Проблем със спирачките
Модератор: Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Проблем със спирачките
Здравейте колеги,
Наскоро смених накладките на всичките колела, както и задните дискове... Вчера обаче на път за София в мокрото ми се наложи в един завой да натисна спирачка и колата веднага се унесе. После пробвах на прав път по-рязко натискане на спирачката и забелязах едно олюляване на задницата и леко поднасяне на дясно, което ме кара да си мисля, че задните спирачки не държат равномерно, а по-скоро лявата държи по-слабо от дясната. Моля да дадете коментар на какво може да се дължи и как да бъде отстранено.
Наскоро смених накладките на всичките колела, както и задните дискове... Вчера обаче на път за София в мокрото ми се наложи в един завой да натисна спирачка и колата веднага се унесе. После пробвах на прав път по-рязко натискане на спирачката и забелязах едно олюляване на задницата и леко поднасяне на дясно, което ме кара да си мисля, че задните спирачки не държат равномерно, а по-скоро лявата държи по-слабо от дясната. Моля да дадете коментар на какво може да се дължи и как да бъде отстранено.
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Между 300 и 500 км накладките улягат на дисковете и колата спира доста зле. Това го изпитах като смених 4-те диска и накладките тази година.
Може и самите апарати да се нуждаят от профилактика. Все пак няма нищо вечно. Смени ли спирачната течност като сменя тези неща?
До всички колеги. Спирачната течност се сменя 1 път годишно!!!
Може и самите апарати да се нуждаят от профилактика. Все пак няма нищо вечно. Смени ли спирачната течност като сменя тези неща?
До всички колеги. Спирачната течност се сменя 1 път годишно!!!
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Спирачната течност не съм я сменял - с това ще започна, но аз се притеснявам да не би апаратите да не са в ред, защото очаквах с профилактиката на спирачките колата да е супер устойчива при спиране, а не е. Иначе от смяната съм минал над 500 км - аз това си го знам 

Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
колега,
ако е имало проблем с апаратите или някакъв друг такъв, най-вероятно си щял да забележиш индикаций за това при смяната... ако старите ти накладки и дискове са били ок, проблема се е явил след смяната, т.е. с новите части... не е зле да кажеш и какви са те, може и друг да го е изпитал това...
и спирачната течност се сменя на 2 години по предписание... но тя няма да доведе до твоя проблем...
ако е имало проблем с апаратите или някакъв друг такъв, най-вероятно си щял да забележиш индикаций за това при смяната... ако старите ти накладки и дискове са били ок, проблема се е явил след смяната, т.е. с новите части... не е зле да кажеш и какви са те, може и друг да го е изпитал това...
и спирачната течност се сменя на 2 години по предписание... но тя няма да доведе до твоя проблем...
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Проблемът го имаше и преди смяната - това беше поводът за смяната. Задните дискове бяха в окаяно състояние, особено заден ляв, който не контактуваше с цялата повърхност на накладките. Надавях се смяната да доведе до отстраняване на проблема, но за съжаление...
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
така трябваше да започнеш... сега ти предстои сваляне на апаратите, почистване, раздвижване, монтаж, смяна на спирачна течност, обезвъздушаване... и газ до ламарината...
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Да, работи. След смяната на накладките обаче по-рядко се усеща да сработва (в движение по ритането на педала се ориентирам кога сработва и кога не)
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Diavollo написа:Да, работи. След смяната на накладките обаче по-рядко се усеща да сработва (в движение по ритането на педала се ориентирам кога сработва и кога не)
няма логика с работещ абс да поднася,да няма нещо разбито или криво по задния мост?
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
има логика - ако едната спирачка държи по-здраво от другата и/или сработва по-късно. Ще прегледам апаратите и ще сменя спирачната течност и ще пиша ако се е оправило 

Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Колега най-добре се вижда кое, кога хваща или задържа на стенд за спирачки, отиди където правят прегледи, никой няма да ти откаже да минеш през валяците , за да се види къде е белята 

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Diavollo написа:има логика - ако едната спирачка държи по-здраво от другата и/или сработва по-късно. Ще прегледам апаратите и ще сменя спирачната течност и ще пиша ако се е оправило
Мисля, че не разбра идеята на колегата Илиев... ако едната държи по-здраво или по-рано то ще се получи разминаване във въртенето (оборотите) на колелата и ще се задейства АБС-а, който няма да позволи колата да поднесе... друг е въпроса ако нещо по задницата наистина е разбито и при неравности по пътя, вираж и т.н. колата тегли нанякъде по време на спиране... или при разлика в налягането на гумите - тогава може да се усеща и при ускорение... (ама за по-голяма разлика говоря)...
Проблем със спирачките
Нови дискове и накладки,проверени на стенд за спирачки на 2500к. след смяна-учудващо еднакви показатели на стенда-ама колата си"влече"
Смениха големите тампони на задния мост и"черешките"или"бурета"-не знам,и колата е като влак на релси,но в кое беше причината не се разбра затото ги смениха заедно.Хвърли едно око на окачването 


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Проблем със спирачките
Dino написа:Нови дискове и накладки,проверени на стенд за спирачки на 2500к. след смяна-учудващо еднакви показатели на стенда-ама колата си"влече"Смениха големите тампони на задния мост и"черешките"или"бурета"-не знам,и колата е като влак на релси,но в кое беше причината не се разбра затото ги смениха заедно.Хвърли едно око на окачването
от големите тампони


- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
dokie написа:Diavollo написа:има логика - ако едната спирачка държи по-здраво от другата и/или сработва по-късно. Ще прегледам апаратите и ще сменя спирачната течност и ще пиша ако се е оправило
Мисля, че не разбра идеята на колегата Илиев... ако едната държи по-здраво или по-рано то ще се получи разминаване във въртенето (оборотите) на колелата и ще се задейства АБС-а, който няма да позволи колата да поднесе... друг е въпроса ако нещо по задницата наистина е разбито и при неравности по пътя, вираж и т.н. колата тегли нанякъде по време на спиране... или при разлика в налягането на гумите - тогава може да се усеща и при ускорение... (ама за по-голяма разлика говоря)...
dokie,точо си ме разбрал,ако абс-а е наред,дори и при неизправност във спирачките колата не би трябвало да поднася,просто би се удължил спирачния път.когато изключа моя абс,колата започва да се държи по подобен начин,пъво задейства предните спирачки и предницата поднася,при рязко натискане в завой,когато тежеста е пренесена на предните колела при задействането на задните се получава рязко занасяне на задницата.е34 спира адекватно само с изправен абс,така са изчислени самите спирачки,има ли проблем става доста непредвидима,може да очакваш всичко.щях да махам моя заради олекотяването което правя,но бързо се отказах,за да спира адекватно без абс трябва да се изолира самия разпределител и да се сложи кантар за регулиране на спирачното усилие.
по проблема
щом колата поднася,значи блокира колело,има два варианта,абс-а работи и го отпуска а самия апарат закъснява с отпускането,другият вариант е абс-а да не работи адекватно което е много малко вероятно ако не свети лампата на таблото.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани