Алтернаторни неволи

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Алтернаторни неволи

Мнение от Zubcho » 05 Авг 2012, 15:16

Здравейте,

отново се ходи по мъките и от безпаричие се кърпи положението.

Та смениха се четките и лагера на алтернатор Valeo 95A за е34 тдс 1995г. За съжаление проблема със зареждането се реши само частично. На място под определени обороти и по-голям товар алтернатора не зарежда, или ако зарежда то е много малко. В движение всичко е наред и при пуснат климатик и фарове има 13.5В, но спра ли на място напрежението пада под 12.5 и даже още надолу.

За съжаление реле регулатор струва 70лв и нямам възможност сега да го закупя.

Въпросите, които искам да отправя са 2:

1. Този проблем описан по-горе от реле регулатора ли се явява или от диодния блок?

2. Ако успея да монтирам 140А алтернатор от М50, ще прецакам ли нещо по колата, или напротив ще светне по-силно ксенона и ще кача 50-60 к.с.? :mhihi:

П.П.
за ксенона и к.с. е шега.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от Jordana » 05 Авг 2012, 15:25

Тва падане на напрежението на място ако е с пуснати фарове е нормално.Всички автомобили са изчислени така че с пълна консумация на празен ход черпи от акумулатора.Ако сложиш по мощен алтнернатор ще повишиш и зарядния ток на акумулатора .При бензинките запалителната система дърпа доста сериозен ток постоянно докато при дизела не е така затова не е нужен по мощен алтернатор.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3350
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от spacepl » 05 Авг 2012, 16:45

Jordana написа:Тва падане на напрежението на място ако е с пуснати фарове е нормално.Всички автомобили са изчислени така че с пълна консумация на празен ход черпи от акумулатора.Ако сложиш по мощен алтнернатор ще повишиш и зарядния ток на акумулатора .При бензинките запалителната система дърпа доста сериозен ток постоянно докато при дизела не е така затова не е нужен по мощен алтернатор.



1. Тва падане на напрежението на място ако е с пуснати фарове е нормално. - Не, не е нормално, нормалното е 14.2, за това има и реле регулатор, за да поддържа този волтаж при различни обороти и натоварвания.

2. Всички автомобили са изчислени така че с пълна консумация на празен ход черпи от акумулатора. - Не, не така, виж по горе.

3. Ако сложиш по мощен алтнернатор ще повишиш и зарядния ток на акумулатора. - Така е, съгласен съм.

4. При бензинките запалителната система дърпа доста сериозен ток постоянно докато при дизела не е така затова не е нужен по мощен алтернатор. - Не, не е така, всъщност по-големите алтернатори се слагат на дизели заради нуждата от по-голям стартов ток и подгряване преди запалване. (при е39 тдс е 140 ампера срещу 70 ампера за е39 520и)


По въпроса на Зъбчо.

1. Не знам, мисля, че при теб реле регулатора и изправителя са едно цяло - някъде имаше теми за ремонт на блока но нямам спомен в Е39 или Е34 беше.
2. Супер ще му е ако сложиш по-голям, особенно зимата когато се черпи повече ток за запалване и ако караш предимно градско - по-бързо ще възстановява нормалното ниво на акумулатора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от Zubcho » 05 Авг 2012, 17:45

spacepl написа:
Jordana написа:Тва падане на напрежението на място ако е с пуснати фарове е нормално.Всички автомобили са изчислени така че с пълна консумация на празен ход черпи от акумулатора.Ако сложиш по мощен алтнернатор ще повишиш и зарядния ток на акумулатора .При бензинките запалителната система дърпа доста сериозен ток постоянно докато при дизела не е така затова не е нужен по мощен алтернатор.



1. Тва падане на напрежението на място ако е с пуснати фарове е нормално. - Не, не е нормално, нормалното е 14.2, за това има и реле регулатор, за да поддържа този волтаж при различни обороти и натоварвания.

2. Всички автомобили са изчислени така че с пълна консумация на празен ход черпи от акумулатора. - Не, не така, виж по горе.

3. Ако сложиш по мощен алтнернатор ще повишиш и зарядния ток на акумулатора. - Така е, съгласен съм.

4. При бензинките запалителната система дърпа доста сериозен ток постоянно докато при дизела не е така затова не е нужен по мощен алтернатор. - Не, не е така, всъщност по-големите алтернатори се слагат на дизели заради нуждата от по-голям стартов ток и подгряване преди запалване. (при е39 тдс е 140 ампера срещу 70 ампера за е39 520и)


По въпроса на Зъбчо.

1. Не знам, мисля, че при теб реле регулатора и изправителя са едно цяло - някъде имаше теми за ремонт на блока но нямам спомен в Е39 или Е34 беше.
2. Супер ще му е ако сложиш по-голям, особенно зимата когато се черпи повече ток за запалване и ако караш предимно градско - по-бързо ще възстановява нормалното ниво на акумулатора.


Реле регулатора на алтернатора по чуджи данни си е само той на цокъл, аз не съм го виждал.

Ако някой го е свалял релето на място и може да се справи с това, и му се занимава най-вече.... нека ми пише да направим една проба и да сменим моето налично реле. Искам да направя проба. Това важи за някой с е34 ТДС след 1994г. :) Това за някой с изправен алтернатор :)
Номер 2 от схемата

Ако не след време ще го сменя направо релето. Просто ми е малко притеснително да не вземе да ми пада акумулатора и да трябва да си давам ток, и ей такива хамалогии.

Трети вариант - слагам алтернатор от М50 на 140А и драмата приключва. Въпросът ми е ще стане ли? Изглеждат почти еднакви от към захващане.
Последна промяна Zubcho на 05 Авг 2012, 17:51, променена общо 1 път
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от zvetiko » 05 Авг 2012, 17:51

spacepl написа:
Jordana написа:Тва падане на напрежението на място ако е с пуснати фарове е нормално.Всички автомобили са изчислени така че с пълна консумация на празен ход черпи от акумулатора.Ако сложиш по мощен алтнернатор ще повишиш и зарядния ток на акумулатора .При бензинките запалителната система дърпа доста сериозен ток постоянно докато при дизела не е така затова не е нужен по мощен алтернатор.



1. Тва падане на напрежението на място ако е с пуснати фарове е нормално. - Не, не е нормално, нормалното е 14.2, за това има и реле регулатор, за да поддържа този волтаж при различни обороти и натоварвания.

2. Всички автомобили са изчислени така че с пълна консумация на празен ход черпи от акумулатора. - Не, не така, виж по горе.

3. Ако сложиш по мощен алтнернатор ще повишиш и зарядния ток на акумулатора. - Така е, съгласен съм.

4. При бензинките запалителната система дърпа доста сериозен ток постоянно докато при дизела не е така затова не е нужен по мощен алтернатор. - Не, не е така, всъщност по-големите алтернатори се слагат на дизели заради нуждата от по-голям стартов ток и подгряване преди запалване. (при е39 тдс е 140 ампера срещу 70 ампера за е39 520и)


По въпроса на Зъбчо.

1. Не знам, мисля, че при теб реле регулатора и изправителя са едно цяло - някъде имаше теми за ремонт на блока но нямам спомен в Е39 или Е34 беше.
2. Супер ще му е ако сложиш по-голям, особенно зимата когато се черпи повече ток за запалване и ако караш предимно градско - по-бързо ще възстановява нормалното ниво на акумулатора.


1.Направо си е нормално- за това през зимата при често каране на градско понякога се налага да се дозареди акумулатора с уред .
2.На автомобили с повече електроника се слага акумулатор с по-голям капацитет защото при празен ход се черпи ток и от него.
3.Така е- ще се повиши защото алтернатора ще насмогва в по-голяма степен на консуматорите и те ще черпят по-малко от акумулатора на празен ход и ниски обороти.
4.Да се коментира разликата в пусковият ток на бензинов и дизелов двигател е смешно.
Колега, алтернатора няма нищо общо със стартовият ток и подгряването- той влиза в играта след това.

На Зъбчо- това 13.5 не ми харесва и не е нормално.Нормалното е 13.8-14.2В.Като смени четките провери ли износването на колектора- понякога заприличва на конус имаш някакъв шанс да се напаснат четките и нещата да се оправят.Пробвай с втора ръка, че четките с изправителя на Valeo са доста скъпи.В краен случай докато се опаричиш може да намериш едно реле-регулатор от Лада и временно с него. ;)
Слагай смело по-голям алтернатор- няма нищо общо със стартовият ток но наистина ще пазиш акумулатора.Е може леко да вдигнеш разхода. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от Zubcho » 05 Авг 2012, 17:55

zvetiko написа:Слагай смело по-голям алтернатор- няма нищо общо със стартовият ток но наистина ще пазиш акумулатора.Е може леко да вдигнеш разхода. ;)


То хубаво ще слагам, но дали ще пасне е въпроса?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3350
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от spacepl » 05 Авг 2012, 18:36

1.Направо си е нормално- за това през зимата при често каране на градско понякога се налага да се дозареди акумулатора с уред . - Не, не е нормално. Дозареждане се налага когато се кара на прекалено къси разстояния и генератора не смогва да зареди тока използван за запалване.

2.На автомобили с повече електроника се слага акумулатор с по-голям капацитет защото при празен ход се черпи ток и от него. - НЕ, на празен ход волтажа на колата трябва да е 13.8 - 14.2 което означава, че тока идва от ГЕНЕРАТОРА. по-голям акумулатор се слага, защото се предполага, че тези екстри ще се ползват и на изгасен двигател.

3.Така е- ще се повиши защото алтернатора ще насмогва в по-голяма степен на консуматорите и те ще черпят по-малко от акумулатора на празен ход и ниски обороти. - НА РАБОТЕЩ ДВИГАТЕЛ И ИЗПРАВЕН ГЕНЕРАТОР И РЕЛЕ-РЕГУЛАТОР ЦЕЛИЯТ АВТОМОБИЛ СЕ ЗАХРАНВА ОТ ГЕНЕРАТОРА.

4.Да се коментира разликата в пусковият ток на бензинов и дизелов двигател е смешно. - Да, смешно е, при дизела е към два пъти по голям

Помисли малко - ако на тихи обороти колата работи на акумулатор, то значи ако и пусна фаровете, подгряването на задния прозорец, музиката и още някой друг консуматори и я оставя да си стои на място - тя би трябвало да изгасне по някое време.

4,1 Колега, алтернатора няма нищо общо със стартовият ток и подгряването- той влиза в играта след това. - Да, по-голям акумулатор = по-голям генератор за да навакса на време огромните загуби при паленето. Точно по тази причина на краки карания се налага по-често сваляне на акумулатора за дозареждане.

Забележи фабрично със какви акумулатори излизат дизелите и със какви бензиновите. Колкото и голям акумулатор да имаш - ако не ти е голям генератора, на късо каране пак ще започне да умира като по-малкия акумулатор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от Jordana » 05 Авг 2012, 18:57

Към колегата пуснал темата. Колега провери си натягането на ремъка и измери със качествен прибор стойностите на напрежението.Също без и със включени консуматори и виж какво се получава.Ако имаш прекъснал диод в блока ще ти пада под 12в с включени консуматори. Иначе засега това което даваш като данни ми се струва нормално .Имай предвид че нови четки на стар ротор им трябва време да се припаснат и да правят хубав контакт.Понякога свети лампата много слабо та най лесно можеш да провериш вечер в пълна тъмнина палиш и без да включваш светлините потаблото гледаш лампата.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от Zubcho » 05 Авг 2012, 19:07

Jordana написа:Към колегата пуснал темата. Колега провери си натягането на ремъка и измери със качествен прибор стойностите на напрежението.Също без и със включени консуматори и виж какво се получава.Ако имаш прекъснал диод в блока ще ти пада под 12в с включени консуматори. Иначе засега това което даваш като данни ми се струва нормално .Имай предвид че нови четки на стар ротор им трябва време да се припаснат и да правят хубав контакт.Понякога свети лампата много слабо та най лесно можеш да провериш вечер в пълна тъмнина палиш и без да включваш светлините потаблото гледаш лампата.


Вече минах към 80-90 км от както смених четките, вярвам са се напаснали. Значи вариантите са 3 или диоден блок или релерегулатор.

Ще се ходи пак по мъките или ще се сложи алтернатор от бензинова кола на 140А и ще се приключи драмата.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3350
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от spacepl » 05 Авг 2012, 20:42

Ако е прецакан диодният блок ще ти се ошашква цялата електроника. По-скоро е реле-регулатора, май обаче са една част със диодния блок.

Виж някое от тия върши ли ти работа:

http://www.amavto.com/objects.php?mid=6 ... odelid=304

PS: Ето този го дават точно за Е34 ТДС

http://www.amavto.com/objects.php?mid=6 ... 4&eid=2310
Последна промяна spacepl на 05 Авг 2012, 21:12, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от vladobate » 05 Авг 2012, 20:57

Напълно съгласен с колегата spacepl по-добре не може да се обясни само за паленето не бях съгласен ама се изясниха нещата . Иво реле-регулатора ти е прецакан не търси под вола теле, диодите служат за да изправят напрежението тъй като алтернатора произвежда променливо такова . Имаше скоро тема за тез алтернатори и как по-големие би повлиял и аз съм на мнение че ще е по-добре за зимния период ако се случи да се кара на къси дистанции с идеята че ще зарежда по-бързо ама не знам защо другите нещо не възприеха идеята , в смисъл нищо няма да прецакаш свен ако не сложиш такъв за 24V :mhihi: . И не мисля че е толоз скъп регулатора , аз си сменях на Е36-цата мисля за 80А алтернатор и си беше барабар с четки метки и други ,потърси , ако ти е изпаднал втора ръка друг по-мощен алтернатор за малко пари слагай ама да си решиш проблема със зареждането щото е по-мощен не е решение . Успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от zvetiko » 06 Авг 2012, 9:32

spacepl написа:1.Направо си е нормално- за това през зимата при често каране на градско понякога се налага да се дозареди акумулатора с уред . - Не, не е нормално. Дозареждане се налага когато се кара на прекалено къси разстояния и генератора не смогва да зареди тока използван за запалване.

2.На автомобили с повече електроника се слага акумулатор с по-голям капацитет защото при празен ход се черпи ток и от него. - НЕ, на празен ход волтажа на колата трябва да е 13.8 - 14.2 което означава, че тока идва от ГЕНЕРАТОРА. по-голям акумулатор се слага, защото се предполага, че тези екстри ще се ползват и на изгасен двигател.

3.Така е- ще се повиши защото алтернатора ще насмогва в по-голяма степен на консуматорите и те ще черпят по-малко от акумулатора на празен ход и ниски обороти. - НА РАБОТЕЩ ДВИГАТЕЛ И ИЗПРАВЕН ГЕНЕРАТОР И РЕЛЕ-РЕГУЛАТОР ЦЕЛИЯТ АВТОМОБИЛ СЕ ЗАХРАНВА ОТ ГЕНЕРАТОРА.



4.Да се коментира разликата в пусковият ток на бензинов и дизелов двигател е смешно. - Да, смешно е, при дизела е към два пъти по голям

Помисли малко - ако на тихи обороти колата работи на акумулатор, то значи ако и пусна фаровете, подгряването на задния прозорец, музиката и още някой друг консуматори и я оставя да си стои на място - тя би трябвало да изгасне по някое време.

4,1 Колега, алтернатора няма нищо общо със стартовият ток и подгряването- той влиза в играта след това. - Да, по-голям акумулатор = по-голям генератор за да навакса на време огромните загуби при паленето. Точно по тази причина на краки карания се налага по-често сваляне на акумулатора за дозареждане.

Забележи фабрично със какви акумулатори излизат дизелите и със какви бензиновите. Колкото и голям акумулатор да имаш - ако не ти е голям генератора, на късо каране пак ще започне да умира като по-малкия акумулатор.


Колега, напиши в Google „дозареждане на акумулатор през зимата“ и ще видиш, че на хиляда места пише, че през зимата алтернатора не смогва да зареди акумулатора заради включените много консуматори ;).

Във всяко ръководство за ремонт на Е34, пък и не само за Е34, ;) пише, че празните обороти се вдигат на 3000 и тогава напрежението трябва да е 13.8-14.2 ;) На ниски обороти ,заради ниската им честота ,генератора поради принципа си на работа не може да генерира високо напрежение,при високи обороти, без регулатор на напрежението може да достигне и до 60В.


Иво ще стане защото са еднакви физически- имам и на Бош-140 и на Валео- 90 и няма разлика.
В „продава“ има алтернатори и по 30лв и след леко психологически разпит може да успееш да вземеш това, което ти трябва в нужното състояние.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3350
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от spacepl » 06 Авг 2012, 9:56

Искаш да ме убедиш, че колата може да изгасне за ток ако стои достатъчно дълго време на тихи обороти ?!?!?!?!?

Не смогва да го зареди достатъчно, но това не означава, че колата работи на акумулатор.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от ddddk » 06 Авг 2012, 10:10

На големия борд скрита функции 9 е показанието от алтернатора.
Гледай направо там.

Няма зиме, няма лете, няма с фарове, няма без фарове, няма с клима, няма без клима, на обороти 14,2V бетон!
Всичко останало е вятър и мъгла :mhihi:
Той колегата zvetiko обича философстването по теми без казуси :mhihi:

Зъбчо, не мога да ти кажа какво да правиш, мога да ти споделя какво аз бих направил: бих прочел внимателно постовете на колегата spacepl и бих послушал колегата vladobate :idea:

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Алтернаторни неволи

Мнение от Zubcho » 06 Авг 2012, 10:16

Благодаря на колегите за отделеното време. Току що направих справка и реле-регулатора е същия като на снимката от тук 1:1. Сега ще видя дали го няма в Сф и ако не ще го поръчам от Пловдив да дойде. Онези дето искаха 70лв за него са някакви пълни кретени.

Ще пиша дали се решава проблема след смяната :) Може и да наснимам и да опиша процеса, като според мен няма нужда да се сваля самия алтернатор.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook