Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
Модератор: Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
Та направо към размислите и страстите.
Отглеждам си аз мойта кола и с годините хидравликата става все по тегава, а през лятото настава ад...
По конкретно като е студено маслото всичко е ток и жица, а като се загрее прилично става тежък волана, а когато скоча на спирачките хептен зле става ситуацията с волана...
Конкретно съм с Н31 спирачен усилвател, който е зависим от хидравликата.
Той изглежда така:

Освен него си имам един брой акумулатор на налягане:

В края на краищата системата изглежда г/д така (в тази схема липсва нивомата):

Та след като проблемите се появяват при топло време, и загряло масло мисълта ми беше отправена към производствената дата на колата (1987-а), през която все още няма серпентина за охлаждане на хидравликата, която серпентина беше монтирана, но разликата със и без нея се оказа минимална.
Понеже ми протече и помпата, всичките и гумички бяха сменени, всичко беше огледано внимателно, като не намерих драскотини и други такива дефекти в самата помпа, или накратко всичко изглежда лъскаво и ново.
Маслото също ново, до колкото можеше да се източи (вярно не е оригиналното, но пък ми се стори доста читав заместител според стандартите на които отговаря)
Съответно търсенето на проблема продължава, и за това пуснах тази тема за да го помислим заедно.
На места в интернет намерих различни варианти за дефектиране на системата, като се започне от лошо налягане на помпата, засмукване на въздух от снадките на маркучите, запушване на маркучите с успокоители в тях и дефектирала азотна сфера.
Аз за момента се замислям за най-тъпото и елементарно нещо - скобата на входящия маркуч, да не оплътнява хубаво, и от там да засмуква въздух, защото честно казано усещам как помпата (или кутията) на моменти издава звуци подобни на тези когато няма масло в системата.
Споделете идеи моля.
Отглеждам си аз мойта кола и с годините хидравликата става все по тегава, а през лятото настава ад...
По конкретно като е студено маслото всичко е ток и жица, а като се загрее прилично става тежък волана, а когато скоча на спирачките хептен зле става ситуацията с волана...
Конкретно съм с Н31 спирачен усилвател, който е зависим от хидравликата.
Той изглежда така:

Освен него си имам един брой акумулатор на налягане:

В края на краищата системата изглежда г/д така (в тази схема липсва нивомата):

Та след като проблемите се появяват при топло време, и загряло масло мисълта ми беше отправена към производствената дата на колата (1987-а), през която все още няма серпентина за охлаждане на хидравликата, която серпентина беше монтирана, но разликата със и без нея се оказа минимална.
Понеже ми протече и помпата, всичките и гумички бяха сменени, всичко беше огледано внимателно, като не намерих драскотини и други такива дефекти в самата помпа, или накратко всичко изглежда лъскаво и ново.
Маслото също ново, до колкото можеше да се източи (вярно не е оригиналното, но пък ми се стори доста читав заместител според стандартите на които отговаря)
Съответно търсенето на проблема продължава, и за това пуснах тази тема за да го помислим заедно.
На места в интернет намерих различни варианти за дефектиране на системата, като се започне от лошо налягане на помпата, засмукване на въздух от снадките на маркучите, запушване на маркучите с успокоители в тях и дефектирала азотна сфера.
Аз за момента се замислям за най-тъпото и елементарно нещо - скобата на входящия маркуч, да не оплътнява хубаво, и от там да засмуква въздух, защото честно казано усещам как помпата (или кутията) на моменти издава звуци подобни на тези когато няма масло в системата.
Споделете идеи моля.

- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
Пробвай с по-истинско масло, явно става на боза като се стопли...Другото може да е изпята песента на помпата и да не работи коректно с топлото масло. Засмукването на въздух е малко вероятно.

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
Стояне ти голяма тема пусна
Така аз да ти споделя ли опит
Почваш всичко наред
Хидроусилвателя нов - 2000 лв.
Акумулатора отново нов - по спомен около 700 лв.
Можеш да си смениш всички маркучи както направих Аз
Течност задължително Пенсотин не квото там си намерил ти
Ако ти липсват спирачки причи много:
- дискове
- накладки
- течност
- маркучи
Може да имаш проблеми и с датчици които пак по спомен са 2 бр.
Най важното това с ремонта на ХИДРОУСИЛВАТЕЛЯ Е КАК ДА ТИ КАЖА ЕДНИ ГОЛЕМИ ЛАЙНА
Аз лично ходих до един от найй добрите майстори и човека каза - НЕЕЕЕЕЕЕ
А и като се замисли човек че става въпрос за спирачки
и че заради това може де пребиеш себе си или да пребиеш някой и после пандела и т.н. извода е - НОВО
В разни форуми това е едно от основните неща заедно с акумулатора които приключват дейност на определени километри.
Все пак системата е леко копирана от Ситроен
Повечето пишат че когато акумулатора почне да приключва, цялата
система се натоварва и в последствие приключва и усилвателя.
Предполагам че не е нужно да ти пиша как се прави теста за да разбереш какво е състоянието на акумулатора.
Така и накрая да споделя и резултат
Вчера с около 230 км.ч. се наложи да намаля заради отбивка на пътя на 20-30 км.ч.
в разтояние не повече от 150-200 м. резултата беше отличен
Никакви проблеми
Като не съм натискал спирачките силно, на 2- 3 пъти докато намали
P.S. Може и да имаш проблем със самата хидро помпа, а наличието на разни звуци само говори за или липса на масло или лайняно масло както Митко пише по горе или заминала помпа.
Поздрави

Така аз да ти споделя ли опит

Почваш всичко наред


Акумулатора отново нов - по спомен около 700 лв.

Можеш да си смениш всички маркучи както направих Аз

Течност задължително Пенсотин не квото там си намерил ти

Ако ти липсват спирачки причи много:
- дискове
- накладки
- течност
- маркучи
Може да имаш проблеми и с датчици които пак по спомен са 2 бр.
Най важното това с ремонта на ХИДРОУСИЛВАТЕЛЯ Е КАК ДА ТИ КАЖА ЕДНИ ГОЛЕМИ ЛАЙНА

Аз лично ходих до един от найй добрите майстори и човека каза - НЕЕЕЕЕЕЕ


А и като се замисли човек че става въпрос за спирачки


В разни форуми това е едно от основните неща заедно с акумулатора които приключват дейност на определени километри.
Все пак системата е леко копирана от Ситроен

система се натоварва и в последствие приключва и усилвателя.
Предполагам че не е нужно да ти пиша как се прави теста за да разбереш какво е състоянието на акумулатора.
Така и накрая да споделя и резултат

в разтояние не повече от 150-200 м. резултата беше отличен



P.S. Може и да имаш проблем със самата хидро помпа, а наличието на разни звуци само говори за или липса на масло или лайняно масло както Митко пише по горе или заминала помпа.
Поздрави
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
Да нещата отиват към скъпото масло неминуемо просто ме е шубенце да не окакам работата, ако остане от старото в системата и налея новото, колкото и да съм източил от настоящото все ще е останало малко.
Иначе проблеми със спирачните нямам - чистак нови 4 броя вентилирани диска с накладки, спира много доволно според мен, само остава да сменя на куп всичките маркучи за собствено успокоение. Вчера покарах малко от тип планинско на ръчка и е прилична работата, само пустата хидравлика ме еб*ва.
А за двата датчика високо и ниско налягане, реално каква роля играят освен да ми индикират на таблото (което никога не се е случвало до сега)???
Аз все пак се замислям да смъкна акумулатора да му махна всички възможни уйдорми накачулени по него, и да търся вариант за разглабяне на карантиите му. Така че ако имате някакви снимкови материали ще съм много благодарен.
Освен това мисля да си направя експеримента, да сложа сервотроник кормилна кутия за пробата и ако има макар и минимално подобрение на нещата, да минавам на вариант ремонтен комплек за кутия и ремонт бай ми
.
Иначе проблеми със спирачните нямам - чистак нови 4 броя вентилирани диска с накладки, спира много доволно според мен, само остава да сменя на куп всичките маркучи за собствено успокоение. Вчера покарах малко от тип планинско на ръчка и е прилична работата, само пустата хидравлика ме еб*ва.
А за двата датчика високо и ниско налягане, реално каква роля играят освен да ми индикират на таблото (което никога не се е случвало до сега)???
Аз все пак се замислям да смъкна акумулатора да му махна всички възможни уйдорми накачулени по него, и да търся вариант за разглабяне на карантиите му. Така че ако имате някакви снимкови материали ще съм много благодарен.
Освен това мисля да си направя експеримента, да сложа сервотроник кормилна кутия за пробата и ако има макар и минимално подобрение на нещата, да минавам на вариант ремонтен комплек за кутия и ремонт бай ми


- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
тази сфера на фигурата не може да не се замени с такава от citroen, прилича на техните а ако има проблем с помпата аз имам за нивомат Ha 130 bara.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
Bavariqtamniska написа:тази сфера на фигурата не може да не се замени с такава от citroen, прилича на техните а ако има проблем с помпата аз имам за нивомат Ha 130 bara.
И аз пазя две сфери останали от оригиналния нивомат на колата, може да ги приложа в действие, но въпроса остава чисто и просто за връзката хидравлика - спирачки.
Честно казано се насочвам към клапанчето което прави магията в самия акумулатор на налягане.

Но там просто не съм намерил до тук читав снимков материал, за да му сложа цапарагата и на него, и май ще си набавя резервен.
Отделно от това смятам да си изпека нови маркучи за цялата хидравлика, за да не го мисля и това.

- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
явно аз не съм разбрал, тази сфера която е на картинката ти е за хидроусилвателя, не за нивомата. на теб кой ти прави проблем нивомата или усилвателя? преди време проверявах сфери от ситроен и доста трудно ще станат за нивомата но за тази от картинката ти може да стане и няма да ти излезе повече от 50 lv.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
Bavariqtamniska написа:явно аз не съм разбрал, тази сфера която е на картинката ти е за хидроусилвателя, не за нивомата. на теб кой ти прави проблем нивомата или усилвателя? преди време проверявах сфери от ситроен и доста трудно ще станат за нивомата но за тази от картинката ти може да стане и няма да ти излезе повече от 50 lv.
Това е прекрасна новина, мога спокойно да започна с тази сфера, но тя далеч няма общо с хидравликата на волана.
Питането е къде да търся мизерията кормилната у-ба, и къде другаде може да е мизерията освен в превключващия клапан на хидро акумулатора.
Петре ако имаш конкретни линкове със снимки ще ме улесниш максимално


- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
_65536_kb_sec_ написа:Bavariqtamniska написа:явно аз не съм разбрал, тази сфера която е на картинката ти е за хидроусилвателя, не за нивомата. на теб кой ти прави проблем нивомата или усилвателя? преди време проверявах сфери от ситроен и доста трудно ще станат за нивомата но за тази от картинката ти може да стане и няма да ти излезе повече от 50 lv.
Това е прекрасна новина, мога спокойно да започна с тази сфера, но тя далеч няма общо с хидравликата на волана.
Питането е къде да търся мизерията кормилната у-ба, и къде другаде може да е мизерията освен в превключващия клапан на хидро акумулатора.
Петре ако имаш конкретни линкове със снимки ще ме улесниш максимално
Снимки нямам с Митко се учихме в движение



- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
Стояне, не мога да разбера какво целиш с тая тема...Ти не караш с препоръчаното масло, а искаш всичко да работи коректно...няма как да стане. Не всичко е старт от скрапа

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
mitko_n1 написа:Стояне, не мога да разбера какво целиш с тая тема...Ти не караш с препоръчаното масло, а искаш всичко да работи коректно...няма как да стане. Не всичко е старт от скрапа
Mитаче, с препоръчаното масло ефекта навремето беше същия, сега мисля да му сипя отново от препоръчаното когато сменям регулатора на нивомата, за да може да се източи максимално количество от маслото което е налято.
А все пак не разбирам, датчиците освен за да ми пускат съобщения за ниско налягане на таблото, за какво друго служат?

- chiko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 14.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e 34 със субтитри !!!
- Мечтае да кара: e31,,,,,,,,,е38
- Детайли за колата: много замаскирани циганий,,,,,,,,,,ръжда,и ВЕСТНИЦИ ВЪВ ПРАГОВЕТЕ
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
Проблема не е в кормилната кутия, просто при по-висока температура на маслото налягането в системата се променя...и оттам идват проблемите. Или хидравличната помпа си е изкарала живота, или маслото не е подходящо. Акумулатора за налягането (сферата) и брейк бустъра нямат нищо общо.

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
залагам на сферата
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Хидроусилвател на спирачките + серво на волана + нивомат...
Ти хубаво залагаш Ники, ама какво общо има тя с температурата на маслото?NikiNikolov написа:залагам на сферата

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани