Малко инфо за датчика на коляновия вал на М20 мотор
Модератор: Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Малко инфо за датчика на коляновия вал на М20 мотор
Здравейте! Интересува ме къде се намира този прочут датчик на коляновия вал при мотор М20, може ли да се провери дали работи или е дефектирал и ако може как, и дали ако е дефектирал има начин временно да се "излъже" по някакъв начин борд компютъра, че датчика е наред, примерно ако се върже накъсо или директно? Предварително се извинявам за невежеството ми, но май колата не ще да пали заради него и искам да го тествам преди да я закарам на сервиз! Благодаря Ви предварително!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6219
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Малко инфо за датчика на коляновия вал на М20 мотор
manos написа:Здравейте! Интересува ме къде се намира този прочут датчик на коляновия вал при мотор М20, може ли да се провери дали работи или е дефектирал и ако може как, и дали ако е дефектирал има начин временно да се "излъже" по някакъв начин борд компютъра, че датчика е наред, примерно ако се върже накъсо или директно? Предварително се извинявам за невежеството ми, но май колата не ще да пали заради него и искам да го тествам преди да я закарам на сервиз! Благодаря Ви предварително!
Намира се от пред на двигателя-гледай за зъбно колело ,на което липсва един зъб.Това ,което брои зъбите е датчика.Няма начин да излъжеш управлението на колата-вече ти казах какво прави датчика (отчита скоростта на движение на зъбите,а там където интервала е по-голям-липсва зъб,управлението на колата разбира ,че е на 6-ти цилиндър).
И защо смяташ че заради него не иска да запали.
Ами да ти кажа чесно не мисля че е от него но просто не знам от какво може да е! Колата пали, когато я дърпат, и ако падне под 1500 оборота гасне - това на газ. На бензин не съм пробвал, понеже в момента няма кой да ме дръпне да запаля да и налея малко бензин че няма много в резервора да я покарам само на бензин. В една друга тема бях чел, че ако датчика не работи колата няма да пали и затова си мисля че може да е от него. Помагайте ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6219
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
manos написа:Ами да ти кажа чесно не мисля че е от него но просто не знам от какво може да е! Колата пали, когато я дърпат, и ако падне под 1500 оборота гасне - това на газ. На бензин не съм пробвал, понеже в момента няма кой да ме дръпне да запаля да и налея малко бензин че няма много в резервора да я покарам само на бензин. В една друга тема бях чел, че ако датчика не работи колата няма да пали и затова си мисля че може да е от него. Помагайте
Почни с наливането на бензин.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6219
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
manos написа:Налях и малко бензин, но незнам къде се намира бензиновата помпа за да и откача маркуча и да видя дали качва бензин. Но независимо от това продължава да не пали
Бензиновата помпа е потопена в резервоара-откачи горивопровода от клапан регулатора при двигателя-отначало преди него след това след и виж какво става.Подаваш + на бушона на помпата-за 30 сек. трябва да изтече 0.8 литра бензин.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6219
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
manos написа:А този клапан-регулатор къде трябва да е, че и него не го знам(ако може снимка най-добре)
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6219
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
_65536_kb_sec_ написа:и защо исползвате мойте снимки за показно![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Защото колата вече е моя-погледни през прозореца.
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Колега,страхотно нещо си направил.
![ДА! :yes:](./images/smilies/thumb.gif)
![Пляскане :clap:](./images/smilies/clap.gif)
![Пляскане :clap:](./images/smilies/clap.gif)
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6219
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
- methanol
- Бобо Дебелия
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E30/E36/E34
Хубаво сте се заговорили за тоя датчик, някои случаино да му се намира и цена да обяви? На колега със М20 му менеше обороти смениха му половината двигател и продължава да ги мени в момента се търси такова нещо пък да видим дали е от него ![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
methanol написа: На колега със М20 му менеше обороти смениха му половината двигател и продължава да ги мени в момента се търси такова нещо пък да видим дали е от него
грешни пари са това според мен....това е дачик за положение, ползват го и за обороти, но не виждам връзка с мененето на обороти.
по - скоро - регулиране на клапани, изтрити писти на клапата за въздух, моторче за празния ход - някъде в тази посока бих тръгнал аз.
manos написа:Ами да ти кажа чесно не мисля че е от него но просто не знам от какво може да е!.....Помагайте
ей, голяма мъка с този мотор…тука реших да нахвърля няколко основни момента, при които за проверката не ти трябвят почти никакви инстументи.
като те чета, общо взето не можеш да систематизираш нещата и се въртиш в омагьосан кръг…..а нещата не са кой знае, колко сложни….гледай сега:
„Колата пали, когато я дърпат, и ако падне под 1500 оборота гасне - това на газ” – тук са два проблема. Първият е, че не пали на газ, вторият е, че няма празен ход на газ. Общо взето, ако всичко е наред на бензин, всичко се свежда до правилно регулиране на газ, за да заработи и на газ както си требе.
т.е. на първо време трябва да я докараш да пали на бензин нормално и чак след това да обърнеш внимание на газта.
Значи основният проблем е, че не пали на бензин. Много е важно да си отговориш на въпроса, какво точно се случва при въртене на ключа – въртиш и няма никаква надежда да запали или припалва и гасне или се мъчи да запали. От тук и се насочваш в някоя посока – липса на искра, липса на бензин, или и двете ги има ама не когато трябва.
За бензина варианти много. Самата помпа е доста шумна, няма начин да не я чуеш. Ако нищо не чуваш, значи има проблем с управлението на помпата. Другият вариант е, да я чуваш но пак да не пали. Най – лесната проверка става като вземеш един спрей за чистене на карбуратори, отвориш клапата за мерене на въздух максимално и започнеш да пръскаш с този спрей в смукателните тръби (дръж сламката, защото има кофти навик да изскача), като в същото време някой друг върти на стартер. Ако причината е в липсата на бензин, по този начин няма начин да не запали и вече ще си се ориентирал, къде горе – долу е проблема.
Проверка за наличието на искра става съвсем лесно – просто вадиш някой кабел (последно говорим за М20, нали?), закачаш на него една стара свещ и въртиш на стартер. Ако всичко е наред, ще видиш как прескача искра. Ако няма, закачи свеща на централният кабел и по този начин веднага се ориентираш в обстановката – палец, капачка.
Проверка на ремъка – това е случая - има бензин и искра ама не когато трябва.
За самият датчик – общо взето това е индуктивен датчик. Проверка – малко сложна работа. Едната проверка – мерене на съпротивлението му – така можеш да хванеш дали е прекъснат или не. След като мотора се обажда чат – пат, значи не е прекъснат или поне не е 100% прекъснат. Другата проверка – осцилоскоп или елкон. Върти се на стартер и се мери амплитуда на генерираното напрежение. Имай предвид, че това напрежение зависи от оборотите,т.е. при всичките проби и т.н. стартера трябва да върти доста енергично или казано с други думи, акумулатора също е в час. Тъй като самият датчик представлява една намотка, съпротивлението й, и генерираното напрежение зависи и от температурата – т.е. една от възможните причини за аномалии при паленто на студен или топъл двигател.
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани