e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от naki4a » 16 Фев 2017, 11:03

Щом стърже, значи някъде упира! За да преодолее съпротивлението от триенето, му требе сила! И за тва върти и скърца на 3 и 4 само, щот на 1и2 не може...


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от KPETEH » 16 Фев 2017, 11:04

Са видех, твойта не е с нож! Твойта е с резистори, за които обаче нищо не зная. Нека някой колега те посъветва.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от KPETEH » 16 Фев 2017, 11:05

naki4a написа:Щом стърже, значи някъде упира! За да преодолее съпротивлението от триенето, му требе сила! И за тва върти и скърца на 3 и 4 само, щот на 1и2 не може...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Именно, лагерите/втулките на мотора на парното!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 16 Фев 2017, 12:58

Благодаря за бързите реакции колеги :)

Ето линк със звуците от парнто: https://www.dropbox.com/s/0srhk7g82tpyh ... 9.mp4?dl=0


PS. забравих да спомена нещо много важно относно налягането. След като показа почти 5 бара, много бързо след това (около 10ина минути или 2 цигари време) падна до 3 бара.
Пак по четене в нета, гледам, че не е хубаво за толкова малко време да има такъв спад в налягането и вероятно е протекъл инжектор или пак някакъв проблем във помпата (не мога да си го преведа от английски :) )
Допускам обаче, че може да има някаква загуба заради изгнилите горивопровди и нацепени маркучета, които още не съм сменил. Много въпроси и много работа изскачат, но за съжаление не мога да се отдам изцяло на автомобила и бавно се случват нещата.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 16 Фев 2017, 15:36

При всички положения трябва да сваляш вентилатора. Отпред откъм мотора се вади, малко е тегаво при М50-ките с клима, щото лопатите на вентилатора са широки. Пречат снопа кабели зад мотора и колектора. Но все таки с връткане, подпиране на кабелите и малко зор ще излезе. Опитай първо с почистващ спрей и смазване, дългото стоене и мръсотията са си казали думата. Ако не - подмяна, другото е разправия с неизвестни резултати.
За резистора, до шоф.десен крак в дъното, чистене със спрей, ако пак няма една-две степени - ключа на управлението /превключвателя/ прави тия мизерии - и при мен беше така, 2-ра или трета ги нямаше или се пускаха когато си искат. В самата ос на превключвателя вътре - също конт.спрей, може и да помогне, поне временно... Управления бол, не е болка.
Почват истински тегавите и пипкави занимавки... Уж - белите кахъри :D
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 16 Фев 2017, 16:26

The Heartlistener написа:При всички положения трябва да сваляш вентилатора. Отпред откъм мотора се вади, малко е тегаво при М50-ките с клима, щото лопатите на вентилатора са широки. Пречат снопа кабели зад мотора и колектора. Но все таки с връткане, подпиране на кабелите и малко зор ще излезе. Опитай първо с почистващ спрей и смазване, дългото стоене и мръсотията са си казали думата. Ако не - подмяна, другото е разправия с неизвестни резултати.
За резистора, до шоф.десен крак в дъното, чистене със спрей, ако пак няма една-две степени - ключа на управлението /превключвателя/ прави тия мизерии - и при мен беше така, 2-ра или трета ги нямаше или се пускаха когато си искат. В самата ос на превключвателя вътре - също конт.спрей, може и да помогне, поне временно... Управления бол, не е болка.
Почват истински тегавите и пипкави занимавки... Уж - белите кахъри :D


:yes: мерси колега ще опитам да направя, каквото казваш. само кажи този почистващ спрей, какво визираш, че има 100 рализчни почистващи спрейове, такъв само с въздух под налягане ли визираш?


Какво мислите, за миене на двигател, не за друго, ама явно се очератава, често да съм в тоя район на автомобила и особено, като махам бобини, закачам манометри да е чисто, да не влизат случайни боклуци, където не трябва? Също така да се види и откъде капе масълцето :)

Има ли нещо, за което да внимавам, освен да покрия компютъра и кутията с бушоните, алармата? нещо друго?
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от KPETEH » 16 Фев 2017, 16:37

облечи си стари дрехи и ползвай ръкавици, мани го тфа миене... лично мое мнение!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 16 Фев 2017, 17:02

Не ме притесняват дрехите и ръкавиците. А че има яко боклук навсякаде. Ще отвора нещо да вида свещит и ще изпопадат вътре 1 шепа гняз и прахоляк, това имам предвид :) . Инак мърсотията там ми е последна грижа

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 4.11.2016
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E34 M50B20
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Е34 520И М50Б20

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от B.shibilev » 17 Фев 2017, 19:36

Колега много добре е станала браво много и се радвам и аз наскоро купих една Е34-ка М50Б20 чист бензин обаче моята е малко по добре от твоята имам да правя само 2 калника 2 прага и една точка отзад на калника и малко да се поизправи намерих тука в Бургас едно момче което ще ми я изчука и боядиса за 400лв цялата надявам се на се получи добре малко е дъртичка ама карай :Д 90та година е .....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 18 Фев 2017, 17:32

Ъпдейт от днес:

1. пръсках с меглио и бърсах с парцал, не съм пускал вода и позачистих отгоре отгоре леко путкапака.

2. Контактния спрей свърши работа и степените 1 и 2 вече работят! :yes: мерси на колегата The Heartlistener за съвета :bchug:

3. при по високи температури , като днес, свиренето в мотора на парното го няма. Само, когато е студено свири яко. Сега само се опита, но си млъкна веднага. Не ми стигна времето да разглабям да стигна до моторчето. Първо почнах късно, докато чакам да се стопли малко, а после и заваля ..

4. За бобините и лулите. Взех 4 работещи бобини. Сложих ги от 1 до 4, няма разлика, махнах първите две и ги сложих на 5 и 6 и пак няма разлика. Демек проблема не е бобини. Проверих всички лули внимателно, изглеждаха съвсем ок, здрави, гумени, ненацепени. Това, което обаче ми направи впечатление е следното (пак без да разбирам, само по път на логиката :mhihi: ).

Всички лули и бобини от вътрешната страна имаха следи от работа - имам предвид потъмняло или някаква следа от масло може би, освен тези на 4ти цилиндър - чиста и лъскава, като нова, все едно никога не е слагана и лулата и бобината. И оттук се чудя само 4ти цилиндър работи нормално или обратното само 4ти цилиндър не работи и затова лулата и бобината са като нови отвътре? В този цилиндър имаше и леко омасляванеи по свеща от външната страна, като малка локвичка и по лулата от външната страна. На 5ти също имаше следи от масло по лулата. Прикачвам снимки за да видите за какво говоря.

1ва лула и бобина, те изглеждат най-зле от всички
Изображение
Изображение

2ра лула и бобина
Изображение
Изображение

това са 4та лула и бобина, които са като нови:
Изображение
Изображение

А това е 4ти цилиндър:
Изображение


5. Също не успях да проверя налягането при рейката, защото се чудех от коя страна да меря. Откъм радиатора или откъм предното стъкло? И какво налягане съответено трябва да показва?

Тук?
Изображение

Или тук?
Изображение
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 18 Фев 2017, 19:59

Добре де , що не ги извади свещите да ги снимаш как са ? Това е най сигурния начин да видиш има ли проблем в някой цилиндър . Почва се от там па после търсиш лули и други проблеми ако разбира се има нещо по свещите . Колата трябва да е карана в динамичен режим а не припалвана само на място , гасиш и като изстине вадиш свещите и снимаш .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 18 Фев 2017, 20:09

Свещите ги смених от бош 3полюсни, които нямаха видим проблем при свалянето на нгк bkr6e, (по сомен това беше модела, който е за тоз двигател). Не съм вадил свещите, защото не допуснах, че може да има проблем там, след като при миналите и при тези, няма видима промяна. Затова търся проблема в бобини и лули, но явно не е и там. Смених ги преди да започна обиколката по сервизите или към Октомври 2016г, като от тогава до сега съм минал не повече от 300км.
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 18 Фев 2017, 21:06

Вадиш ги по начина както ти казах , да не са само на място припалени щото се опушват и ги нареждаш една до друга за снимката и сравнението . Ето ти малко четиво за свещите , и диагностиката по тях . Диагностика по лули не се прави , с лулите просто елиминираш вероятни проблеми но това не е диагностика .
bosch_spark_plug_guide_official.pdf
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 18 Фев 2017, 21:21

Чета си в интернет в бимерфорумс една тема, на едно момче, което по описание оплакванията много приличат на моите, с разликата, че е с м50б20 ванос - бавен и неспокоен ход (luggish but cannot explain it well) особено между 1500 и 3000 оборота. Съветите от хората са същите от масла и филтри, до пуканати вакум маркучи, горивен филтър, помпа, налягане, тръбата след дебитомера, в крайна сметка, момчето казва, че е отишло на майстор и се оказало датчик разпределителен вал. Предполагам, че него може да го е хванала и компютърната диагностика, че е с по-нова кола. При мен на стария компютър, нищо не се хваща.

Мислите ли, че има ли вариант този датчик да е проблема? Лесно ли се сменя, някой слчуайно да има излишен за тест?
Карай бързо
Стигни 'пръв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 18 Фев 2017, 21:36

Jordana написа:Вадиш ги по начина както ти казах , да не са само на място припалени щото се опушват и ги нареждаш една до друга за снимката и сравнението . Ето ти малко четиво за свещите , и диагностиката по тях . Диагностика по лули не се прави , с лулите просто елиминираш вероятни проблеми но това не е диагностика .
bosch_spark_plug_guide_official.pdf


А я виж, това е интересно :) Благодаря :yes:
Карай бързо
Стигни 'пръв

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook