м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 22.04.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е34 520

м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от fANTONa » 19 Мар 2014, 20:01

Здравейте колеги,
имам едно питане за малко помощ, понеже по принцип съм от Пловдив, а сега живея в София и не знам към кой да се обърна.

При настъпване на педала, колата ускорява едва едва ... особено при по-високите предавки и по-ниски обороти... а преди си спомням имаше си тяга, всичко. Ако смуче въздух от някъде, възможно ли е това да е проблем с липсата на тяга? Имам датчик на газовия инжекцион, който отчита налягане 360-380 мбара в колекторите, което мисля, че не е нормално.
След много тестове на бензин и газ установих, че колата няма тяга и при бензин и при газ... откачих акумулатора за час, после каране само на бензин - липсва тяга и моментално ускорение при натискане на педала до долу. Много е спъната. Съмненията ми вече са за ламбда-сонда или дебитомер. Има ли начин да се разбере дали работят? Тук в София нямам при кой да отида за преглед, всичките ми познати са в Пловдив.
Някакви идеи?
Последна промяна fANTONa на 19 Мар 2014, 20:45, променена общо 1 път
БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от sixstraight » 19 Мар 2014, 20:26

Виж маншона на дебитомера ама отдолу, при мен беше това ако си с фобос или мегаджет мога да съдействам да закачим колата да видим грешки.
Последна промяна sixstraight на 20 Мар 2014, 21:23, променена общо 1 път
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 22.04.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е34 520

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от fANTONa » 20 Мар 2014, 8:52

sixstraight написа:виж маншона на дебитомера ама отдолу при мен беше това ако си с фобос или мегаджет мога да съдействам да закачиме колата да видиме грешки или кои стойности се разминават от моя варел а налягането е важно диференциалното да е около 1500 милибара


маншона съм го гледал преди месеци, когато сменях и о-пръстена на пластмасата към стъпковия мотор. Тогава всичко беше наред, сега може би пак трябва да проверя.
С фобос съм, при мене измерванията са 1100мбара след редуктора и 360-380 мбара в колекторите (някъде четох, че трябвало да е под 300). Но проблема е в бензина, докато там не върви добре, не мога да я настроя и на газ. Аз си имам и кабел.
БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от sixstraight » 20 Мар 2014, 11:46

При 5 и 6 цилиндров двигател диференциалното налягане трябва да е между 1250 и 1650 милибара. След редуктора е P газ което е налягането на газта от което вадим вакума и получаваме диференциалното налягане. Ако 1100 е диференциалното пробвай да го врътнеш от изпарителя а ако 1100 е налягането на газта може би има проблем, при мен е около 1900-2200. Другото което е наскоро един колега беше писал че колата не му работи на газ и на бензин. Оказа се че е от газовия инжекцион, заработи на газ съответно и на бензин. Пробвай да изключиш компа на ги напълно и да покараш.


Цитат:
Re: М50-проблем с вървежа

Мнение от daddy_ » 24 Фев 2014, 8:59
Благодаря за инфото, колега. Да, явно е от ГИ проблема.
Днес карах близо 100 км с откачен бушон на ГИ. И колата върви. Явно газовата ебава работата и на ЕКУ-то.
Последна промяна sixstraight на 20 Мар 2014, 21:20, променена общо 1 път
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 22.04.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е34 520

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от fANTONa » 20 Мар 2014, 12:24

Усещал съм когато газовия комп бърка бензиновия. Не е това проблема в момента. Колата не върви добре и без да е карам на газ, само на бензин. Нещо или по датчиците или с вакуума, вече не знам къде да търся. Сменях свещи, бубини, лули и какво ли още не.

За ГИ - налягането не зависи ли от диаметъра на дюзите? Моите мисля, че бяха 2,5 мм. Не знам дали е ок това, толкова са ги сложили газаджиите. Диференциалното налягане при мен е около 7-800 мбара и колта си върви добре, но ниските обороти на газ са ми голяма мъка да ги застопоря.
БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от sixstraight » 20 Мар 2014, 12:58

Според мен си за нов газаджия, ама нека и други колеги да кажат да е обективно. http://www.bgdiagnostica.com/index.php/ ... kcion.html
Аз моя газаджия, го отсвирих след монтажа и не съм се връщал там защото щеше да има грозни думи.Не беше стегнал маркучите и изпускаше газ. Клапана на газта беше вързан с постоянен плюс и минус, и даваше 1.5 ампреа консумация съответно ми дръпна акумулатора.Колектора не го е свалял ми директно отгоре с бургията и дюзите са на различни места всяка.
capture_20032014_124018.jpg


Ако някой разбира от ги ще съм благодарен на малко помощ понеже сега плюса на ги е след контакт и не знам как да прекъсна бензиновата помпа когато е на газ. Как да прекъсна аванс процесора когато е на бензин, понеже сега е на копче ако има вариант да стане автоматично.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна sixstraight на 20 Мар 2014, 21:11, променена общо 1 път
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 20 Мар 2014, 15:14

Абе точки , запетайки , словоред....понякога чета ,не разбирам и си мисля че съм малоумен.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 18.11.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 GTS

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от bavaromobila » 20 Мар 2014, 16:43

Махни бушона на газовия инжекцион. Откачи акумулатора и изчакай половин час. Покарай я после на бензин и виж дали има разлика.
Спомням си как ходих при газаджията, защото колата изобщо не вървеше на газ ( не бях пробвал на бензин как върви тогава ) и като включи да я кара само на бензин за да начертае графиката, колата изобщо не вървеше. Викам си брехх... какво стана, тази кола вървеше много повече.... след няколко седмици се усетих, че при неправилна настройка бензиновия компютър се адаптира грешно.
Почти със сигурен, че проблема ти е там. Просто изключи напълно ГИ-то :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 22.04.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е34 520

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от fANTONa » 20 Мар 2014, 18:30

Пробвах го вече това. Същата работа.

Да питам при рязко форсиране от свободни обороти, чува ли се свистене покрай колекторите? Или пък при отпускане на педала след рязкото форсиране? Имам чувството, че смуче въздух отнякъде, но не знам как да разбера ...
БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от The Heartlistener » 20 Мар 2014, 20:27

Относно последното казано - гарнитурките на всмукателния колектор към главата - тествай със спрей. При газифициране почти никой не им обръща внимание, колектора се сваля и се нанизва отново със старите вдървени такива. Усеща се най-вече при оптимална работна температура и на празен ход - потрисва, оборотите играят леко и двигателят като цяло звучи по-грубо. Наскоро си ги смених /силиконови са/, след като минах през всичко що е въздушен маркуч, стъпковия и гофрето му, гофрето на дросела,вакуума на сп.помпа...щуцерчето за вакуум на регулатора също е с маркуче и о-пръстенче и е завряно доста гадно...Ако си запазил картерната вентилация, виж малкия маркуч към гофрето на стъпковия...
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 22.04.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е34 520

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от fANTONa » 20 Мар 2014, 20:32

The Heartlistener написа:Относно последното казано - гарнитурките на всмукателния колектор към главата - тествай със спрей. При газифициране почти никой не им обръща внимание, колектора се сваля и се нанизва отново със старите вдървени такива. Усеща се най-вече при оптимална работна температура и на празен ход - потрисва, оборотите играят леко и двигателят като цяло звучи по-грубо. Наскоро си ги смених /силиконови са/, след като минах през всичко що е въздушен маркуч, стъпковия и гофрето му, гофрето на дросела,вакуума на сп.помпа...щуцерчето за вакуум на регулатора също е с маркуче и о-пръстенче и е завряно доста гадно...Ако си запазил картерната вентилация, виж малкия маркуч към гофрето на стъпковия...


Намират ли се тези гарнитури лесно? Имаше ли ефект от цялото това преглеждане на вакуумите? Предполагам, че като се свалят колекторите и лесно се проверява всичко? Не разбрах за щуцера на кой регулатор говориш? Маркучи сменял ли си или само си ги проверил?
БМВ

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 24.01.2009
Местоположение: Синдел
Пол: Мъж
Кара: 525тдс
Мечтае да кара: без да прави

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от ЧочоБМВ » 20 Мар 2014, 20:33

Колега защи не отидеш на диагностика а гадаеш?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от The Heartlistener » 20 Мар 2014, 21:28

Изображение
Имам предвид №9 - вакуумът на регулатора за налягане на горивото, заврян е отдолу вдясно под колектора. А гарнитурките са №2. Продават се, аз взех "Виктор Ренц" по 5лв. бройката.
Ефект естествено имаше. Ти първо се увери че това ти е проблема. Всичко смених, с изключение на маркучите до и от стъпковия мотор /дебелите/, там нямаше нужда. А картерната я елиминирах /не го прокламирам :mhihi:/. Между другото - със свялянето на колектора всичко си се преглежда и изпипва много културно, иначе е тегаво. Веднъж се прави.
П.П. Гарнитурката между дросела и колектора /4/, също не е за подценяване ако е демонтиран веднъж.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 20 Мар 2014, 22:02

Все си мисля че една 23ка или 28ца ще ви реши проблемите :)
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Мнение от Митко Стоянов » 20 Мар 2014, 22:31

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Все си мисля че една 23ка или 28ца ще ви реши проблемите :)
А питаш ли го дали има излишни 2 хилки у жоба за подобен суап?
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook