"Подскачане" при неравност

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 2.01.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i v24
Мечтае да кара: ЗАЗ 968А

"Подскачане" при неравност

Мнение от Affalterbach » 15 Юли 2013, 10:18

Привет колеги, понеже "това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW..." реших че тук е мястото за дискутиране на тоя проблем. Става дума за следното нещо - карам и мина ли през неравност колата цялата подскача нанякъде, все едно тежи 200кг а не тон и 800. На сухо единственото е дразнението, но на мокро става шоу. Особено със скорост над 80. НО ... кача ли 2ма души отзад и край с всякакво подскачане и занасяне и всичко останало. Минава през неравностите тежко и сигурно. Преди години карах един Нисан със същия идиотски проблем. Мой приятел с А8 ми каза да мина на реглаж. Минах на реглаж и се оправи. Възможно ли е и при баварията да е от това. Държа да отбележа, че окачването ми е абсЕлютно изправно. Амортесоьорите също са нови.
Аз разсъжавам така, ако е за реглаж и задния мост е на V в момента в който се качат 2ма отзад, те натисват колата и колелата се разкрачват....съответно се изправят | | ... така при перминаване на неравност стъпват на цялата си равнина а не на ръб. :dunno:
Не е важно колко бързо караш, а колко бързо спираш.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1817
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от ивчо » 15 Юли 2013, 12:41

Я пак какво !?
Тампоните на моста ?! "Черешките" ?! В сми подкача нагоре-надолу (амортисьори), или ходи наляво-надясно !?
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:


Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 2.01.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i v24
Мечтае да кара: ЗАЗ 968А

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от Affalterbach » 15 Юли 2013, 12:43

Ходи наляво надясно. Което е много неприятно на мокра настилка....натоваря ли я с около 100кг отзад и спира с...шашавеенето.
Не е важно колко бързо караш, а колко бързо спираш.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1817
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от ивчо » 15 Юли 2013, 12:55

Еммм, черешките и тамппоните на моста, тези на носачите ...
Виж да не ти се е разхлабил някой болт на главината ! :dunno:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от Dirty M5 driveR » 15 Юли 2013, 19:28

На е34 отзад нищо не се регулира, тъй че можеш единствено да видиш дали е права или крива. Но обърни внимание първо на горепоссочените неща. Аз скоро сменях черешките и задницата се стегна доста в завой. Останаха ми тампоните на моста, от които също мръдва. Не на последно място са гумите - ако са некви кофти ще е така...
Черешките на място според мен няма начин да ги разбереш дали са заминали. Аз даже я клатих на стенд колата и бяха уж ок. Като ги смъкнах едната беше пред разпад.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от alchohol » 15 Юли 2013, 20:53

Не е от черешките, моите бяха в окаяно състояние, но такива дертове не съм имал.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от Zubcho » 15 Юли 2013, 21:01

Нивомат има ли отзад? Тампони на стабилизираща щанга? Да не би да не е закачена самата щанга? Задните амортисьори са за друга кола и се по-дълги?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 2.01.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i v24
Мечтае да кара: ЗАЗ 968А

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от Affalterbach » 16 Юли 2013, 9:39

Няма нивомат. (не е комби) И проблемът не го прави само от задницата. Прави го още в момента в който предните колела попаднат в дупка/неравност.
Не е важно колко бързо караш, а колко бързо спираш.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от Zubcho » 16 Юли 2013, 10:27

Би било добре да ни кажеш как проверихте амортисьорите, че са добре? Правена ли е ревизия по окачването? Пружините сменяни ли са? Амортисьорите имат ли видимо омаслено по тях? Сменяни ли са?

Има нивомат поставян и на седан. Напиши повече за колата, какво е правено, как е проверена, че е добре. На реглаж беше ли? Показваше ли някакви отклонения в сходимостта?

На мен ми звучи като на заминали задни амортисьори или на 4 неработещи коректно такива. Също колата да е клекнала отпред, отзад? Ако пружините са много изморени също е възможно да се лашка на всички страни.

За съжаление няма как да я диагностицираме тук във форума :) Ще трябва да проверите като за начало има ли напукани/скъсани тампони на канал. Както и като натиснеш калника над амортисьора дали продължава да се клати или самия амортисьор гаси вибрацията. Демек натискаш и като я пуснеш трябва да се изправи и после да застане както е била преди да натиснеш колата надолу. Продължи ли да подскача амортисьора е за смяна. За съжаление с много къси и стегнати спортни пружини това трудно се прави :)

Ако напишеш и от къде си, ще можем да те насочим към някой майстор, който е виждал е34 и може да помогне.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от zvetiko » 16 Юли 2013, 10:49

Колега, закарай да прегледат колата някъде където се занимават с ходова част- ще я вдигнат с подемник, всичко ще може да се огледа спокойно, някои луфтове ще може да се проверят. Това, което описваш звучи доста сериозно и наистина няма да стане с дистанционна диагностика- може да си мислиш, че някои неща са в изправност, а те да не са, може да е какво ли не.


Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 2.01.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i v24
Мечтае да кара: ЗАЗ 968А

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от Affalterbach » 16 Юли 2013, 13:13

Закарах я още като я взех. Цялата ходова част беше изрядна (човека преди мен беше сменял всичко овреме) абсЕлютно затетната. Държи линия, не е провиснала. Амортисьорите нямат омасляване. Не е ходила на реглаж (откакто е при мен). За това написах горе за Нисанчето. Правеше го същото, след като минах на реглаж се успа. :paranoid: Ама примерата е с окачване като при 124-ките и колелата се регулират както хоризонтално, така и вертикално. Няма идея при БМВ как е. Като и повия волана в крайно дясно/ляво положение чупи колелата като 124-ката ... значи и тук нещата са с повче щанги.
Не е важно колко бързо караш, а колко бързо спираш.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от Zubcho » 16 Юли 2013, 14:36

На мен ми прилича на заминали си амортисьори или малко преди да си заминат. Казах ти как можеш да ги провериш. Не винаги липсата на омасляване значи, че амортисьорите са в час, а и не пречи да идеш и да видиш как е реглажа.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 2.01.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i v24
Мечтае да кара: ЗАЗ 968А

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от Affalterbach » 16 Юли 2013, 16:27

Изпробвах амортисьорите както ми каза. Успокояват веднага. От София съм.
Не е важно колко бързо караш, а колко бързо спираш.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от zvetiko » 16 Юли 2013, 17:08

Без вдигане няма да стане, с натискане на калниците на кола от 1.5Т- също. Когато увиснат гумите на подемника, се удря едно рамо под гумата и се усеща състоянието на амортисьора. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: "Подскачане" при неравност

Мнение от Dirty M5 driveR » 16 Юли 2013, 18:17

Мен единия преден амортисьор беше изтекъл, но с натискане на калника успокояваше веднага. Тъй че или се сваля, или на стенд за проверка на амортисьори.
Толкова неизвестни станаха вече по състоянието на колата, че аз не виждам смисъл от други съвети. Те са 5 неща на кръст за проверка.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook