e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение
Модератор: Технически модератори
- naki4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 19.06.2005
- Местоположение: Sofia Sitniakovo
- Кара: Е34 TDS
- Мечтае да кара: E31 M60B40
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Щом стърже, значи някъде упира! За да преодолее съпротивлението от триенето, му требе сила! И за тва върти и скърца на 3 и 4 само, щот на 1и2 не може...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Са видех, твойта не е с нож! Твойта е с резистори, за които обаче нищо не зная. Нека някой колега те посъветва.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
naki4a написа:Щом стърже, значи някъде упира! За да преодолее съпротивлението от триенето, му требе сила! И за тва върти и скърца на 3 и 4 само, щот на 1и2 не може...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Именно, лагерите/втулките на мотора на парното!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Благодаря за бързите реакции колеги 
Ето линк със звуците от парнто: https://www.dropbox.com/s/0srhk7g82tpyh ... 9.mp4?dl=0
PS. забравих да спомена нещо много важно относно налягането. След като показа почти 5 бара, много бързо след това (около 10ина минути или 2 цигари време) падна до 3 бара.
Пак по четене в нета, гледам, че не е хубаво за толкова малко време да има такъв спад в налягането и вероятно е протекъл инжектор или пак някакъв проблем във помпата (не мога да си го преведа от английски
)
Допускам обаче, че може да има някаква загуба заради изгнилите горивопровди и нацепени маркучета, които още не съм сменил. Много въпроси и много работа изскачат, но за съжаление не мога да се отдам изцяло на автомобила и бавно се случват нещата.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Ето линк със звуците от парнто: https://www.dropbox.com/s/0srhk7g82tpyh ... 9.mp4?dl=0
PS. забравих да спомена нещо много важно относно налягането. След като показа почти 5 бара, много бързо след това (около 10ина минути или 2 цигари време) падна до 3 бара.
Пак по четене в нета, гледам, че не е хубаво за толкова малко време да има такъв спад в налягането и вероятно е протекъл инжектор или пак някакъв проблем във помпата (не мога да си го преведа от английски

Допускам обаче, че може да има някаква загуба заради изгнилите горивопровди и нацепени маркучета, които още не съм сменил. Много въпроси и много работа изскачат, но за съжаление не мога да се отдам изцяло на автомобила и бавно се случват нещата.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
При всички положения трябва да сваляш вентилатора. Отпред откъм мотора се вади, малко е тегаво при М50-ките с клима, щото лопатите на вентилатора са широки. Пречат снопа кабели зад мотора и колектора. Но все таки с връткане, подпиране на кабелите и малко зор ще излезе. Опитай първо с почистващ спрей и смазване, дългото стоене и мръсотията са си казали думата. Ако не - подмяна, другото е разправия с неизвестни резултати.
За резистора, до шоф.десен крак в дъното, чистене със спрей, ако пак няма една-две степени - ключа на управлението /превключвателя/ прави тия мизерии - и при мен беше така, 2-ра или трета ги нямаше или се пускаха когато си искат. В самата ос на превключвателя вътре - също конт.спрей, може и да помогне, поне временно... Управления бол, не е болка.
Почват истински тегавите и пипкави занимавки... Уж - белите кахъри
За резистора, до шоф.десен крак в дъното, чистене със спрей, ако пак няма една-две степени - ключа на управлението /превключвателя/ прави тия мизерии - и при мен беше така, 2-ра или трета ги нямаше или се пускаха когато си искат. В самата ос на превключвателя вътре - също конт.спрей, може и да помогне, поне временно... Управления бол, не е болка.
Почват истински тегавите и пипкави занимавки... Уж - белите кахъри

Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
The Heartlistener написа:При всички положения трябва да сваляш вентилатора. Отпред откъм мотора се вади, малко е тегаво при М50-ките с клима, щото лопатите на вентилатора са широки. Пречат снопа кабели зад мотора и колектора. Но все таки с връткане, подпиране на кабелите и малко зор ще излезе. Опитай първо с почистващ спрей и смазване, дългото стоене и мръсотията са си казали думата. Ако не - подмяна, другото е разправия с неизвестни резултати.
За резистора, до шоф.десен крак в дъното, чистене със спрей, ако пак няма една-две степени - ключа на управлението /превключвателя/ прави тия мизерии - и при мен беше така, 2-ра или трета ги нямаше или се пускаха когато си искат. В самата ос на превключвателя вътре - също конт.спрей, може и да помогне, поне временно... Управления бол, не е болка.
Почват истински тегавите и пипкави занимавки... Уж - белите кахъри

Какво мислите, за миене на двигател, не за друго, ама явно се очератава, често да съм в тоя район на автомобила и особено, като махам бобини, закачам манометри да е чисто, да не влизат случайни боклуци, където не трябва? Също така да се види и откъде капе масълцето

Има ли нещо, за което да внимавам, освен да покрия компютъра и кутията с бушоните, алармата? нещо друго?
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
облечи си стари дрехи и ползвай ръкавици, мани го тфа миене... лично мое мнение!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Не ме притесняват дрехите и ръкавиците. А че има яко боклук навсякаде. Ще отвора нещо да вида свещит и ще изпопадат вътре 1 шепа гняз и прахоляк, това имам предвид
. Инак мърсотията там ми е последна грижа
Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- B.shibilev
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 4.11.2016
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E34 M50B20
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Е34 520И М50Б20
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Колега много добре е станала браво много и се радвам и аз наскоро купих една Е34-ка М50Б20 чист бензин обаче моята е малко по добре от твоята имам да правя само 2 калника 2 прага и една точка отзад на калника и малко да се поизправи намерих тука в Бургас едно момче което ще ми я изчука и боядиса за 400лв цялата надявам се на се получи добре малко е дъртичка ама карай :Д 90та година е .....
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Ъпдейт от днес:
1. пръсках с меглио и бърсах с парцал, не съм пускал вода и позачистих отгоре отгоре леко путкапака.
2. Контактния спрей свърши работа и степените 1 и 2 вече работят!
мерси на колегата The Heartlistener за съвета
3. при по високи температури , като днес, свиренето в мотора на парното го няма. Само, когато е студено свири яко. Сега само се опита, но си млъкна веднага. Не ми стигна времето да разглабям да стигна до моторчето. Първо почнах късно, докато чакам да се стопли малко, а после и заваля ..
4. За бобините и лулите. Взех 4 работещи бобини. Сложих ги от 1 до 4, няма разлика, махнах първите две и ги сложих на 5 и 6 и пак няма разлика. Демек проблема не е бобини. Проверих всички лули внимателно, изглеждаха съвсем ок, здрави, гумени, ненацепени. Това, което обаче ми направи впечатление е следното (пак без да разбирам, само по път на логиката
).
Всички лули и бобини от вътрешната страна имаха следи от работа - имам предвид потъмняло или някаква следа от масло може би, освен тези на 4ти цилиндър - чиста и лъскава, като нова, все едно никога не е слагана и лулата и бобината. И оттук се чудя само 4ти цилиндър работи нормално или обратното само 4ти цилиндър не работи и затова лулата и бобината са като нови отвътре? В този цилиндър имаше и леко омасляванеи по свеща от външната страна, като малка локвичка и по лулата от външната страна. На 5ти също имаше следи от масло по лулата. Прикачвам снимки за да видите за какво говоря.
1ва лула и бобина, те изглеждат най-зле от всички


2ра лула и бобина


това са 4та лула и бобина, които са като нови:


А това е 4ти цилиндър:

5. Също не успях да проверя налягането при рейката, защото се чудех от коя страна да меря. Откъм радиатора или откъм предното стъкло? И какво налягане съответено трябва да показва?
Тук?

Или тук?

1. пръсках с меглио и бърсах с парцал, не съм пускал вода и позачистих отгоре отгоре леко путкапака.
2. Контактния спрей свърши работа и степените 1 и 2 вече работят!


3. при по високи температури , като днес, свиренето в мотора на парното го няма. Само, когато е студено свири яко. Сега само се опита, но си млъкна веднага. Не ми стигна времето да разглабям да стигна до моторчето. Първо почнах късно, докато чакам да се стопли малко, а после и заваля ..
4. За бобините и лулите. Взех 4 работещи бобини. Сложих ги от 1 до 4, няма разлика, махнах първите две и ги сложих на 5 и 6 и пак няма разлика. Демек проблема не е бобини. Проверих всички лули внимателно, изглеждаха съвсем ок, здрави, гумени, ненацепени. Това, което обаче ми направи впечатление е следното (пак без да разбирам, само по път на логиката

Всички лули и бобини от вътрешната страна имаха следи от работа - имам предвид потъмняло или някаква следа от масло може би, освен тези на 4ти цилиндър - чиста и лъскава, като нова, все едно никога не е слагана и лулата и бобината. И оттук се чудя само 4ти цилиндър работи нормално или обратното само 4ти цилиндър не работи и затова лулата и бобината са като нови отвътре? В този цилиндър имаше и леко омасляванеи по свеща от външната страна, като малка локвичка и по лулата от външната страна. На 5ти също имаше следи от масло по лулата. Прикачвам снимки за да видите за какво говоря.
1ва лула и бобина, те изглеждат най-зле от всички


2ра лула и бобина


това са 4та лула и бобина, които са като нови:


А това е 4ти цилиндър:

5. Също не успях да проверя налягането при рейката, защото се чудех от коя страна да меря. Откъм радиатора или откъм предното стъкло? И какво налягане съответено трябва да показва?
Тук?

Или тук?

Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Добре де , що не ги извади свещите да ги снимаш как са ? Това е най сигурния начин да видиш има ли проблем в някой цилиндър . Почва се от там па после търсиш лули и други проблеми ако разбира се има нещо по свещите . Колата трябва да е карана в динамичен режим а не припалвана само на място , гасиш и като изстине вадиш свещите и снимаш .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Свещите ги смених от бош 3полюсни, които нямаха видим проблем при свалянето на нгк bkr6e, (по сомен това беше модела, който е за тоз двигател). Не съм вадил свещите, защото не допуснах, че може да има проблем там, след като при миналите и при тези, няма видима промяна. Затова търся проблема в бобини и лули, но явно не е и там. Смених ги преди да започна обиколката по сервизите или към Октомври 2016г, като от тогава до сега съм минал не повече от 300км.
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Вадиш ги по начина както ти казах , да не са само на място припалени щото се опушват и ги нареждаш една до друга за снимката и сравнението . Ето ти малко четиво за свещите , и диагностиката по тях . Диагностика по лули не се прави , с лулите просто елиминираш вероятни проблеми но това не е диагностика .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Чета си в интернет в бимерфорумс една тема, на едно момче, което по описание оплакванията много приличат на моите, с разликата, че е с м50б20 ванос - бавен и неспокоен ход (luggish but cannot explain it well) особено между 1500 и 3000 оборота. Съветите от хората са същите от масла и филтри, до пуканати вакум маркучи, горивен филтър, помпа, налягане, тръбата след дебитомера, в крайна сметка, момчето казва, че е отишло на майстор и се оказало датчик разпределителен вал. Предполагам, че него може да го е хванала и компютърната диагностика, че е с по-нова кола. При мен на стария компютър, нищо не се хваща.
Мислите ли, че има ли вариант този датчик да е проблема? Лесно ли се сменя, някой слчуайно да има излишен за тест?
Мислите ли, че има ли вариант този датчик да е проблема? Лесно ли се сменя, някой слчуайно да има излишен за тест?
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Jordana написа:Вадиш ги по начина както ти казах , да не са само на място припалени щото се опушват и ги нареждаш една до друга за снимката и сравнението . Ето ти малко четиво за свещите , и диагностиката по тях . Диагностика по лули не се прави , с лулите просто елиминираш вероятни проблеми но това не е диагностика .
А я виж, това е интересно


Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани