ЗАДНИ АМОРТИСЬОРИ ЗА КОМБИ?
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
ЗАДНИ АМОРТИСЬОРИ ЗА КОМБИ?
ДОСТА Е КЛЕКНАЛА ЗАДНИЦАТА НА МОЯТА КОЛИЦА , НА ЗАВОИ С ВИСОКА СКОРОСТ СТАВА НЕСТАБИЛНА-АКО ГИ ПОВДИГНА ОТ НИВОМАТА ЩЕ ИМА ЛИ ЕФЕКТ, ИЛИ СА ЗА СМЯНА?
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
Re: ЗАДНИ АМОРТИСЬОРИ ЗА КОМБИ?
Tod написа:ДОСТА Е КЛЕКНАЛА ЗАДНИЦАТА НА МОЯТА КОЛИЦА , НА ЗАВОИ С ВИСОКА СКОРОСТ СТАВА НЕСТАБИЛНА-АКО ГИ ПОВДИГНА ОТ НИВОМАТА ЩЕ ИМА ЛИ ЕФЕКТ, ИЛИ СА ЗА СМЯНА?
ти не само амортисьори трябва да смениш, а и пружини ако е клекнала ....

п.п. ами като мъкнеш много от село така е ...

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Щом става нестабилна какво ще им повдигаш...
Смяна трябва, ама ако е и клекнала много верно ще трябва и пружини. Аморт. трябва да са същите като на седана, но пружините са различни.
Смяна трябва, ама ако е и клекнала много верно ще трябва и пружини. Аморт. трябва да са същите като на седана, но пружините са различни.
- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
Моите амортисьори са с нивомат и не е толкова легнала-нестабилна е при висока скорост на дълъг завой!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
А в по- остър завой, 90 градуса дори и с ниска скорост- около 40- тина км как е, щото мойта "сееше", особено пък ако е неравен асвалта.Ако са заминали амортисьорите определено смяната е наложителна, всеки компромис с тях може да доведе до кофти последствия, особено зимата.
- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
В ОСТРИ ЗАВОИ МНОГО СЕ НАКЛАНЯ И ПОДНАСЯ , НО ПРЕДНИТЕ АМОРТЕСЬОРИ СА ЗДРАВИ -СТРУВАМИ СЕ И ЗАДНИТЕ СА ЗДРАВИ ! КАТО НАТИСНА ЗАДНИЦАТА БАВНО СЕ ИЗПРАВЯ, КАТО ПРИ ЗДРАВ АМОРТИСЬОР! А КАТО Е НАТОВАРЕНА ПРОБЛЕМИТЕ ИЗЧЕЗВАТ-ПОНЯКОГА МИ СЕ НАЛАГА ДА КАЧА 200-300КГ БОЛТОВЕ И ГАЙКИ, СТАВА КАТО ПИСТОВ АВТОМОБИЛ , МНОГО УСТОИЧИВА-ПРЕДПОЛАГАМ НИВОМАТА ГИ ПО-НАПОМПВА ТОГАВА И ЗАРБОТВАТ!!!
ТА СЕ ЧУДЯ ДА ЛИ АКО Я ПОВДИГНА МАЛКО С НИВОМАТА ЩЕ СЕ ОПРАВИ 


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Провери и другите бъзикни по окачването и не разчитай много на приказките на "майстори", но ако имаш и най- малко съмнение относно здравината им ги смени.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Колега,не мога да те разбера с това "повдигане от нивомата" какво искаш да кажеш ... Системата сама си контролира налягането в амортисьорите,това е пределно ясно на всеки
Няма нищо общо с амортисьорите на седана,доста пъти по-скъпи са,нали са част от компенсатора на нивото.Тампоните за тях и те (почти 3 пъти по-скъпи).Виж за тампоните на задния мост - щом 3е клекнала толкова сигурно са аут.А пък ми стана интересно,като я натовариш как така става толкова стегната ?! Мойта кола е със същото окачване,в перфектно състояние (сменено масло на нивомата дори),но такива признаци никога не съм почувствал,когато е била яко натоварена.Просто започва да вози малко по-меко.
Георги Пенчев


Георги Пенчев
Виж сега пък аз какво ще ти кажа. Ако ти е клекнала задницата е сигурно от пружините. Мойта кола е с нивомат и съм го регулирал. По фабрични данни разстоянието между веждата на калника и долния край на джантата трябва да е 521 мм за 15'' джанти и 530 мм за 16''. Ако ти си в тези мерки плюс минус 5 мм, значи нямаш нужда от реглаж. В противен случай може да си поиграеш да правиш реглаж. Значи от лявата страна на диференциала се намира регулаторът за автоматично регулиране на височината. Представлява хидравличен клапан, който пропуска течност в двете посоки (от помпата и към резервоара) в зависимост от положението на командния лост. Въпросният лост е свързан с малък шарнир(дълъг около 30 см) за стабилизиращата щанга на задното окачване. По фабрични данни реглажът се прави при натоварен автомобил( при Туринг) трябва да се качат 280 кг в багажника. Трябва да бъде качен по такъв начин, че колата да е на гумите си и да може да се работи отдолу. На канал става. За да се регулира трябва да се разхлаби скобата която фиксира шарнира на командния лост към стабилизиращата щанга, така че скобата да може да се върти около щангата. (По добър вариант е да се свали целия шарнир в същност). Внимавай, защото обикновено гайките са силно корозирали и трябва качествен инструмент, най-добре малко гедоре 1/4'' с шестостенна вложка 8 мм. По такъв начин командният лост може да се движи напред и назад. След разхлабването се запалва двигателят и се регулира. Преместването на лоста назад сваля колата, а напред я вдига. Регулира се като се мерят разстоянията между калника и джантата. Когато се постигне нужното разстояние командният лост се застопорява в средно положение посредством щифт с диаметър 3 мм в отвора на лоста и тялото на регулатора, които са направени за тази цел. След това се стяга скобата на шарнира към стабилизиращата щанга(ако е свален шарнирът трябва да се монтира обратно). Общо взето това е. Разтоварваш колата и гледаш дали се е запазило регулираното разстояние.
Абе играчка си е и не знам дали в твоя случай ще има ефект, защото ако имаш проблем с пружините, не знам доколко може да се компенсира с нивомата. А за да видиш да ли амортисьорите са ти в ред , не може ли да отидеш да си направиш един тест и ще разбереш веднага. Аз си правя веднъж годишно, нищо не струва. Дано да са ти в ред, защото са големи цифри, няма да ти казвам колко.
На мен пък сега ми се налага подобен ремонт, защото имам теч на масло от регулатора и ще го сменям.
Айде успех и кажи какво е станало после.
Абе играчка си е и не знам дали в твоя случай ще има ефект, защото ако имаш проблем с пружините, не знам доколко може да се компенсира с нивомата. А за да видиш да ли амортисьорите са ти в ред , не може ли да отидеш да си направиш един тест и ще разбереш веднага. Аз си правя веднъж годишно, нищо не струва. Дано да са ти в ред, защото са големи цифри, няма да ти казвам колко.
На мен пък сега ми се налага подобен ремонт, защото имам теч на масло от регулатора и ще го сменям.
Айде успех и кажи какво е станало после.
- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
Токущо мерих разтоянието от джантата до веждата 530мм с 15" джанти съм. Мисля че е повече от добре! Не бях се сетил за стенд, ще я премеря само да намеря време тези дни!
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Направо ме хвърлихте в размисли
Един се оплаква,че колата му е клекнала а е с около сантим над нормалното ниво,друг (аз в случая) измервам разстояние от 547 мм което е почти 2 над даденото за нормално а трети - Madmax казва,че е регулирал нивото и сега всичко е О'К ... Как така ??? Колата ми е с нормална стойка и се държи доста добре както натоварене така и празна.Миналата есен като смених тампоните на амортисьорите,смених и течноста с оригиналната и каквото имаше малко дразнещо по поведението на задницата се изчисти и сега ... ми разбивате представите
Ако задницата ми е с 2 см по-ниско,това ще е психическа катастрофа за мен,ще седи като някоя текезесарка,превозвала цял живот чували с картофи
Егати ...
Георги Пенчев



Егати ...
Георги Пенчев
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани