Проблем с"давене" М50 ванос- решен

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Проблем с"давене" М50 ванос- решен

Мнение от fox1981 » 26 Дек 2012, 18:38

Честита Коледа колеги!!Както става ясно от заглавието,не мога да разреша проблем с моята кола.Студеният старт е съпроводен с пушек(тъмно сив),миризма на не изгорял бензин,но пък с равномерна работа на двигателя.Точно преди да спре да го прави има неравномерни обороти на празен ход(празноходовия мех постоянно догонва).Това всичкото се случва за около 3-6 минути и след това си идва на мястото (стрелката да е в средата на синия сектор).Двигателя не харчи масло(просто го черни сега) работи равномерно без прекъсвания и трептения.
По двг е сменено:
1 Свещи и лули преди 20 000 км
2 Сваляне на колектора(лятото) като смених маркучи о-пръстени и датчик за температура на еку-то,защото стария беше пробил антифриз през него при контактите.Сложих Бош с парт номер 0 280 130 026 а не Сименс но съпротивленията уж съвпадат.
Последна промяна fox1981 на 16 Мар 2013, 20:24, променена общо 3 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с"давене" М50 ванос

Мнение от cod-cdbp » 26 Дек 2012, 21:40

Аз залагам на датчика все пак.
Други варианти са дебитомер, вакууми, ламбда и натам по веригата.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Проблем с"давене" М50 ванос

Мнение от Ненко Вранков » 27 Дек 2012, 8:30

Кога се появи проблема? Веднага след смяната на датчика или ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с"давене" М50 ванос

Мнение от zvetiko » 27 Дек 2012, 9:09

fox1981 написа:Честита Коледа колеги!!Както става ясно от заглавието,не мога да разреша проблем с моята кола.Студеният старт е съпроводен с пушек(тъмно сив),миризма на не изгорял бензин,но пък с равномерна работа на двигателя.Точно преди да спре да го прави има неравномерни обороти на празен ход(празноходовия мех постоянно догонва).Това всичкото се случва за около 3-6 минути и след това си идва на мястото (стрелката да е в средата на синия сектор).Двигателя не харчи масло(просто го черни сега) работи равномерно без прекъсвания и трептения.
По двг е сменено:
1 Свещи и лули преди 20 000 км
2 Сваляне на колектора(лятото) като смених маркучи о-пръстени и датчик за температура на еку-то,защото стария беше пробил антифриз през него при контактите.Сложих Бош с парт номер 0 280 130 026 а не Сименс но съпротивленията уж съвпадат.


Датчика показва много по-ниска температура от реалната, сместа става прекалено богата при стартовият режим на двигателя, защото тогава и софтуерно е зададено да се впръсква повече гориво, от там идват миризмата на неизгорял бензин.черният пушек. Колега, ако задържиш нещата в това положение в най-скоро време ще трябва да сменяш и ламбда сонда.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Проблем с"давене" М50 ванос

Мнение от Bavarishe » 27 Дек 2012, 12:14

това се беше случило наскоро на старото ми м50 и се оказа регулатора
ТДС - Турбо Див Селянин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Проблем с"давене" М50 ванос

Мнение от fox1981 » 27 Дек 2012, 16:01

Значи..не ми е направило впечатление да го прави лятото.Сега като застудя започна филма......Колкото до датчика,стария го пазя, ще откача куплунга и ще я запаля утре сутринта с него пък да видим.Знам че ще замине сондата и за това искам час по скоро да го оправя!А регулатора отпада защото е мерен скоро точно на 3 бара отваря..а пък ако е той ще е постоянно така а не докато вдигне някаква температура.Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Проблем с"давене" М50 ванос

Мнение от fox1981 » 28 Дек 2012, 16:25

Колеги,сутринта запалих колата и заработи както трябва....без пушеци...миризми и.т.н.Естествено я загасих след 2 мин.да си сложа куплунга в другия датчик и в момента в който я запалих ужас...Той е виновникът.Днес намерих Сименс датчик и утре го слагам,но смятам темата за приключена!!Благодаря ви!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Проблем с"давене" М50 ванос-

Мнение от fox1981 » 17 Фев 2013, 16:30

Колеги ще ви тормозя отново с бабата :) Колата продължава да работи с богата смес на студено....не е датчика.Ходих на диагностика и грешките бяха 2.Не работещ 1-ви цилиндър и ламбда сонда,като сондата е запецнала в богата смес и не помръдва.
Може ли тая сонда да влияе на работата на студено?Колата е с газ инжекцион там содата до каква степен влияе....
Не работещия цилиндър е оправен оказа се бобина и сега работи равномерно,но студения старт си остана така.Смученето на въздух отпада,защото като откача вакумото маркуче на ГИ-то и всичко си идва на мястото.Та според мен и липсва въздух а не смуче :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с"давене" М50 ванос-

Мнение от zvetiko » 17 Фев 2013, 16:47

fox1981 написа:Колеги ще ви тормозя отново с бабата :) Колата продължава да работи с богата смес на студено....не е датчика.Ходих на диагностика и грешките бяха 2.Не работещ 1-ви цилиндър и ламбда сонда,като сондата е запецнала в богата смес и не помръдва.
Може ли тая сонда да влияе на работата на студено?Колата е с газ инжекцион там содата до каква степен влияе....
Не работещия цилиндър е оправен оказа се бобина и сега работи равномерно,но студения старт си остана така.Смученето на въздух отпада,защото като откача вакумото маркуче на ГИ-то и всичко си идва на мястото.Та според мен и липсва въздух а не смуче :dunno:


Ламбда сондата не влияе върху работата на двигателя догато е студена- почва да работи след като загрее до 350 градуса. Колега, ако искаш ми се обади да видим в реално време как работи запалването на всеки един цилиндър, че наскоро гледах една Е36-ца с три дефектирали бобини+свещ на първи цилиндър, ще погледнем също и разни други неща. ;)

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Проблем с"давене" М50 ванос-

Мнение от Митко Стоянов » 18 Фев 2013, 21:43

zvetiko написа:
fox1981 написа:Колеги ще ви тормозя отново с бабата :) Колата продължава да работи с богата смес на студено....не е датчика.Ходих на диагностика и грешките бяха 2.Не работещ 1-ви цилиндър и ламбда сонда,като сондата е запецнала в богата смес и не помръдва.
Може ли тая сонда да влияе на работата на студено?Колата е с газ инжекцион там содата до каква степен влияе....
Не работещия цилиндър е оправен оказа се бобина и сега работи равномерно,но студения старт си остана така.Смученето на въздух отпада,защото като откача вакумото маркуче на ГИ-то и всичко си идва на мястото.Та според мен и липсва въздух а не смуче :dunno:


Ламбда сондата не влияе върху работата на двигателя догато е студена- почва да работи след като загрее до 350 градуса. Колега, ако искаш ми се обади да видим в реално време как работи запалването на всеки един цилиндър, че наскоро гледах една Е36-ца с три дефектирали бобини+свещ на първи цилиндър, ще погледнем също и разни други неща. ;)
Майсторе, сигурен ли си в това, което твърдиш? Щото аз не съм, особено ако става дума за забила или окъсила сонда...
Ще те помоля да споделиш тая диагностика дето предлагаш на всички безплатна ли е или им взимаш пари?

И един специален поздрав: http://www.vbox7.com/play:15a88ffa
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Re: Проблем с"давене" М50 ванос

Мнение от penio » 13 Мар 2013, 16:50

Ако не е добре настроен газовия инжекцион така става. Пусни му една настройка пак и ще се оправи и на бензин. ГИтата, периодично се разцентроват (не знам точно защо) предполагам мембрабните на изпарителя се променят или инжекторите се зацапват, и не пуска толкова газ за колкото е бил настроен. От там и сместта се променя и бензиновия компютър си променя настройките, за да вкара сместта в норма. Тогава на газ работи добре но на бензин глъхне, тресе, пука в колекторите и няма мощност под 2000 оборота. При мен това се получава горе долу веднъж годишно, след като настроя ГИто всичко се оправя.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Проблем с"давене" М50 ванос

Мнение от fox1981 » 16 Мар 2013, 20:24

penio написа:Ако не е добре настроен газовия инжекцион така става. Пусни му една настройка пак и ще се оправи и на бензин. ГИтата, периодично се разцентроват (не знам точно защо) предполагам мембрабните на изпарителя се променят или инжекторите се зацапват, и не пуска толкова газ за колкото е бил настроен. От там и сместта се променя и бензиновия компютър си променя настройките, за да вкара сместта в норма. Тогава на газ работи добре но на бензин глъхне, тресе, пука в колекторите и няма мощност под 2000 оборота. При мен това се получава горе долу веднъж годишно, след като настроя ГИто всичко се оправя.

Газовото си е наред..Проблема е решен.Оказа се високо налягане в рейката,заради прещипан маркуч в резервоара. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с"давене" М50 ванос

Мнение от zvetiko » 17 Мар 2013, 19:04

fox1981 написа:
penio написа:Ако не е добре настроен газовия инжекцион така става. Пусни му една настройка пак и ще се оправи и на бензин. ГИтата, периодично се разцентроват (не знам точно защо) предполагам мембрабните на изпарителя се променят или инжекторите се зацапват, и не пуска толкова газ за колкото е бил настроен. От там и сместта се променя и бензиновия компютър си променя настройките, за да вкара сместта в норма. Тогава на газ работи добре но на бензин глъхне, тресе, пука в колекторите и няма мощност под 2000 оборота. При мен това се получава горе долу веднъж годишно, след като настроя ГИто всичко се оправя.

Газовото си е наред..Проблема е решен.Оказа се високо налягане в рейката,заради прещипан маркуч в резервоара. :D


Грешката при диагностиката беше прекалено богата горивна смес, с невъзможност за по-нататъшно регулиране от ДМЕ, поради достигане на максималните стойности за регулировка от страна на ламбда контрола. За това има няколко причини и по пътя на изключването се стигна до измерване на налягането на бензина в бензиновата рейка, което беше в рамките на 4-4.2бара. За това също има няколко причини и така се стигна до прегънатият маркуч на възвратният горивопровод, в часта му, която се намира върху тялото на нивомера.
Ламбда сондата е електрохимичен елемент, който генерира електрически ток, чието напрежение зависи от потенциалната разлика на кислородните молекули в изгорелите газове и атмосферата. Колкото тази разлика е по-голяма, толкова генерираното напрежение е по-голямо. Логично е, че колкото е по-богата горивната смес, толкова по-малко кислородни молекули ще има в изгорелите газове, това ще води до по-голяма потенциална разлика и от там до генериране на ток с по-голямо напрежение. Когато ДМЕ получи тази информация, започва да обеднява горивната смес.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен

Мнение от vladobate » 17 Мар 2013, 19:40

Първо в таз тема се прокрадна теза че видиш ли бензиновия комп си променял настройките ( заради газовия или няма значение какъв е повода ) , което значи че си пише сам картите на гориво и моменти на запалване наново. Демек супер компютър на 20 години . Това е абсолютна измислица и не видях някой спец да го каже открито , което ще заблуди следващите неопитни търсещи помощ колеги. Другото , резултат има ,само че постановката е че се отчита богата смес на студено само , как аджеба се обяснява това с постоянно прищипания маркуч ( предполагам ) или кат мине синия сектор и се отщипва. Това сериозно , дайте малко разяснения . И последно, излиза тека че тия 20% по-високо налягане на рейката системата като цяло ( ламда , ЕКУ , дюзи ) не може да компенсира и сместта продължава да е богата. На мен лично ми се вижда малко като възможности за компенсация , но пък е възможно знаещи да потвърдят , за да има добре обяснен завършек , който да е максимално полезен за форума .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен

Мнение от fox1981 » 17 Мар 2013, 19:55

vladobate написа:Първо в таз тема се прокрадна теза че видиш ли бензиновия комп си променял настройките ( заради газовия или няма значение какъв е повода ) , което значи че си пише сам картите на гориво и моменти на запалване наново. Демек супер компютър на 20 години . Това е абсолютна измислица и не видях някой спец да го каже открито , което ще заблуди следващите неопитни търсещи помощ колеги. Другото , резултат има ,само че постановката е че се отчита богата смес на студено само , как аджеба се обяснява това с постоянно прищипания маркуч ( предполагам ) или кат мине синия сектор и се отщипва. Това сериозно , дайте малко разяснения . И последно, излиза тека че тия 20% по-високо налягане на рейката системата като цяло ( ламда , ЕКУ , дюзи ) не може да компенсира и сместта продължава да е богата. На мен лично ми се вижда малко като възможности за компенсация , но пък е възможно знаещи да потвърдят , за да има добре обяснен завършек , който да е максимално полезен за форума .

Така беше колега :yes: ,както го написа колегата.Факт е че налягането на топло ставаше по-малко,но цифри не помня..може би колегата zveriko ще каже,но въпреки всичко високо.Като я карам на газ обаче налягането на рейката не е от значение защото ГИ си работи с собствена карта...И да с такова налягане не може да се компенсира явно от датчици итн,все пак от 2,8 до 4,2бара си е бая налягане.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook