Виско към електрическо

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 09 Мар 2008, 22:24

Turbo_Ted написа:... перката ми е от форд мондео 16 клапана, термодатчика беше от някъв фолксваген, стойка за бушон 30А, едно реле и няколко кабелни обувки и готово ...


А датчика какъв е и къде си го сложил ?

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 09 Мар 2008, 23:07

tsb_bg написа:
Turbo_Ted написа:... перката ми е от форд мондео 16 клапана, термодатчика беше от някъв фолксваген, стойка за бушон 30А, едно реле и няколко кабелни обувки и готово ...


А датчика какъв е и къде си го сложил ?

утре ще го снимам и ще ти го покажа ;) на горния маркуч на радиатора съм го сложил. и ще ти запиша номера на датчика дето го пише ;) въпреки че такива датчици имат много коли с ел.перка, онзи ден видях една ланчия с подобен датчик.
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 09 Мар 2008, 23:23

Turbo_Ted написа:... утре ще го снимам и ще ти го покажа ;) на горния маркуч на радиатора съм го сложил. и ще ти запиша номера на датчика дето го пише ...


Предварително благодаря колега :bowdown:

Аз лично не съм убеден, че ще променям нещо по охлаждането (просто за момента си е наред), но като гледам има по-нахъсани от мен и мисля, че ще е полезно .....

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 10 Мар 2008, 13:37

ето и снимките на самата перка и датчика :) извинявам се за мръсните елементи, но не ми е останало време никакво тези дни :uups:
Изображение
Изображение
на датчика няма никакви надписи освен Walker... ще разпитам човека, който ми даде датчика какъв е точно (не знам кога ще го видя, че е от тия дето пътуват много) и ще кажа 8) скоро и по-добри снимки с новите кабели :mhihi:
само да добавя, че датчика командва релето, което включва перката ;) взима ток от "контакт"
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 10 Мар 2008, 15:12

Защо /...взима ток от "контакт"/, не трябва ли да е директно от акумулатора, като угасиш двигателя ще продължи ли да работи перката ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 10 Мар 2008, 18:14

Turbo_Ted написа:ето и снимките на самата перка и датчика :) ...


:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 10 Мар 2008, 20:08

Като гледам как си сложил перката лошо ми става, както се вижда си свалил Виското, ама да беше сложил елперката както трябва, я се загледай в най-елементарните коли, лади-жигулита, фиати да не изброявам. Срам и резил за труда ти. Така само помагаш на мотора да грее повече и да харчи ток съответно за перката, да вземеш да я обърнеш перката и не се прави на малък и неразбиращ. ;)

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 10 Мар 2008, 20:22

NikiNikolov написа:Като гледам как си сложил перката лошо ми става, както се вижда си свалил Виското, ама да беше сложил елперката както трябва, я се загледай в най-елементарните коли, лади-жигулита, фиати да не изброявам. Срам и резил за труда ти. Така само помагаш на мотора да грее повече и да харчи ток съответно за перката, да вземеш да я обърнеш перката и не се прави на малък и неразбиращ. ;)

леле.. :shock: брат, без такива "професионални мнения" щото се загледай ти ;) има си посока на въздушния поток ;) а твоето "компетентно" мнение откъде го изкара? щото веднага ще те контрирам с това, че видях наскоро дизелово пежо с перка пред радиатора ;) ти по-грамотно ли ще сложиш перката?
деба мааму .... аз показвам труд, който съм вложил, ти ще ме плюеш :evil: мерси за ентусиазма и колегиалността :comp: и се загледай не само в жигулитата :winky: щото жигулитата бяха модел на света, АМА 64та година :maad: нито двигателя ми прегрява, нито се тормози ако питаш мен...


но за да запазя добрия тон .... докажи ми че ако обърна перката ще се подобри охлаждането и утре сутринта отивам да я завъртам :!:
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 10 Мар 2008, 20:23

NikiNikolov написа:Защо /...взима ток от "контакт"/, не трябва ли да е директно от акумулатора, като угасиш двигателя ще продължи ли да работи перката ?

взимам ток от контакта, защото като изгася колата перката да се гаси, в противен случай перката се задейства и ми пищи алармата ;) пък като изгасиш двг-то виското не спира ли да се върти?
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 10 Мар 2008, 20:30

Извинявай колега, ама до сега не съм видял кола с така монтирана перка и затова се изразих така, много странно, че и преди това е имало, но не съм виждал :uups:, перката ти трябва да е бая голяма в случая . За захранването на перката мисля е най-добре на акумулатора, че ако в момента работи тя и угасиш двигатела тя спира, но ако е на акумулатора ще продължи да върти до охлаждането, после спира и за какво ще се пусне след като е охладила вече, освен да идва още топло по тръбите. В твоя случай трябва да изчакаш да се охлади двигателя и тогава да гасиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 10 Мар 2008, 20:34

....се загледай не само в жигулитата..., сори ама точно такива не съм виждал абсолютно никога.

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 10 Мар 2008, 20:43

тока се взима директно от акумулатора. прекъсва се от реле ;) а тока, който взимам за датчика е от контакт и той командва релето ;) нямам проблеми с перката и гасенето й :) точно това обясних по-горе, че колата когато си е с виско, като изгасиш мотора, спира да се върти перката, но спира да се върти и водната помпа. след като спре да се върти водната помпа, перката ще охлажда само водата, която е в радиатора, а е безсмислено и затова я спирам 8) айде и мир да има :bchug:
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 10 Мар 2008, 21:02

Стоплих вече как е хавата, като монтирам на бангията ще постна снимки и ще го направя както си знам и ще видим как са нещата тогава. :idea: :idea: И да вземеме да направиме двамата тогава една важна тема за елперка ? :idea: :idea:

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 10 Мар 2008, 21:17

прави го както знаеш :) но имай предвид от каква кола взимаш перката и от коя страна на радиатора е по рождение :mhihi: с две ръце съм да направим една важна тема 8)
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 11.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

.

Мнение от chefovasilev » 14 Мар 2008, 14:08

Колеги, аз от две години сам с ел. перка и от както я сложих сам се родил и вече нямам проблеми с охлаждането!!! Всичко започна когато взех колата. Виското не работеше и един майстор го завари и стана така, че дори и москвичите пред разпадане ме задминаваха! :( Един ден както си карах и изведнъж се появи допълнителна мощност. Погледнах стрелката за температурата и видях, че колата започва да загрява. Веднага се досетих какво е станало, а именно беше се скъсала заварката на виското. Приятели ми казаха, че виското е скъпичко и доста често сдава багажа! Тогава реших да мина на варианта с ел. перка. Обиколих по моргите и накрая си намерих една читава за 37 лв. Казаха че била от някакъв дизелов опел. Монтажа на перката е лесно, но датчика е вече нещо друго. Сложих го на маркуча както е показал колегата на снимките с тази разлика, че при мен е на долния маркуч. Аз си направих тройника за датчика сам, защото имам струг и телоподаващо, но за много колеги това ще е проблем!!! Иначе самият датчик е стандартен и струва 9лв. Има за различни градуси и може лесно да се намери точния! Моя е от 92 до 82 градуса. Окабеляването е както при колегата: взимам ток от акомулатора, арелето се захранва от контакт през датчика. Когато колата се загаси перката не работи, но няма и смисъл, защото и водната помпа не варти!!! А за това дали ще е пред радиатора или зад него няма значение, значение има само посоката на въртене на перката. Въздушната струя трябва да се движи от вън през радиатора към двидатела!!!

Това е сигурен начин да се реши проблема с охлаждането, но ако виското е заминало!!! Иначе не виждам смисъл работещо виско да се изхвърля и да се впускате в подобни филми въпреки лекото подобряване на мощността. Все пак това не е рали автомобил!

Ще направя снимки и довечера или утре ще ги кача.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook