няколко въпроса за TDS

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.09.2008
Местоположение: Sf, Dragalevci City
Пол: Мъж
Кара: 330xd e46
Мечтае да кара: 645i cabrio

няколко въпроса за TDS

Мнение от Azereus » 29 Сеп 2008, 22:05

Колата ми е нов внос от австрия, сменени консумативи + стартер (стария изгоря 2 дена след като я купих). От там нататък моите впечатления са: независимо от температурата на двигателя и тази вънка колата пали като бензинка - перфектно и то със смотан акумулатор. Държи перфектна температура, работи икономично, не пушляви, на диагностиката не показва грешки и тн. До тук добре! Обаче има едни неща, които леко ме смущават. Първото е, че след като ми смениха ремъка на алтернатора ми казаха, че оптягащия механизъм си е здрав. Но вчера не знам поради каква причина ремъкът се разхлаби до такава степен, че въобще неможеше да върти. След като леко чукнах оптяжната ролка се опъна. На какво се дължи това? Дали е заяла по някакъв начин или е за смяна? Вторият въпрос ми е свързан с работата на двигателя. Когато я карам (особено докато загрее) веднага след като пусна газта, било то след форсиране или спиране след изключване от скорост двигателя загасва, което е доста дразнещо на моменти. Наблюдавам и, че когато вече загряла и пусна газта оборотите падат за части от секундата, след това се нормализират. Също колата в ниските (до 2000 оборота в мин)е доста тромава и двигателя бавно реагира, след като мине тия обороти кове за седалката (адската турбо дупка). Също при потегляне трябва да давам повечко гас, понеже е доста тромава в ниските обороти. Тези неща на какво се дължат? Настройка на помпа или др? Също така ако изолирам въпросния AEG клапан и почистя интеркулера дали ще има ефект? Съжалявам за дългия пост но това наистина са неща които ме късаят конкретно и немога да се ориентирам с търсачката! Благодаря предварително!
В ръка чаша държеше, чашата пълна и равна с люта бяла ракия и още върла магия! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: няколко въпроса за TDS

Мнение от zvetiko » 29 Сеп 2008, 22:21

Azereus написа:Колата ми е нов внос от австрия, сменени консумативи + стартер (стария изгоря 2 дена след като я купих). От там нататък моите впечатления са: независимо от температурата на двигателя и тази вънка колата пали като бензинка - перфектно и то със смотан акумулатор. Държи перфектна температура, работи икономично, не пушляви, на диагностиката не показва грешки и тн. До тук добре! Обаче има едни неща, които леко ме смущават. Първото е, че след като ми смениха ремъка на алтернатора ми казаха, че оптягащия механизъм си е здрав. Но вчера не знам поради каква причина ремъкът се разхлаби до такава степен, че въобще неможеше да върти. След като леко чукнах оптяжната ролка се опъна. На какво се дължи това? Дали е заяла по някакъв начин или е за смяна? Вторият въпрос ми е свързан с работата на двигателя. Когато я карам (особено докато загрее) веднага след като пусна газта, било то след форсиране или спиране след изключване от скорост двигателя загасва, което е доста дразнещо на моменти. Наблюдавам и, че когато вече загряла и пусна газта оборотите падат за части от секундата, след това се нормализират. Също колата в ниските (до 2000 оборота в мин)е доста тромава и двигателя бавно реагира, след като мине тия обороти кове за седалката (адската турбо дупка). Също при потегляне трябва да давам повечко гас, понеже е доста тромава в ниските обороти. Тези неща на какво се дължат? Настройка на помпа или др? Също така ако изолирам въпросния AEG клапан и почистя интеркулера дали ще има ефект? Съжалявам за дългия пост но това наистина са неща които ме късаят конкретно и немога да се ориентирам с търсачката! Благодаря предварително!


За това ,че е тромава трябва да почистиш МАР сенсора и тръбичката от него до колектора,след ,което трябва да се регулира помпата.За ремъка-виж дали не ти блокира обтягащият амортисьор,от ролките не зависи нищо-най-добре го смени ,около 80-110лв.Това ,че ти мени оборотите най-вероятно се дължи на износени писти на плочката-ако не стане само с регулировка(хем ще се премахне турбодупката,хем ще преодолееш износеният участък на пистите) си приготви още около 300-500 за стара или над 800 за нова.

От моя личен опит смятам ,че запушването на AGR клапана влошава работата на двигателя,но май само аз смятам така. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.09.2008
Местоположение: Sf, Dragalevci City
Пол: Мъж
Кара: 330xd e46
Мечтае да кара: 645i cabrio

Мнение от Azereus » 29 Сеп 2008, 22:23

Благодаря ти колега а това за 300-500 лв имаш предвид е цената на плочката, а не на помпата, така ли? И къде би ми предложил да отида в Супер дизел или другаде ?
В ръка чаша държеше, чашата пълна и равна с люта бяла ракия и още върла магия! :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.09.2008
Местоположение: Sf, Dragalevci City
Пол: Мъж
Кара: 330xd e46
Мечтае да кара: 645i cabrio

Мнение от Azereus » 29 Сеп 2008, 22:29

Сетих се още нещо, като пусна вентилатора в купето духа доста слабо. Дали има някакъв кабинен филтър който се сменя? Колата е с двузонов климатик и ми се стори, че до жабката има нещо като филтър?
В ръка чаша държеше, чашата пълна и равна с люта бяла ракия и още върла магия! :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 29 Сеп 2008, 22:35

За филтъра правилно ти се е сторило. Имаше няколко много полезни
теми на тая тема ... разтърси се.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 30 Сеп 2008, 1:08

pesho написа:За филтъра правилно ти се е сторило. Имаше няколко много полезни
теми на тая тема ... разтърси се.
Няма какво да търси - сменя се филтъра за климатика -40 лв с труда .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 30 Сеп 2008, 8:48

zvetiko написа:
Azereus написа:Благодаря ти колега а това за 300-500 лв имаш предвид е цената на плочката, а не на помпата, така ли? И къде би ми предложил да отида в Супер дизел или другаде ?


И само плочката и цяла помпа,май вървят еднакво.Въпроса е да намериш читава плочка-в София има около 30-а не работещи.Най-добре отиди в Юве-там една голяма част от плочките втора ръка са маркирани и знаят ,че не работят без да ги монтират.Ако взимаш плочка задължително я вземи с уговорката ,че ще я върнеш ако не работи.Но отначало опитай с регулировка на помпата.
За филтъра на купето -виж във важни теми.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 30 Сеп 2008, 10:45

klintan66 написа:...

Е пита човека все пак може да иска да спести малко левчета.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 30 Сеп 2008, 19:48

Виж подписа на zvetiko много можеш да научиш за ТДС от линковете там
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: няколко въпроса за TDS

Мнение от ivan. » 02 Окт 2008, 15:43

Azereus написа:Колата ми е нов внос от австрия, сменени консумативи + стартер (стария изгоря 2 дена след като я купих). От там нататък моите впечатления са: независимо от температурата на двигателя и тази вънка колата пали като бензинка - перфектно и то със смотан акумулатор. Държи перфектна температура, работи икономично, не пушляви, на диагностиката не показва грешки и тн. До тук добре! Обаче има едни неща, които леко ме смущават. Първото е, че след като ми смениха ремъка на алтернатора ми казаха, че оптягащия механизъм си е здрав. Но вчера не знам поради каква причина ремъкът се разхлаби до такава степен, че въобще неможеше да върти. След като леко чукнах оптяжната ролка се опъна. На какво се дължи това? Дали е заяла по някакъв начин или е за смяна? Вторият въпрос ми е свързан с работата на двигателя. Когато я карам (особено докато загрее) веднага след като пусна газта, било то след форсиране или спиране след изключване от скорост двигателя загасва, което е доста дразнещо на моменти. Наблюдавам и, че когато вече загряла и пусна газта оборотите падат за части от секундата, след това се нормализират. Също колата в ниските (до 2000 оборота в мин)е доста тромава и двигателя бавно реагира, след като мине тия обороти кове за седалката (адската турбо дупка). Също при потегляне трябва да давам повечко гас, понеже е доста тромава в ниските обороти. Тези неща на какво се дължат? Настройка на помпа или др? Също така ако изолирам въпросния AEG клапан и почистя интеркулера дали ще има ефект? Съжалявам за дългия пост но това наистина са неща които ме късаят конкретно и немога да се ориентирам с търсачката! Благодаря предварително!
Първо да ти е честита новата придобивка.
На много въпроси-много отговори:
Да почнем с работата на мотора-100% за всичките аномалии в твоя случай е виновна плочката,това не значи че непременно е за смяна
Най-просто казано-с леко преместване към купето изолираш износената част от нея,във същото време пускаш повече гориво и турбодупката намалява(при автоматика изчезва)
Оптегача на ремъка-той се явява повече като защита т.е.ако е нов и ремъка се охлабва значи има нещо,което затяга-ролка на водна помпа ,на хидравлика,на динамо..и т.н.
Пробвай при движение с около 5км/ч при навит волан да загасиш мотора-ако ремъка се охлаби си за смяна на маслото на хидравличната помпа,защото в случая тя е натоварена
Надявам се ме разбираш
Изображение
by ''kompleksa''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.09.2008
Местоположение: Sf, Dragalevci City
Пол: Мъж
Кара: 330xd e46
Мечтае да кара: 645i cabrio

Мнение от Azereus » 02 Окт 2008, 19:19

ами то като навия пълен ляв или десен колата аха да загасне. А за плочката съм оптимист и се надявам да стане с преместване :) Утре ще я карам в супер дизел да преслушам положението. Благодаря!
В ръка чаша държеше, чашата пълна и равна с люта бяла ракия и още върла магия! :)

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 30.09.2008
Местоположение: София
Кара: E34 tds и E30 M50

Мнение от MISHO_BMW » 02 Окт 2008, 20:41

Колега предлагам ти да послушаш ivan. А за супер дизел последно като ходих там не бях много доволен. Ако искаш утре ще ти дам някакви кординатина един сервиз пловдив. Мойто само там е карано.[/b]

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook