Проблем с"давене" М50 ванос- решен
Модератор: Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Проблем с"давене" М50 ванос- решен
Честита Коледа колеги!!Както става ясно от заглавието,не мога да разреша проблем с моята кола.Студеният старт е съпроводен с пушек(тъмно сив),миризма на не изгорял бензин,но пък с равномерна работа на двигателя.Точно преди да спре да го прави има неравномерни обороти на празен ход(празноходовия мех постоянно догонва).Това всичкото се случва за около 3-6 минути и след това си идва на мястото (стрелката да е в средата на синия сектор).Двигателя не харчи масло(просто го черни сега) работи равномерно без прекъсвания и трептения.
По двг е сменено:
1 Свещи и лули преди 20 000 км
2 Сваляне на колектора(лятото) като смених маркучи о-пръстени и датчик за температура на еку-то,защото стария беше пробил антифриз през него при контактите.Сложих Бош с парт номер 0 280 130 026 а не Сименс но съпротивленията уж съвпадат.
По двг е сменено:
1 Свещи и лули преди 20 000 км
2 Сваляне на колектора(лятото) като смених маркучи о-пръстени и датчик за температура на еку-то,защото стария беше пробил антифриз през него при контактите.Сложих Бош с парт номер 0 280 130 026 а не Сименс но съпротивленията уж съвпадат.
Последна промяна fox1981 на 16 Мар 2013, 20:24, променена общо 3 пъти
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблем с"давене" М50 ванос
Аз залагам на датчика все пак.
Други варианти са дебитомер, вакууми, ламбда и натам по веригата.
Други варианти са дебитомер, вакууми, ламбда и натам по веригата.

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Проблем с"давене" М50 ванос
Кога се появи проблема? Веднага след смяната на датчика или ...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с"давене" М50 ванос
fox1981 написа:Честита Коледа колеги!!Както става ясно от заглавието,не мога да разреша проблем с моята кола.Студеният старт е съпроводен с пушек(тъмно сив),миризма на не изгорял бензин,но пък с равномерна работа на двигателя.Точно преди да спре да го прави има неравномерни обороти на празен ход(празноходовия мех постоянно догонва).Това всичкото се случва за около 3-6 минути и след това си идва на мястото (стрелката да е в средата на синия сектор).Двигателя не харчи масло(просто го черни сега) работи равномерно без прекъсвания и трептения.
По двг е сменено:
1 Свещи и лули преди 20 000 км
2 Сваляне на колектора(лятото) като смених маркучи о-пръстени и датчик за температура на еку-то,защото стария беше пробил антифриз през него при контактите.Сложих Бош с парт номер 0 280 130 026 а не Сименс но съпротивленията уж съвпадат.
Датчика показва много по-ниска температура от реалната, сместа става прекалено богата при стартовият режим на двигателя, защото тогава и софтуерно е зададено да се впръсква повече гориво, от там идват миризмата на неизгорял бензин.черният пушек. Колега, ако задържиш нещата в това положение в най-скоро време ще трябва да сменяш и ламбда сонда.
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: Проблем с"давене" М50 ванос
това се беше случило наскоро на старото ми м50 и се оказа регулатора
ТДС - Турбо Див Селянин
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Проблем с"давене" М50 ванос
Значи..не ми е направило впечатление да го прави лятото.Сега като застудя започна филма......Колкото до датчика,стария го пазя, ще откача куплунга и ще я запаля утре сутринта с него пък да видим.Знам че ще замине сондата и за това искам час по скоро да го оправя!А регулатора отпада защото е мерен скоро точно на 3 бара отваря..а пък ако е той ще е постоянно така а не докато вдигне някаква температура.Поздрави
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Проблем с"давене" М50 ванос
Колеги,сутринта запалих колата и заработи както трябва....без пушеци...миризми и.т.н.Естествено я загасих след 2 мин.да си сложа куплунга в другия датчик и в момента в който я запалих ужас...Той е виновникът.Днес намерих Сименс датчик и утре го слагам,но смятам темата за приключена!!Благодаря ви!
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Проблем с"давене" М50 ванос-
Колеги ще ви тормозя отново с бабата
Колата продължава да работи с богата смес на студено....не е датчика.Ходих на диагностика и грешките бяха 2.Не работещ 1-ви цилиндър и ламбда сонда,като сондата е запецнала в богата смес и не помръдва.
Може ли тая сонда да влияе на работата на студено?Колата е с газ инжекцион там содата до каква степен влияе....
Не работещия цилиндър е оправен оказа се бобина и сега работи равномерно,но студения старт си остана така.Смученето на въздух отпада,защото като откача вакумото маркуче на ГИ-то и всичко си идва на мястото.Та според мен и липсва въздух а не смуче

Може ли тая сонда да влияе на работата на студено?Колата е с газ инжекцион там содата до каква степен влияе....
Не работещия цилиндър е оправен оказа се бобина и сега работи равномерно,но студения старт си остана така.Смученето на въздух отпада,защото като откача вакумото маркуче на ГИ-то и всичко си идва на мястото.Та според мен и липсва въздух а не смуче

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с"давене" М50 ванос-
fox1981 написа:Колеги ще ви тормозя отново с бабатаКолата продължава да работи с богата смес на студено....не е датчика.Ходих на диагностика и грешките бяха 2.Не работещ 1-ви цилиндър и ламбда сонда,като сондата е запецнала в богата смес и не помръдва.
Може ли тая сонда да влияе на работата на студено?Колата е с газ инжекцион там содата до каква степен влияе....
Не работещия цилиндър е оправен оказа се бобина и сега работи равномерно,но студения старт си остана така.Смученето на въздух отпада,защото като откача вакумото маркуче на ГИ-то и всичко си идва на мястото.Та според мен и липсва въздух а не смуче
Ламбда сондата не влияе върху работата на двигателя догато е студена- почва да работи след като загрее до 350 градуса. Колега, ако искаш ми се обади да видим в реално време как работи запалването на всеки един цилиндър, че наскоро гледах една Е36-ца с три дефектирали бобини+свещ на първи цилиндър, ще погледнем също и разни други неща.

- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Проблем с"давене" М50 ванос-
Майсторе, сигурен ли си в това, което твърдиш? Щото аз не съм, особено ако става дума за забила или окъсила сонда...zvetiko написа:fox1981 написа:Колеги ще ви тормозя отново с бабатаКолата продължава да работи с богата смес на студено....не е датчика.Ходих на диагностика и грешките бяха 2.Не работещ 1-ви цилиндър и ламбда сонда,като сондата е запецнала в богата смес и не помръдва.
Може ли тая сонда да влияе на работата на студено?Колата е с газ инжекцион там содата до каква степен влияе....
Не работещия цилиндър е оправен оказа се бобина и сега работи равномерно,но студения старт си остана така.Смученето на въздух отпада,защото като откача вакумото маркуче на ГИ-то и всичко си идва на мястото.Та според мен и липсва въздух а не смуче
Ламбда сондата не влияе върху работата на двигателя догато е студена- почва да работи след като загрее до 350 градуса. Колега, ако искаш ми се обади да видим в реално време как работи запалването на всеки един цилиндър, че наскоро гледах една Е36-ца с три дефектирали бобини+свещ на първи цилиндър, ще погледнем също и разни други неща.
Ще те помоля да споделиш тая диагностика дето предлагаш на всички безплатна ли е или им взимаш пари?
И един специален поздрав: http://www.vbox7.com/play:15a88ffa

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



Re: Проблем с"давене" М50 ванос
Ако не е добре настроен газовия инжекцион така става. Пусни му една настройка пак и ще се оправи и на бензин. ГИтата, периодично се разцентроват (не знам точно защо) предполагам мембрабните на изпарителя се променят или инжекторите се зацапват, и не пуска толкова газ за колкото е бил настроен. От там и сместта се променя и бензиновия компютър си променя настройките, за да вкара сместта в норма. Тогава на газ работи добре но на бензин глъхне, тресе, пука в колекторите и няма мощност под 2000 оборота. При мен това се получава горе долу веднъж годишно, след като настроя ГИто всичко се оправя.
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Проблем с"давене" М50 ванос
penio написа:Ако не е добре настроен газовия инжекцион така става. Пусни му една настройка пак и ще се оправи и на бензин. ГИтата, периодично се разцентроват (не знам точно защо) предполагам мембрабните на изпарителя се променят или инжекторите се зацапват, и не пуска толкова газ за колкото е бил настроен. От там и сместта се променя и бензиновия компютър си променя настройките, за да вкара сместта в норма. Тогава на газ работи добре но на бензин глъхне, тресе, пука в колекторите и няма мощност под 2000 оборота. При мен това се получава горе долу веднъж годишно, след като настроя ГИто всичко се оправя.
Газовото си е наред..Проблема е решен.Оказа се високо налягане в рейката,заради прещипан маркуч в резервоара.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с"давене" М50 ванос
fox1981 написа:penio написа:Ако не е добре настроен газовия инжекцион така става. Пусни му една настройка пак и ще се оправи и на бензин. ГИтата, периодично се разцентроват (не знам точно защо) предполагам мембрабните на изпарителя се променят или инжекторите се зацапват, и не пуска толкова газ за колкото е бил настроен. От там и сместта се променя и бензиновия компютър си променя настройките, за да вкара сместта в норма. Тогава на газ работи добре но на бензин глъхне, тресе, пука в колекторите и няма мощност под 2000 оборота. При мен това се получава горе долу веднъж годишно, след като настроя ГИто всичко се оправя.
Газовото си е наред..Проблема е решен.Оказа се високо налягане в рейката,заради прещипан маркуч в резервоара.
Грешката при диагностиката беше прекалено богата горивна смес, с невъзможност за по-нататъшно регулиране от ДМЕ, поради достигане на максималните стойности за регулировка от страна на ламбда контрола. За това има няколко причини и по пътя на изключването се стигна до измерване на налягането на бензина в бензиновата рейка, което беше в рамките на 4-4.2бара. За това също има няколко причини и така се стигна до прегънатият маркуч на възвратният горивопровод, в часта му, която се намира върху тялото на нивомера.
Ламбда сондата е електрохимичен елемент, който генерира електрически ток, чието напрежение зависи от потенциалната разлика на кислородните молекули в изгорелите газове и атмосферата. Колкото тази разлика е по-голяма, толкова генерираното напрежение е по-голямо. Логично е, че колкото е по-богата горивната смес, толкова по-малко кислородни молекули ще има в изгорелите газове, това ще води до по-голяма потенциална разлика и от там до генериране на ток с по-голямо напрежение. Когато ДМЕ получи тази информация, започва да обеднява горивната смес.
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
Първо в таз тема се прокрадна теза че видиш ли бензиновия комп си променял настройките ( заради газовия или няма значение какъв е повода ) , което значи че си пише сам картите на гориво и моменти на запалване наново. Демек супер компютър на 20 години . Това е абсолютна измислица и не видях някой спец да го каже открито , което ще заблуди следващите неопитни търсещи помощ колеги. Другото , резултат има ,само че постановката е че се отчита богата смес на студено само , как аджеба се обяснява това с постоянно прищипания маркуч ( предполагам ) или кат мине синия сектор и се отщипва. Това сериозно , дайте малко разяснения . И последно, излиза тека че тия 20% по-високо налягане на рейката системата като цяло ( ламда , ЕКУ , дюзи ) не може да компенсира и сместта продължава да е богата. На мен лично ми се вижда малко като възможности за компенсация , но пък е възможно знаещи да потвърдят , за да има добре обяснен завършек , който да е максимално полезен за форума .
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
vladobate написа:Първо в таз тема се прокрадна теза че видиш ли бензиновия комп си променял настройките ( заради газовия или няма значение какъв е повода ) , което значи че си пише сам картите на гориво и моменти на запалване наново. Демек супер компютър на 20 години . Това е абсолютна измислица и не видях някой спец да го каже открито , което ще заблуди следващите неопитни търсещи помощ колеги. Другото , резултат има ,само че постановката е че се отчита богата смес на студено само , как аджеба се обяснява това с постоянно прищипания маркуч ( предполагам ) или кат мине синия сектор и се отщипва. Това сериозно , дайте малко разяснения . И последно, излиза тека че тия 20% по-високо налягане на рейката системата като цяло ( ламда , ЕКУ , дюзи ) не може да компенсира и сместта продължава да е богата. На мен лично ми се вижда малко като възможности за компенсация , но пък е възможно знаещи да потвърдят , за да има добре обяснен завършек , който да е максимално полезен за форума .
Така беше колега

27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани