e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение
Модератор: Технически модератори
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Всеки един клапан повдигач пружина и двете закопчалки на клапана се вадят и номерират от кой цилиндър са . После пак се поставят на същото място .Има специален ключ за свиване на пружините . Вала се зацепва по белези .
Масло не тече но горещо ти препоръчвам източване на водата от блока през пробката отстрани а не само от развиване на маркучите . Гарнитурата на капака можеш да ползваш същата , аз ги мажа с PU силикон предварително съвсем тънко и стават по добри от нови .
Ето ти малко картинки за вала . А и винаги можеш да се обадиш на приятел да ти помогне за зацепването .
https://www.google.bg/search?q=tdc+cran ... AcYQsAQIFw
Масло не тече но горещо ти препоръчвам източване на водата от блока през пробката отстрани а не само от развиване на маркучите . Гарнитурата на капака можеш да ползваш същата , аз ги мажа с PU силикон предварително съвсем тънко и стават по добри от нови .
Ето ти малко картинки за вала . А и винаги можеш да се обадиш на приятел да ти помогне за зацепването .
https://www.google.bg/search?q=tdc+cran ... AcYQsAQIFw
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Гарнитурата на главата си вземи. Да не нахакаш старата само. Гумички на клапаните също.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
The Heartlistener написа:Гарнитурата на главата си вземи. Да не нахакаш старата само. Гумички на клапаните също.
Въпросът ми е: Отварям мотора за да опитаме да видим къде е проблема или отварям мотора за да сменя гарнитури, сегмент и не знам още какво и след това да се види дали има промяна? Също така мога ли да сменя каквото е необходимо само за неработщия 1ви цилиндър или се сменят на всички.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
То е ясно че отваряш за да установиш проблема. Но е тъпо да използваш отново старите консумативи при положение че веднъж е отворено. Гумичките на клапаните са се одървили та знае ли се... Гарнитурата на главата е просто задължителна.
Мое мнение /и не само предполагам/,с което не те ангажирам, но: с оглед че тая кола я направи да си е "вечно твоя" и хвърли толкова средства за да я съживиш от нулата...ами най-малкото с двигателя бих правил компромиси /при положение че се отказа да го сменяш/. На финала си, веднъж се отваря и прави. Аз също отворих за проблем предимно с един цилиндър...компресионен сегмент. Но смених сегментите на всички, щото малко и или много нямаха еднакви показатели, а още един бе на ръба. Заедно с това и черупките на биелите към вала бяха посинели и надрани повечето...Таман и цилиндрите ще се видят каво им е дереджето. Най-важното е да се види откъде е проблема, но ако е сегмент, така и така разколачването е цялостно, защо да не реновираш мотора нацяло откъм износваемите консумативи.
Пак казвам - само мое мнение. Но да не се ядосваш впоследствие.
Мое мнение /и не само предполагам/,с което не те ангажирам, но: с оглед че тая кола я направи да си е "вечно твоя" и хвърли толкова средства за да я съживиш от нулата...ами най-малкото с двигателя бих правил компромиси /при положение че се отказа да го сменяш/. На финала си, веднъж се отваря и прави. Аз също отворих за проблем предимно с един цилиндър...компресионен сегмент. Но смених сегментите на всички, щото малко и или много нямаха еднакви показатели, а още един бе на ръба. Заедно с това и черупките на биелите към вала бяха посинели и надрани повечето...Таман и цилиндрите ще се видят каво им е дереджето. Най-важното е да се види откъде е проблема, но ако е сегмент, така и така разколачването е цялостно, защо да не реновираш мотора нацяло откъм износваемите консумативи.
Пак казвам - само мое мнение. Но да не се ядосваш впоследствие.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
leTransporteur написа:The Heartlistener написа:Гарнитурата на главата си вземи. Да не нахакаш старата само. Гумички на клапаните също.
Въпросът ми е: Отварям мотора за да опитаме да видим къде е проблема или отварям мотора за да сменя гарнитури, сегмент и не знам още какво и след това да се види дали има промяна? Също така мога ли да сменя каквото е необходимо само за неработщия 1ви цилиндър или се сменят на всички.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Ти първо отвори главата и виж какво е положението пък тогава купувай части . Всичко за тия мотори го има или идва за ден два , няма какво да инвестираш предварително в части . Отваряй го , извикай специалист да го види и действай .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
То верно, че много баби, хилав мотор, но .....
Опитай първо с малко масло в цилиндъра, ако се повиши налягането налей после газ, да постои някой ден. Предполагам в началото ще си изтече в картера, за това отново.
Може да си спестиш много и скъпи главоболия.
Отварянето, та и основния ремонт се прави пред блока, въпроса е някой да помага, някой който има идея. Ако ти е за първи път трябва да внимаваш и да питаш.
Още един съвет, пази всички стари гарнитури, може да сглобиш всичко, даже болтовете на главата ако няма поражения. Това при условие, че блока е износен и ще закърпиш положението за известно време.
Оглеждай се за м52, събира се с твоите скорости, съединител, кардан ......
Питай ако има нещо.
Опитай първо с малко масло в цилиндъра, ако се повиши налягането налей после газ, да постои някой ден. Предполагам в началото ще си изтече в картера, за това отново.
Може да си спестиш много и скъпи главоболия.
Отварянето, та и основния ремонт се прави пред блока, въпроса е някой да помага, някой който има идея. Ако ти е за първи път трябва да внимаваш и да питаш.
Още един съвет, пази всички стари гарнитури, може да сглобиш всичко, даже болтовете на главата ако няма поражения. Това при условие, че блока е износен и ще закърпиш положението за известно време.
Оглеждай се за м52, събира се с твоите скорости, съединител, кардан ......
Питай ако има нещо.
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Имам комплект за зацепване на валовете ако се стигне до там
Всички пътища водят към НАДИН 

- chiko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 14.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e 34 със субтитри !!!
- Мечтае да кара: e31,,,,,,,,,е38
- Детайли за колата: много замаскирани циганий,,,,,,,,,,ръжда,и ВЕСТНИЦИ ВЪВ ПРАГОВЕТЕ
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
[quote="leTransporteur"]засега времето май ще ме спре да отварям мотора, но от клиповете, които се хванах да гледам, засега ми изскачат няколко въпроса:
1.не ми става ясно, как трябва да се поставят обратно коляновия вал, след като е свален, в смисъл така че да е в същата позиция,както при свалянето. Преподлагам, че ако постави в няква друга позиция ще стане мармалад.
http://prikachi.com/images.php?images/601/9057601R.jpg
Имам чувството че бъркаш колянов с разпределителен вал,ако е така явно нямаш представа с какво се захващаш.По добре действаи с човек който знае какво прави.
1.не ми става ясно, как трябва да се поставят обратно коляновия вал, след като е свален, в смисъл така че да е в същата позиция,както при свалянето. Преподлагам, че ако постави в няква друга позиция ще стане мармалад.
http://prikachi.com/images.php?images/601/9057601R.jpg
Имам чувството че бъркаш колянов с разпределителен вал,ако е така явно нямаш представа с какво се захващаш.По добре действаи с човек който знае какво прави.


- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Е то аз от самото начало нямам представа с какво се захващам 
Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
The Heartlistener написа:То е ясно че отваряш за да установиш проблема. Но е тъпо да използваш отново старите консумативи при положение че веднъж е отворено. Гумичките на клапаните са се одървили та знае ли се... Гарнитурата на главата е просто задължителна.
Мое мнение /и не само предполагам/,с което не те ангажирам, но: с оглед че тая кола я направи да си е "вечно твоя" и хвърли толкова средства за да я съживиш от нулата...ами най-малкото с двигателя бих правил компромиси /при положение че се отказа да го сменяш/. На финала си, веднъж се отваря и прави. Аз също отворих за проблем предимно с един цилиндър...компресионен сегмент. Но смених сегментите на всички, щото малко и или много нямаха еднакви показатели, а още един бе на ръба. Заедно с това и черупките на биелите към вала бяха посинели и надрани повечето...Таман и цилиндрите ще се видят каво им е дереджето. Най-важното е да се види откъде е проблема, но ако е сегмент, така и така разколачването е цялостно, защо да не реновираш мотора нацяло откъм износваемите консумативи.
Пак казвам - само мое мнение. Но да не се ядосваш впоследствие.
Тъй като наистина съм в тъмна индия, идеята ми е да го отворя, да видя,ако мога аз, ако не друг човек да погледне какво е дереджето, и да се прецени дали ремонта ще е в горната част или долната. Ако се окаже например сегмент и не знам какво още възможно нещо леко и не скъпо, ще ги сменя на всички заедно с гарнитури и квото трябва. Но ако трябва да се сваля целия мотор и да се наливат някакви сериозни пари, не искам да наливам излишно в гарнитури и сегменти на всички цилиндри - това ми е идеята. ако трябва да се пробва само на неработещия и ако всичко е ок, тогава профилактично да се сменят и износваемите части на другите. Ако има изгледи да се окаже скъп ремонт обаче, сериозно бих обмислил дали да не го сменя, още не съм се отказал.
Jordana написа:leTransporteur написа:The Heartlistener написа:Гарнитурата на главата си вземи. Да не нахакаш старата само. Гумички на клапаните също.
Въпросът ми е: Отварям мотора за да опитаме да видим къде е проблема или отварям мотора за да сменя гарнитури, сегмент и не знам още какво и след това да се види дали има промяна? Също така мога ли да сменя каквото е необходимо само за неработщия 1ви цилиндър или се сменят на всички.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Ти първо отвори главата и виж какво е положението пък тогава купувай части . Всичко за тия мотори го има или идва за ден два , няма какво да инвестираш предварително в части . Отваряй го , извикай специалист да го види и действай .
Колега оставам с впечатление, че си доста навътре в нещата. Ако си от софия и имаш някакво свободно време, нямаш ли желание да погледнеш какво се случва в отворения мотор, само за мнение

Lenco написа:То верно, че много баби, хилав мотор, но .....
Опитай първо с малко масло в цилиндъра, ако се повиши налягането налей после газ, да постои някой ден. Предполагам в началото ще си изтече в картера, за това отново.
Може да си спестиш много и скъпи главоболия.
Отварянето, та и основния ремонт се прави пред блока, въпроса е някой да помага, някой който има идея. Ако ти е за първи път трябва да внимаваш и да питаш.
Още един съвет, пази всички стари гарнитури, може да сглобиш всичко, даже болтовете на главата ако няма поражения. Това при условие, че блока е износен и ще закърпиш положението за известно време.
Оглеждай се за м52, събира се с твоите скорости, съединител, кардан ......
Питай ако има нещо.
Ще пробвам утре да замеря след капване на масло. Лошото е че за уред, ходя до един сервиз, които не са ми точно познати и не знам дали ще мога да я свърша тая работа. След това ще питам, как точно става работата с гаста. затова питах за гарнитурите, дали ще са ок да се тества поне нещо след като съм го отврял.

sixstraight написа:Имам комплект за зацепване на валовете ако се стигне до там



chiko написа:leTransporteur написа:засега времето май ще ме спре да отварям мотора, но от клиповете, които се хванах да гледам, засега ми изскачат няколко въпроса:
1.не ми става ясно, как трябва да се поставят обратно коляновия вал, след като е свален, в смисъл така че да е в същата позиция,както при свалянето. Преподлагам, че ако постави в няква друга позиция ще стане мармалад.
http://prikachi.com/images.php?images/601/9057601R.jpg
Имам чувството че бъркаш колянов с разпределителен вал,ако е така явно нямаш представа с какво се захващаш.По добре действаи с човек който знае какво прави.
така е, искал съм да напиша разпределителен, но едва в последните дни ми се налага да ги използвам по-често тия термини


Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Мериш на загрял мотор компресията.
На този с ниската наливаш 20-30гр. масло и пробваш.
Ако вдигне налягане му сипваш 100гр. газ за горене, като по някакъв начин проверяваш дали изчезва веднага. Може да се наложи няколко наливания. Ако мотора е каран с калпаво масло и е сменяно рядко може да е запекъл сегмент. Идеята на газта е да го раздвижи.
Палиш свещичка и мериш, ако се е оправил наливаш газ на всички и сменяш маслото.
Ако не, продължаваш напред.
На този с ниската наливаш 20-30гр. масло и пробваш.
Ако вдигне налягане му сипваш 100гр. газ за горене, като по някакъв начин проверяваш дали изчезва веднага. Може да се наложи няколко наливания. Ако мотора е каран с калпаво масло и е сменяно рядко може да е запекъл сегмент. Идеята на газта е да го раздвижи.
Палиш свещичка и мериш, ако се е оправил наливаш газ на всички и сменяш маслото.
Ако не, продължаваш напред.
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
А някой колега може ли да услужи с уред за мерене на компресия за няколко дни, докато направя тестовете? Че тая работа със уреда в сервиза дето отидох е много сложна, поради ред причини.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Момчета бях забравил че съм снимал цилиндъра под свеща и свещите. Ето как изглежда ако се зуумне навътре ще се види каква гняз е. При другите отодлу е чист метал. И също свещта, която изглежда че въобще не е работила в сравнение с другите. Благодаря на колегата Шлосер, за компресомера. Тия дни ще пробвам експреимента с газта, ако не карам ски и ще пиша за развитие. Ето и снимки, може би ще се компресират и няма да личи така хубаво:


И другите свещи всички изглеждат така:

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


И другите свещи всички изглеждат така:

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Да попитам, трябва ли да е в ГМТ буталото преди да сипа масълцето и газ-та или не е фатално, ако нее? Щото незнам как да го нагода, като не свалям капаци, нищо.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- naki4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 19.06.2005
- Местоположение: Sofia Sitniakovo
- Кара: Е34 TDS
- Мечтае да кара: E31 M60B40
e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение
Няма никакво знчение, сипваш и въртиш! И се молиш... инак и да му баеш, ревизия си требе. Не е толкова страшно! Главата ти я прави шлайфиста. Шита е, че мотора трябва да е вънка за да се отвори каттера, и да се сменят сегменти, ако само с това мине де... А пред блока си е филм!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани