Студен старт тдс

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 94' 525тдс
Мечтае да кара: совалка

Студен старт тдс

Мнение от AceMF » 14 Авг 2008, 11:40

Обръщам се към вас, колеги, за теоретична помощ относно скоро придобитата дизелова Е34ка. Търсих тема за подобен проблем, но намирам такива само за топлия старт, който при мен е безотказен поне засега.
Та става дума, че трудно пали студена, т.е. като тръгвам сутрин за работа - върти напразно на 2-3 пъти, докато успее да захапе накрая. А пък сега все пак е топло, зимата като дойде, я запали въобще, я не. В подгряващите свещи ли да търся проблема, възможно ли е да е от разхлабена верига, понеже вече е за смяна, или може би е нещо друго?!
Благодаря предварително на отзовалите се колеги!


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Студен старт тдс

Мнение от ivan. » 14 Авг 2008, 12:07

AceMF написа:Обръщам се към вас, колеги, за теоретична помощ относно скоро придобитата дизелова Е34ка. Търсих тема за подобен проблем, но намирам такива само за топлия старт, който при мен е безотказен поне засега.
Та става дума, че трудно пали студена, т.е. като тръгвам сутрин за работа - върти напразно на 2-3 пъти, докато успее да захапе накрая. А пък сега все пак е топло, зимата като дойде, я запали въобще, я не. В подгряващите свещи ли да търся проблема, възможно ли е да е от разхлабена верига, понеже вече е за смяна, или може би е нещо друго?!
Благодаря предварително на отзовалите се колеги!
90%е от свещите.Преди да ги смениш виж дали отива ток до тях
другия вариант е да имаш теч от гнп и сутрин да върти докато я обезвъздуши-вуждал съм гнп да тече като е студено,загрее ли раздува 0-пръстена и спира(става въпрос за двете капачета долу отстрани на помпата)
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Студен старт тдс

Мнение от zvetiko » 14 Авг 2008, 13:43

AceMF написа:Обръщам се към вас, колеги, за теоретична помощ относно скоро придобитата дизелова Е34ка. Търсих тема за подобен проблем, но намирам такива само за топлия старт, който при мен е безотказен поне засега.
Та става дума, че трудно пали студена, т.е. като тръгвам сутрин за работа - върти напразно на 2-3 пъти, докато успее да захапе накрая. А пък сега все пак е топло, зимата като дойде, я запали въобще, я не. В подгряващите свещи ли да търся проблема, възможно ли е да е от разхлабена верига, понеже вече е за смяна, или може би е нещо друго?!
Благодаря предварително на отзовалите се колеги!



Колега,погледни дали нямаш въздух след горивният филтър-някой да върти стартера ,ти гледай за въздушни мехурчета(на студен двигател разбира се).Ако имаш ,слагаш един възвратен клапан за 10лв. преди горивният филтър и си готов. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 94' 525тдс
Мечтае да кара: совалка

Мнение от AceMF » 14 Авг 2008, 19:17

Мерси за бързите отговори, колеги, почвам по ред на номерата...


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 15 Авг 2008, 17:20

Като решиш проблема да споделиш ;)
Изображение
by ''kompleksa''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 94' 525тдс
Мечтае да кара: совалка

Мнение от AceMF » 18 Авг 2008, 11:52

Засега нищо не съм решил, понеже свещите (за разлика от при кадетя) се оказаха трудно достъпни за мен като пълен дилетант автомонтьор :uups:, с което ентусиазмът ми бе секнат. Очевидно трябва да сваля смук.колектор и евентуално тръбите за горивото, за да ръчкам по свещите, а това не смятам, че ми е по силите за съжаление. Четох в некъв мануел, ама там свалянето на колектора го имат за несъществена работа явно и изобщо не му се обръща никакво внимание освен беглата инструкция "демонтирайте колектора" :roll:
Иначе другите 2 предположения с по-малка вероятност мисля, че може да се изключат засега, понеже видими признаци за тях не открих.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 18 Авг 2008, 18:46

Имаш да махнеш пластмасовата декорация, да развиеш 12 и 2 скобички - друготе е дърпане (с чалъм) :D
После с камъче, тресчотка (с удължител и карданче по желание), магнит - развърташ гайки и вадиш свещи ...... тръбите за горивото не ги барай

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 94' 525тдс
Мечтае да кара: совалка

Мнение от AceMF » 18 Авг 2008, 19:33

Какво е задължително да махна за достъп до свещите - ако е само пластмасовия капак, това ще мога да го свърша, колкото и да съм зле, но ако трябва и колектора да махам, да точа течности и т.н., по-добре да не пипам, че ще прецакам нещо от незнание.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 31.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 520i

бмв

Мнение от onicks » 18 Авг 2008, 20:31

ходи в супер дизел там за диагностика смяна на 4бр. свещи Bosch и 1 година гаранция -150лв, и от тогажа нямам ядове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 18 Авг 2008, 20:42

Нищо не ти трябва да точиш - само развиваш гайки .......
150лв. няма да дам само за смяна на едни свещи, че и гаранция дават :mhihi: ...... в цената включват ли 60л. нафта - ако дават запазете час и на мен :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 94' 525тдс
Мечтае да кара: совалка

Мнение от AceMF » 18 Авг 2008, 21:48

Па представяш ли си за 6 свещи колко ше тряа да дам :mhihi:
Значи в крайна сметка трябва да се демонтират внимателно декоративния капак и колектора, за да стигна до свещите? Като се уредя с инструментите, ще се пробвам, все отнякъде трябва да се почне. Дали има опасност да скапя гарнитурата на колектора?!
Последна промяна AceMF на 18 Авг 2008, 22:02, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 31.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 520i

318 тдс

Мнение от onicks » 18 Авг 2008, 21:54

колега дадох сумати пари по сервизи с некудурни маистори и накрая ми искаха 300 лв за рециклиране на помпа и 600-700лв ,.за семеринги и гумички на клапани/ инакрая в супер дизел за 30мин. ми откриха повредата и я отстраниха за това съм доволен и 150лв ми се видяха супер цена тогава на фона на другите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 31.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 520i

318 тдс

Мнение от onicks » 18 Авг 2008, 21:57

4 по20лв на свещи + 30лв диагностика+40лв работа януари месец беше -15 градуса

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 94' 525тдс
Мечтае да кара: совалка

Мнение от AceMF » 13 Сеп 2008, 14:18

Най-сетне се хванах да сменя свещите. Разкачих, каквото трябваше, изкарах свещите, на 2 от тях се скъсаха клемите на кабелите (щото и без това са мн дълги :confused: ), понеже се въртяха заедно с горния край на свещта, та ги донаждах после с нови клеми. А пък най-голямата простотия беше, че тоя преди това дето е пипал, като пълен идиот е забутал 4та свещ накриво и добре пак, че не се скъса в главата. После й пренавивах резба и успя да стане да се сложи новата свещ.
Мда, обаче пак не щя да запали без известно време въртене, а на всичко отгоре светна лампата за дюзите. И вървежът нещо не е в ред, и се чува някакъв приглушен шум, както и тракане, неща, които поне преди това ги нямаше. Въобще :wtf:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 13 Сеп 2008, 14:55

Здравейте,
колега няма да се плашиш, щом аз успявам да правя подобни ремонти всеки ще може :) .
Щом ти е светнала ламптичката за впръскване има 3 вариянта(които аз знам)
- Не си наместил хубаво буксата на 4 дюза(като броиш от бронята към купето 4'тата) * голяма вероятност е това
- Не си наместил хубаво буксата на ГНП * много малка вероятност
- Релето се е повредило * много малка вероятност
понеже ти свети лампичката и колата ти влиза в авариен режим и за това са ти се появили другите симтоми(не върви както трябва)

Относно трудното палене:
щом свещите ти са наред явно от някъде дърпа въздух
-Разгледай маркучетата за обратната нафта при дюзите(на 6 дюза има тапичка от едната страна, отдругата излиза маркуче и влиза в 5, от 5 излиза и отива в 4 и т.н.) да ли са влажни, понеже са стари и може да пропуснат от там.
-Разгледай ГНП'то за евентуален теч, виж да ли някаде е намокрено
Също разгледай ако можеш целия път на нафтата за сълзички.

С комбинация на сълзенето може да погледнеш да ли ти работи и помпата в резервуара.
Понеже имах проблеми около ГНП'то след като го остраних ми се появи същия проблем както е при теб, но при мен се вижда че е от маркучетата за обратната нафта. Особонено ако спра някъде за около 2 часа става кофти. Колата като е топла(след синьото на горе температурен диапазон) помпата в резевуара не работи, и трябва извесно време да изчакам за да истине. След изстиването без да паля въртя ключа 2 пъти за да напомпа малко нафта към двигателя и тогава паленето се улеснява *пробвай го и ти*

Ако не откриеш някакви течове може да си сложиш клапанче при филтъра. Прочети тази тема : Как да пали лесно Е36 - 325 дизел!

п.п Също те посъветвам след като си свалил смукателния колектор да смениш гарнитурките им (6 бройки, май бяха по около 2 лв едната), понеже при свалянето им при мене се разчупиха лекичко

Поздрави и успех
Последна промяна swh_bmw на 13 Сеп 2008, 15:34, променена общо 1 път

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook