Сериозно загряване. Моля за съвети.
Модератор: Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Сериозно загряване. Моля за съвети.
Здравейте,
От скоро карам 520 - М50Б20. С обикновенна газова уредба.
Един ден, преди около месец, ми загря - стрелката подмина 12часа и почти стигна до другата чертичка. Веднага отбих, и така се случи че на 5 метра имаше сервиз. Вкарах я, човека видя и каза термостат - това което отваря и затваря водния поток м/у двигателя и останалата част от охлаждащата система. Доверих му се и я оставих да го смени, като съм чувал, че се случва на тези модели.
Преди да ми загрее по този начин, имах проблеми с паленето. На топла кола доста трудно запалваше или въобще не можеше, но не винаги. След като смени термостата се пооправи/случвало ми се е да се наложи да задържа ключа за 2-3 секунди за да запали/. Парното си работеше екстра.
Та...човека уж оправи работата...колата спря да загрява за около месец. Пали си вече ОК. Не забелязах обаче дали тогава парното ми изчезна или по нататък. Стрелката за темературата вече не седи точно на 12, ами 1-2мм отдясно на златната среда и понякога когато е топла и изгасена и като дам контакт стрелката отива почти до първата чертичка отдясно на 12 часа и плавно се връща назад до нормалната позиция(1-2мм отдясно).
Преди 2 дена през ноща я карам /на газ/ и гледам пак загря. Спрях. Изчаках, температурата спадна. Запалих, тръгнах на бензин и не загря отново.
Днес, сутринта...изчистих колата. Запалих(без никакви проблеми) да позагрее малко. И тръгнах. (Много лошо, кофти, @#^@%# време.) Карах на бензин. Минах през МакДрайв. Там седях на едно място доста време и пак загря. Парното не топли въобще.
Това са симптомите които съм забелязал. Моля да ми предложите съвет, мнение, добър сервиз, където няма да ме прецакат и си разбират от работата.
Благодаря на NikiNikolov, за телефона на газаджията който ми даде. Още не съм успял да намеря време да отида при него обаче. Добре ли ще е да мина първо през газова диагностика или да реша проблема с загряването? Изглезда, че когато колата е в движение не загрява. Не съм забелязал перката на радиатора да се включва, обаче.
Поздрави,
dstinky
От скоро карам 520 - М50Б20. С обикновенна газова уредба.
Един ден, преди около месец, ми загря - стрелката подмина 12часа и почти стигна до другата чертичка. Веднага отбих, и така се случи че на 5 метра имаше сервиз. Вкарах я, човека видя и каза термостат - това което отваря и затваря водния поток м/у двигателя и останалата част от охлаждащата система. Доверих му се и я оставих да го смени, като съм чувал, че се случва на тези модели.
Преди да ми загрее по този начин, имах проблеми с паленето. На топла кола доста трудно запалваше или въобще не можеше, но не винаги. След като смени термостата се пооправи/случвало ми се е да се наложи да задържа ключа за 2-3 секунди за да запали/. Парното си работеше екстра.
Та...човека уж оправи работата...колата спря да загрява за около месец. Пали си вече ОК. Не забелязах обаче дали тогава парното ми изчезна или по нататък. Стрелката за темературата вече не седи точно на 12, ами 1-2мм отдясно на златната среда и понякога когато е топла и изгасена и като дам контакт стрелката отива почти до първата чертичка отдясно на 12 часа и плавно се връща назад до нормалната позиция(1-2мм отдясно).
Преди 2 дена през ноща я карам /на газ/ и гледам пак загря. Спрях. Изчаках, температурата спадна. Запалих, тръгнах на бензин и не загря отново.
Днес, сутринта...изчистих колата. Запалих(без никакви проблеми) да позагрее малко. И тръгнах. (Много лошо, кофти, @#^@%# време.) Карах на бензин. Минах през МакДрайв. Там седях на едно място доста време и пак загря. Парното не топли въобще.
Това са симптомите които съм забелязал. Моля да ми предложите съвет, мнение, добър сервиз, където няма да ме прецакат и си разбират от работата.
Благодаря на NikiNikolov, за телефона на газаджията който ми даде. Още не съм успял да намеря време да отида при него обаче. Добре ли ще е да мина първо през газова диагностика или да реша проблема с загряването? Изглезда, че когато колата е в движение не загрява. Не съм забелязал перката на радиатора да се включва, обаче.
Поздрави,
dstinky
- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
....
Може да не е обезвъздушена нещо. То лятото на една е34-ка си мислехме, че е от дифузьора но се оказа, че е имало въздух в системата и така същото като при теб се получаваше. На място загряваше или след като се понастъпи и после се спре на едно място стрелката отиваше някаде си на дясно към лютеницата.Нивото на антифриза също го прегледай, че ако не е достатъчно се сещаш, че пак няма да охлажда.
- Иван Стоянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 375
- Регистриран на: 20.09.2008
- Местоположение: София
Е пич стегни се малко
Как можеш да говориш за температура и да си мислиш сякакви най-лоши работи а да не погледнеш ПЪРВО нивото на охладителната течност?
А тя може да изчезне и за 1мин.камоли за ден два 



- sote_1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: като простаците на бензин
- Мечтае да кара: BMW 7.. IL
- Детайли за колата: 520 M50 VANOS
1993. лето и 530DA комбе
колега моята лятото правеше подобен проблем
в трафик и с малка скорост загрява
катоя изгася и след 30 сек. дам контакт пак беше след 12
оказа се водна помпа (като я свалих турбинката се исипа на 4 части)
дано да съм ти бил полезен
в трафик и с малка скорост загрява
катоя изгася и след 30 сек. дам контакт пак беше след 12
оказа се водна помпа (като я свалих турбинката се исипа на 4 части)
дано да съм ти бил полезен
- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
Така...,
1-во щом е с АГУ, хващането на проблем с охлаждането става изключително трудно. Само за диагностиката изолирай всички маркучи от изпратилея към ДВГ-то, прекъсни включително и газът към изпарителя. Направи си я както е била фабирчна. САМО ТАКА ЩЕ НАПРАВИШ ТИ, ИЛИ НЯКОЙ МАСЙТОР ОБЕКТИВНА ПРОБА НА охладителната у-ба. Ако се интересуваш ще ти обясна защо това е така.
2-ро след като си се убедил че АГУ-то не влияе по някакъв начин на охладителната у-ба долей антифриз, (че падна сняга) до средното ниво. Запомни точно на коя чертичка е и покарай така, поне между 20-200 км.
Ако запази нивото на течността и не загрява. Тогава си за ремонт изпарител. (не ходи на газаджия за тест на охлдатиела уредба, че те често не ги хващат проблемите. Пак ще то обясня защо но само ако се интересуваш).
3-то по-лошия случай, ако пак загрява след горепосочените проби (тестове) и си сменил термостата, както казваш, може да се пробваш с някой майстор-механик да я обезвъздушите.(има бая теми по въпрса, можеш и сам, но ако не си сигурен не пробвай!)
4-то след като си намесил майстора обезвъздушилисте я, ама на 100%, защото някой път трябва да я покараш и пак да я обезвъдушите, и пак загрява имаш две положения:
- въпреки усилията си, си успял да я прегрееш. Следователно духната ганитура и др., много неща могат да са дефектирали, няма да гадая!
- имаш шупла в главата. Тя често е много малка от няколко микрона до 1 мм. Във всеки случай ти пълни въздух в системата и не можеш да я обезвъдушиш никога. МОЖЕ ДА ТИ ПЪЛНИ ВЪЗДУХ в с-мата ОТ 5 МИН ДО 1 СЕДМИЦА КАРАНЕ, ЗАВИСИ ОТ ШУПЛАТА И ТЕБ. Този проблем, е често срещан при ДВГ-та с АГУ. Мога да го обясня, но само ако се интересуваш.
следва ремонт. Няма да коментирам начините за разрешаване на този проблем.
Успех. Инструкцията, която ти описах е базиарана на практика не на книги и съм я пробвал, както аз и тези които съм е учили.
1-во щом е с АГУ, хващането на проблем с охлаждането става изключително трудно. Само за диагностиката изолирай всички маркучи от изпратилея към ДВГ-то, прекъсни включително и газът към изпарителя. Направи си я както е била фабирчна. САМО ТАКА ЩЕ НАПРАВИШ ТИ, ИЛИ НЯКОЙ МАСЙТОР ОБЕКТИВНА ПРОБА НА охладителната у-ба. Ако се интересуваш ще ти обясна защо това е така.
2-ро след като си се убедил че АГУ-то не влияе по някакъв начин на охладителната у-ба долей антифриз, (че падна сняга) до средното ниво. Запомни точно на коя чертичка е и покарай така, поне между 20-200 км.
Ако запази нивото на течността и не загрява. Тогава си за ремонт изпарител. (не ходи на газаджия за тест на охлдатиела уредба, че те често не ги хващат проблемите. Пак ще то обясня защо но само ако се интересуваш).
3-то по-лошия случай, ако пак загрява след горепосочените проби (тестове) и си сменил термостата, както казваш, може да се пробваш с някой майстор-механик да я обезвъздушите.(има бая теми по въпрса, можеш и сам, но ако не си сигурен не пробвай!)
4-то след като си намесил майстора обезвъздушилисте я, ама на 100%, защото някой път трябва да я покараш и пак да я обезвъдушите, и пак загрява имаш две положения:
- въпреки усилията си, си успял да я прегрееш. Следователно духната ганитура и др., много неща могат да са дефектирали, няма да гадая!
- имаш шупла в главата. Тя често е много малка от няколко микрона до 1 мм. Във всеки случай ти пълни въздух в системата и не можеш да я обезвъдушиш никога. МОЖЕ ДА ТИ ПЪЛНИ ВЪЗДУХ в с-мата ОТ 5 МИН ДО 1 СЕДМИЦА КАРАНЕ, ЗАВИСИ ОТ ШУПЛАТА И ТЕБ. Този проблем, е често срещан при ДВГ-та с АГУ. Мога да го обясня, но само ако се интересуваш.
следва ремонт. Няма да коментирам начините за разрешаване на този проблем.
Успех. Инструкцията, която ти описах е базиарана на практика не на книги и съм я пробвал, както аз и тези които съм е учили.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
Здравейте,
Охлаждащата течност си е на мястото. Изглежда да е около нивото на белязката.
Каква е връзката с парното обаче...защо не топли?
vodach,
Мерси за информацията. Ще проверя пак нивото след 100-на километра..ако не загрее до тогава отново. Интересувам се защо един газаджия не би направил връзка между охладителната и газовата системи? Има ли някъде човек който може да диагностицира такъв проблем?
Ами водната помпа? Как може да се провери дали е тя?
Мерси.
Охлаждащата течност си е на мястото. Изглежда да е около нивото на белязката.
Каква е връзката с парното обаче...защо не топли?
vodach,
Мерси за информацията. Ще проверя пак нивото след 100-на километра..ако не загрее до тогава отново. Интересувам се защо един газаджия не би направил връзка между охладителната и газовата системи? Има ли някъде човек който може да диагностицира такъв проблем?
Ами водната помпа? Как може да се провери дали е тя?
Мерси.
провери виското на перката ако не върти като хората , го смени . Помпата водната си я провери дали не се е стопила/счупили лопатките. Обезвъздушаване хубаво е необходимо. Като загрее отвори и виж твърди ли са маркучите? И двата ли са топли/твъди провери дали радиатора е еднакво топъл навсякъде.. аз имах подобен проблем, обезвъздушаваха колата 2 часа и пак някъде имаше въздух. Отзад имало някакви клапички на парното и там ако е проблема кофти че трудно се стига дотам. (това ако единия маркуч е студен примерно и радиатора на половина топъл ако всичко си е равномерно не прави налягане (надува маркучи) би трябвало само с едно виско да се отървеш
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Колега, щом антифриза е на ниво, а нямаш парно, значи или радиатора на парното ти е пълен с въздух или клапаните на парното са дефектирали (често срещан проблем) и въобще не отварят. Провери го това, че в този студ си е мъка без парно...
Успех ти желая!
Успех ти желая!
- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
dstinky написа:Здравейте,
Охлаждащата течност си е на мястото. Изглежда да е около нивото на белязката.
Каква е връзката с парното обаче...защо не топли?
vodach,
Мерси за информацията. Ще проверя пак нивото след 100-на километра..ако не загрее до тогава отново. Интересувам се защо един газаджия не би направил връзка между охладителната и газовата системи? Има ли някъде човек който може да диагностицира такъв проблем?
Ами водната помпа? Как може да се провери дали е тя?
Мерси.
Това дето ти го казах, е пряко свързано с газовата, но и колегите с клапите за парното май са прави. За това ти я покарай да видиш няма ли да изхвърли водата. Иначе съвсем вярно за парното и двигатела и въздуха. Това е една система и ползва една вода.
Ти я покарай ден-два обезвъздуши я добре! и виж да ли пак загрява. Може да е запушен радиатор, може виското на перката да е вече остаряло и да не хваща, може да е термостат да отваря късно, ако е зимен модел, може водната помпа да не вади достатъчно дебит. Въобще толкова много прични ми хрумват, че ще се гръмна. Те се проверяват едно по едно търпеливо.
Ти я покара и почни едно по едно да проверяваш. Сетех, не е задължително да са клапите на парното дори и без да са прецакани, ако имаш въздух в системата 100% няма да имаш парно.
И най-важното изолирай газовата, иначе ще се въртиш в омагьосан кръг. Питаш ме защо е от АГУ-то, защото то също ползва охлдителната система за да втечни прупан-бутана. много често мембраните на изпарителя се прецакват от износване и малка част от газът се изспуска в охл. с-ма и гони водата. Хваща се много бавно от газаджиите. За това махай АГУ-то за ден -два, но го отдели от охл. система.
Успех,
Внимавай като я караш да не я прегрееш.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
vodach мерси отново за информацията. И както каза трябва търпеливо да се пробва едно по едно.
Независимо, че не съм изолирал газта, поради технически НЕпознания, се пробвам да я обезвъздуша по методите описани из форума.
Ето и какво направих.
Долях антифриз в разширителния съд 1 чертичка под max-а. Затворих съда. Отворих тапичката за обезвъздушаване точно до разширителния съд. Излезна веднага малко въздух. Запалих. Парното на 30 градуса и духалото в началото на скалата. Почна да му духа веднага на краката студено. Перката м/у двигателя и радиатора си въртеше през цялото време. Не знам дали така трябва.
Поизчаках. Почна плавно да загрява. Проверих новото - 2 чертички под белязката. Поразбазиках парното. Като изключих духалото и пак го включих обаче не се чу фана да проработва и не започна да духа. Пробвах няколко пъти. Но се същото. Може би защото беше позагряла ли... не знам. Като включих на макс, духалото си задуха.
Загря. Удари 12 часа. От пробката все още нищо. Маркучите са меки и горещи, но предполагам, че като пробката е отворена не може да са надуят.
След 2 мин, от пробката почна да излиза пара. Както беше описано някъде, подадох малко газ но се пара излиза. Оставих я да поработи още малко. Стрелката си седи на 12часа. Реших да ви опиша какво съм свършил, преди да съм прецакал нещо.
Моля за съвети и как да процедирам на татък. Сега колата изстива.
vodach,
Мерси за инфото за газовата, но не мисля, че ще се справя сам. За сега ще е така.
Независимо, че не съм изолирал газта, поради технически НЕпознания, се пробвам да я обезвъздуша по методите описани из форума.
Ето и какво направих.
Долях антифриз в разширителния съд 1 чертичка под max-а. Затворих съда. Отворих тапичката за обезвъздушаване точно до разширителния съд. Излезна веднага малко въздух. Запалих. Парното на 30 градуса и духалото в началото на скалата. Почна да му духа веднага на краката студено. Перката м/у двигателя и радиатора си въртеше през цялото време. Не знам дали така трябва.
Поизчаках. Почна плавно да загрява. Проверих новото - 2 чертички под белязката. Поразбазиках парното. Като изключих духалото и пак го включих обаче не се чу фана да проработва и не започна да духа. Пробвах няколко пъти. Но се същото. Може би защото беше позагряла ли... не знам. Като включих на макс, духалото си задуха.
Загря. Удари 12 часа. От пробката все още нищо. Маркучите са меки и горещи, но предполагам, че като пробката е отворена не може да са надуят.
След 2 мин, от пробката почна да излиза пара. Както беше описано някъде, подадох малко газ но се пара излиза. Оставих я да поработи още малко. Стрелката си седи на 12часа. Реших да ви опиша какво съм свършил, преди да съм прецакал нещо.
Моля за съвети и как да процедирам на татък. Сега колата изстива.
vodach,
Мерси за инфото за газовата, но не мисля, че ще се справя сам. За сега ще е така.
Здравейте,
колега, опитай се сам до колкото можеш да диагностираш проблемите(може и да са няколко).
Щом при движение не загравя, провери си виското. Направи си от едно списание или вестник нещо като 'бухалка', изчакай да загрее колата хубавичко и се опитай да спреш перката която се върти между радиатора и двигателя. Ако успееш да я спреш много лесно, означава че виско съединителя ти е заминал и трябва да си търсиш друг.
Водната помпа сменена ли ти е?. Погледни през капачаката на казанчето за водата да ли има водна струя(демек да ли се получава циркулация), виж състоянието на струята (прочети из форума имаше описание на час колко лт вода трябва да премине и т.н.) да ли струята е като 'пикаене' след 2 бири, или някакви капчици. Но е препоръчително е ако не си го сменил да си го смениш с метални перки(понеже аз не бях си го сменил веднага след покупката и имаше сурприз на магистралата
)
За парното ти казаха колегите, голяма вероятност имаш въздух или(и) запушен радиатор. Провери внимателно без да се изгориш състоянието на радиатора(температурното),как е от горе и отдолу.
Не изключвай и вариянта със сменения термостат, този майстор да ти е сложил някакъв и този термостат пак да се е повредил. Провери температурното състоянието на тръбите(пак може да прочетеш из форума) и ще разбереш да ли термостата е наред.
Поздрави и успех
колега, опитай се сам до колкото можеш да диагностираш проблемите(може и да са няколко).
Щом при движение не загравя, провери си виското. Направи си от едно списание или вестник нещо като 'бухалка', изчакай да загрее колата хубавичко и се опитай да спреш перката която се върти между радиатора и двигателя. Ако успееш да я спреш много лесно, означава че виско съединителя ти е заминал и трябва да си търсиш друг.
Водната помпа сменена ли ти е?. Погледни през капачаката на казанчето за водата да ли има водна струя(демек да ли се получава циркулация), виж състоянието на струята (прочети из форума имаше описание на час колко лт вода трябва да премине и т.н.) да ли струята е като 'пикаене' след 2 бири, или някакви капчици. Но е препоръчително е ако не си го сменил да си го смениш с метални перки(понеже аз не бях си го сменил веднага след покупката и имаше сурприз на магистралата

За парното ти казаха колегите, голяма вероятност имаш въздух или(и) запушен радиатор. Провери внимателно без да се изгориш състоянието на радиатора(температурното),как е от горе и отдолу.
Не изключвай и вариянта със сменения термостат, този майстор да ти е сложил някакъв и този термостат пак да се е повредил. Провери температурното състоянието на тръбите(пак може да прочетеш из форума) и ще разбереш да ли термостата е наред.
Поздрави и успех
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани