Малко инфо за датчика на коляновия вал на М20 мотор

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Малко инфо за датчика на коляновия вал на М20 мотор

Мнение от manos » 13 Сеп 2008, 16:20

Здравейте! Интересува ме къде се намира този прочут датчик на коляновия вал при мотор М20, може ли да се провери дали работи или е дефектирал и ако може как, и дали ако е дефектирал има начин временно да се "излъже" по някакъв начин борд компютъра, че датчика е наред, примерно ако се върже накъсо или директно? Предварително се извинявам за невежеството ми, но май колата не ще да пали заради него и искам да го тествам преди да я закарам на сервиз! Благодаря Ви предварително!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6219
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Малко инфо за датчика на коляновия вал на М20 мотор

Мнение от zvetiko » 13 Сеп 2008, 16:48

manos написа:Здравейте! Интересува ме къде се намира този прочут датчик на коляновия вал при мотор М20, може ли да се провери дали работи или е дефектирал и ако може как, и дали ако е дефектирал има начин временно да се "излъже" по някакъв начин борд компютъра, че датчика е наред, примерно ако се върже накъсо или директно? Предварително се извинявам за невежеството ми, но май колата не ще да пали заради него и искам да го тествам преди да я закарам на сервиз! Благодаря Ви предварително!


Намира се от пред на двигателя-гледай за зъбно колело ,на което липсва един зъб.Това ,което брои зъбите е датчика.Няма начин да излъжеш управлението на колата-вече ти казах какво прави датчика (отчита скоростта на движение на зъбите,а там където интервала е по-голям-липсва зъб,управлението на колата разбира ,че е на 6-ти цилиндър).
И защо смяташ че заради него не иска да запали.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Мнение от manos » 13 Сеп 2008, 16:55

Ами да ти кажа чесно не мисля че е от него но просто не знам от какво може да е! Колата пали, когато я дърпат, и ако падне под 1500 оборота гасне - това на газ. На бензин не съм пробвал, понеже в момента няма кой да ме дръпне да запаля да и налея малко бензин че няма много в резервора да я покарам само на бензин. В една друга тема бях чел, че ако датчика не работи колата няма да пали и затова си мисля че може да е от него. Помагайте :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6219
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Сеп 2008, 17:07

manos написа:Ами да ти кажа чесно не мисля че е от него но просто не знам от какво може да е! Колата пали, когато я дърпат, и ако падне под 1500 оборота гасне - това на газ. На бензин не съм пробвал, понеже в момента няма кой да ме дръпне да запаля да и налея малко бензин че няма много в резервора да я покарам само на бензин. В една друга тема бях чел, че ако датчика не работи колата няма да пали и затова си мисля че може да е от него. Помагайте :)


Почни с наливането на бензин. ;) А този датчик няма нищо общо с работата на колата на газ-отиди някъде да ти регулират изпарителя. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Мнение от manos » 13 Сеп 2008, 18:00

Налях и малко бензин, но незнам къде се намира бензиновата помпа за да и откача маркуча и да видя дали качва бензин. Но независимо от това продължава да не пали :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6219
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Сеп 2008, 18:05

manos написа:Налях и малко бензин, но незнам къде се намира бензиновата помпа за да и откача маркуча и да видя дали качва бензин. Но независимо от това продължава да не пали :confused:


Бензиновата помпа е потопена в резервоара-откачи горивопровода от клапан регулатора при двигателя-отначало преди него след това след и виж какво става.Подаваш + на бушона на помпата-за 30 сек. трябва да изтече 0.8 литра бензин.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Мнение от manos » 13 Сеп 2008, 18:36

А този клапан-регулатор къде трябва да е, че и него не го знам :uups: (ако може снимка най-добре)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6219
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Сеп 2008, 18:53

manos написа:А този клапан-регулатор къде трябва да е, че и него не го знам :uups: (ако може снимка най-добре)


Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 13 Сеп 2008, 18:57

и защо исползвате мойте снимки за показно :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6219
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Сеп 2008, 19:02

_65536_kb_sec_ написа:и защо исползвате мойте снимки за показно :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Защото колата вече е моя-погледни през прозореца. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Колега,страхотно нещо си направил. :yes: :clap: :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Мнение от manos » 13 Сеп 2008, 20:37

Това не е ли М50 мотор, понеже моя е М20 :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6219
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Сеп 2008, 21:50

manos написа:Това не е ли М50 мотор, понеже моя е М20 :roll:


Това е М30В35 ,но клапана е като твоя.

Бобо Дебелия
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E30/E36/E34

Мнение от methanol » 13 Сеп 2008, 23:34

Хубаво сте се заговорили за тоя датчик, някои случаино да му се намира и цена да обяви? На колега със М20 му менеше обороти смениха му половината двигател и продължава да ги мени в момента се търси такова нещо пък да видим дали е от него :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 14 Сеп 2008, 0:16

methanol написа: На колега със М20 му менеше обороти смениха му половината двигател и продължава да ги мени в момента се търси такова нещо пък да видим дали е от него :mhihi:


грешни пари са това според мен....това е дачик за положение, ползват го и за обороти, но не виждам връзка с мененето на обороти.

по - скоро - регулиране на клапани, изтрити писти на клапата за въздух, моторче за празния ход - някъде в тази посока бих тръгнал аз.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 14 Сеп 2008, 0:29

manos написа:Ами да ти кажа чесно не мисля че е от него но просто не знам от какво може да е!.....Помагайте :)


ей, голяма мъка с този мотор…тука реших да нахвърля няколко основни момента, при които за проверката не ти трябвят почти никакви инстументи.

като те чета, общо взето не можеш да систематизираш нещата и се въртиш в омагьосан кръг…..а нещата не са кой знае, колко сложни….гледай сега:

„Колата пали, когато я дърпат, и ако падне под 1500 оборота гасне - това на газ” – тук са два проблема. Първият е, че не пали на газ, вторият е, че няма празен ход на газ. Общо взето, ако всичко е наред на бензин, всичко се свежда до правилно регулиране на газ, за да заработи и на газ както си требе.

т.е. на първо време трябва да я докараш да пали на бензин нормално и чак след това да обърнеш внимание на газта.

Значи основният проблем е, че не пали на бензин. Много е важно да си отговориш на въпроса, какво точно се случва при въртене на ключа – въртиш и няма никаква надежда да запали или припалва и гасне или се мъчи да запали. От тук и се насочваш в някоя посока – липса на искра, липса на бензин, или и двете ги има ама не когато трябва.

За бензина варианти много. Самата помпа е доста шумна, няма начин да не я чуеш. Ако нищо не чуваш, значи има проблем с управлението на помпата. Другият вариант е, да я чуваш но пак да не пали. Най – лесната проверка става като вземеш един спрей за чистене на карбуратори, отвориш клапата за мерене на въздух максимално и започнеш да пръскаш с този спрей в смукателните тръби (дръж сламката, защото има кофти навик да изскача), като в същото време някой друг върти на стартер. Ако причината е в липсата на бензин, по този начин няма начин да не запали и вече ще си се ориентирал, къде горе – долу е проблема.

Проверка за наличието на искра става съвсем лесно – просто вадиш някой кабел (последно говорим за М20, нали?), закачаш на него една стара свещ и въртиш на стартер. Ако всичко е наред, ще видиш как прескача искра. Ако няма, закачи свеща на централният кабел и по този начин веднага се ориентираш в обстановката – палец, капачка.

Проверка на ремъка – това е случая - има бензин и искра ама не когато трябва.

За самият датчик – общо взето това е индуктивен датчик. Проверка – малко сложна работа. Едната проверка – мерене на съпротивлението му – така можеш да хванеш дали е прекъснат или не. След като мотора се обажда чат – пат, значи не е прекъснат или поне не е 100% прекъснат. Другата проверка – осцилоскоп или елкон. Върти се на стартер и се мери амплитуда на генерираното напрежение. Имай предвид, че това напрежение зависи от оборотите,т.е. при всичките проби и т.н. стартера трябва да върти доста енергично или казано с други думи, акумулатора също е в час. Тъй като самият датчик представлява една намотка, съпротивлението й, и генерираното напрежение зависи и от температурата – т.е. една от възможните причини за аномалии при паленто на студен или топъл двигател.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook