Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Разлика м/у чип тунинг и нагласяне на помпа на ТДС

Мнение от Zubcho » 24 Сеп 2008, 7:22

Здравейте стана ми любопитно, каква е разликата между чип тунинга на 525 ТДС и номера с врътването на нафтовата помпа. Обясниха ми,че с помпата се променя предварението и това действа негативно на ДВГ - повишава температурата. За чип тунинга нищо не можаха да ми обяснят. Има тема - спор за и протев чип тунинга на този двигател, но не намерих нищо относно кое какво променя по настройките на ДВГ и понеже си мисля за увеличение на мощността и въртящия момент и пускам темата тук.

От сега споменавам, че не смятам да се състезавам с колата си. Просто искам да имам повече мощтност в резерва и когато се наложи да смачкам газта да се случва нещо повече от сегашното.

Всичко това е породено от возенето ми в едно 320д с чип тунинг което направо ме залепваше за седалката и все едно не седеше на земята.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 24 Сеп 2008, 9:09

Промяната на ъгъла на впръскване е важен(трябва да знаеш какво точно искаш да постигнеш и на къде да въртиш помпата,за това ,което ти искаш трябва да се завърти към калника,но ако ти е разтегната веригата,ще спре да пали топла),но още по-важно е количеството гориво ,което се подава ,а това се регулира с плочката.Ето какво прави и чипа и промяната на положението на плочката-условно казано при нормално положение на единица преместване на потенциометъра на педала за газта,отговаря единица преместване на плъзгачите на плочката.С чипа караш плъзгачите да се преместят примерно с 1.5 единици.С нагласяването на плочката на ръка,плъзгачите вече не са на положение 0 ,а на това ,което си им задал-примерно нулевото положение вече е 1,но те не го знаят :mhihi: .С това се постига развъртане на турбото от по-ниски обороти-повече гориво,повече газове и се лепиш за седалката. ;)Освен това може да се пипне и малко турбото-примерно да се качи налягането на 2.5.Хубавото при tds-са е ,че това повишаване на наляганeто,изискващо повече гориво,може лесно да се удовлетвори с мръдване на плочката към купето.Но колко време двигателя ще издържи на тази интервенция интервенция,не знам-аз лично съм го правил ,за много кратко време,но усещането си заслужаваше. ;)
От значение за ускорението е и размяната на мъркучите от темата ва подписа ми.Когато МАР сенсора отчита налягането директно от турбото,подава колкото трябва гориво,защото когато отчита от смукателният колектор има замърсявания,които условно казано намаляват налягането,което той отчита и от там подава по-малко гориво.От друга страна байпасният клапан вече се командва точно от смукателният колектор,където налягането е малко по-ниско отколкото директно при турбото и това кара турбото да надува малко повече-ефекта е ясен.

Според мен чипа при Е34 525 tds е напълно излишен,да не говорим ,че някои неща не може да ги направи. ;)
Последна промяна zvetiko на 24 Сеп 2008, 9:27, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 24 Сеп 2008, 9:19

Еее ,колега 320 д си дърпа и без чип . Мой приятел кара такова. Иначе когато купих тази си кола , тъкмо бях чел тук във форума за това бутане на помпата към двигателя и естествено бутнах. Също ми и коригираха дебита на подаване на нафта . През 2000 км сложих и две шишета лъки моли за почистване дюзи ....Поне 15-20 коня се завърнаха :mhihi: .


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 24 Сеп 2008, 9:53

Според мен чипа при Е34 525 tds е напълно излишен,да не говорим ,че някои неща не може да ги направи. Wink


а пък според мен си е напълно задължителен :mhihi: :mhihi: При условие , че е в добро състояние мотора и подръжкката е на ниво няма да имаш никиакви проблеми . При този мотор с чип тунинг се постига по-голяма доза впръсквано гориво , това е основното , което се пипа . Вследствие на увеличеното количество се постигат и 0,2-0,3 бара увеличено турбо налягане = повече коне ;)

Всякакви манипулации с положението на плочката на помпата са много неправилни и леко казано брутални... Ефекта е много твърда работа и увеличено износване

Митоди яде мисо
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Methodius » 24 Сеп 2008, 10:24

Добре, а сток налягането на турбото какво е ? Сток до какво налягане е настроен мап-а ? Капацитета на самата турбина какъв е ? За сток на помпата - около 6.4μg/s на свободен ход ! Някой ако има точна информация по другите въпроси ще е добре .. ;)
zvetiko, при номера с маркучите ме притеснява само и единствено момента с маслото ... :(
Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо ...


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 24 Сеп 2008, 10:58

Methodius написа:.....
zvetiko, при номера с маркучите ме притеснява само и единствено момента с маслото ... :(

Кое по-точно с маслото те притеснява аз карам така вече сумати километри и сичко си е нормално :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 24 Сеп 2008, 11:09

Здравейте,
...Вследствие на увеличеното количество се постигат и 0,2-0,3 бара увеличено турбо налягане = повече коне..

Как ще стане това след като бай-паса е механичен ?

колега Methodius
прочети подписа на колегата zvetiko някъде на 5,6 страница се говори за налягания. Но при вас трябва да е 1.1 бар фабрично. Диапазона на МАП'а колкото си спомням май беше до 2.4 бара (може и да се лъжа, говоря по спомен). Относно капацитета на турбината нека другите колеги да отговорят. Не разбрах кое те притеснява с номера на маркучите. Аз като купих колата тя си беше така и над година я карам така, и не мисля че има нещо за притесняване.

Относно чип'а, според мен пак би било по добре от настройката на помпата ако ти я приготвят специално за твоята кола, и как искаш да е настроена,
- на ниски обороти
- на високи и т.н.
Преди да знам че помпата се настройва бях си купил чипове, единия се води оптимален а другия спортен.
Спортния наистина пръско много яко нафта и вървежа се променя доста но е много кофти за ежедневно каране, понеже на ниски обороти много тресе. Оптималния го ползвам близо година и е много приятен, на ниски си е както е нормално а на високи си пръска малко повече.

Та ако искаш увеличение на мощноста
* Пипаш помпата или сменяш чип'а
* Сменяш местоположението на маркучите от турбината до МАП'а, от смукателните до бай-паса
* Увеличение на нялагането
-може да се настрои от бай-пас'а
-аз направих следното, купих за около 30 или 40 лв един бустконтролер и го свързах между колекторите и бай-паса, така че по всяко време може да си настроиш нялагането както искаш
Налягането може до 2 бара да се качи но след 1.5-1.6 наистина се усеща че не е добре за колата

п.п А ако може някой който е добър с електрнониката да обясни може ли да се сложи един голям чип(имам предвит с повече памет) и вътре да се запишат няколко програми, които да се превключват с помоща на едно бутонче. Само че на ТДС този еепром май е малко различен, преди време като бяхме пробвали не се получи заради типа на самия чип. Ако има някой повече информация нека да сподели

Поздрави

Митоди яде мисо
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Methodius » 24 Сеп 2008, 11:49

dinozab написа:
Methodius написа:.....
zvetiko, при номера с маркучите ме притеснява само и единствено момента с маслото ... :(

Кое по-точно с маслото те притеснява аз карам така вече сумати километри и сичко си е нормално :roll:

Ако е ново турбото да, иначе вероятноста да се напълни маркуча с масло от колекторите е повече от голяма и именно тук са мойте притеснения, при тази интервенция си трябва редовно почистване на маркучите .. :roll: Иначе при нормално вързани, като се запуши голяма работа, спира да върви колата чистиш и айде пак, а така уестгейта няма да отвори коректно при запушен маркуч .. та това са ми притесненията .. :roll:
swh_bmw, отдавна се пише за налягания и така нататък, но винаги е било с едно голямо "май, ама не съм сигурен" ... Според мен за постигането на оптимален ефект трябва да се работи с точни и коректни данни, а не "врътни леко наляво и ще тръгне много " .. та затова питам кое точно колко е .. ;)
А иначе някак си силно ме съмнява да е мапната фабрично до 2.4bar .. :roll:
Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 24 Сеп 2008, 12:10

Methodius написа:Добре, а сток налягането на турбото какво е ? Сток до какво налягане е настроен мап-а ? Капацитета на самата турбина какъв е ? За сток на помпата - около 6.4μg/s на свободен ход ! Някой ако има точна информация по другите въпроси ще е добре .. ;)
zvetiko, при номера с маркучите ме притеснява само и единствено момента с маслото ... :(


Виж в подписа ми какво съм направил-сложил съм щуцер на друго място на колектора.Ако имаш притеснения за байпасният клапан на турбото можеш да го включиш там.Освен това пипаш ли нещо по турбото ,спред мен е задължително да сложиш манометър и да гледаш какво става-струва само 10лв.+2м мъркуч. ;) Колегата swh_bmw иска да ти каже ,че МАР сенсора може да отчита до такива налягания.При коли на по 200,300 и нагоре К километри,може трудно да се говори за някакви фиксирани стойности-всичко е въпрос на усет и на това ,на което си голям противник-"мръдни нанякъде,за да тръгне,а сега малко върни" :mhihi: Да кажем отиваш на диагностика да ти регулират горивоподаването-фабричната стойност е 7-7.5 милимола,ако сложиш тая стойност на един стар tds,поради износването на буталоцилиндровата група, той ще спре да върви,за това се нагласява на около 5 (колкото е по-малка цифрата,толкова повече гориво се подава)

а пък според мен си е напълно задължителен При условие , че е в добро състояние мотора и подръжкката е на ниво няма да имаш никиакви проблеми . При този мотор с чип тунинг се постига по-голяма доза впръсквано гориво , това е основното , което се пипа . Вследствие на увеличеното количество се постигат и 0,2-0,3 бара увеличено турбо налягане = повече коне

Всякакви манипулации с положението на плочката на помпата са много неправилни и леко казано брутални... Ефекта е много твърда работа и увеличено износване


Най-напред твърдата работа се постига с регулиране на ъгъла на впръскване ,а не с местенето на плочката.Освен това чипа е стандартен,а различните двигатели имат различно износване,което ти компенсираш с различно положение на плочката.

За увеличаването на налягането вече ти отговориха-турбото е с механичен байпас и може да увеличиш налягането само ,ако го промениш ръчно.С чипа или с местенето на плочката се постига по-ранно развъртане на турбото и колата става бегачка на ниските обороти,с въртенето на помпата към калника я правиш по-добра на високите.Двигателя работи твърдо,когато завъртиш помпата към него,но това се прави в случаите когато ти е разтегната веригата,колата не пали топла и искаш да компенсираш това.

Но за ръчното нагласяване се изисква усет и да знаеш какво правиш,в противен случай трябва да си продадеш tds-са и да се качиш на ЛАДА. ;) :mhihi:
Последна промяна zvetiko на 24 Сеп 2008, 12:49, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 24 Сеп 2008, 12:44

Methodius написа:...
swh_bmw, отдавна се пише за налягания и така нататък, но винаги е било с едно голямо "май, ама не съм сигурен" ... Според мен за постигането на оптимален ефект трябва да се работи с точни и коректни данни, а не "врътни леко наляво и ще тръгне много " .. та затова питам кое точно колко е .. ;)
А иначе някак си силно ме съмнява да е мапната фабрично до 2.4bar .. :roll:

Няма как да се работи с точни данни, при теб амортизацията на колата може да е много малка а при мен да се е скапала от всякъде, при теб може да издържи без проблем например на 1.8 бара а при мен да се скъсат половините маркучи още на 1 бар и т.н., за това трябва сам да опредилиш най оптималното за тебе кое ще е.
Относно МАП сензора говоря за диапазона му.
Ето ти един цитат
Бат_Колю написа:айде и аз да се включа...темата ми е доста интересна и я четох доста подробно.след което не издържах и в 5.30 тая сутрин отидох в сервиза да си закача боост метъра от другото ми бмв.начи моита кочина(318тдс) на 4-та на 4500-5000 някъде отваря геита на 1.4бар,но тва не е интересно.интересното всъштност е че открих доста ценно инфо за мап-4етоооо....
та диапазона на работа на мап сензора е между 480 и 2300hpa(от 0,48 до 2,3 бара ако не се лъжа) и ако тези стойности по някакъв начин не съответстват на фабрично зададените еку-то автоматично прехвърля работата на мапа в авариен режим,чиято стойност е фиксирана на 500hpa,а от там впръсканото количество гориво драстично намалява при пълно натоварване на мотора.е тва нещо хич не е добре да става...
та аз стигнах до извода(по късно днес след пробата ще знам със сигурност),че евентуално до 2бар боост не би трябвало да има проблем със сместа...ама все още малко се съмнявам в тва де
малко по късно ще му закача лаптоп-а да си гледам стоиностите по време на работа и ше ви кажа как реагират въпросните датчици при определено налягане.

Митоди яде мисо
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Methodius » 24 Сеп 2008, 13:48

Бат_Колю написа:айде и аз да се включа...темата ми е доста интересна и я четох доста подробно.след което не издържах и в 5.30 тая сутрин отидох в сервиза да си закача боост метъра от другото ми бмв.начи моита кочина(318тдс) на 4-та на 4500-5000 някъде отваря геита на 1.4бар,но тва не е интересно.интересното всъштност е че открих доста ценно инфо за мап-4етоооо....
та диапазона на работа на мап сензора е между 480 и 2300hpa(от 0,48 до 2,3 бара ако не се лъжа) и ако тези стойности по някакъв начин не съответстват на фабрично зададените еку-то автоматично прехвърля работата на мапа в авариен режим,чиято стойност е фиксирана на 500hpa,а от там впръсканото количество гориво драстично намалява при пълно натоварване на мотора.е тва нещо хич не е добре да става...
та аз стигнах до извода(по късно днес след пробата ще знам със сигурност),че евентуално до 2бар боост не би трябвало да има проблем със сместа...ама все още малко се съмнявам в тва де
малко по късно ще му закача лаптоп-а да си гледам стоиностите по време на работа и ше ви кажа как реагират въпросните датчици при определено налягане.

Добре де аз именно толкова в повече информация говоря .. Нещо не сме се разбрали, все пак всички знаем как се регулира гнп, така че момента с финно и нежно настройване отпада .. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
zvetiko, на мен ми е ясно, че има износване и т.н. , но говорех за това до колко ще може да издържи двигателя, до какво налягане на турбото ще може мап-а да регулира и т.н. .. Не разбрахте какво имам впредвид .. :roll:
swh_bmw, Капацитета на двигателя е голям,виждал съм лично на един познат колата след мапване, турбото на макс и т.н. , даде около 230hp, естествено изкара няколко месеца и скъса колянов вал .. но ето пак това са си празни приказки .. идеята ми беше съвсем друга, като се прави нещо, да се говори точно и конкретно какво става, кое как се държи и т.н ..
Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо ...


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 24 Сеп 2008, 16:11

Тия 230коня за тдс ли става дума :?: :shock:
По темата -няма разлика за Е34 ТДС,а за тези тдс-и с дебитомер незнам.
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 24 Сеп 2008, 16:31

За увеличаването на налягането вече ти отговориха-турбото е с механичен байпас и може да увеличиш налягането само ,ако го промениш ръчно


Не съм напълно съгласен и ще обясня как се вдига налягането.

ДА, наистина турбото се разтоварва механично ! какво значи това - турбината достига пик на налягането в определни обороти , разтоварва нужното количество и влиза в по-високите обороти където налягането е по-ниско вече (холд бууст). Именно тук повечето газове произведени вследствие на чип тунинга повдигат този холд бууст , но далече от стойносдтта на пиковия момент (където и се отваря гейта) . Без чип тунинг този холд бууст е доста по-малък и след разтоварването в пика по-бавно се вдига . Философията на чип тунинга при този мотор е в правилното дозиране на горивото в различните обороти , което пък реално движи турбината по малко по-различен начин :mhihi:

От увеличените газове (количества де) тръгва с около 200об по-рано турбото , може и по-рано но ефекта на комина е неизбежен . Правили сме си доста експерименти с този мотор , но никога не е имало тресене на празен ход или нещо подобно . А относно механичната износеност на ГНПто - и нея я коригираме софтуерно , та няма АБСОЛЮТНО НИКАКВА ПРИЧИНА да се променят заводските положения на помпата .... мое мнение разбира се , всеки има правото да прави с колата си каквото поиска

Митоди яде мисо
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Methodius » 24 Сеп 2008, 16:35

ivan. написа:Тия 230коня за тдс ли става дума :?: :shock:

Да, обаче не беше със сток турбо, а конете 220+ не помня затова закръглявам така .. Ама то голяма работа, нали идеята не е да си трошиме колите .. :mhihi:
Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 24 Сеп 2008, 17:59

V-max написа:
За увеличаването на налягането вече ти отговориха-турбото е с механичен байпас и може да увеличиш налягането само ,ако го промениш ръчно


Не съм напълно съгласен и ще обясня как се вдига налягането.

ДА, наистина турбото се разтоварва механично ! какво значи това - турбината достига пик на налягането в определни обороти , разтоварва нужното количество и влиза в по-високите обороти където налягането е по-ниско вече (холд бууст). Именно тук повечето газове произведени вследствие на чип тунинга повдигат този холд бууст , но далече от стойносдтта на пиковия момент (където и се отваря гейта) . Без чип тунинг този холд бууст е доста по-малък и след разтоварването в пика по-бавно се вдига . Философията на чип тунинга при този мотор е в правилното дозиране на горивото в различните обороти , което пък реално движи турбината по малко по-различен начин :mhihi:

От увеличените газове (количества де) тръгва с около 200об по-рано турбото , може и по-рано но ефекта на комина е неизбежен . Правили сме си доста експерименти с този мотор , но никога не е имало тресене на празен ход или нещо подобно . А относно механичната износеност на ГНПто - и нея я коригираме софтуерно , та няма АБСОЛЮТНО НИКАКВА ПРИЧИНА да се променят заводските положения на помпата .... мое мнение разбира се , всеки има правото да прави с колата си каквото поиска


От по-горното да разбирам ли, че ти лично си правил тестове с определн/и автомобил/и на ДИНО и тн? От подписа ти виждам, че се занимавате с чип тунинг. На какви автомобили сте тествали чиповете (настройките). Слагали ли сте на някоя ТДС-ка скъсана от каране чип и дали после собственика е ревал със счупен двигател.

Както писах в първия пост не желая да си скапвам мотора, просто искам малко повече мощност. Иначе съм спокоен водач и не смятам да се състезавам на божура.

Далеч съм от мисълта, че мотора ми е перфектен и на 150 000км. по скоро тази цифра умножена по 5 или 6 :)
Въпроса е да не се наложи да оправям пак глави, бутала, биели, клапани и т.н.

Цветко дай да ми помогнеш за интервенцията с маркучите, че и двете ръце са ми в г*за за някои неща и колкото и да чета тая статия в подписа ти така и не разбирам кой маркуч къде се туря :uups:

А и трябва да кажеш какви маркучи да взема (имам предвид фи) Айде ако имаш желание да се видим на живо (най-после) и да пием по нещо въртейки се около колата мечта (ТДС) пиши едно ЛС и да си уплатним някой от свободните дни в приказки за ТДС-ите. :mhihi: Тамън ще ти покажа тавана как е станал на бИгачката.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook