:00 съм отворил огромния капак и както всеки път се наслаждавам на шестака с пластмасовите колектори
Набързо се ориентирах как се сваля въздухосборника на виското - от двата горни края има по едно щифтче. С отвертката ги подчепих нежно и ги извадих, после цялата пластмаса излиза нагоре без никакъв зор
В долния десен ъгъл на радиатора от страната на мотора има синя пробка - развъртях я и потече антифриз, отвъртях и капачката. Почти невъзможно е да се събере целия, а и бях напазарувал 3 туби по 4 литра READY TO USE
Развъртях скобите на 3-те маркуча, които влизат в радиатора и извадих маркучите. Изкарах и буксата на температурния датчик. Отгоре на радиатора има 2 скоби с по една видия - развъртях ги и радиатора беше освободен. Изкарах радиатора и какво да видя целия е затлачен с пухчета, КОСМИ, кал, мъх. Същото и по радиатора на климатика
Изкарах маркуча и почнах да пръскам вода от чистата страна към боклуците, горе долу паднаха космите и калта. Използвах и почистващ препарат за метални повърхности включително и алуминий, от този дето като го напръскаш и кипи. Промивката на водния радиатор отне около 1 час и 20 минути. Бавно и внимателно, денят е дълъг и за никъде не бързам. Същата процедура и с радиатора на климатика - Водна струя, препарат и пак водна струя. Станаха като нови - чисти и лъскави
Около 14:00 часа почнах сглобяването в обратен ред и вече бързах да видя какво ще покаже най-важния уред, именно температурния. Бях забравил да си завия пробката, но се усетих преди да започна наливането на синкавата течност. Отрязах си едно шише от кока кола 2Л. за фуния, развъртях пробката за обезвъздушаване и почнах бавно да сипвам. Първите 4 литра ги "глътна" много бързо. Почнаха да ми треперят ръцете и краката от глад, жега и хилядите стойки, който заемах. Твърдо бях решен да запаля и обезвъздуша веднага. Отворих втората четири литрова туба и сипах около литър, когато казанчето се напълни догоре
Запалих колата и нивото отиде до белязката "kalt" моментално. Напълних пак до гърлото на разширителното казанче и зачаках кротко да загрее. подадох газ и виското засмука водата, която седеше по питата на радиатора и всичко стана мокро, даже и мен изкъпа
Почна половин часово обезвъздушаване. Вече взе да ми пречернява от жегата и глад, но реших да направя пробно кръгче с пуснат климатроник. Стрелката се беше заковала на 12 часа и не мърдаше през 15 минутното натоварване на "бавния" шестак в лютеницата
Стрелката не мръдваше и милиметър, не беше 12 без 1, но не мърдаше от 12. Доволен от свършената работа в 16:00 се изкъпах и направих неочаквано добра комбинация (душ и ядене)
В 17 часа реших да изкъпя и моя прасчо. Отново душ в 18:00.
Обличам се и с нагласата да заседнем в някое заведение с климатик паля колата и не мога да повярвам - Работи все едно вместо М50 имам мотор от резачка, прекъсва при всякъкви обороти и няма мощност
Изведнъж! Превключих на бензин - същата работа. Обратно у нас, влизам във форума и се опитвам да намеря нещо подобно с търсачката
Не намерих нищо. Спомних си, че преди време бях махнал бобината на първи цилиндър ей така от любопитство и беше навита с черно тиксо. Реших, че е там проблема, запалих колата (19:45) и отидох в магазина. Напазарувах 6 броя BKR6EK, 6 броя лули за бобините, 16 камък специално за свещи на фирмата PROXXON и удължител за трисчотка понеже в оригиналния комплект на колата лиспваше. Самата трисчотка струваше 40 лв на същата марка и реших да ползвам жокер "обади се на приятел" Звъннах на 4 човека, но никой не свърши работа
, а часът беше 21:40
Сетих се, че мусю бриколаж работи до 22 часа и тръгнах бързо натам. Намерих некви китайски ментаци по 5.99, но пък реших, че ще могат да отвият и завият 6 свещи. Часът вече е 22:00, вън е тъмно а колата ми прекъсва ужасно. Няма да мога да спя цяла нощ, и решавам да отидя на паркинга на кауфланд (евала им праим, че паркинга не е заграден, а лампите светят като ден)
Набързо отвивам 2-те гайки под пластмасовите капачки на декоративния капак на Баварското паве, махам капачката за маслото и ми се оркрива полето за изява
Нареждам "сергията" на земята до мене и почвам да сменям подред лула и свещ на всеки цилиндър, а хората минавайки покрай мене зяпаха, все едно не са виждали двигател. Понеже беше адска жега си свалих фанелката. Процедурата ми отне доста време, понеже мотора беше загрял, та си изгорих всички пръсти. Стария собственик беше намотал всички бобини с черно тиксо, явно не е искал да харчи пари преди продажбата, старите свещи бяха бош
Сложих новите части и бързо сглобих пластмасата. Веднага се качих и завъртях ключа и ми грейна усмивката
Врънтах големия кораб на паркинга и резултата беше повече от положителен - много ПАУЪР, ама МНОГО
Веднага забравих за изгорелите пръсти на ръцете, за многобройните ухапвания от комари по цялото тяло. Това не беше важно. Важна беше равномерната работа на мотора, който не потрепваше дори и за миг, никакви поклащания или губене на такт. с 2 думи наистина БАЛАНСИРАН ШЕСТАК
Сега вече мога да си легна и да заспя доволен от днескашната работа
п.п. Ако имате възможност да смените и лулите заедно със свещите - не се замисляйте
п.п.2 Горещо ви препоръчвам свещи на NGK, лулите които сложих са на BOSCH, made in Spain, много мека гума.
Цена за 6 броя свещи - 60лв.
Цена за 6 броя лули за бобини -90лв.
Цена за инструменти - 25лв.
Цена за анрифриз - 45лв.
УДОВОЛСТВИЕТО ДА КАРАШ ШЕСТАК Е БЕЗЦЕННО :!:
Лека нощ










Обличам се и с нагласата да заседнем в някое заведение с климатик паля колата и не мога да повярвам - Работи все едно вместо М50 имам мотор от резачка, прекъсва при всякъкви обороти и няма мощност










Сега вече мога да си легна и да заспя доволен от днескашната работа

п.п. Ако имате възможност да смените и лулите заедно със свещите - не се замисляйте
п.п.2 Горещо ви препоръчвам свещи на NGK, лулите които сложих са на BOSCH, made in Spain, много мека гума.
Цена за 6 броя свещи - 60лв.
Цена за 6 броя лули за бобини -90лв.
Цена за инструменти - 25лв.
Цена за анрифриз - 45лв.
УДОВОЛСТВИЕТО ДА КАРАШ ШЕСТАК Е БЕЗЦЕННО :!:
Лека нощ


- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
Абе човек ти цял бестселър си написал за едно миене на радиатор и едни свещи!!!
Евала!
Ама ми е интересно не те ли заболяха пръстите докато напишеш тоя роман!?!?!?!?
п.п:принципно процедурата с миенето става за преко сили 45минути и не е нужен демонтажа на радиатора,а само да се отмести назад!!!
Поздрави
Евала!
Ама ми е интересно не те ли заболяха пръстите докато напишеш тоя роман!?!?!?!?
п.п:принципно процедурата с миенето става за преко сили 45минути и не е нужен демонтажа на радиатора,а само да се отмести назад!!!
Поздрави
BMW Service Team
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
еуфорията беше притъпила болката от изгореното по пръстите
Лично аз обичам като правя нещо да го направя както е по учебник
Принципно може и за 10 мин да се извърши
но едва ли ще има същия ефект.
Тук не става въпрос за едни свещи и някъв радиатор, става въпрос за любовта към марката

Лично аз обичам като правя нещо да го направя както е по учебник


Тук не става въпрос за едни свещи и някъв радиатор, става въпрос за любовта към марката


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Станчев
Леле,като прочетох разказа,чак на мен ми се доиска да си я направя тази профилактика
Преди това имаше ли местения на температурата на датчика на таблото,имам впредвид да ти е подминавала средата
п.с. ей ,много радостно ми е като прочета такова приключение с хепи енд
Георги Пенчев



Леле,като прочетох разказа,чак на мен ми се доиска да си я направя тази профилактика


п.с. ей ,много радостно ми е като прочета такова приключение с хепи енд


Георги Пенчев
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
@R1cerBoy - М50Б20 е, но понавървява доста
@Penchev - стигала е между 12ч. и 3/4, сега няма колебания.
Снощи направих 3 дръпки на 3 светофара с Е46 320д фейслифт (но не знам с кой мото беше) и резултата беше 3:0 за 34-ти номер на ГАЗ
Снощи долях около 100 грама антифриз, а тази сутрин около 50 грама.
Утре дано да не доливам, че означава теч от някъде

@Penchev - стигала е между 12ч. и 3/4, сега няма колебания.
Снощи направих 3 дръпки на 3 светофара с Е46 320д фейслифт (но не знам с кой мото беше) и резултата беше 3:0 за 34-ти номер на ГАЗ

Снощи долях около 100 грама антифриз, а тази сутрин около 50 грама.
Утре дано да не доливам, че означава теч от някъде


- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
dinozab написа:Кажи го тоя препарат за метали каква марка е и откаде го взе![]()
ми домакински препарат, лошото е че хвърлих опаковката



- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
даже хванах от къде е сълзяло - единия маркуч за радиатора не е бил добре затегнат със скобата
сега би трябвало да държи истинските 21 без 1 



- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
Станчев поздравления за темата.
Времето и парите инвестирани по колата , ти се заплащат с удоволствието от шофирането, сигурност, и по малко бъркане в джоба.
Good luck
Станчев поздравления за темата.
Времето и парите инвестирани по колата , ти се заплащат с удоволствието от шофирането, сигурност, и по малко бъркане в джоба.
Good luck
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Тия Е46-ци с 136 коня не са нищо особенно,колкото и "да се курчат"
стопаните им
И аз съм се дърпал с такива 2 по различно време и различни коли при това и бях доста радостен ,че ги понаказах с камиончето
Важното е,че колата е супер и можеш да й се наслаждаваш сега
Георги Пенчев




Важното е,че колата е супер и можеш да й се наслаждаваш сега

Георги Пенчев
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Мисля че Е46-то беше 150 коня, заради фейслифта? може и да се бъркам, здраве да е. Аз не съм я взел за гонки, иначе щеше да е Е30 М50Б25 примерно
Иначе на стара кола и на млада жена все има какво да й се прави
Определено сега чувството е друго. Имам леки съмнения, че или от капачката таи много леко или от горния О-пръстен на разширителния съд. За по-сигурно ще сменя всичко 

Иначе на стара кола и на млада жена все има какво да й се прави



- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Колега напомни ми за времената,когато и аз ровичках по е34-та с кеф и удоволстие



ТДС - Турбо Див Селянин
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани