ЗАДНИ АМОРТИСЬОРИ ЗА КОМБИ?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

ЗАДНИ АМОРТИСЬОРИ ЗА КОМБИ?

Мнение от Tod » 25 Окт 2004, 7:58

ДОСТА Е КЛЕКНАЛА ЗАДНИЦАТА НА МОЯТА КОЛИЦА , НА ЗАВОИ С ВИСОКА СКОРОСТ СТАВА НЕСТАБИЛНА-АКО ГИ ПОВДИГНА ОТ НИВОМАТА ЩЕ ИМА ЛИ ЕФЕКТ, ИЛИ СА ЗА СМЯНА?

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Re: ЗАДНИ АМОРТИСЬОРИ ЗА КОМБИ?

Мнение от CheGevara » 25 Окт 2004, 8:06

Tod написа:ДОСТА Е КЛЕКНАЛА ЗАДНИЦАТА НА МОЯТА КОЛИЦА , НА ЗАВОИ С ВИСОКА СКОРОСТ СТАВА НЕСТАБИЛНА-АКО ГИ ПОВДИГНА ОТ НИВОМАТА ЩЕ ИМА ЛИ ЕФЕКТ, ИЛИ СА ЗА СМЯНА?

ти не само амортисьори трябва да смениш, а и пружини ако е клекнала .... :lol:

п.п. ами като мъкнеш много от село така е ... :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 25 Окт 2004, 9:15

ЩЕ ОГРАНИЧА ВНОСА ОТ СЕЛО ДО МИНИМУМ :lol: :lol: :lol:

ВСЕ ПАК НЕ МОЖЕ ЛИ ДА СЕ ПОВДИГНЕ ОТ НИВОМАТА?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 25 Окт 2004, 9:59

Щом става нестабилна какво ще им повдигаш...
Смяна трябва, ама ако е и клекнала много верно ще трябва и пружини. Аморт. трябва да са същите като на седана, но пружините са различни.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 25 Окт 2004, 10:53

Моите амортисьори са с нивомат и не е толкова легнала-нестабилна е при висока скорост на дълъг завой!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 25 Окт 2004, 11:29

А в по- остър завой, 90 градуса дори и с ниска скорост- около 40- тина км как е, щото мойта "сееше", особено пък ако е неравен асвалта.Ако са заминали амортисьорите определено смяната е наложителна, всеки компромис с тях може да доведе до кофти последствия, особено зимата.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 25 Окт 2004, 12:05

В ОСТРИ ЗАВОИ МНОГО СЕ НАКЛАНЯ И ПОДНАСЯ , НО ПРЕДНИТЕ АМОРТЕСЬОРИ СА ЗДРАВИ -СТРУВАМИ СЕ И ЗАДНИТЕ СА ЗДРАВИ ! КАТО НАТИСНА ЗАДНИЦАТА БАВНО СЕ ИЗПРАВЯ, КАТО ПРИ ЗДРАВ АМОРТИСЬОР! А КАТО Е НАТОВАРЕНА ПРОБЛЕМИТЕ ИЗЧЕЗВАТ-ПОНЯКОГА МИ СЕ НАЛАГА ДА КАЧА 200-300КГ БОЛТОВЕ И ГАЙКИ, СТАВА КАТО ПИСТОВ АВТОМОБИЛ , МНОГО УСТОИЧИВА-ПРЕДПОЛАГАМ НИВОМАТА ГИ ПО-НАПОМПВА ТОГАВА И ЗАРБОТВАТ!!! :shock: ТА СЕ ЧУДЯ ДА ЛИ АКО Я ПОВДИГНА МАЛКО С НИВОМАТА ЩЕ СЕ ОПРАВИ :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 25 Окт 2004, 13:41

Провери и другите бъзикни по окачването и не разчитай много на приказките на "майстори", но ако имаш и най- малко съмнение относно здравината им ги смени.
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 25 Окт 2004, 23:07

Колега,не мога да те разбера с това "повдигане от нивомата" какво искаш да кажеш ... Системата сама си контролира налягането в амортисьорите,това е пределно ясно на всеки :!: Няма нищо общо с амортисьорите на седана,доста пъти по-скъпи са,нали са част от компенсатора на нивото.Тампоните за тях и те (почти 3 пъти по-скъпи).Виж за тампоните на задния мост - щом 3е клекнала толкова сигурно са аут.А пък ми стана интересно,като я натовариш как така става толкова стегната ?! Мойта кола е със същото окачване,в перфектно състояние (сменено масло на нивомата дори),но такива признаци никога не съм почувствал,когато е била яко натоварена.Просто започва да вози малко по-меко. :roll:

Георги Пенчев
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 20.06.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от Madmax » 26 Окт 2004, 0:36

Виж сега пък аз какво ще ти кажа. Ако ти е клекнала задницата е сигурно от пружините. Мойта кола е с нивомат и съм го регулирал. По фабрични данни разстоянието между веждата на калника и долния край на джантата трябва да е 521 мм за 15'' джанти и 530 мм за 16''. Ако ти си в тези мерки плюс минус 5 мм, значи нямаш нужда от реглаж. В противен случай може да си поиграеш да правиш реглаж. Значи от лявата страна на диференциала се намира регулаторът за автоматично регулиране на височината. Представлява хидравличен клапан, който пропуска течност в двете посоки (от помпата и към резервоара) в зависимост от положението на командния лост. Въпросният лост е свързан с малък шарнир(дълъг около 30 см) за стабилизиращата щанга на задното окачване. По фабрични данни реглажът се прави при натоварен автомобил( при Туринг) трябва да се качат 280 кг в багажника. Трябва да бъде качен по такъв начин, че колата да е на гумите си и да може да се работи отдолу. На канал става. За да се регулира трябва да се разхлаби скобата която фиксира шарнира на командния лост към стабилизиращата щанга, така че скобата да може да се върти около щангата. (По добър вариант е да се свали целия шарнир в същност). Внимавай, защото обикновено гайките са силно корозирали и трябва качествен инструмент, най-добре малко гедоре 1/4'' с шестостенна вложка 8 мм. По такъв начин командният лост може да се движи напред и назад. След разхлабването се запалва двигателят и се регулира. Преместването на лоста назад сваля колата, а напред я вдига. Регулира се като се мерят разстоянията между калника и джантата. Когато се постигне нужното разстояние командният лост се застопорява в средно положение посредством щифт с диаметър 3 мм в отвора на лоста и тялото на регулатора, които са направени за тази цел. След това се стяга скобата на шарнира към стабилизиращата щанга(ако е свален шарнирът трябва да се монтира обратно). Общо взето това е. Разтоварваш колата и гледаш дали се е запазило регулираното разстояние.
Абе играчка си е и не знам дали в твоя случай ще има ефект, защото ако имаш проблем с пружините, не знам доколко може да се компенсира с нивомата. А за да видиш да ли амортисьорите са ти в ред , не може ли да отидеш да си направиш един тест и ще разбереш веднага. Аз си правя веднъж годишно, нищо не струва. Дано да са ти в ред, защото са големи цифри, няма да ти казвам колко.

На мен пък сега ми се налага подобен ремонт, защото имам теч на масло от регулатора и ще го сменям.

Айде успех и кажи какво е станало после.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 26 Окт 2004, 12:14

Токущо мерих разтоянието от джантата до веждата 530мм с 15" джанти съм. Мисля че е повече от добре! Не бях се сетил за стенд, ще я премеря само да намеря време тези дни!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 26 Окт 2004, 13:36

Всъщност това параметрите при товар от 280кг ли са(521мм при15" джанта) или се мери без товар?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 20.06.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от Madmax » 26 Окт 2004, 19:42

Ако всичко е в ред и в двата случая трябва да е едно и също. Това е смисълът на тази система.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 26 Окт 2004, 22:15

Направо ме хвърлихте в размисли :roll: Един се оплаква,че колата му е клекнала а е с около сантим над нормалното ниво,друг (аз в случая) измервам разстояние от 547 мм което е почти 2 над даденото за нормално а трети - Madmax казва,че е регулирал нивото и сега всичко е О'К ... Как така ??? Колата ми е с нормална стойка и се държи доста добре както натоварене така и празна.Миналата есен като смених тампоните на амортисьорите,смених и течноста с оригиналната и каквото имаше малко дразнещо по поведението на задницата се изчисти и сега ... ми разбивате представите :| Ако задницата ми е с 2 см по-ниско,това ще е психическа катастрофа за мен,ще седи като някоя текезесарка,превозвала цял живот чували с картофи :!:
Егати ...

Георги Пенчев
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook