Виско към електрическо
Модератор: Технически модератори
- Turbo_Ted
- великият шестак
-
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
tsb_bg написа:Turbo_Ted написа:... перката ми е от форд мондео 16 клапана, термодатчика беше от някъв фолксваген, стойка за бушон 30А, едно реле и няколко кабелни обувки и готово ...
А датчика какъв е и къде си го сложил ?
утре ще го снимам и ще ти го покажа


Turbo_Ted написа:... утре ще го снимам и ще ти го покажана горния маркуч на радиатора съм го сложил. и ще ти запиша номера на датчика дето го пише ...
Предварително благодаря колега

Аз лично не съм убеден, че ще променям нещо по охлаждането (просто за момента си е наред), но като гледам има по-нахъсани от мен и мисля, че ще е полезно .....
- Turbo_Ted
- великият шестак
-
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
ето и снимките на самата перка и датчика
извинявам се за мръсните елементи, но не ми е останало време никакво тези дни
на датчика няма никакви надписи освен Walker... ще разпитам човека, който ми даде датчика какъв е точно (не знам кога ще го видя, че е от тия дето пътуват много) и ще кажа
скоро и по-добри снимки с новите кабели
само да добавя, че датчика командва релето, което включва перката
взима ток от "контакт"




на датчика няма никакви надписи освен Walker... ще разпитам човека, който ми даде датчика какъв е точно (не знам кога ще го видя, че е от тия дето пътуват много) и ще кажа


само да добавя, че датчика командва релето, което включва перката

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Защо /...взима ток от "контакт"/, не трябва ли да е директно от акумулатора, като угасиш двигателя ще продължи ли да работи перката ?
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Като гледам как си сложил перката лошо ми става, както се вижда си свалил Виското, ама да беше сложил елперката както трябва, я се загледай в най-елементарните коли, лади-жигулита, фиати да не изброявам. Срам и резил за труда ти. Така само помагаш на мотора да грее повече и да харчи ток съответно за перката, да вземеш да я обърнеш перката и не се прави на малък и неразбиращ. 

- Turbo_Ted
- великият шестак
-
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
NikiNikolov написа:Като гледам как си сложил перката лошо ми става, както се вижда си свалил Виското, ама да беше сложил елперката както трябва, я се загледай в най-елементарните коли, лади-жигулита, фиати да не изброявам. Срам и резил за труда ти. Така само помагаш на мотора да грее повече и да харчи ток съответно за перката, да вземеш да я обърнеш перката и не се прави на малък и неразбиращ.
леле..




деба мааму .... аз показвам труд, който съм вложил, ти ще ме плюеш




но за да запазя добрия тон .... докажи ми че ако обърна перката ще се подобри охлаждането и утре сутринта отивам да я завъртам

- Turbo_Ted
- великият шестак
-
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
NikiNikolov написа:Защо /...взима ток от "контакт"/, не трябва ли да е директно от акумулатора, като угасиш двигателя ще продължи ли да работи перката ?
взимам ток от контакта, защото като изгася колата перката да се гаси, в противен случай перката се задейства и ми пищи алармата

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Извинявай колега, ама до сега не съм видял кола с така монтирана перка и затова се изразих така, много странно, че и преди това е имало, но не съм виждал
, перката ти трябва да е бая голяма в случая . За захранването на перката мисля е най-добре на акумулатора, че ако в момента работи тя и угасиш двигатела тя спира, но ако е на акумулатора ще продължи да върти до охлаждането, после спира и за какво ще се пусне след като е охладила вече, освен да идва още топло по тръбите. В твоя случай трябва да изчакаш да се охлади двигателя и тогава да гасиш.

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
- Turbo_Ted
- великият шестак
-
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
тока се взима директно от акумулатора. прекъсва се от реле
а тока, който взимам за датчика е от контакт и той командва релето
нямам проблеми с перката и гасенето й
точно това обясних по-горе, че колата когато си е с виско, като изгасиш мотора, спира да се върти перката, но спира да се върти и водната помпа. след като спре да се върти водната помпа, перката ще охлажда само водата, която е в радиатора, а е безсмислено и затова я спирам
айде и мир да има 





- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Стоплих вече как е хавата, като монтирам на бангията ще постна снимки и ще го направя както си знам и ще видим как са нещата тогава.
И да вземеме да направиме двамата тогава една важна тема за елперка ?





- Turbo_Ted
- великият шестак
-
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
прави го както знаеш
но имай предвид от каква кола взимаш перката и от коя страна на радиатора е по рождение
с две ръце съм да направим една важна тема 



- chefovasilev
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 11.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
.
Колеги, аз от две години сам с ел. перка и от както я сложих сам се родил и вече нямам проблеми с охлаждането!!! Всичко започна когато взех колата. Виското не работеше и един майстор го завари и стана така, че дори и москвичите пред разпадане ме задминаваха!
Един ден както си карах и изведнъж се появи допълнителна мощност. Погледнах стрелката за температурата и видях, че колата започва да загрява. Веднага се досетих какво е станало, а именно беше се скъсала заварката на виското. Приятели ми казаха, че виското е скъпичко и доста често сдава багажа! Тогава реших да мина на варианта с ел. перка. Обиколих по моргите и накрая си намерих една читава за 37 лв. Казаха че била от някакъв дизелов опел. Монтажа на перката е лесно, но датчика е вече нещо друго. Сложих го на маркуча както е показал колегата на снимките с тази разлика, че при мен е на долния маркуч. Аз си направих тройника за датчика сам, защото имам струг и телоподаващо, но за много колеги това ще е проблем!!! Иначе самият датчик е стандартен и струва 9лв. Има за различни градуси и може лесно да се намери точния! Моя е от 92 до 82 градуса. Окабеляването е както при колегата: взимам ток от акомулатора, арелето се захранва от контакт през датчика. Когато колата се загаси перката не работи, но няма и смисъл, защото и водната помпа не варти!!! А за това дали ще е пред радиатора или зад него няма значение, значение има само посоката на въртене на перката. Въздушната струя трябва да се движи от вън през радиатора към двидатела!!!
Това е сигурен начин да се реши проблема с охлаждането, но ако виското е заминало!!! Иначе не виждам смисъл работещо виско да се изхвърля и да се впускате в подобни филми въпреки лекото подобряване на мощността. Все пак това не е рали автомобил!
Ще направя снимки и довечера или утре ще ги кача.

Това е сигурен начин да се реши проблема с охлаждането, но ако виското е заминало!!! Иначе не виждам смисъл работещо виско да се изхвърля и да се впускате в подобни филми въпреки лекото подобряване на мощността. Все пак това не е рали автомобил!
Ще направя снимки и довечера или утре ще ги кача.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани