e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 05 Мар 2017, 12:00

Всеки един клапан повдигач пружина и двете закопчалки на клапана се вадят и номерират от кой цилиндър са . После пак се поставят на същото място .Има специален ключ за свиване на пружините . Вала се зацепва по белези .
Масло не тече но горещо ти препоръчвам източване на водата от блока през пробката отстрани а не само от развиване на маркучите . Гарнитурата на капака можеш да ползваш същата , аз ги мажа с PU силикон предварително съвсем тънко и стават по добри от нови .
Ето ти малко картинки за вала . А и винаги можеш да се обадиш на приятел да ти помогне за зацепването .
https://www.google.bg/search?q=tdc+cran ... AcYQsAQIFw
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 05 Мар 2017, 13:01

Гарнитурата на главата си вземи. Да не нахакаш старата само. Гумички на клапаните също.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 05 Мар 2017, 13:47

The Heartlistener написа:Гарнитурата на главата си вземи. Да не нахакаш старата само. Гумички на клапаните също.

Въпросът ми е: Отварям мотора за да опитаме да видим къде е проблема или отварям мотора за да сменя гарнитури, сегмент и не знам още какво и след това да се види дали има промяна? Също така мога ли да сменя каквото е необходимо само за неработщия 1ви цилиндър или се сменят на всички.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 05 Мар 2017, 14:49

То е ясно че отваряш за да установиш проблема. Но е тъпо да използваш отново старите консумативи при положение че веднъж е отворено. Гумичките на клапаните са се одървили та знае ли се... Гарнитурата на главата е просто задължителна.
Мое мнение /и не само предполагам/,с което не те ангажирам, но: с оглед че тая кола я направи да си е "вечно твоя" и хвърли толкова средства за да я съживиш от нулата...ами най-малкото с двигателя бих правил компромиси /при положение че се отказа да го сменяш/. На финала си, веднъж се отваря и прави. Аз също отворих за проблем предимно с един цилиндър...компресионен сегмент. Но смених сегментите на всички, щото малко и или много нямаха еднакви показатели, а още един бе на ръба. Заедно с това и черупките на биелите към вала бяха посинели и надрани повечето...Таман и цилиндрите ще се видят каво им е дереджето. Най-важното е да се види откъде е проблема, но ако е сегмент, така и така разколачването е цялостно, защо да не реновираш мотора нацяло откъм износваемите консумативи.
Пак казвам - само мое мнение. Но да не се ядосваш впоследствие.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 05 Мар 2017, 15:06

leTransporteur написа:
The Heartlistener написа:Гарнитурата на главата си вземи. Да не нахакаш старата само. Гумички на клапаните също.

Въпросът ми е: Отварям мотора за да опитаме да видим къде е проблема или отварям мотора за да сменя гарнитури, сегмент и не знам още какво и след това да се види дали има промяна? Също така мога ли да сменя каквото е необходимо само за неработщия 1ви цилиндър или се сменят на всички.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Ти първо отвори главата и виж какво е положението пък тогава купувай части . Всичко за тия мотори го има или идва за ден два , няма какво да инвестираш предварително в части . Отваряй го , извикай специалист да го види и действай .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Lenco » 05 Мар 2017, 16:48

То верно, че много баби, хилав мотор, но .....
Опитай първо с малко масло в цилиндъра, ако се повиши налягането налей после газ, да постои някой ден. Предполагам в началото ще си изтече в картера, за това отново.
Може да си спестиш много и скъпи главоболия.
Отварянето, та и основния ремонт се прави пред блока, въпроса е някой да помага, някой който има идея. Ако ти е за първи път трябва да внимаваш и да питаш.
Още един съвет, пази всички стари гарнитури, може да сглобиш всичко, даже болтовете на главата ако няма поражения. Това при условие, че блока е износен и ще закърпиш положението за известно време.
Оглеждай се за м52, събира се с твоите скорости, съединител, кардан ......
Питай ако има нещо.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от sixstraight » 05 Мар 2017, 19:12

Имам комплект за зацепване на валовете ако се стигне до там
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 14.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e 34 със субтитри !!!
Мечтае да кара: e31,,,,,,,,,е38
Детайли за колата: много замаскирани циганий,,,,,,,,,,ръжда,и ВЕСТНИЦИ ВЪВ ПРАГОВЕТЕ

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от chiko » 05 Мар 2017, 22:36

[quote="leTransporteur"]засега времето май ще ме спре да отварям мотора, но от клиповете, които се хванах да гледам, засега ми изскачат няколко въпроса:

1.не ми става ясно, как трябва да се поставят обратно коляновия вал, след като е свален, в смисъл така че да е в същата позиция,както при свалянето. Преподлагам, че ако постави в няква друга позиция ще стане мармалад.
http://prikachi.com/images.php?images/601/9057601R.jpg


Имам чувството че бъркаш колянов с разпределителен вал,ако е така явно нямаш представа с какво се захващаш.По добре действаи с човек който знае какво прави.
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 05 Мар 2017, 23:11

Е то аз от самото начало нямам представа с какво се захващам :mhihi:

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 06 Мар 2017, 2:31

The Heartlistener написа:То е ясно че отваряш за да установиш проблема. Но е тъпо да използваш отново старите консумативи при положение че веднъж е отворено. Гумичките на клапаните са се одървили та знае ли се... Гарнитурата на главата е просто задължителна.
Мое мнение /и не само предполагам/,с което не те ангажирам, но: с оглед че тая кола я направи да си е "вечно твоя" и хвърли толкова средства за да я съживиш от нулата...ами най-малкото с двигателя бих правил компромиси /при положение че се отказа да го сменяш/. На финала си, веднъж се отваря и прави. Аз също отворих за проблем предимно с един цилиндър...компресионен сегмент. Но смених сегментите на всички, щото малко и или много нямаха еднакви показатели, а още един бе на ръба. Заедно с това и черупките на биелите към вала бяха посинели и надрани повечето...Таман и цилиндрите ще се видят каво им е дереджето. Най-важното е да се види откъде е проблема, но ако е сегмент, така и така разколачването е цялостно, защо да не реновираш мотора нацяло откъм износваемите консумативи.
Пак казвам - само мое мнение. Но да не се ядосваш впоследствие.


Тъй като наистина съм в тъмна индия, идеята ми е да го отворя, да видя,ако мога аз, ако не друг човек да погледне какво е дереджето, и да се прецени дали ремонта ще е в горната част или долната. Ако се окаже например сегмент и не знам какво още възможно нещо леко и не скъпо, ще ги сменя на всички заедно с гарнитури и квото трябва. Но ако трябва да се сваля целия мотор и да се наливат някакви сериозни пари, не искам да наливам излишно в гарнитури и сегменти на всички цилиндри - това ми е идеята. ако трябва да се пробва само на неработещия и ако всичко е ок, тогава профилактично да се сменят и износваемите части на другите. Ако има изгледи да се окаже скъп ремонт обаче, сериозно бих обмислил дали да не го сменя, още не съм се отказал.

Jordana написа:
leTransporteur написа:
The Heartlistener написа:Гарнитурата на главата си вземи. Да не нахакаш старата само. Гумички на клапаните също.

Въпросът ми е: Отварям мотора за да опитаме да видим къде е проблема или отварям мотора за да сменя гарнитури, сегмент и не знам още какво и след това да се види дали има промяна? Също така мога ли да сменя каквото е необходимо само за неработщия 1ви цилиндър или се сменят на всички.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Ти първо отвори главата и виж какво е положението пък тогава купувай части . Всичко за тия мотори го има или идва за ден два , няма какво да инвестираш предварително в части . Отваряй го , извикай специалист да го види и действай .


Колега оставам с впечатление, че си доста навътре в нещата. Ако си от софия и имаш някакво свободно време, нямаш ли желание да погледнеш какво се случва в отворения мотор, само за мнение :oops:

Lenco написа:То верно, че много баби, хилав мотор, но .....
Опитай първо с малко масло в цилиндъра, ако се повиши налягането налей после газ, да постои някой ден. Предполагам в началото ще си изтече в картера, за това отново.
Може да си спестиш много и скъпи главоболия.
Отварянето, та и основния ремонт се прави пред блока, въпроса е някой да помага, някой който има идея. Ако ти е за първи път трябва да внимаваш и да питаш.
Още един съвет, пази всички стари гарнитури, може да сглобиш всичко, даже болтовете на главата ако няма поражения. Това при условие, че блока е износен и ще закърпиш положението за известно време.
Оглеждай се за м52, събира се с твоите скорости, съединител, кардан ......
Питай ако има нещо.


Ще пробвам утре да замеря след капване на масло. Лошото е че за уред, ходя до един сервиз, които не са ми точно познати и не знам дали ще мога да я свърша тая работа. След това ще питам, как точно става работата с гаста. затова питах за гарнитурите, дали ще са ок да се тества поне нещо след като съм го отврял. :yes: , инак не знам кой ще помага,че нямам много приятели навътре в нещата. Според мен с отварянето ще се справя, но със затварянето ще вида зор, дане кажа,че май няма да мога.

sixstraight написа:Имам комплект за зацепване на валовете ако се стигне до там
:yes: :yes: мерси колега. незнам кой е момента, в който ще ми потрябват, но предполагам ще разбера :mhihi:

chiko написа:
leTransporteur написа:засега времето май ще ме спре да отварям мотора, но от клиповете, които се хванах да гледам, засега ми изскачат няколко въпроса:

1.не ми става ясно, как трябва да се поставят обратно коляновия вал, след като е свален, в смисъл така че да е в същата позиция,както при свалянето. Преподлагам, че ако постави в няква друга позиция ще стане мармалад.
http://prikachi.com/images.php?images/601/9057601R.jpg


Имам чувството че бъркаш колянов с разпределителен вал,ако е така явно нямаш представа с какво се захващаш.По добре действаи с човек който знае какво прави.


така е, искал съм да напиша разпределителен, но едва в последните дни ми се налага да ги използвам по-често тия термини :mhihi: :mhihi:
Карай бързо
Стигни 'пръв

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Lenco » 06 Мар 2017, 9:34

Мериш на загрял мотор компресията.
На този с ниската наливаш 20-30гр. масло и пробваш.
Ако вдигне налягане му сипваш 100гр. газ за горене, като по някакъв начин проверяваш дали изчезва веднага. Може да се наложи няколко наливания. Ако мотора е каран с калпаво масло и е сменяно рядко може да е запекъл сегмент. Идеята на газта е да го раздвижи.
Палиш свещичка и мериш, ако се е оправил наливаш газ на всички и сменяш маслото.
Ако не, продължаваш напред.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 06 Мар 2017, 11:48

А някой колега може ли да услужи с уред за мерене на компресия за няколко дни, докато направя тестовете? Че тая работа със уреда в сервиза дето отидох е много сложна, поради ред причини.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 10 Мар 2017, 14:45

Момчета бях забравил че съм снимал цилиндъра под свеща и свещите. Ето как изглежда ако се зуумне навътре ще се види каква гняз е. При другите отодлу е чист метал. И също свещта, която изглежда че въобще не е работила в сравнение с другите. Благодаря на колегата Шлосер, за компресомера. Тия дни ще пробвам експреимента с газта, ако не карам ски и ще пиша за развитие. Ето и снимки, може би ще се компресират и няма да личи така хубаво:

Изображение


Изображение

И другите свещи всички изглеждат така:
Изображение

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 10 Мар 2017, 20:48

Да попитам, трябва ли да е в ГМТ буталото преди да сипа масълцето и газ-та или не е фатално, ако нее? Щото незнам как да го нагода, като не свалям капаци, нищо.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение

Мнение от naki4a » 10 Мар 2017, 21:27

Няма никакво знчение, сипваш и въртиш! И се молиш... инак и да му баеш, ревизия си требе. Не е толкова страшно! Главата ти я прави шлайфиста. Шита е, че мотора трябва да е вънка за да се отвори каттера, и да се сменят сегменти, ако само с това мине де... А пред блока си е филм!


Sent from my iPhone using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook