Малко информация за Шпер диференциал

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Малко информация за Шпер диференциал

Мнение от Niky Georgiev » 02 Окт 2004, 15:10

Простете за неусведомеността ми в областта, но ме интересува основна информация за шпер диференциал, какви предимства и недостатъци има, подръжка, как мога да разбера дали колата ми има такъв и т.н. Сигурно ще са интересни мненията ви от опита с горепосоченото чудо. Мерси предварително!
Niky Georgiev

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 02 Окт 2004, 19:57

Бе и за това е говорено бая... Ама темата която ми хареса най-много е DEVICE FOR FUN
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 03 Окт 2004, 11:11

Понеже има ужасно много теми за шпер-а но като цяло информацията е пръсната и ако найстина нямаш никаква представа ще се обръкаш ако тръгнеш да четеш всичко :wink:

На първо време най-лесно да разбереш дали имаш шпер е като колата е на крик вдигната и е на свободна (изключена от скорост) тази гума която е във въздуха ако тръгнеш да я въртиш на ръка и се върти лесно и гладко нямаш шпер... а ако е трудно/невъзможно си със шпер :idea: но това е относително защото ако шпер-а е поизносен (което е много възможно при положение че автомобилите са на 10+ години) може и да се върти и да си със шпер... тогава най-сигурния начин е да са ти вдигнати и двете колела задни във въздуха и пак на сбодобна предавка да въртиш едното... ако и другото се върти във същата посока диф-а ти е шпер 100 % ако се върти на обратно (даречем въртиш лявата задна гума напред - дясната задна се върти назад) тогава диф-а ти е 100 % отворен :idea:

Поддръжката е общо взето че трябва да му сменяш маслото с такова което е за шпер-ове.. даречем в ДаруКар дават си тяхно масло което вече е едно и също и за шперове и за отворени диференциали - аз карам с такова и нямам проблеми все още... някой хора карат с други масла който са си специално пък за шперове... тук трябва да се включи някой от МАД отбора... знам че Ванката кара с някво но не знам с какво е и пак не се уплаква... :wink:

Предимства и недостатъци си има както всяко нещо... някой хора казват че шпер-а не бил удобен зимата и че не можело да се кара но това е въпрос на навик :lol: :arrow: нормалния отворения диф зимата е по лесен за каране...колата ти се държи по стабилно при подаване на газ и т.н.... шпер-а е малко коварен защото трябва да знаеш точно колко да дозираш газта при подаване и при отнемане... в смисъл такъв че като си в завой примерно на 3-та с шпер и подадеш газ рязко и до долу и ако е достатъчно хлъзгаво или колата ти е достатъчно мощна започват да ти въртят и двете задни гуми и да ти се носи задницата - трябва да си свикнал... докато в този случай с отворен диф ще почне да върти само гумата на която и е по лесно, колата ще си върви в пътя но... не се знае до кога :lol: когато ти въртят и двете гуми се чустваш като в джип 8) няма лед сняг кал колата излиза от всякъде и лесно докато с отворения диф си каот в капан ако попаднеш на по кофти место :idea:
Аз карам зимата с що годе добри зимни гуми и до сега не съм имал проблем с управлението на автомобила при положение че зимата която мина за първи път карах кола с задно и шпер... пък и не съм много опитен шофьор... :wink: Произшествия зимата не съм имал но ми се е случвало да ходя там къдеот другите бутат и слагат вериги :lol:
Да не говориме че шпер+вериги = много добра проходимост и тогава голяма част от колите не могат да си помислят да се движат там където ти ще успееш 8)
Едно време за шпер хората са плащали луди пари - като екстра се е предлагал на по малките модели :arrow: разпределя въртящият момент и двете колела и колата е много по добра при старт.. да не говориме за дрифт :lol:
Има едно много важно изискване... задължително е двете двигателни колела да са с абсолютно еднакви гуми :arrow: иначе на шпер-а му се завива свят :roll: аз така с две различни гуми отзад и по магистралата като се движа 150 км с 140 км/ч и после диференциала е червен и му се е*ава мамата :roll:
Знам че има колеги от този форум който твърдят че с шпер зимата е неудобно да се движат... но имам чуството че само човек който не го е изпробвал не знае какво е :idea: Всеедно да дойде някой почитател на предното предаване и да убеждава всички че предното е по добре за зимата :arrow: ПО ЛЕСНО Е :idea: (никой не го отрича) НО НЕ Е ПО ДОБРЕ - особенно като свикнеш да се справяш :idea: така е и при отворен диф / шпер :twisted:
Надявам се информацията да е била изчерпателна... почти съм сигурен че съм пропуснал нещо, но като се сетя ще го добавя... ако някой друг може да допълни нещо ще се радвам да прочета :wink:

П.С. Скоро време ще взема да събера всички интересни мнения и теми и ще ги формулирам в една напълно изчерпателна тема в БЕСТ ОФ.. мисля че така ще е най-добре за всички :wink: даже може и снимков материал да прикача :lol:

Поздрави: Дилян Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Мнение от Niky Georgiev » 07 Окт 2004, 17:17

Мерси на Penchev за изчерпателния отговор. Информацията ми беше полезна. Тая зима за пръв път ще пробвам с шпер. С предишното BMW (520 без шпер) не съм имал особени проблеми, очаквам това да е по-добро в непочистени участъци... Дано бързо му свикна.
Niky Georgiev

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 29.03.2004

Мнение от E34 520i » 11 Ное 2004, 16:11

а шпера не се ли познава и по това 4е има едни кабели дето влизат в дифа?и по това 4е като трагнеш да варти6 вартат и 2 гуми?
BMW Мноооо Яки.............
Не карайте BMW-тата си бавно ЗА ДА НЕ ЗАЦАПАТ СВЕЩИТЕ!!!!!!!!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 11 Ное 2004, 19:05

Мен ме интересува дали от дифф със шпер мога да преместя шперкасетата на моя дифф и да си запазя по този начин предавателното число?

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 11 Ное 2004, 19:28

Можеш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 12 Ное 2004, 1:13

A в какъв смисъл с еднакви гуми като размер само или и износването е важно :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 12 Ное 2004, 20:12

Като размер ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook