Проблем с 2.4тд. (м21)

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бмв е39 99`

Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от bolreflex » 08 Юли 2013, 19:33

Колеги пиша с надеждата някой да помогне с възникналия проблем.Историята е следната:
Купих горепосочения двигател,смених му всички гарнитури,ангренажен ремък и другите ремъци,маркучи за обратна нафта и вакуумни и т.н
Монтирах го в купето, свързах му инсталацията, налях му нафта, обезвъздуших всичко.Колата палеше за десетина секунди и работеше на 400 оборота неравномерно.Пушеше с мирис на недоизгоряла нафта и образуваше много нагар в турбото, който също има силна меризма на дизел.
Свалих клапана за високо налягане,почистих го.Има проходимост,пружината на клапанчето се движи нормално.Като го разклатя обаче чувам все едно пружината вътре се движи.Това нормално ли е?
Свалих клапана на авансатора и го замених с друг такъв от същия модел ГНП, за който съм сигурен,че е работещ.
Свалих електромагнитния клапан на гасенето - не цъкаше при подаване на 12в през соленоида и му извадих пружината и буталцето с идеята,че даже и изгорял(блокирала котва),без пружината и клапана би трябвало да пропуска гориво.
Въпреки всичко това колата не работи, че даже и по зле- сега пали за 1-2 секунди и гасне.Наблюдава се същия силно наситен пушек от турбото.Забелязах, че гарнитурите на изпускателния колектор са влажни ( нафта ). Сменял съм ангренажния ремък сам, по начина описан в ръководството за м21.Отделно това, на другия ми двигател белезите отговарят по същия начин след проверка.
Вече не знам какво може да е освен да има счупени елементи по ГНП-то.Възможно ли е ,ако съм зацепил с един зъб ремъка , да съм дал прекалено много аванс на помпата и от там да идва проблема?Макар и със грешно зацепване ( малко вероятно) колата би трябвало, макар и много трудно все пак да запали, нали?
Колеги помагайте, че този проблем просто ме дразни до толкова, колкото упоритостта ми не може да пребори проблема и ще бъда принуден да се примиря и да закарам колата на помпаджия, който предполагам ще я оправи, но няма да сподели с мен какъв е бил истинския проблем.Както един пък ми каза един майстор - "Момче, няма да правим ООД с теб" :mhihi:
Та това е моя проблем.Ще се радвам на всякакви идеи, съвети и други начини за съдействие :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 10.03.2013
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW 324d
Мечтае да кара: пак немски Москвич
Детайли за колата: Мръсница с вишневи нокти.

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от koki_racara » 08 Юли 2013, 20:16

Колега ас съм с 2.4д , според мен проблема,е че нафтовата ти помпа не е зацепена правилно и ти впръсква горивото след като буталото е минало горна мъртва точка, демек е много на закъснение.Провери си пак белезите или отиди на майстор да я погледне че един приятел така си прецака неговия тдс от бъзикане по помпата.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от ivan. » 08 Юли 2013, 20:23

Какъв цвят е пушека от ауспуха?Ако е бял(като цигарен дим) и водната система е наред значи си объркал центровката...
Установи ли от къде е теча на горивото :roll:
Между другото -с кой модел помпа си ,с жило или?
Изображение
by ''kompleksa''

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бмв е39 99`

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от bolreflex » 08 Юли 2013, 21:43

Пушека е по скоро сивкав.Мерише силно на нафта и сажди да го наречем.
Помпата е механична, с жило.Бош Р 121 пише на корпуса.
Добре,разминаване от един зъб възможно ли е да причинява такова изместване на впръскването?На ГНП-то при белезите има 2 дупки за законтряне - едната е по голяма от другата.Гледа се голямата, нали така?
Колянов вал - зацепен отзад на маховика и белега му съвпата с кутията на ремъците - О/Т маркера.
Помпата - статично зацепена на големия отвор.
Разпределителния вал - там белезите не са ми ясни, но него няма как да съм го мръднал.
Забелязах, че през маркуча на обратната нафта тече съвсем лекичко нафта - една съвсем тънка струйка.А болта с цедката и дупчицата пак съм ги взел от другата работеща помпа и са идеално чисти и работещи.

Бтв: м21 има ли защита от късане на ремък или клапаните имат ли контакт с буталата ?


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от ivan. » 09 Юли 2013, 18:28

Пушека е по скоро сивкав

за две причини се сещам:
-дюза-и;
-богата смес +не точна центровка;
Добре,разминаване от един зъб възможно ли е да причинява такова изместване на впръскването?

да :yes:
Тия 400 оборота на тихи :roll: случайно някой да свалял капака на помпата ,там където е жилото и да не е наместил пластината?
Като запали и държи 400 оборота реагира ли педала на газта?
п.п. за м21 не съм сигурен ,но при м51 като се презацепи разпределителният вал на 180 градуса отклонение се получават всякакви аномалии
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от golov_bg » 09 Юли 2013, 22:18

колега и аз имам 2.4 провери си зацепването на помпата и най-вече дюзите щото ме съмняват че хич не са в ред
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бмв е39 99`

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от bolreflex » 10 Юли 2013, 7:11

Колеги, след цял ден лутане над, под и около колата - то не бяха проверки на центровки , разпределителни валове, аванси на помпата и какво ли още не, при демонтаж на смукателния колектор забелязах,че е пълен със същата пепел както и турбото.Последва демонтаж на турбото и проблема се откри - забравен парцал в топлата част от колектора къ м турбото :kuku: Реално колата е палила първоначално за 10 секунди и същевременно е набутвала парцала от широката в тясната част на турбината.Вече след някоолко паления е затапила и почнала да пълни със сажди навсякъде, поради запушената тръба.Извадих парцала,сглобих и колата запали от четвъртинка.
Извода колеги е, че една минута невнимание,цяла седмица лутане, четене, ядосване и прочие.
Благодаря на всички включили се в темата. :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бмв е39 99`

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от bolreflex » 10 Юли 2013, 21:39

Колеги, филма продължава.
Този път помпата не смуче нафта.
Блокирали плъзгачи на подкачващата помпа?
Помпата не е работила 6 години и налеп с боклуци е възможен.Някаква идея за химия , която да промие , но без да текне помпата като лейка после ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от Zubcho » 11 Юли 2013, 10:40

Винаги има риск да текне. По-добре да я отвориш и да смениш и гарнитурите. Утре може и без причина да текне. Все пак тези гарнитури са на 20+ години
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бмв е39 99`

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от bolreflex » 11 Юли 2013, 18:11

Засега не е текнала, но днеска цял ден си правя експерименти с нея.
Вързах входящата нафта към шише с подкачваща помпа - идеята е да се елиминира резервоара, тръбите и филтъра като възможни причинители за дърпане на въздух в системата.
Вързах изходящата нафта с възвратен клапан пак в шише -идеята е същата като горе.
Помпам с ръчната помпа , започва да подкачва нафта, но същевременно почва да тече от изходящия гориво примесено с въздух.
Така изпомпах сигурно 2-3 литра и системата не може да се обезвъздуши.Вътре в ГНП-то се създава налягане, защото като спра да помпам,нафтата продължава да тече през изходящия поне още 10тина и повече секунди.
Пробвах и друго - вързах горивото гравитачно и колата пали и работи, но ГНП-то не дърпа и не връща нафта - един вид работи с горивото САМО вътре в ГНП-то, докъто то свърши.
Всичко това ме води, че някъде може би има някой запекъл клапан, който пречи на нормалната циркулация на гориво.Клапана за налягане съм го вадил и почистил.Долната му част с клапана работи, но като го клатя чувам как вътре в него мърда нещо подобно на втора пружина и горните "клапани" ( тези който идват от автоматичния авансатор), се местят също.Не знам дали това е нормално или наистина има счупена пружина вътре???
Дайте някаква информация и идеи по въпроса

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от golov_bg » 11 Юли 2013, 18:20

а арботи ли ти подкачващата помпа и имаш ли достатъчно нафта?не гледай стрелката
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бмв е39 99`

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от bolreflex » 11 Юли 2013, 21:37

golov_bg написа:а арботи ли ти подкачващата помпа и имаш ли достатъчно нафта?не гледай стрелката

Колега,системата няма подкачваща (ел.) помпа.Имам допълнително монтирана такава - механична

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от alchohol » 12 Юли 2013, 19:52

Е тая в резервоара не е ли електрическа :shock:
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бмв е39 99`

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от bolreflex » 12 Юли 2013, 21:32

няма ел. подкачаща помпа.
Вакуума, който прави ГНП-то е доста силен - вътрешното налягане на помпата трябва да бъде 6-8 бара.Сами смятайте какъв вакуум прави

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: Проблем с 2.4тд. (м21)

Мнение от golov_bg » 13 Юли 2013, 23:28

bolreflex написа:няма ел. подкачаща помпа.
Вакуума, който прави ГНП-то е доста силен - вътрешното налягане на помпата трябва да бъде 6-8 бара.Сами смятайте какъв вакуум прави


хмммм сложи една туба нафта директно на гнп-то ако запали и работи орентирай се към такава помпа,моята има подкачваща в резервоара
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook