За олиото и TDS-a

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от zvetiko » 18 Яну 2012, 9:57

Пак ви казвам-няма да стане тази работа или по-точно без тежки от финансова гледна точка последици,да кажем да почнем с едно репатриране за няколкостотин лв.Ако можеше нямаше да се преработва използваното олио до биодизел,а просто щеше да се прецежда.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от ddddk » 18 Яну 2012, 10:00

bmw325tds написа:... и проблема с прецеждането и премахване на водата.


Ей тая работа който се хване да я прави в къщи ще си има проблеми с домашния началник :mhihi:
Затова препоръчвам, ако Зъбчо се захване с тая работа в домашни условия да си набави и един дюшек за комбито :mhihi:
Отработеното олио смърди нетърпимо, а съда, в който ще го загряваш нЕееееема измиване :banghead: Допълнително парите отделени при загряването му се лепят по пердетата и после смърди целогодишно :banghead:
А, прецеждането му е съвсем друг проблем. Пробвай с олиото от домашния фритюрник да видиш какви лайна ще създадеш околовръз и прецени какво ще стане с 10 литрова туба :idea:
Затова навсякъде пишат да рафиниране на това олио, а не домашно прецеждане и загряване :idea:

Леко в страни от темата ще споделя, че при една от обиколките си в Македония минах покрай такава рафинерия на Лукойл. Пътят минава на около 500 метра от оградата на рафинерията и смрадта беше нетърпима :banghead: В нашата Девненска долина с всичките му хим.заводи си е направо свеж полъх :banghead:
Не мога да си представя какво ще е в домашни условия. Дори и в гаража. Да не забравяме съседите :bang:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 18 Яну 2012, 10:47

ddddk написа:
bmw325tds написа:... и проблема с прецеждането и премахване на водата.


Ей тая работа който се хване да я прави в къщи ще си има проблеми с домашния началник :mhihi:
Затова препоръчвам, ако Зъбчо се захване с тая работа в домашни условия да си набави и един дюшек за комбито :mhihi:
Отработеното олио смърди нетърпимо, а съда, в който ще го загряваш нЕееееема измиване :banghead: Допълнително парите отделени при загряването му се лепят по пердетата и после смърди целогодишно :banghead:
А, прецеждането му е съвсем друг проблем. Пробвай с олиото от домашния фритюрник да видиш какви лайна ще създадеш околовръз и прецени какво ще стане с 10 литрова туба :idea:
Затова навсякъде пишат да рафиниране на това олио, а не домашно прецеждане и загряване :idea:

Леко в страни от темата ще споделя, че при една от обиколките си в Македония минах покрай такава рафинерия на Лукойл. Пътят минава на около 500 метра от оградата на рафинерията и смрадта беше нетърпима :banghead: В нашата Девненска долина с всичките му хим.заводи си е направо свеж полъх :banghead:
Не мога да си представя какво ще е в домашни условия. Дори и в гаража. Да не забравяме съседите :bang:



И с насмешка да цитирам доста форумни герои "Като ви е скъпа нафтата бензина купете си голф 2 и му сложете там не знам кво си"
По въпроса и аз съм за ТДС с метан , познавам хора с познания които го правят и смятам че е добра алтернатива.


Истината е че тдса си гори градско и с тая цена на нафтата кефа умира .Аз отдавна съм се примирил с разхода на тия коли ама все пак едно е да погорява 10 друге 15 16. Не че нещо , дразни малко :).
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Zubcho » 18 Яну 2012, 13:00

Към dddk: Сега ще взема 5-10литра олио за тестове. То това загряване ще става на тавана при отворена капандура. Даже мисля нещо като комин да направя с голям вентилатор в него за аспирация. Точно за това ще взема малко олио и ще си направя 1-2 експеримента да видим много ли ще смърди при загряване и разни такива.

Иначе като цяло аз пуснах разни линкове към 1 форум в UK в който се обсъждат само неща по тази тематика. Доста хора карат с отработено олио и нямат проблем с колите си. Визирам такива с ТДС (бмв, опел, ровър). Може да ги разгледате.

За сега си чешаме езиците и една молба. Някой колега ако има стар работещ котлон на ток с по-голям диаметър искам да му го заема за някакво време за тестовете с подгряването. Естествено само ако е такъв който му залежава на тавана,мазето, в гаража.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от ddddk » 18 Яну 2012, 13:29

Zubcho написа:За сега си чешаме езиците и една молба. Някой колега ако има стар работещ котлон на ток с по-голям диаметър искам да му го заема за някакво време за тестовете с подгряването. Естествено само ако е такъв който му залежава на тавана,мазето, в гаража.


Правилно си се насочил към ел., въпреки лудите сметки за ток :roll:
Но мисли за регулатор :idea:
Как ще държиш олиото на 100 градуса в продължение на 2 часа без регулатор на котлона :?: :idea: :?:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от cod-cdbp » 18 Яну 2012, 13:32

ddddk написа:
Zubcho написа:За сега си чешаме езиците и една молба. Някой колега ако има стар работещ котлон на ток с по-голям диаметър искам да му го заема за някакво време за тестовете с подгряването. Естествено само ако е такъв който му залежава на тавана,мазето, в гаража.


Правилно си се насочил към ел., въпреки лудите сметки за ток :roll:
Но мисли за регулатор :idea:
Как ще държиш олиото на 100 градуса в продължение на 2 часа без регулатор на котлона :?: :idea: :?:


Отговора не се ли казва термостат от печка :winky:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от ddddk » 18 Яну 2012, 14:06

cod-cdbp написа:Отговора не се ли казва термостат от печка :winky:


Обаче трябва да е със сонда и сондата да е потопена в олиото :idea:
И да се тарира термостата така, че като стане 102 градуса маслото в казана да изключва котлона и като стане 99 градуса да включва.
Демек термостата трябва да е с регулируем хистерезис :winky: А, ко ше каеш :winky:

Значи по-добрият вариант е да вземеш един стар бойлер. Да срежеш по средата и да ползваш долната му част. Хем си имаш нагревател, хем си имаш терморегулато с потопена сонда, хем си имаш тръба да източване на готовото гориво :mhihi: :idea:
И като го режеш го режи барабар с кожуха и изолацията. Така ще ти остане само да измислиш горен капак с азотна шапка и си решил и проблема с поглъщането на влага при изстудяване 8)

Абе има да се работи по въпроса :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 2.03.2009

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от latrel » 18 Яну 2012, 14:11

идеята за метана ми се струва по-добра, по-чиста, по-малко трудоемка, по- не миризлива :mhihi: само да има кой да го прави качествено

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от zvetiko » 18 Яну 2012, 14:26

Zubcho написа:Към dddk: Сега ще взема 5-10литра олио за тестове. То това загряване ще става на тавана при отворена капандура. Даже мисля нещо като комин да направя с голям вентилатор в него за аспирация. Точно за това ще взема малко олио и ще си направя 1-2 експеримента да видим много ли ще смърди при загряване и разни такива.

Иначе като цяло аз пуснах разни линкове към 1 форум в UK в който се обсъждат само неща по тази тематика. Доста хора карат с отработено олио и нямат проблем с колите си. Визирам такива с ТДС (бмв, опел, ровър). Може да ги разгледате.

За сега си чешаме езиците и една молба. Някой колега ако има стар работещ котлон на ток с по-голям диаметър искам да му го заема за някакво време за тестовете с подгряването. Естествено само ако е такъв който му залежава на тавана,мазето, в гаража.


И умната-да не се изгориш или подпалиш нещо.Трябва много да внимаваш отнякъде да не попадне вода в тия 10литра олио ,че може да стане голям екшън

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Пресиян Василев » 18 Яну 2012, 20:50

zvetiko написа:Пак ви казвам-няма да стане тази работа или по-точно без тежки от финансова гледна точка последици,да кажем да почнем с едно репатриране за няколкостотин лв.Ако можеше нямаше да се преработва използваното олио до биодизел,а просто щеше да се прецежда.

И аз им викам някои работи,ама докат не счупят някои помпа няма да мирясат.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Zubcho » 18 Яну 2012, 20:56

Пресиян Василев написа:
zvetiko написа:Пак ви казвам-няма да стане тази работа или по-точно без тежки от финансова гледна точка последици,да кажем да почнем с едно репатриране за няколкостотин лв.Ако можеше нямаше да се преработва използваното олио до биодизел,а просто щеше да се прецежда.

И аз им викам някои работи,ама докат не счупят някои помпа няма да мирясат.


И двамата сте мега черногледи. :P

http://www.brevo-biodiesel.com/fuel някой да даде мнение по този въпрос? В100 съм чувал, че е много агресивен към гумените уплътнения.

Чакам мнения, че цената е 1.70 за литър :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от vinio » 18 Яну 2012, 21:15

^супер е за 1.7лв. като го смесиш и със 50% отработено(прецадено) масло цената пада още .
п.п отказа ли се от котлоните и минирафинерията :?:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от alchohol » 18 Яну 2012, 22:07

Наскоро гледах едно предаване по телевизията за новия внос коли. Там ставаше дума, че в немско карат с по-голям процент биодизел и затова на голяма част от дизеларките, които идвали от там им били заминали гумените уплътнения по горивната система. Биодизелът имал голяма киселинност и по тази причина УЖ не бил полезен за автомобилите ни.

Цената гледам е прилична, ама тая фирма само на едро ли работи :?: Това един тон си е сериозно количество и съхранението му за живущите в панелка би било невъзможно, като знаем колко са големи мазетата :mhihi:. Иначе предполагам, че ще е доста по-скъпо на дребно :dunno:
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Zubcho » 18 Яну 2012, 22:23

Още не съм се отказал за преработеното олио. Скоро ще действам трябва малко ресурс ;)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от alchohol » 18 Яну 2012, 22:27

Тия на сайта са написали, че може да се ползва както само биодизела, така и да се смесва с петродизел. Това си заслужава да се пробва, ама само с биото май ще има течове по никое време :paranoid:
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook