Проблем с кормилна уредба и студен старт

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от Jordana » 18 Яну 2013, 9:32

Нещо странно ми се види как хем има нужното налягане на бензина пък хем няма дебит на помпата ? Двете неща не могат да бъдат верни едновременно .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от zvetiko » 18 Яну 2013, 10:26

cod-cdbp написа:Предполагам бензинов филтър си сменил с читав, преди да се заканваш на помпата? :roll:


Стояне, забавлението ще продължи. Може да не е бензиновият филтър, а мрежестият филтър на помпата, може да е горивопровод, но понеже Иво настоява ще го сменим. За да се стигне до смяна на помпата трябва да се направят още няколко теста, за да сме сигурни, че е тя.

Нещо странно ми се види как хем има нужното налягане на бензина пък хем няма дебит на помпата ? Двете неща не могат да бъдат верни едновременно

Колега, не забравяй, че има клапан регулатор, който теста показа, че е изправен и с негова помощ може да се стигне до съответното налягане и при по-малък дебит.
Има вероятност и още едно нещо да излезе - неправилно газоразпределение, защото вакума не отговаря на нужните стойности, но може да е и просто разхерметизиране по маркучите и се разбрахме с Иво да го оправи.

Иначе всичко е чудесно- с GT1 DIS излезнаха само грешки на инжекторите, но това е от газовата уредба, бобина, кабели, дистрибутор, палец, свещи, горене в цилиндрите- всичко е в пълна изправност, компресията е наред, остават още няколко неща да се проверят и колата трябва да тръгне както трябва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от vladobate » 18 Яну 2013, 13:33

Клапан-регулатора на горивото само регулира и поддържа в определени граници налягане създадено само и единствено от източника в случая бензиновата помпа. Ако тя не може да направи налягане регулатора пък съвсем няма да може той не произвежда , а регулира . На празен ход ли само е мерено налягането на бенза и в случай на малък дебит не трябва ли да умирга при натоварване тоз мотор и да пали лесно , а то май обратното явление е описано .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от Jordana » 18 Яну 2013, 16:31

Земете му проверете хлабините на клапаните и зацепването на тоя мотор .За 20 мин е работа ще сте сигурни поне че няма проблеми и там.На мен ми е правило такива номера при малки хлабини и спуканни изпускателни клапани.Ако няма дебит помпата ще умира геройски без значение топла студена.
И какви са правилните сттойности на вакуума ?
-0.5 бар трабва да е ама зависи и от обороти стъпково моторче и някои други неща та е само косвен белег за нередност.
И освен това да неще да пали от ниско налягане на бензин трябва изобщо да няма бензин в рейката.Дори и с по ниско налягане ще запали при положение че другото е в ред.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от zvetiko » 18 Яну 2013, 17:14

vladobate написа:Клапан-регулатора на горивото само регулира и поддържа в определени граници налягане създадено само и единствено от източника в случая бензиновата помпа. Ако тя не може да направи налягане регулатора пък съвсем няма да може той не произвежда , а регулира . На празен ход ли само е мерено налягането на бенза и в случай на малък дебит не трябва ли да умирга при натоварване тоз мотор и да пали лесно , а то май обратното явление е описано .


Колега,пределено си прав. Но дори и при по-малък дебит, поради запушени филтри или горивопроводи, на празни обороти както в случая, налягането ще го има- да кажем ако една помпа е направена ако се върже през тръбопровод с определен диаметър към напълно затворен съд да може да нагнети 5 бара за 1 минута, ако сечението на тръбопровода се намали, ще ги направи пак, но по-бавно, ако помпата е повредена няма да може да ги направи. Като изфорсирах колата на ръка с лоста на дросела, налягането веднага падна към 2.3. За това като варианти е бензинов филтър, мрежест филтър на помпата и по-екзотичното- запушен нагнетателен горивопровод. Със съответните измервания ще може да се види точно каква е причината. По отношение на помпата ще и направя директно измерване на дебита- има и много гадни повреди при, които ту работи нормално, ту не. На едно Рено Меган беше нещо подобно- работи нормално, след малко не ще, оказа се, че перката на помпата, поради износване на втулката, в която лагерува оста на ротора, понякога задира в стените на камерата, в която се върти, няма да казвам, как го хванах, защото трябва да употребя дума, която е мръсна за някои хора.
Земете му проверете хлабините на клапаните и зацепването на тоя мотор .За 20 мин е работа ще сте сигурни поне че няма проблеми и там.На мен ми е правило такива номера при малки хлабини и спуканни изпускателни клапани.Ако няма дебит помпата ще умира геройски без значение топла студена.
И какви са правилните сттойности на вакуума ?
-0.5 бар трабва да е ама зависи и от обороти стъпково моторче и някои други неща та е само косвен белег за нередност.
И освен това да неще да пали от ниско налягане на бензин трябва изобщо да няма бензин в рейката.Дори и с по ниско налягане ще запали при положение че другото е в ред.


Колега, напълно прав си и затова вече споменах, че имам съмнения за зацепването- прав си, че вакума трябва да е -0.5 бар, но при този двигател е -0.28-0.3 бара, освен това искрата се пали при 1-2КV по-малко от нормалното, при правилно разстояние между електродите на свещите. На празни обороти, ако не се включват големи консуматори на мощност, вакума трябва да е константа и да има стойноста, която ти казваш. В края на краищата случаят е интересен и нестандартен и трябва да се проверят още няколко неща преди да се реши- още малко играчка с горивоподаването, както ти казваш да се види зацепването и евентуално реглажа на клапаните, сигналите от датчика на коляновият вал, дебитомера и датчика за температура на антифриза, вече спомех, че трябва да се оправят и всички маркучи, които имат нещо общо с вакума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от Jordana » 18 Яну 2013, 20:31

Абе сега като чета пак тая сага за е34 ...една идея. Що не вземете като е студена и престояла 12 часа :mhihi: да развиете свещите да се види как са ? Имам съмнение за влага в цилиндрите а откъде може да дойде сами ще се досетите.Това напълна обяснява непаленето на студено и всичките други екстри с престоя.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1817
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от ивчо » 25 Яну 2013, 20:51

http://www.youtube.com/watch?v=MWuxVGzNR4Q
Ето за какво иде реч !
Моята това го не можеше ... В смисъл почва да пълни така и след 2 секунди мре ... :mhihi: Дебита и намаляваше наполовина ! С Пепи се чухме днес и остават още някой трески за дялкане ... Насмених още някой чаркове, плюс два/три датчика - колата пали много по-добре :clap: ... Остава само да и проверя ангренажа, да и се регулират клапаните, и мисля да приключвам "сагата" !
Обаче има и другооо :mhihi: Карах на един познат Б25-цата (пак М20), и направо се Флюбих в тоз мотор !
Знам че ще ме плюете, обаче ме кефи колко е прост ! И докато М50 е малко по-фин в своята работа, това си е мотор от онова време с неговите си особености, и аз направо се чудя как съм карал мотори с по-малко от 6 цилиндъра ! Извинявам се че "повдигам" темата !
Обещавам когато направя мотора да работи като шевна машина да споделя всичко което е направено по него (заедно с цената на вложените части) :)
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от Bavarishe » 25 Яну 2013, 22:56

похвално колега начинание
ТДС - Турбо Див Селянин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от Jordana » 26 Яну 2013, 8:56

ивчо написа:http://www.youtube.com/watch?v=MWuxVGzNR4Q
Ето за какво иде реч !
Моята това го не можеше ... В смисъл почва да пълни така и след 2 секунди мре ... :mhihi: Дебита и намаляваше наполовина ! С Пепи се чухме днес и остават още някой трески за дялкане ... Насмених още някой чаркове, плюс два/три датчика - колата пали много по-добре :clap: ... Остава само да и проверя ангренажа, да и се регулират клапаните, и мисля да приключвам "сагата" !
Обаче има и другооо :mhihi: Карах на един познат Б25-цата (пак М20), и направо се Флюбих в тоз мотор !
Знам че ще ме плюете, обаче ме кефи колко е прост ! И докато М50 е малко по-фин в своята работа, това си е мотор от онова време с неговите си особености, и аз направо се чудя как съм карал мотори с по-малко от 6 цилиндъра ! Извинявам се че "повдигам" темата !
Обещавам когато направя мотора да работи като шевна машина да споделя всичко което е направено по него (заедно с цената на вложените части) :)

Ако проблема е в дебита на помпата не бързай със смяната.Замери напрежението на клемите на самата помпа докато работи при старта.Маже да има 12в както си трябва и като дадеш на контакт напрежението пада и не стига да завърти достатъчно да вдигне налягане .Проблема може да е в лоша връзка по захранващия кабел на помпата .Лошото е че е почти неоткриваем - минава през купето после отлявата страна под блока с предпазителите и от там отива отдясно при блока с релетата при мотроника.Пусни и с един външен кабел плюс директно на помпата .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1817
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от ивчо » 26 Яну 2013, 9:59

Ами аз мисля (или поне доколкото се ориентирам) че проблема е бил изцяло в горивният филтър ! Филтъра си беше нов, но една куча марка е сложил предишният ползвател, и съответно е създавал проблеми ! Съответно точно сега не искам да сменям помпата (освен ако Пепи не каже че е за смяна де :paranoid: )
Колкото до това с меренето - с Пепи дажи измерихме колко ампера "черпи" помпата докато работи (беше малко завишена консумацията, предполагам заради филтъра), и мисля че ако сега я замеря ще покаже стойности като хората !
Може и да има проблем с нея де, но пак казвам че смених още някой нещица покрай филтъра и "проблема" не е бил само един :D
Като основно мога да ги обобщя така : недостатъчен дебит на помпата, загуба на на вакуум, кой знае какви показания на синият датчик (не ми се занимаваше да го меря, направо го смених) ... И кой знае какво още ще излезне :) Добрата новина в случая е че като цяло мотора е "читав" :smoke: (което мен ме радва много, защото нарочно си търсех М20), и няма проблеми с компресия, дюзи и компания ! Само да дойде по-топло време, и се захващам основно с него да си поговорим на три очи :mhihi: Лошото е че вече искам след B да има 25 :lalala:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от zvetiko » 27 Яну 2013, 10:38

ко проблема е в дебита на помпата не бързай със смяната.Замери напрежението на клемите на самата помпа докато работи при старта.Маже да има 12в както си трябва и като дадеш на контакт напрежението пада и не стига да завърти достатъчно да вдигне налягане .Проблема може да е в лоша връзка по захранващия кабел на помпата .Лошото е че е почти неоткриваем - минава през купето после отлявата страна под блока с предпазителите и от там отива отдясно при блока с релетата при мотроника.Пусни и с един външен кабел плюс директно на помпата .


Колега, няма да се стигне лесно до смяна на помпата ;) Ще бъде разнищена от всякъде преди да се стигне до подобно решение и дано не се налага разбира се. ;) Насоката, която даваш наистина е добра, особено като се има в предвид, че като тествах акумулатора излезе, че не е в добра кондиция, но нямаше време да задълбая в посока лошо електрическо захранване на помпата.
Тези дни при една друга М20В20 с трудно палене- на пръв поглед горивоподаването се оказа наред- създава се нужното налягане, когато трябва се регулира, дебита е по учебник, обаче при изключване на двигателя налягането веднага спада и то толкова бързо, че доста трудно се хвана причината- дефектирал клапан-регулатор.
Обаче има и другооо Карах на един познат Б25-цата (пак М20), и направо се Флюбих в тоз мотор !
Знам че ще ме плюете, обаче ме кефи колко е прост ! И докато М50 е малко по-фин в своята работа, това си е мотор от онова време с неговите си особености, и аз направо се чудя как съм карал мотори с по-малко от 6 цилиндъра !


Наистина разкошен двигател. :yes: Имах щастието да го карам около 900 000 км без да ми създаде никакви проблеми, без ремонт и смяна само на консумативи. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 27 Яну 2013, 12:06

ивчо написа: :mhihi: Карах на един познат Б25-цата (пак М20), и направо се Флюбих в тоз мотор !
:)

ако покараш е34 с 15 години по нов мотор много бързо ше го разлюбиш :mhihi: ,м20 ще ти се стори като 1.6.

много са хубави старите но разхода им не отговаря на вървенето им.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1817
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от ивчо » 28 Яну 2013, 10:49

zvetiko написа:Тези дни при една друга М20В20 с трудно палене- на пръв поглед горивоподаването се оказа наред- създава се нужното налягане, когато трябва се регулира, дебита е по учебник, обаче при изключване на двигателя налягането веднага спада и то толкова бързо, че доста трудно се хвана причината- дефектирал клапан-регулатор.

Познат мой също сподели това, обаче ще го нищиме че малко ме съмнява да е това де :)
Змейчо, така е маме ... И М50/52 съм карал, и М60 съм напрягал ... Не мога да кажа че М20 е нещо кой знае какво - двигател като двигател от това време ! Един разпределителен вал, шест бутала :bowdown: в редица и олигофрен зад волана, дето си мисли че 130 коня стигат за задвижването на 1500+ кг автомобил ! Ми не стигат !
Обаче точно М20 си звучи като БМВ от едно време ! М50 сякаш е "програмиран" да издава малко по-орязан звук ! Докато М20 си е един такъв "готин" :mhihi: Точно като от едно време, когато БМВ се е правело от хора които не ги е интересувало баш колко харчи, хора които са помислили даже какво да ми правят чистачките като спра и като тръгна :bowdown:
Ся, ако карах М50 нямаше да се чудя дали сутрин ще запаля ... А знаеш ли каква е тръпката още със ставането да почваш да се чудиш какво ще стане, докато въртиш аха да захапе, и малко на 2/3/4 цилиндъра, после и другите 5/6 :smoke: Незаменимо :mhihi:
И пуста му гад бе, дразни ме до края на душата ми, обаче докато я карам е ебаси кефа ... Знам че ви приказвам глупости (все пак карам М20 с диф 4.44) , обаче за мен точно Е34 си е кола която иска мъжка ръка (да ме извинят колежките каращи Е34) :mhihi: :bowdown:
А бяха хубави времена :twisted:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 28 Яну 2013, 11:08

Една кола дето всеки път ще съм на тръни дали ще запали и ще работи като хората просто няма да е кола при мен!!!

Мойта е с м54-чица и да ти кажа добре и е гласа ...не е като на м20 ама го докарва като на бмв..и с м50 е била и с м52 , тука е по различна работата :).

Важна е темата и по конкретно кормилната уредба.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от Zubcho » 05 Фев 2013, 21:16

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Една кола дето всеки път ще съм на тръни дали ще запали и ще работи като хората просто няма да е кола при мен!!!

Мойта е с м54-чица и да ти кажа добре и е гласа ...не е като на м20 ама го докарва като на бмв..и с м50 е била и с м52 , тука е по различна работата :).

Важна е темата и по конкретно кормилната уредба.


И аз чакам тая уредба да видя какво й е :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook