За олиото и TDS-a
Модератор: Технически модератори
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: За олиото и TDS-a
Пак ви казвам-няма да стане тази работа или по-точно без тежки от финансова гледна точка последици,да кажем да почнем с едно репатриране за няколкостотин лв.Ако можеше нямаше да се преработва използваното олио до биодизел,а просто щеше да се прецежда.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: За олиото и TDS-a
bmw325tds написа:... и проблема с прецеждането и премахване на водата.
Ей тая работа който се хване да я прави в къщи ще си има проблеми с домашния началник

Затова препоръчвам, ако Зъбчо се захване с тая работа в домашни условия да си набави и един дюшек за комбито

Отработеното олио смърди нетърпимо, а съда, в който ще го загряваш нЕееееема измиване


А, прецеждането му е съвсем друг проблем. Пробвай с олиото от домашния фритюрник да видиш какви лайна ще създадеш околовръз и прецени какво ще стане с 10 литрова туба

Затова навсякъде пишат да рафиниране на това олио, а не домашно прецеждане и загряване

Леко в страни от темата ще споделя, че при една от обиколките си в Македония минах покрай такава рафинерия на Лукойл. Пътят минава на около 500 метра от оградата на рафинерията и смрадта беше нетърпима


Не мога да си представя какво ще е в домашни условия. Дори и в гаража. Да не забравяме съседите


- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: За олиото и TDS-a
ddddk написа:bmw325tds написа:... и проблема с прецеждането и премахване на водата.
Ей тая работа който се хване да я прави в къщи ще си има проблеми с домашния началник![]()
Затова препоръчвам, ако Зъбчо се захване с тая работа в домашни условия да си набави и един дюшек за комбито![]()
Отработеното олио смърди нетърпимо, а съда, в който ще го загряваш нЕееееема измиванеДопълнително парите отделени при загряването му се лепят по пердетата и после смърди целогодишно
![]()
А, прецеждането му е съвсем друг проблем. Пробвай с олиото от домашния фритюрник да видиш какви лайна ще създадеш околовръз и прецени какво ще стане с 10 литрова туба![]()
Затова навсякъде пишат да рафиниране на това олио, а не домашно прецеждане и загряване![]()
Леко в страни от темата ще споделя, че при една от обиколките си в Македония минах покрай такава рафинерия на Лукойл. Пътят минава на около 500 метра от оградата на рафинерията и смрадта беше нетърпимаВ нашата Девненска долина с всичките му хим.заводи си е направо свеж полъх
![]()
Не мога да си представя какво ще е в домашни условия. Дори и в гаража. Да не забравяме съседите
И с насмешка да цитирам доста форумни герои "Като ви е скъпа нафтата бензина купете си голф 2 и му сложете там не знам кво си"
По въпроса и аз съм за ТДС с метан , познавам хора с познания които го правят и смятам че е добра алтернатива.
Истината е че тдса си гори градско и с тая цена на нафтата кефа умира .Аз отдавна съм се примирил с разхода на тия коли ама все пак едно е да погорява 10 друге 15 16. Не че нещо , дразни малко


М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: За олиото и TDS-a
Към dddk: Сега ще взема 5-10литра олио за тестове. То това загряване ще става на тавана при отворена капандура. Даже мисля нещо като комин да направя с голям вентилатор в него за аспирация. Точно за това ще взема малко олио и ще си направя 1-2 експеримента да видим много ли ще смърди при загряване и разни такива.
Иначе като цяло аз пуснах разни линкове към 1 форум в UK в който се обсъждат само неща по тази тематика. Доста хора карат с отработено олио и нямат проблем с колите си. Визирам такива с ТДС (бмв, опел, ровър). Може да ги разгледате.
За сега си чешаме езиците и една молба. Някой колега ако има стар работещ котлон на ток с по-голям диаметър искам да му го заема за някакво време за тестовете с подгряването. Естествено само ако е такъв който му залежава на тавана,мазето, в гаража.
Иначе като цяло аз пуснах разни линкове към 1 форум в UK в който се обсъждат само неща по тази тематика. Доста хора карат с отработено олио и нямат проблем с колите си. Визирам такива с ТДС (бмв, опел, ровър). Може да ги разгледате.
За сега си чешаме езиците и една молба. Някой колега ако има стар работещ котлон на ток с по-голям диаметър искам да му го заема за някакво време за тестовете с подгряването. Естествено само ако е такъв който му залежава на тавана,мазето, в гаража.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: За олиото и TDS-a
Zubcho написа:За сега си чешаме езиците и една молба. Някой колега ако има стар работещ котлон на ток с по-голям диаметър искам да му го заема за някакво време за тестовете с подгряването. Естествено само ако е такъв който му залежава на тавана,мазето, в гаража.
Правилно си се насочил към ел., въпреки лудите сметки за ток

Но мисли за регулатор

Как ще държиш олиото на 100 градуса в продължение на 2 часа без регулатор на котлона




- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: За олиото и TDS-a
ddddk написа:Zubcho написа:За сега си чешаме езиците и една молба. Някой колега ако има стар работещ котлон на ток с по-голям диаметър искам да му го заема за някакво време за тестовете с подгряването. Естествено само ако е такъв който му залежава на тавана,мазето, в гаража.
Правилно си се насочил към ел., въпреки лудите сметки за ток![]()
Но мисли за регулатор![]()
Как ще държиш олиото на 100 градуса в продължение на 2 часа без регулатор на котлона![]()
![]()
Отговора не се ли казва термостат от печка


- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: За олиото и TDS-a
cod-cdbp написа:Отговора не се ли казва термостат от печка
Обаче трябва да е със сонда и сондата да е потопена в олиото

И да се тарира термостата така, че като стане 102 градуса маслото в казана да изключва котлона и като стане 99 градуса да включва.
Демек термостата трябва да е с регулируем хистерезис


Значи по-добрият вариант е да вземеш един стар бойлер. Да срежеш по средата и да ползваш долната му част. Хем си имаш нагревател, хем си имаш терморегулато с потопена сонда, хем си имаш тръба да източване на готовото гориво


И като го режеш го режи барабар с кожуха и изолацията. Така ще ти остане само да измислиш горен капак с азотна шапка и си решил и проблема с поглъщането на влага при изстудяване

Абе има да се работи по въпроса


Re: За олиото и TDS-a
идеята за метана ми се струва по-добра, по-чиста, по-малко трудоемка, по- не миризлива
само да има кой да го прави качествено

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: За олиото и TDS-a
Zubcho написа:Към dddk: Сега ще взема 5-10литра олио за тестове. То това загряване ще става на тавана при отворена капандура. Даже мисля нещо като комин да направя с голям вентилатор в него за аспирация. Точно за това ще взема малко олио и ще си направя 1-2 експеримента да видим много ли ще смърди при загряване и разни такива.
Иначе като цяло аз пуснах разни линкове към 1 форум в UK в който се обсъждат само неща по тази тематика. Доста хора карат с отработено олио и нямат проблем с колите си. Визирам такива с ТДС (бмв, опел, ровър). Може да ги разгледате.
За сега си чешаме езиците и една молба. Някой колега ако има стар работещ котлон на ток с по-голям диаметър искам да му го заема за някакво време за тестовете с подгряването. Естествено само ако е такъв който му залежава на тавана,мазето, в гаража.
И умната-да не се изгориш или подпалиш нещо.Трябва много да внимаваш отнякъде да не попадне вода в тия 10литра олио ,че може да стане голям екшън
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: За олиото и TDS-a
zvetiko написа:Пак ви казвам-няма да стане тази работа или по-точно без тежки от финансова гледна точка последици,да кажем да почнем с едно репатриране за няколкостотин лв.Ако можеше нямаше да се преработва използваното олио до биодизел,а просто щеше да се прецежда.
И аз им викам някои работи,ама докат не счупят някои помпа няма да мирясат.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: За олиото и TDS-a
Пресиян Василев написа:zvetiko написа:Пак ви казвам-няма да стане тази работа или по-точно без тежки от финансова гледна точка последици,да кажем да почнем с едно репатриране за няколкостотин лв.Ако можеше нямаше да се преработва използваното олио до биодизел,а просто щеше да се прецежда.
И аз им викам някои работи,ама докат не счупят някои помпа няма да мирясат.
И двамата сте мега черногледи.

http://www.brevo-biodiesel.com/fuel някой да даде мнение по този въпрос? В100 съм чувал, че е много агресивен към гумените уплътнения.
Чакам мнения, че цената е 1.70 за литър

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: За олиото и TDS-a
^супер е за 1.7лв. като го смесиш и със 50% отработено(прецадено) масло цената пада още .
п.п отказа ли се от котлоните и минирафинерията
п.п отказа ли се от котлоните и минирафинерията

- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: За олиото и TDS-a
Наскоро гледах едно предаване по телевизията за новия внос коли. Там ставаше дума, че в немско карат с по-голям процент биодизел и затова на голяма част от дизеларките, които идвали от там им били заминали гумените уплътнения по горивната система. Биодизелът имал голяма киселинност и по тази причина УЖ не бил полезен за автомобилите ни.
Цената гледам е прилична, ама тая фирма само на едро ли работи
Това един тон си е сериозно количество и съхранението му за живущите в панелка би било невъзможно, като знаем колко са големи мазетата
. Иначе предполагам, че ще е доста по-скъпо на дребно 
Цената гледам е прилична, ама тая фирма само на едро ли работи



Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: За олиото и TDS-a
Още не съм се отказал за преработеното олио. Скоро ще действам трябва малко ресурс 

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: За олиото и TDS-a
Тия на сайта са написали, че може да се ползва както само биодизела, така и да се смесва с петродизел. Това си заслужава да се пробва, ама само с биото май ще има течове по никое време 

Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани