Стабилност при движение/управление - Е34 с нивомат

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 826
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: ВАРНА
Кара: вана Чайка

Мнение от .:BENZINO:. » 22 Яну 2009, 17:36

Добре де каква е разликата в поведението на автомобила с нивоматно окачване и без :confused:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 23 Яну 2009, 14:35

BENZINO VN написа:Добре де каква е разликата в поведението на автомобила с нивоматно окачване и без :confused:


Този с нивомат стои на пътя по-стабилно от друг без (говорим в случай ,че окачванията са нормални) Нивото не може да действа светкавично и е нормално когато рязко с волана се смени посоката на движение каросерията да се наклони ,но когато се кара в завои и не държи точна траектроия на движение с волана като се дава малко време предварително на нивомата за реакция ,за мен лично системата е безкомпромисна :) Имам един клип дето Шаро кара ///М3-ката с 220 км/ч на магистралата към Ябланица , застигна ме и оттам дадох газ колкото може ,дръпнах напред и взех един малко гаден ляв завой с над 230 км/ч - точно там може да видиш колата ми доколо се накланя .при това със зимните гадни гуми :) Имам и още един само ,че с Виктор Gazzzar-а с неговата Е90-ка как кара пак с около 220 км/ч и аз го минавам с около 240 и не много след това слизаме на разклона за Правец ,като десния завой за напускане на магистралата го взех с 160 км/ч и пак се вижда колко нищожно се накланя колата а скороста за този завой е неразумна , като ги кача скоро клиповете ще видите как се засмяха Виктор и Петко Машинката ,като задържах комбито настрани с вратите с тази скорост за малко :shock: Мисля си ,че ако в този момент бях с комби ,но не с нивомат щеше да се залюлее и от камшик да излетя от пътя :roll:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 23 Яну 2009, 15:38

Penchev написа:....
Георги Пенчев


Пенчев ти колко точки имаш в останали ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 23 Яну 2009, 16:44

тампон за нивоматен амортисьор има в ауто+ за скромната сума от 75.00 лв. "Майле", само че е с поръчка. Проверих туко що в магазина на Симеон.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 826
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: ВАРНА
Кара: вана Чайка

Мнение от .:BENZINO:. » 23 Яну 2009, 17:50

Колега Пенчев,благодаря ти много за изчерпателния отговор ;) Много хора ми дават акъл да го махам тоя нивомат ;) Иска ми се да го види някой вещ в това и да го обслужи ако въобще функционира ;) Та дали някой знае някой майстор във Варна който би свършил тая работа,че ме пратиха при един Ситроенаджия ама му нямам много доверие ;)

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 23 Яну 2009, 18:09

Поствам цитат на един колега ,който от много време не се е вясвал за съжаление насам ,много го уважавам във всеки случай :!:

Madmax написа: ... По фабрични данни разстоянието между веждата на калника и долния край на джантата трябва да е 521 мм за 15'' джанти и 530 мм за 16''. Ако ти си в тези мерки плюс минус 5 мм, значи нямаш нужда от реглаж. В противен случай може да си поиграеш да правиш реглаж. Значи от лявата страна на диференциала се намира регулаторът за автоматично регулиране на височината. Представлява хидравличен клапан, който пропуска течност в двете посоки (от помпата и към резервоара) в зависимост от положението на командния лост. Въпросният лост е свързан с малък шарнир(дълъг около 30 см) за стабилизиращата щанга на задното окачване. По фабрични данни реглажът се прави при натоварен автомобил( при Туринг) трябва да се качат 280 кг в багажника. Трябва да бъде качен по такъв начин, че колата да е на гумите си и да може да се работи отдолу. На канал става. За да се регулира трябва да се разхлаби скобата която фиксира шарнира на командния лост към стабилизиращата щанга, така че скобата да може да се върти около щангата. (По добър вариант е да се свали целия шарнир в същност). Внимавай, защото обикновено гайките са силно корозирали и трябва качествен инструмент, най-добре малко гедоре 1/4'' с шестостенна вложка 8 мм. По такъв начин командният лост може да се движи напред и назад. След разхлабването се запалва двигателят и се регулира. Преместването на лоста назад сваля колата, а напред я вдига. Регулира се като се мерят разстоянията между калника и джантата. Когато се постигне нужното разстояние командният лост се застопорява в средно положение посредством щифт с диаметър 3 мм в отвора на лоста и тялото на регулатора, които са направени за тази цел. След това се стяга скобата на шарнира към стабилизиращата щанга(ако е свален шарнирът трябва да се монтира обратно). Общо взето това е. Разтоварваш колата и гледаш дали се е запазило регулираното разстояние.
Абе играчка си е и не знам дали в твоя случай ще има ефект, защото ако имаш проблем с пружините, не знам доколко може да се компенсира с нивомата. А за да видиш да ли амортисьорите са ти в ред , не може ли да отидеш да си направиш един тест и ще разбереш веднага. Аз си правя веднъж годишно, нищо не струва. Дано да са ти в ред, защото са големи цифри, няма да ти казвам колко.
...


Направи това което е написано и недей да слушаш този и онзи за това да изхвърляш системата :evil: Тя е струвала една торба пари и е такова удобство , освен това което написах по-горе като плюсове не забравяй и грозно клекналите аудита комби ,както и Мерцедеси ,които нямат нивомат при товар :confused: Качвал съм 5 души и над 300 кг чугун един път само и колата седеше невероятно права ...


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 826
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: ВАРНА
Кара: вана Чайка

Мнение от .:BENZINO:. » 23 Яну 2009, 18:40

Четох темата ти за белата която станала с маркуча за течноста на нивомата и това много ме стресна ;) Когато купих колата пробвахме като се качихме с още един приятел(и двамата сме по 100кила поне) в багажника при запален мотор в покой-не усетих разлика-нещо като припомпване или повдигане и това ме наведе на мисълта че не работи :| От друга страна си мисля че за тези 15 години това комби никога не е пипано там-течноста сигурно е пълна боза а и има може би още куп причини водещи до това да не е изправно ;) Аз ще пробвам това което прочетох в твоя цитат но наистина искам да го обслужа за да нямам такива изненади като с тебе ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 23 Яну 2009, 18:43

еми ако ще я изхвърля аз съм насреща да взема амортисиорите
и също така си търся едни изпускащи нивомати за части :idea: :idea:
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 23 Яну 2009, 19:03

BENZINO VN написа:Четох темата ти за белата която станала с маркуча за течноста на нивомата и това много ме стресна ;) Когато купих колата пробвахме като се качихме с още един приятел(и двамата сме по 100кила поне) в багажника при запален мотор в покой-не усетих разлика-нещо като припомпване или повдигане и това ме наведе на мисълта че не работи :| От друга страна си мисля че за тези 15 години това комби никога не е пипано там-течноста сигурно е пълна боза а и има може би още куп причини водещи до това да не е изправно ;) Аз ще пробвам това което прочетох в твоя цитат но наистина искам да го обслужа за да нямам такива изненади като с тебе ;)


Аз затова след този случай написах всички да подмените маркучите във фирми за хидравлики.За давата в Пловдив платих 50 лв ако не се лъжа ,като те си ползват щуцерите :D Даваш 50 лв и си свиркаш ,че иначе няма да забравя как на Шаро на ///М-ката, на Айс-а на Е36-цата и на Росен коларов на новата ///М-ка им измих стъклата при Ихтиман :lol: Те даже викаха "Абе ,нещо плисна на стъклата и като пуснахме чистачките и стана мазалооо :shock: , пръскаме ,пръскаме ,но нищо не става" хаха И после на бензиностанцията при Първомай на магистралата като оставих колата ,да видиш как си чистиха стъклата с хартия :D

Ето го първия клип :arrow: http://vbox7.com/play:783fccaa
Гледай как минавам покрай Виктор , той кара с 220 км/ч и после влизането за Правец в завоя с 160 км/ч ... Ако колата е с мека задница просто следващия ляв щях да прекося с десните врати и после да събираме парчетата от колата по неравната поляна.Малко се стреснах , като ми тръгна задницата от тази скорост ,но с обратен волан навреме и колкото трябва всичко се овладя ,те затова гъзара и машинката постоянно се смееха и ми коментираха лудоста хахаха

След малко ще кача и другият клип със Шаро


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 826
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: ВАРНА
Кара: вана Чайка

Мнение от .:BENZINO:. » 23 Яну 2009, 19:32

;)И с какво окачване стои така-стоково ли ;) Добре де значи нивомата помага срещу камшици-мене това лашкане ме плаши все пак не мога да го прежаля толкова лесно това комби макар да ме гложди от вътре да влизам на врати :lol: На кръговото под Метро във Варна една вечер се поодпуснах и както се лашкаше и накланяше въобще не усетих как тръгна :confused: Освен това знам че не е хубаво да се пързаля с този нивомат ;)

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 23 Яну 2009, 19:50

BENZINO VN написа:;)И с какво окачване стои така-стоково ли ;) Добре де значи нивомата помага срещу камшици-мене това лашкане ме плаши все пак не мога да го прежаля толкова лесно :lol: На кръговото под Метро във Варна една вечер се поодпуснах и както се лашкаше и накланяше въобще не усетих как тръгна :confused: Освен това знам че не е хубаво да се пързаля с този нивомат ;)


Окачването отзад е абсолютен сток.Сменени са всички тампони наред и течноста на нивото ,толкова :) Да кажем ,че срещу камшици помага няма да е истина , но е далеч по-добрия вариант от нормалното окачване. Затова казвам ,че малко време трябва да му се дава за да втърди достатъчно амортисьора под напрежение.забележи каква е траекторията ми спрямо осовата линия отляво на колата точно при и по време на завоя - минавам леко в ляво и веднага десен волан през средата на завоя - просто по този начин преди завоя товаря системата и в самия завой тя е в режим на високо налягане ако мога така да се изразя.

Другия клип е 44 МБ и още не е излязал във ВиБокс-а.Там Вичо и Шаро реагираха по същия начин защото не очакваха явно ,че комбито се държи толкова стабилно с над 230 км/ч в дългия десен завой в ниското преди дългото изкачване за Ябланица.Преди да сменя течноста с нова колата има;е леко сеене след голяма и дълга бабуна като леко мръдваше на дясно ,след смяната на новата течност е просто супер.Даже миналия уикенд от Банско се прибирахме с брат ми с мойта кола и на един остър десен завой по магистралния пт от Дупница за Перник с 200 км/ч в самия завой дозавих малко рязко волана и същевременно натиснах спирачките до ръба на разумното ,какво се случи :arrow: гумите се огънаха отвратително ,незнам как не се извадиха от джаните едва ли не получи се залюване ,но откъм окачване и той щом се изкефи дето Е30-ската му е абсолютен екстремизъм значи всичко е супер :D
Сигурен съм ,че в този клас няма друго комби ,което да седи толкова стабилно и сигурно на пътя :!:


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 826
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: ВАРНА
Кара: вана Чайка

Мнение от .:BENZINO:. » 23 Яну 2009, 20:18

Наистина много интересно,чак не вярвам ;) А с какви колела си-оригиналните 15-ки ли :?: Аз съм с 225/65/15 и наистина когато рязко и дам ляв десен се накланя адски много-мислих да я втвърдя малко но като попрочетох това онова от важните теми разбрах че нивоматните спортни пружини са адска рядкост и говорим за сериозни суми ;) Мисля си че с едни 17-ки малко ще се подобри поведението ;) Един мой приятел ми разправя как една вечер като пътувал за Бургас се метнал с една Е34-ка Туринг-с оригинални 15-ки и може би сток окачване.На моя приятел Е39-ката е с 18цолови колела и поведението и е като на трупче-съответно може да влиза спокойно с по-висока скорост.Та той ми разказа как на един завой преди Обзор вижда в огледалото как този пич с туринга се поувлякъл от скороста и желанието да гони Е39-ката и тръгва на врати като след опита си да контрира волана му прави ножка и го хвърля в мантинелата ;) Разбира се в много голяма степен зависи и от задкормилното устройство ;)

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 23 Яну 2009, 22:13

Какво значи "не вярвам" при положение ,че ти показвам клип на който се вижда какво се случва :)
Аз карам на 16 цола ,гуми с размер 225/50.Стандартните 15 които ти караш не стават за това което аз правя и показвам.Друго важно ,което всички знаем е ,че гумите трябва да са много добри за такива изпълнения,разни галоши или такива с много дълбочина на протектора пък на 10 години също са аут.При мен само с минаване от 15 на 16 цола колата ми се промени, би трябвало да карам на 55 височина на гумата както го дават от завода,но реших да ползвам по-ниска гума ,която да помпам на 2,5. Ако сложа аз или ти 17 цола колата става още по-стабилна,18 цола още по- и т.н. като всеки сам определя до къде да се разпростира.Колегата Постман с неговото умопомрачително красиво комби има невероятно стаблино поведение благодарение на абсолютно спортното окачване и 17 цоловите джанти там вече тавана е много високо и съм убеден ,че от неговата кола могат да реват много скъпи и спортни автомобили 8)

ще разделя темата защото се изкриви от замисъла на заглавието :idea:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 23 Яну 2009, 22:21

на старото комби имах една много убава екстра
227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION
в комбинация с почти чисто нови 225/55/16 дънлоп
колата се движеше като ютия :twisted:
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 23 Яну 2009, 22:24

Stanchev написа:на старото комби имах една много убава екстра
227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION
в комбинация с почти чисто нови 225/55/16 дънлоп
колата се движеше като ютия :twisted:


Аз лично знам ,като ми даде из Пловдив да го покарам ,колата ме изкефи максимално :!: На БМВ-та като че ли толкова не съм чувал за издъхнали нивомати както при Мерцедес и особенно прасешкия S-class W140 , от която серия няма автомобил чийто фарове не светят нагоре в табелите :roll: Предполагам ,че амортисьорите са на БОГЕ и за двете марки ,поне моите са такива


Георги Пенчев
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook