Малко информация за Шпер диференциал
Модератор: Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
Малко информация за Шпер диференциал
Простете за неусведомеността ми в областта, но ме интересува основна информация за шпер диференциал, какви предимства и недостатъци има, подръжка, как мога да разбера дали колата ми има такъв и т.н. Сигурно ще са интересни мненията ви от опита с горепосоченото чудо. Мерси предварително!
Niky Georgiev
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Понеже има ужасно много теми за шпер-а но като цяло информацията е пръсната и ако найстина нямаш никаква представа ще се обръкаш ако тръгнеш да четеш всичко
На първо време най-лесно да разбереш дали имаш шпер е като колата е на крик вдигната и е на свободна (изключена от скорост) тази гума която е във въздуха ако тръгнеш да я въртиш на ръка и се върти лесно и гладко нямаш шпер... а ако е трудно/невъзможно си със шпер
но това е относително защото ако шпер-а е поизносен (което е много възможно при положение че автомобилите са на 10+ години) може и да се върти и да си със шпер... тогава най-сигурния начин е да са ти вдигнати и двете колела задни във въздуха и пак на сбодобна предавка да въртиш едното... ако и другото се върти във същата посока диф-а ти е шпер 100 % ако се върти на обратно (даречем въртиш лявата задна гума напред - дясната задна се върти назад) тогава диф-а ти е 100 % отворен
Поддръжката е общо взето че трябва да му сменяш маслото с такова което е за шпер-ове.. даречем в ДаруКар дават си тяхно масло което вече е едно и също и за шперове и за отворени диференциали - аз карам с такова и нямам проблеми все още... някой хора карат с други масла който са си специално пък за шперове... тук трябва да се включи някой от МАД отбора... знам че Ванката кара с някво но не знам с какво е и пак не се уплаква...
Предимства и недостатъци си има както всяко нещо... някой хора казват че шпер-а не бил удобен зимата и че не можело да се кара но това е въпрос на навик
нормалния отворения диф зимата е по лесен за каране...колата ти се държи по стабилно при подаване на газ и т.н.... шпер-а е малко коварен защото трябва да знаеш точно колко да дозираш газта при подаване и при отнемане... в смисъл такъв че като си в завой примерно на 3-та с шпер и подадеш газ рязко и до долу и ако е достатъчно хлъзгаво или колата ти е достатъчно мощна започват да ти въртят и двете задни гуми и да ти се носи задницата - трябва да си свикнал... докато в този случай с отворен диф ще почне да върти само гумата на която и е по лесно, колата ще си върви в пътя но... не се знае до кога
когато ти въртят и двете гуми се чустваш като в джип
няма лед сняг кал колата излиза от всякъде и лесно докато с отворения диф си каот в капан ако попаднеш на по кофти место
Аз карам зимата с що годе добри зимни гуми и до сега не съм имал проблем с управлението на автомобила при положение че зимата която мина за първи път карах кола с задно и шпер... пък и не съм много опитен шофьор...
Произшествия зимата не съм имал но ми се е случвало да ходя там къдеот другите бутат и слагат вериги
Да не говориме че шпер+вериги = много добра проходимост и тогава голяма част от колите не могат да си помислят да се движат там където ти ще успееш
Едно време за шпер хората са плащали луди пари - като екстра се е предлагал на по малките модели
разпределя въртящият момент и двете колела и колата е много по добра при старт.. да не говориме за дрифт
Има едно много важно изискване... задължително е двете двигателни колела да са с абсолютно еднакви гуми
иначе на шпер-а му се завива свят
аз така с две различни гуми отзад и по магистралата като се движа 150 км с 140 км/ч и после диференциала е червен и му се е*ава мамата
Знам че има колеги от този форум който твърдят че с шпер зимата е неудобно да се движат... но имам чуството че само човек който не го е изпробвал не знае какво е
Всеедно да дойде някой почитател на предното предаване и да убеждава всички че предното е по добре за зимата
ПО ЛЕСНО Е
(никой не го отрича) НО НЕ Е ПО ДОБРЕ - особенно като свикнеш да се справяш
така е и при отворен диф / шпер
Надявам се информацията да е била изчерпателна... почти съм сигурен че съм пропуснал нещо, но като се сетя ще го добавя... ако някой друг може да допълни нещо ще се радвам да прочета
П.С. Скоро време ще взема да събера всички интересни мнения и теми и ще ги формулирам в една напълно изчерпателна тема в БЕСТ ОФ.. мисля че така ще е най-добре за всички
даже може и снимков материал да прикача
Поздрави: Дилян Пенчев

На първо време най-лесно да разбереш дали имаш шпер е като колата е на крик вдигната и е на свободна (изключена от скорост) тази гума която е във въздуха ако тръгнеш да я въртиш на ръка и се върти лесно и гладко нямаш шпер... а ако е трудно/невъзможно си със шпер


Поддръжката е общо взето че трябва да му сменяш маслото с такова което е за шпер-ове.. даречем в ДаруКар дават си тяхно масло което вече е едно и също и за шперове и за отворени диференциали - аз карам с такова и нямам проблеми все още... някой хора карат с други масла който са си специално пък за шперове... тук трябва да се включи някой от МАД отбора... знам че Ванката кара с някво но не знам с какво е и пак не се уплаква...

Предимства и недостатъци си има както всяко нещо... някой хора казват че шпер-а не бил удобен зимата и че не можело да се кара но това е въпрос на навик





Аз карам зимата с що годе добри зимни гуми и до сега не съм имал проблем с управлението на автомобила при положение че зимата която мина за първи път карах кола с задно и шпер... пък и не съм много опитен шофьор...


Да не говориме че шпер+вериги = много добра проходимост и тогава голяма част от колите не могат да си помислят да се движат там където ти ще успееш

Едно време за шпер хората са плащали луди пари - като екстра се е предлагал на по малките модели


Има едно много важно изискване... задължително е двете двигателни колела да са с абсолютно еднакви гуми



Знам че има колеги от този форум който твърдят че с шпер зимата е неудобно да се движат... но имам чуството че само човек който не го е изпробвал не знае какво е





Надявам се информацията да е била изчерпателна... почти съм сигурен че съм пропуснал нещо, но като се сетя ще го добавя... ако някой друг може да допълни нещо ще се радвам да прочета

П.С. Скоро време ще взема да събера всички интересни мнения и теми и ще ги формулирам в една напълно изчерпателна тема в БЕСТ ОФ.. мисля че така ще е най-добре за всички


Поздрави: Дилян Пенчев
- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
Мерси на Penchev за изчерпателния отговор. Информацията ми беше полезна. Тая зима за пръв път ще пробвам с шпер. С предишното BMW (520 без шпер) не съм имал особени проблеми, очаквам това да е по-добро в непочистени участъци... Дано бързо му свикна.
Niky Georgiev
- Breyton
- ентусиаст
-
- Мнения: 1021
- Регистриран на: 8.02.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Мен ме интересува дали от дифф със шпер мога да преместя шперкасетата на моя дифф и да си запазя по този начин предавателното число?
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Можеш.
Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани