м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- fANTONa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: 22.04.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Е34 520
м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
Здравейте колеги,
имам едно питане за малко помощ, понеже по принцип съм от Пловдив, а сега живея в София и не знам към кой да се обърна.
При настъпване на педала, колата ускорява едва едва ... особено при по-високите предавки и по-ниски обороти... а преди си спомням имаше си тяга, всичко. Ако смуче въздух от някъде, възможно ли е това да е проблем с липсата на тяга? Имам датчик на газовия инжекцион, който отчита налягане 360-380 мбара в колекторите, което мисля, че не е нормално.
След много тестове на бензин и газ установих, че колата няма тяга и при бензин и при газ... откачих акумулатора за час, после каране само на бензин - липсва тяга и моментално ускорение при натискане на педала до долу. Много е спъната. Съмненията ми вече са за ламбда-сонда или дебитомер. Има ли начин да се разбере дали работят? Тук в София нямам при кой да отида за преглед, всичките ми познати са в Пловдив.
Някакви идеи?
имам едно питане за малко помощ, понеже по принцип съм от Пловдив, а сега живея в София и не знам към кой да се обърна.
При настъпване на педала, колата ускорява едва едва ... особено при по-високите предавки и по-ниски обороти... а преди си спомням имаше си тяга, всичко. Ако смуче въздух от някъде, възможно ли е това да е проблем с липсата на тяга? Имам датчик на газовия инжекцион, който отчита налягане 360-380 мбара в колекторите, което мисля, че не е нормално.
След много тестове на бензин и газ установих, че колата няма тяга и при бензин и при газ... откачих акумулатора за час, после каране само на бензин - липсва тяга и моментално ускорение при натискане на педала до долу. Много е спъната. Съмненията ми вече са за ламбда-сонда или дебитомер. Има ли начин да се разбере дали работят? Тук в София нямам при кой да отида за преглед, всичките ми познати са в Пловдив.
Някакви идеи?
Последна промяна fANTONa на 19 Мар 2014, 20:45, променена общо 1 път
БМВ
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
Виж маншона на дебитомера ама отдолу, при мен беше това ако си с фобос или мегаджет мога да съдействам да закачим колата да видим грешки.
Последна промяна sixstraight на 20 Мар 2014, 21:23, променена общо 1 път
Всички пътища водят към НАДИН 

- fANTONa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: 22.04.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Е34 520
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
sixstraight написа:виж маншона на дебитомера ама отдолу при мен беше това ако си с фобос или мегаджет мога да съдействам да закачиме колата да видиме грешки или кои стойности се разминават от моя варел а налягането е важно диференциалното да е около 1500 милибара
маншона съм го гледал преди месеци, когато сменях и о-пръстена на пластмасата към стъпковия мотор. Тогава всичко беше наред, сега може би пак трябва да проверя.
С фобос съм, при мене измерванията са 1100мбара след редуктора и 360-380 мбара в колекторите (някъде четох, че трябвало да е под 300). Но проблема е в бензина, докато там не върви добре, не мога да я настроя и на газ. Аз си имам и кабел.
БМВ
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
При 5 и 6 цилиндров двигател диференциалното налягане трябва да е между 1250 и 1650 милибара. След редуктора е P газ което е налягането на газта от което вадим вакума и получаваме диференциалното налягане. Ако 1100 е диференциалното пробвай да го врътнеш от изпарителя а ако 1100 е налягането на газта може би има проблем, при мен е около 1900-2200. Другото което е наскоро един колега беше писал че колата не му работи на газ и на бензин. Оказа се че е от газовия инжекцион, заработи на газ съответно и на бензин. Пробвай да изключиш компа на ги напълно и да покараш.
Цитат:
Re: М50-проблем с вървежа
Мнение от daddy_ » 24 Фев 2014, 8:59
Благодаря за инфото, колега. Да, явно е от ГИ проблема.
Днес карах близо 100 км с откачен бушон на ГИ. И колата върви. Явно газовата ебава работата и на ЕКУ-то.
Цитат:
Re: М50-проблем с вървежа
Мнение от daddy_ » 24 Фев 2014, 8:59
Благодаря за инфото, колега. Да, явно е от ГИ проблема.
Днес карах близо 100 км с откачен бушон на ГИ. И колата върви. Явно газовата ебава работата и на ЕКУ-то.
Последна промяна sixstraight на 20 Мар 2014, 21:20, променена общо 1 път
Всички пътища водят към НАДИН 

- fANTONa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: 22.04.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Е34 520
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
Усещал съм когато газовия комп бърка бензиновия. Не е това проблема в момента. Колата не върви добре и без да е карам на газ, само на бензин. Нещо или по датчиците или с вакуума, вече не знам къде да търся. Сменях свещи, бубини, лули и какво ли още не.
За ГИ - налягането не зависи ли от диаметъра на дюзите? Моите мисля, че бяха 2,5 мм. Не знам дали е ок това, толкова са ги сложили газаджиите. Диференциалното налягане при мен е около 7-800 мбара и колта си върви добре, но ниските обороти на газ са ми голяма мъка да ги застопоря.
За ГИ - налягането не зависи ли от диаметъра на дюзите? Моите мисля, че бяха 2,5 мм. Не знам дали е ок това, толкова са ги сложили газаджиите. Диференциалното налягане при мен е около 7-800 мбара и колта си върви добре, но ниските обороти на газ са ми голяма мъка да ги застопоря.
БМВ
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
Според мен си за нов газаджия, ама нека и други колеги да кажат да е обективно. http://www.bgdiagnostica.com/index.php/ ... kcion.html
Аз моя газаджия, го отсвирих след монтажа и не съм се връщал там защото щеше да има грозни думи.Не беше стегнал маркучите и изпускаше газ. Клапана на газта беше вързан с постоянен плюс и минус, и даваше 1.5 ампреа консумация съответно ми дръпна акумулатора.Колектора не го е свалял ми директно отгоре с бургията и дюзите са на различни места всяка.
Ако някой разбира от ги ще съм благодарен на малко помощ понеже сега плюса на ги е след контакт и не знам как да прекъсна бензиновата помпа когато е на газ. Как да прекъсна аванс процесора когато е на бензин, понеже сега е на копче ако има вариант да стане автоматично.
Аз моя газаджия, го отсвирих след монтажа и не съм се връщал там защото щеше да има грозни думи.Не беше стегнал маркучите и изпускаше газ. Клапана на газта беше вързан с постоянен плюс и минус, и даваше 1.5 ампреа консумация съответно ми дръпна акумулатора.Колектора не го е свалял ми директно отгоре с бургията и дюзите са на различни места всяка.
Ако някой разбира от ги ще съм благодарен на малко помощ понеже сега плюса на ги е след контакт и не знам как да прекъсна бензиновата помпа когато е на газ. Как да прекъсна аванс процесора когато е на бензин, понеже сега е на копче ако има вариант да стане автоматично.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна sixstraight на 20 Мар 2014, 21:11, променена общо 1 път
Всички пътища водят към НАДИН 

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
Абе точки , запетайки , словоред....понякога чета ,не разбирам и си мисля че съм малоумен.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- bavaromobila
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: M3 GTS
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
Махни бушона на газовия инжекцион. Откачи акумулатора и изчакай половин час. Покарай я после на бензин и виж дали има разлика.
Спомням си как ходих при газаджията, защото колата изобщо не вървеше на газ ( не бях пробвал на бензин как върви тогава ) и като включи да я кара само на бензин за да начертае графиката, колата изобщо не вървеше. Викам си брехх... какво стана, тази кола вървеше много повече.... след няколко седмици се усетих, че при неправилна настройка бензиновия компютър се адаптира грешно.
Почти със сигурен, че проблема ти е там. Просто изключи напълно ГИ-то
Спомням си как ходих при газаджията, защото колата изобщо не вървеше на газ ( не бях пробвал на бензин как върви тогава ) и като включи да я кара само на бензин за да начертае графиката, колата изобщо не вървеше. Викам си брехх... какво стана, тази кола вървеше много повече.... след няколко седмици се усетих, че при неправилна настройка бензиновия компютър се адаптира грешно.
Почти със сигурен, че проблема ти е там. Просто изключи напълно ГИ-то


- fANTONa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: 22.04.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Е34 520
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
Пробвах го вече това. Същата работа.
Да питам при рязко форсиране от свободни обороти, чува ли се свистене покрай колекторите? Или пък при отпускане на педала след рязкото форсиране? Имам чувството, че смуче въздух отнякъде, но не знам как да разбера ...
Да питам при рязко форсиране от свободни обороти, чува ли се свистене покрай колекторите? Или пък при отпускане на педала след рязкото форсиране? Имам чувството, че смуче въздух отнякъде, но не знам как да разбера ...
БМВ
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1199
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
Относно последното казано - гарнитурките на всмукателния колектор към главата - тествай със спрей. При газифициране почти никой не им обръща внимание, колектора се сваля и се нанизва отново със старите вдървени такива. Усеща се най-вече при оптимална работна температура и на празен ход - потрисва, оборотите играят леко и двигателят като цяло звучи по-грубо. Наскоро си ги смених /силиконови са/, след като минах през всичко що е въздушен маркуч, стъпковия и гофрето му, гофрето на дросела,вакуума на сп.помпа...щуцерчето за вакуум на регулатора също е с маркуче и о-пръстенче и е завряно доста гадно...Ако си запазил картерната вентилация, виж малкия маркуч към гофрето на стъпковия...
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- fANTONa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: 22.04.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Е34 520
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
The Heartlistener написа:Относно последното казано - гарнитурките на всмукателния колектор към главата - тествай със спрей. При газифициране почти никой не им обръща внимание, колектора се сваля и се нанизва отново със старите вдървени такива. Усеща се най-вече при оптимална работна температура и на празен ход - потрисва, оборотите играят леко и двигателят като цяло звучи по-грубо. Наскоро си ги смених /силиконови са/, след като минах през всичко що е въздушен маркуч, стъпковия и гофрето му, гофрето на дросела,вакуума на сп.помпа...щуцерчето за вакуум на регулатора също е с маркуче и о-пръстенче и е завряно доста гадно...Ако си запазил картерната вентилация, виж малкия маркуч към гофрето на стъпковия...
Намират ли се тези гарнитури лесно? Имаше ли ефект от цялото това преглеждане на вакуумите? Предполагам, че като се свалят колекторите и лесно се проверява всичко? Не разбрах за щуцера на кой регулатор говориш? Маркучи сменял ли си или само си ги проверил?
БМВ
- ЧочоБМВ
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 24.01.2009
- Местоположение: Синдел
- Пол: Мъж
- Кара: 525тдс
- Мечтае да кара: без да прави
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
Колега защи не отидеш на диагностика а гадаеш?
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1199
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти

Имам предвид №9 - вакуумът на регулатора за налягане на горивото, заврян е отдолу вдясно под колектора. А гарнитурките са №2. Продават се, аз взех "Виктор Ренц" по 5лв. бройката.
Ефект естествено имаше. Ти първо се увери че това ти е проблема. Всичко смених, с изключение на маркучите до и от стъпковия мотор /дебелите/, там нямаше нужда. А картерната я елиминирах /не го прокламирам

П.П. Гарнитурката между дросела и колектора /4/, също не е за подценяване ако е демонтиран веднъж.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
Все си мисля че една 23ка или 28ца ще ви реши проблемите 


М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: м50б20 - липсва тяга, много спъната в ниските обороти
А питаш ли го дали има излишни 2 хилки у жоба за подобен суап?ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Все си мисля че една 23ка или 28ца ще ви реши проблемите

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани