Стабилност при движение/управление - Е34 с нивомат
Модератор: Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
BENZINO VN написа:Добре де каква е разликата в поведението на автомобила с нивоматно окачване и без
Този с нивомат стои на пътя по-стабилно от друг без (говорим в случай ,че окачванията са нормални) Нивото не може да действа светкавично и е нормално когато рязко с волана се смени посоката на движение каросерията да се наклони ,но когато се кара в завои и не държи точна траектроия на движение с волана като се дава малко време предварително на нивомата за реакция ,за мен лично системата е безкомпромисна




Георги Пенчев
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- .:BENZINO:.
- ентусиаст
-
- Мнения: 826
- Регистриран на: 23.04.2008
- Местоположение: ВАРНА
- Кара: вана Чайка
Колега Пенчев,благодаря ти много за изчерпателния отговор
Много хора ми дават акъл да го махам тоя нивомат
Иска ми се да го види някой вещ в това и да го обслужи ако въобще функционира
Та дали някой знае някой майстор във Варна който би свършил тая работа,че ме пратиха при един Ситроенаджия ама му нямам много доверие 




- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Поствам цитат на един колега ,който от много време не се е вясвал за съжаление насам ,много го уважавам във всеки случай
Направи това което е написано и недей да слушаш този и онзи за това да изхвърляш системата
Тя е струвала една торба пари и е такова удобство , освен това което написах по-горе като плюсове не забравяй и грозно клекналите аудита комби ,както и Мерцедеси ,които нямат нивомат при товар
Качвал съм 5 души и над 300 кг чугун един път само и колата седеше невероятно права ...
Георги Пенчев

Madmax написа: ... По фабрични данни разстоянието между веждата на калника и долния край на джантата трябва да е 521 мм за 15'' джанти и 530 мм за 16''. Ако ти си в тези мерки плюс минус 5 мм, значи нямаш нужда от реглаж. В противен случай може да си поиграеш да правиш реглаж. Значи от лявата страна на диференциала се намира регулаторът за автоматично регулиране на височината. Представлява хидравличен клапан, който пропуска течност в двете посоки (от помпата и към резервоара) в зависимост от положението на командния лост. Въпросният лост е свързан с малък шарнир(дълъг около 30 см) за стабилизиращата щанга на задното окачване. По фабрични данни реглажът се прави при натоварен автомобил( при Туринг) трябва да се качат 280 кг в багажника. Трябва да бъде качен по такъв начин, че колата да е на гумите си и да може да се работи отдолу. На канал става. За да се регулира трябва да се разхлаби скобата която фиксира шарнира на командния лост към стабилизиращата щанга, така че скобата да може да се върти около щангата. (По добър вариант е да се свали целия шарнир в същност). Внимавай, защото обикновено гайките са силно корозирали и трябва качествен инструмент, най-добре малко гедоре 1/4'' с шестостенна вложка 8 мм. По такъв начин командният лост може да се движи напред и назад. След разхлабването се запалва двигателят и се регулира. Преместването на лоста назад сваля колата, а напред я вдига. Регулира се като се мерят разстоянията между калника и джантата. Когато се постигне нужното разстояние командният лост се застопорява в средно положение посредством щифт с диаметър 3 мм в отвора на лоста и тялото на регулатора, които са направени за тази цел. След това се стяга скобата на шарнира към стабилизиращата щанга(ако е свален шарнирът трябва да се монтира обратно). Общо взето това е. Разтоварваш колата и гледаш дали се е запазило регулираното разстояние.
Абе играчка си е и не знам дали в твоя случай ще има ефект, защото ако имаш проблем с пружините, не знам доколко може да се компенсира с нивомата. А за да видиш да ли амортисьорите са ти в ред , не може ли да отидеш да си направиш един тест и ще разбереш веднага. Аз си правя веднъж годишно, нищо не струва. Дано да са ти в ред, защото са големи цифри, няма да ти казвам колко.
...
Направи това което е написано и недей да слушаш този и онзи за това да изхвърляш системата


Георги Пенчев
- .:BENZINO:.
- ентусиаст
-
- Мнения: 826
- Регистриран на: 23.04.2008
- Местоположение: ВАРНА
- Кара: вана Чайка
Четох темата ти за белата която станала с маркуча за течноста на нивомата и това много ме стресна
Когато купих колата пробвахме като се качихме с още един приятел(и двамата сме по 100кила поне) в багажника при запален мотор в покой-не усетих разлика-нещо като припомпване или повдигане и това ме наведе на мисълта че не работи
От друга страна си мисля че за тези 15 години това комби никога не е пипано там-течноста сигурно е пълна боза а и има може би още куп причини водещи до това да не е изправно
Аз ще пробвам това което прочетох в твоя цитат но наистина искам да го обслужа за да нямам такива изненади като с тебе 




- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
еми ако ще я изхвърля аз съм насреща да взема амортисиорите
и също така си търся едни изпускащи нивомати за части

и също така си търся едни изпускащи нивомати за части



- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
BENZINO VN написа:Четох темата ти за белата която станала с маркуча за течноста на нивомата и това много ме стреснаКогато купих колата пробвахме като се качихме с още един приятел(и двамата сме по 100кила поне) в багажника при запален мотор в покой-не усетих разлика-нещо като припомпване или повдигане и това ме наведе на мисълта че не работи
От друга страна си мисля че за тези 15 години това комби никога не е пипано там-течноста сигурно е пълна боза а и има може би още куп причини водещи до това да не е изправно
Аз ще пробвам това което прочетох в твоя цитат но наистина искам да го обслужа за да нямам такива изненади като с тебе
Аз затова след този случай написах всички да подмените маркучите във фирми за хидравлики.За давата в Пловдив платих 50 лв ако не се лъжа ,като те си ползват щуцерите




Ето го първия клип

Гледай как минавам покрай Виктор , той кара с 220 км/ч и после влизането за Правец в завоя с 160 км/ч ... Ако колата е с мека задница просто следващия ляв щях да прекося с десните врати и после да събираме парчетата от колата по неравната поляна.Малко се стреснах , като ми тръгна задницата от тази скорост ,но с обратен волан навреме и колкото трябва всичко се овладя ,те затова гъзара и машинката постоянно се смееха и ми коментираха лудоста хахаха
След малко ще кача и другият клип със Шаро
Георги Пенчев
- .:BENZINO:.
- ентусиаст
-
- Мнения: 826
- Регистриран на: 23.04.2008
- Местоположение: ВАРНА
- Кара: вана Чайка





- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
BENZINO VN написа:;)И с какво окачване стои така-стоково лиДобре де значи нивомата помага срещу камшици-мене това лашкане ме плаши все пак не мога да го прежаля толкова лесно
На кръговото под Метро във Варна една вечер се поодпуснах и както се лашкаше и накланяше въобще не усетих как тръгна
Освен това знам че не е хубаво да се пързаля с този нивомат
Окачването отзад е абсолютен сток.Сменени са всички тампони наред и течноста на нивото ,толкова

Другия клип е 44 МБ и още не е излязал във ВиБокс-а.Там Вичо и Шаро реагираха по същия начин защото не очакваха явно ,че комбито се държи толкова стабилно с над 230 км/ч в дългия десен завой в ниското преди дългото изкачване за Ябланица.Преди да сменя течноста с нова колата има;е леко сеене след голяма и дълга бабуна като леко мръдваше на дясно ,след смяната на новата течност е просто супер.Даже миналия уикенд от Банско се прибирахме с брат ми с мойта кола и на един остър десен завой по магистралния пт от Дупница за Перник с 200 км/ч в самия завой дозавих малко рязко волана и същевременно натиснах спирачките до ръба на разумното ,какво се случи


Сигурен съм ,че в този клас няма друго комби ,което да седи толкова стабилно и сигурно на пътя

Георги Пенчев
- .:BENZINO:.
- ентусиаст
-
- Мнения: 826
- Регистриран на: 23.04.2008
- Местоположение: ВАРНА
- Кара: вана Чайка
Наистина много интересно,чак не вярвам
А с какви колела си-оригиналните 15-ки ли
Аз съм с 225/65/15 и наистина когато рязко и дам ляв десен се накланя адски много-мислих да я втвърдя малко но като попрочетох това онова от важните теми разбрах че нивоматните спортни пружини са адска рядкост и говорим за сериозни суми
Мисля си че с едни 17-ки малко ще се подобри поведението
Един мой приятел ми разправя как една вечер като пътувал за Бургас се метнал с една Е34-ка Туринг-с оригинални 15-ки и може би сток окачване.На моя приятел Е39-ката е с 18цолови колела и поведението и е като на трупче-съответно може да влиза спокойно с по-висока скорост.Та той ми разказа как на един завой преди Обзор вижда в огледалото как този пич с туринга се поувлякъл от скороста и желанието да гони Е39-ката и тръгва на врати като след опита си да контрира волана му прави ножка и го хвърля в мантинелата
Разбира се в много голяма степен зависи и от задкормилното устройство 






- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Какво значи "не вярвам" при положение ,че ти показвам клип на който се вижда какво се случва
Аз карам на 16 цола ,гуми с размер 225/50.Стандартните 15 които ти караш не стават за това което аз правя и показвам.Друго важно ,което всички знаем е ,че гумите трябва да са много добри за такива изпълнения,разни галоши или такива с много дълбочина на протектора пък на 10 години също са аут.При мен само с минаване от 15 на 16 цола колата ми се промени, би трябвало да карам на 55 височина на гумата както го дават от завода,но реших да ползвам по-ниска гума ,която да помпам на 2,5. Ако сложа аз или ти 17 цола колата става още по-стабилна,18 цола още по- и т.н. като всеки сам определя до къде да се разпростира.Колегата Постман с неговото умопомрачително красиво комби има невероятно стаблино поведение благодарение на абсолютно спортното окачване и 17 цоловите джанти там вече тавана е много високо и съм убеден ,че от неговата кола могат да реват много скъпи и спортни автомобили
ще разделя темата защото се изкриви от замисъла на заглавието
Георги Пенчев

Аз карам на 16 цола ,гуми с размер 225/50.Стандартните 15 които ти караш не стават за това което аз правя и показвам.Друго важно ,което всички знаем е ,че гумите трябва да са много добри за такива изпълнения,разни галоши или такива с много дълбочина на протектора пък на 10 години също са аут.При мен само с минаване от 15 на 16 цола колата ми се промени, би трябвало да карам на 55 височина на гумата както го дават от завода,но реших да ползвам по-ниска гума ,която да помпам на 2,5. Ако сложа аз или ти 17 цола колата става още по-стабилна,18 цола още по- и т.н. като всеки сам определя до къде да се разпростира.Колегата Постман с неговото умопомрачително красиво комби има невероятно стаблино поведение благодарение на абсолютно спортното окачване и 17 цоловите джанти там вече тавана е много високо и съм убеден ,че от неговата кола могат да реват много скъпи и спортни автомобили

ще разделя темата защото се изкриви от замисъла на заглавието

Георги Пенчев
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
на старото комби имах една много убава екстра
227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION
в комбинация с почти чисто нови 225/55/16 дънлоп
колата се движеше като ютия
227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION
в комбинация с почти чисто нови 225/55/16 дънлоп
колата се движеше като ютия


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Stanchev написа:на старото комби имах една много убава екстра
227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION
в комбинация с почти чисто нови 225/55/16 дънлоп
колата се движеше като ютия
Аз лично знам ,като ми даде из Пловдив да го покарам ,колата ме изкефи максимално


Георги Пенчев
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани