Питане за музика
Модератор: Технически модератори
- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Питане за музика
Здрвейте колеги! Имам едно питане относно озвучаването в колата.
Бимата е с 6 колони/нокиите/ и някав панасоник само на аудио дискове. Но не съм въобще доволен от това което се чува вътре. Дали ако мина на някои оригинален касетофон + чейнджър би имало някакво подобрение или си плаче за нови говорители + усилвател? Не търся някаф долен бас, а по-скоро да си се чуват всичките честоти, демек качество. Заслужава ли си или ще набия едни 100-150 лв на вятъра?
Бимата е с 6 колони/нокиите/ и някав панасоник само на аудио дискове. Но не съм въобще доволен от това което се чува вътре. Дали ако мина на някои оригинален касетофон + чейнджър би имало някакво подобрение или си плаче за нови говорители + усилвател? Не търся някаф долен бас, а по-скоро да си се чуват всичките честоти, демек качество. Заслужава ли си или ще набия едни 100-150 лв на вятъра?


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Питане за музика
Личното ми мнение е че добър резултат би се получил с оригинален усилвател и модерни тонколони но със същия размер като оригиналните (което е доста трудно за намиране).
Тогава според мен би се получил баланс на всичко.
Оригиналния касетофон си е опция също, но само той не е панацея.
Също важен фактор е че има и едни изолационни кори които стоят зад тонколоните в краката които толкова много променят звука че и мен дори ме очудуха....
За капак на всичко имаи в предвид че със заводския усилвател трябва да се пусне и цялото окабеляване за 10-те говорителя което също отнема време доста
Тогава според мен би се получил баланс на всичко.
Оригиналния касетофон си е опция също, но само той не е панацея.
Също важен фактор е че има и едни изолационни кори които стоят зад тонколоните в краката които толкова много променят звука че и мен дори ме очудуха....
За капак на всичко имаи в предвид че със заводския усилвател трябва да се пусне и цялото окабеляване за 10-те говорителя което също отнема време доста

- BULL3T
- ентусиаст
-
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Питане за музика
_65536_kb_sec_ написа:Личното ми мнение е че добър резултат би се получил с оригинален усилвател и модерни тонколони но със същия размер като оригиналните (което е доста трудно за намиране).
Тогава според мен би се получил баланс на всичко.
Оригиналния касетофон си е опция също, но само той не е панацея.
Също важен фактор е че има и едни изолационни кори които стоят зад тонколоните в краката които толкова много променят звука че и мен дори ме очудуха....
За капак на всичко имаи в предвид че със заводския усилвател трябва да се пусне и цялото окабеляване за 10-те говорителя което също отнема време доста
Стояне ти от кога започна да ме слушаш какво ти говоря?!

Стоянчо е прав колега модерни колони и хубав плеър,все пак кажи какво точно търсиш,качество ли,бас ли. Зависи какво искаш.

"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: Питане за музика
_65536_kb_sec_ написа:
Тенкс за отговора. Май май ще ти подосайдам малко пак в скайпа
Стоянчо е прав колега модерни колони и хубав плеър,все пак кажи какво точно търсиш,качество ли,бас ли. Зависи какво искаш.
колега писал съм в първото мнение какво горе доло търся. Не съм някой американски манго дето слушам само бас и думички

По-скоро искам да си се чуват всичките честоти и като го усиля да не ми пращи а да ме радва. Нещо такова. То и затова питах дали с оригиналките е възможно това или ще трябват нови говорители. И дали чейнджъра ще ми допълва ефекта или ще го разваля?


- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Питане за музика
Здравейте колеги,
С риск да настане голяма полемика ще напиша, че не мога да се съглася с дадените съвети.
И веднага ще допълня в моя защита със следната информация:
В края на 80-те и началото на 90-те върха на сладоледа беше крайно стъпало с честотни възможности 50Hz долна честота и 14 kHz горна честота.
Като се има в предвид, че оригиналните "музики" за нашите машини са правени в началото на 90-те, то следва, че сме много далеч от желанието на колегата:
Чак в края на 90-те се постигнаха граници от 20Hz-20kHz. Това е теоретичният диапазон на човешкото ухо. Замерванията показват, че много малко хора могат да чуват над 16 800 Hz. А пък за чуеш 20 Hz или по-скоро да ги усетиш с диафрагмата
са необходими доста специални условия.
Но тук идеята е друга. Гони се максимален честотен диапазон за да не "реже" крайното стъпало това което е записано. Новите крайни стъпала са направо луда работа. Не че някой може да чуе 1,0Hz. Просто се гарантира, че стъпалото не е пречка на записа.
Стоян също написа да се гони формата на оригиналния говорител. И тук не съм съгласен.
Освен мембраната и кутията, формата също е формиращ качеството показател. Същата форма в никакъв случай не може да гарантира качество. На чист късмет може и да намериш желаната от теб форма с желаните от теб характеристики... бинго... линия...
С други думи решаваш колко ще се "улееш" с качеството и търсиш говорители с такива характеристики без да се съобразяващ с формата... може би само с цената, защото в тази сфера цените са... интересни.
Накратко: моят съвет е да си определиш бюджет и за тези пари да си вземеш всичко ню и то както се казва "state of the art".
Разбира се тук трябва да направиш компромис с дизайна на интериора. Със сигурност ще го развалиш. Няма да е "оригиналдъ".
Тези които държат на оригиналната визия, пък правят компромис с качеството на звука.
Поздрави,
Д
P.S.: Аз в момента нямам "музика" в колата. По две причини. Едната е, че не съм решил кой компромис да направя.
С риск да настане голяма полемика ще напиша, че не мога да се съглася с дадените съвети.
И веднага ще допълня в моя защита със следната информация:
В края на 80-те и началото на 90-те върха на сладоледа беше крайно стъпало с честотни възможности 50Hz долна честота и 14 kHz горна честота.
Като се има в предвид, че оригиналните "музики" за нашите машини са правени в началото на 90-те, то следва, че сме много далеч от желанието на колегата:
rottweiler написа:... искам да си се чуват всичките честоти и като го усиля да не ми пращи а да ме радва...
Чак в края на 90-те се постигнаха граници от 20Hz-20kHz. Това е теоретичният диапазон на човешкото ухо. Замерванията показват, че много малко хора могат да чуват над 16 800 Hz. А пък за чуеш 20 Hz или по-скоро да ги усетиш с диафрагмата

Но тук идеята е друга. Гони се максимален честотен диапазон за да не "реже" крайното стъпало това което е записано. Новите крайни стъпала са направо луда работа. Не че някой може да чуе 1,0Hz. Просто се гарантира, че стъпалото не е пречка на записа.
Стоян също написа да се гони формата на оригиналния говорител. И тук не съм съгласен.
Освен мембраната и кутията, формата също е формиращ качеството показател. Същата форма в никакъв случай не може да гарантира качество. На чист късмет може и да намериш желаната от теб форма с желаните от теб характеристики... бинго... линия...
С други думи решаваш колко ще се "улееш" с качеството и търсиш говорители с такива характеристики без да се съобразяващ с формата... може би само с цената, защото в тази сфера цените са... интересни.
Накратко: моят съвет е да си определиш бюджет и за тези пари да си вземеш всичко ню и то както се казва "state of the art".
Разбира се тук трябва да направиш компромис с дизайна на интериора. Със сигурност ще го развалиш. Няма да е "оригиналдъ".
Тези които държат на оригиналната визия, пък правят компромис с качеството на звука.
Поздрави,
Д
P.S.: Аз в момента нямам "музика" в колата. По две причини. Едната е, че не съм решил кой компромис да направя.

- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: Питане за музика
ddddk написа:С риск да настане голяма полемика ще напиша, че не мога да се съглася с дадените съвети.
наистина ми настана голяма полемика, чак като се замисля си мн прав, НО има едно друго нещо - болен съм от онази мания всичко по колата да ми е оригиналното, пък било то и 20 годишно и секънд хенд. Така че за някой друг орязан херц ще направя компромис. Не съм някой меломан, не търся някакви хай-енд варианти, а просто една, две идеи по качествен саунд. За сега ще се заема с откриването на усилвател от е34. Пък да видим дали техниката е издържала проверката на времето


- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Питане за музика
Така е!
Няма нищо по-хубаво от оригиналния вид, особено на тези коли. На всичкото отгоре и инвестицията излиза 10 пъти по-малко.
Но звученето вътре е някакси... как да кажа... като на стара баба аристократка в къщата
И като пусна вентилатора и като ми замирише на старо и както карам като пенсионер и само каскета ми липсва
Поздрави,
Д
Няма нищо по-хубаво от оригиналния вид, особено на тези коли. На всичкото отгоре и инвестицията излиза 10 пъти по-малко.
Но звученето вътре е някакси... как да кажа... като на стара баба аристократка в къщата

И като пусна вентилатора и като ми замирише на старо и както карам като пенсионер и само каскета ми липсва

Поздрави,
Д

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Питане за музика
първото нещо за да си направиш качествена музика в е34,е да се изхвърлят хартиените 20 годишни говорители.само замяната им с качествени такива дава невероятен ефект;) след това е необходимо да се избере нещо качествено което да ги захрани.
- naki4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 19.06.2005
- Местоположение: Sofia Sitniakovo
- Кара: Е34 TDS
- Мечтае да кара: E31 M60B40
Re: Питане за музика
Брутална музика в нашите красавици е доста скъпо начинание, имайки в предвид изолацията поставена в купето. Аз съм с 50 литрова туба с 15 инчов говорител и смея да твърдя, че музиката ми е просто качествена, нищо повече, виждал съм абсолютно същата туба как отваря вратите на други коли. Да не говоря, че като я сложих се наложи да подновя всички останали говорители, защото просто все едно спряха. В момента съм с 10 говорителя + тубата, 2 от които оригинални (пищялките на вратите) и мисля, че постигнах някакъв баланс на цялостния диапазон на звука за който става дума. Но не мога да кажа, че е лудница или аз се изкривявам, не знам.
Поздрави!
Поздрави!
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Питане за музика
започни от фабрично монтирания в бмв бекер траффик про 4720, намира се на цена от 150 до 400 лв
плюсове:
невероятно качество на звука
линейност
без кривене, колкото и да усилваш
невероятно силен тунер
захранва доста силни колони, но и оригиналните засвирват както трябва
осветлението е същото като на бмв
минуси:
няма мп3
дисплея не се вижда с очила с поляризация
ето как се вързва с осветлението (друг модел, но реално свети същото)
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1251671

плюсове:
невероятно качество на звука
линейност
без кривене, колкото и да усилваш
невероятно силен тунер
захранва доста силни колони, но и оригиналните засвирват както трябва
осветлението е същото като на бмв
минуси:
няма мп3
дисплея не се вижда с очила с поляризация

ето как се вързва с осветлението (друг модел, но реално свети същото)
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1251671


- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: Питане за музика
преди месец имаше същия трафик про, но мн бързо изчезна. Иначе се бях навил за него.
малко упдеит от днес. пристигна черната кутиика с 4 кила жица намотана около нея. а с нея почна и филма на ужасите:


Но гледам буксата за колоните се различава от съответната дупка в усилвателя:



и съм шах с пешката. има ли вариант да се заменят по някакъв начин буксите? или съм преебан и да търся др усилител?
И още един въпрос. Понеже почти си нямам понятие коя букса за какво е да ви питам поотделно за всяка.
тръгвам от голямата БМВ букса, после е ей тая:
1


2.


3. тва уж за колонките, ама туи бялото ква роля играе?


4. Тия пищялките на таблото и вратата ли са?

5. Още една..?


6. ???


7. Чисто черната предполагам е за захранването, а по малката с бяло е сигнала към говорителите? или греша?

малко упдеит от днес. пристигна черната кутиика с 4 кила жица намотана около нея. а с нея почна и филма на ужасите:


Но гледам буксата за колоните се различава от съответната дупка в усилвателя:



и съм шах с пешката. има ли вариант да се заменят по някакъв начин буксите? или съм преебан и да търся др усилител?
И още един въпрос. Понеже почти си нямам понятие коя букса за какво е да ви питам поотделно за всяка.
тръгвам от голямата БМВ букса, после е ей тая:
1


2.


3. тва уж за колонките, ама туи бялото ква роля играе?


4. Тия пищялките на таблото и вратата ли са?

5. Още една..?


6. ???


7. Чисто черната предполагам е за захранването, а по малката с бяло е сигнала към говорителите? или греша?



- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Питане за музика
Това окабеляване е за другия тип усилвател.
Единия вариант е да си смениш усилвателя другия е да смениш само буксата.
И двата варианта са г/д с еднаква трудност.
Единия вариант е да си смениш усилвателя другия е да смениш само буксата.
И двата варианта са г/д с еднаква трудност.

- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: Питане за музика
не ми с дават още 100тина лв за друг усилвател, затова май остава варианта с замяната на буксата. Това в някой ел. сервиз биха го направили безпроблеми? А за другите букси нещо?


- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Питане за музика
Черната букса с двата пина е за колите, които имат инсталация за телефон. Ако нямаш такъв не е проблем да си стои така. Бялата букса за три пина, в която има само два е за захтанването на чейнджър. Черната осем-пинова - сините кабели са за дясната страна на колата и са:
1. високи - син/зелен +, син/кафяв -
2. среди - син/бял +, син/кафяв -
3. бас - син/червен +, син/кафяв -
Жълтите кабели са:
1. високи - жълт/зелен +, жълт/кафяв -
2. среди - жълт/бял +, жълт/кафяв -
3. бас - жълт/червен +, жълт/кафяв -
тези кабели вървят по двойки и не трябва да се разменят минусовоте проводници, не може да се свърже минуса от високите на мястото на минуса на баса.
тези кабели, които завършват с кабелни обувки, вървят в сноп четири двойки са за задните говорители:
от дясно
1. високи - син/черен +, син/сив -
2. бас - син/виолетов +, син/сив -
от ляво
1. високи - жълт/черен +, жълт/сив -
2. бас - жълт/виолетов(или син) +, жълт/сив -
Като гледам ти липсва част от инсталацията а именно една осемпинова черна букса и една двупинова бяла, но не е проблем да се свържат говорителите.
Това окабеляване е точно за Е32 и Е34, вариянта със смяна на буксата при теб не съществува. Колегата, който ти е пратил усилватела с кабелите да провери в мазето
и да прати правилния усилвател, а ти му върни този.
1. високи - син/зелен +, син/кафяв -
2. среди - син/бял +, син/кафяв -
3. бас - син/червен +, син/кафяв -
Жълтите кабели са:
1. високи - жълт/зелен +, жълт/кафяв -
2. среди - жълт/бял +, жълт/кафяв -
3. бас - жълт/червен +, жълт/кафяв -
тези кабели вървят по двойки и не трябва да се разменят минусовоте проводници, не може да се свърже минуса от високите на мястото на минуса на баса.
тези кабели, които завършват с кабелни обувки, вървят в сноп четири двойки са за задните говорители:
от дясно
1. високи - син/черен +, син/сив -
2. бас - син/виолетов +, син/сив -
от ляво
1. високи - жълт/черен +, жълт/сив -
2. бас - жълт/виолетов(или син) +, жълт/сив -
Като гледам ти липсва част от инсталацията а именно една осемпинова черна букса и една двупинова бяла, но не е проблем да се свържат говорителите.
Това окабеляване е точно за Е32 и Е34, вариянта със смяна на буксата при теб не съществува. Колегата, който ти е пратил усилватела с кабелите да провери в мазето

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Питане за музика
rottweiler написа:не ми с дават още 100тина лв за друг усилвател, затова май остава варианта с замяната на буксата. Това в някой ел. сервиз биха го направили безпроблеми? А за другите букси нещо?
Съвет от мен не ходи в ел. сервиз за тази интервенция, защото има голяма вероятност да не направят нищо и само да объркат нещата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани