Регулиране на ГНП на 525 tds.
Модератор: Технически модератори
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
ivan. написа:според мене ти задържа пъпката отдолу на плочката.нали това е подаването на гориво-като връща бавно и оборотите падат пропорционално, това е логично,лично на мене не ми се е случвало.проверява се лесно-центроваш я без общия болт и без капака на плочката,като местиш четеца на рака да се враща свободно(при изгасен дв.)ако си сменял плочката или хидравлична глава е от това,има три вида само размерите на пъпката/и там кадето влиза са различни,с малко,но достатъчно.dinozab написа:Мойта ги бави винаги от окло 1100 надоло и не тресе без значение дали е топла или студена много странно явно не е от тая настройка
Искаш да кажеш че ми заяжда палеца който е под най-горния капок на помпата така ли


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Щом не ти държи постоянни обороти, сигурно ти е износена плочката и смяната и с нова, втора употреба е неизбежна.Имай в предвид ,че в София циркулират около 20-на дефектни затова я плати след проверка.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
zvetiko написа:Щом не ти държи постоянни обороти, сигурно ти е износена плочката и смяната и с нова, втора употреба е неизбежна.Имай в предвид ,че в София циркулират около 20-на дефектни затова я плати след проверка.
Не че ми играят ама днес ги държи на 800 утре на 700 и така иначе не тресе

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ivan. написа:пусни и нафта и аиде тдс-самолет.а с мотора какво става дали ти е ясно или не ни пука.
А на теб след като ти пука ,защо си го направил това- "моята сам я докарвал до 335нм,при заводски 260,с повече гориво и закаснение,но топла бута акомолатора да запали".На тебе ясно ли ти е какво става с мотора или не ти пука.

ivan. написа:за падането на оборотите е друго,но просто казано при предварение горивото се намалява и обратно.пример: ако си на12градуса когато буталото едва е трагнало нагоре,какво става с повече гориво-много рез,слабо изгаряне на горивото,много пушек и голям разход.затова се дава закаснение при подаването на повече гориво,от там пак идва проблема" трудно палене".наи-добре според мене е и динамична и статична центровка да са си по книга,ако и веригите са ok.
Ти вече намесваш и други фактори- ъгъла на предварение.Темата е ,че при нормален ъгъл на предварение,подаването на повече гориво води до по-добро вървене на колата-без пушене,без менене на обороти,без проблеми при топъл старт.При мен е така,защо и при други колеги да не стане.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:zvetiko написа:Щом не ти държи постоянни обороти, сигурно ти е износена плочката и смяната и с нова, втора употреба е неизбежна.Имай в предвид ,че в София циркулират около 20-на дефектни затова я плати след проверка.
Не че ми играят ама днес ги държи на 800 утре на 700 и така иначе не тресе
Добре, при различно натоварване на двигателя оборотите не мърдат ли малко-да кажем дали работи климатика или не,колко се товари алтернатора.Ако при мен ,само това беше проблема ,сигурно не бих я пипал колата-върви ти добре,пали веднага,харчи малко.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
zvetiko написа:dinozab написа:zvetiko написа:Щом не ти държи постоянни обороти, сигурно ти е износена плочката и смяната и с нова, втора употреба е неизбежна.Имай в предвид ,че в София циркулират около 20-на дефектни затова я плати след проверка.
Не че ми играят ама днес ги държи на 800 утре на 700 и така иначе не тресе
Добре, при различно натоварване на двигателя оборотите не мърдат ли малко-да кажем дали работи климатика или не,колко се товари алтернатора.Ако при мен ,само това беше проблема ,сигурно не бих я пипал колата-върви ти добре,пали веднага,харчи малко.
Да така е само тва е дето падат бавно оборотите ма неми прай кой знае кво впечатление де.Аз за тва не я карам на майстори да земат да я пре***т нещо и тогава трябва да стана факла






ватре в гнп,като извадиш плочката са вижда се вижда малка дупка(Направена вархо малак диск с дебелина около 1см) кадето влиза плътно папката на пло4ката .там е хубаво да по4истиш,нали палеца е отгоре а пъпката отдолу и са на една ос.има разлика диаметара на папката при разли4ните пло4ки,но се напасват лесно.dinozab написа:ivan. написа:според мене ти задържа пъпката отдолу на плочката.нали това е подаването на гориво-като връща бавно и оборотите падат пропорционално, това е логично,лично на мене не ми се е случвало.проверява се лесно-центроваш я без общия болт и без капака на плочката,като местиш четеца на рака да се враща свободно(при изгасен дв.)ако си сменял плочката или хидравлична глава е от това,има три вида само размерите на пъпката/и там кадето влиза са различни,с малко,но достатъчно.dinozab написа:Мойта ги бави винаги от окло 1100 надоло и не тресе без значение дали е топла или студена много странно явно не е от тая настройка
Искаш да кажеш че ми заяжда палеца който е под най-горния капок на помпата така лиТо между другото забелязвам че различно ми държи оборотите на празен ход един път са 800 да кажем друг път 650-700 странно то като се замисли човек верно може да е и от това.В такъв случай почистване или смяна оправа работата
Последна промяна ivan. на 30 Авг 2007, 16:36, променена общо 3 пъти
мисля че ъгала на впраскване и коли4еството гориво варвят заедно -обрано пропорционално(едното се намаля а другото трябва да се увели4и)zvetiko написа:ivan. написа:пусни и нафта и аиде тдс-самолет.а с мотора какво става дали ти е ясно или не ни пука.
А на теб след като ти пука ,защо си го направил това- "моята сам я докарвал до 335нм,при заводски 260,с повече гориво и закаснение,но топла бута акомолатора да запали".На тебе ясно ли ти е какво става с мотора или не ти пука.И можеш ли да ни кажеш защо изобщо съществува чип-тунинга-за да си чупят колите хората ли.Всеки двигател има резерви,които може да се използват без да му се навреди-това си направил и ти,това показвам как може да се направи и аз.Това не съм го измислил аз-във всеки център за диагностика,срещу 40 лв. ще ти го направят и ще ти дадат гаранция ,че двигателят ти няма да се повреди.
ivan. написа:за падането на оборотите е друго,но просто казано при предварение горивото се намалява и обратно.пример: ако си на12градуса когато буталото едва е трагнало нагоре,какво става с повече гориво-много рез,слабо изгаряне на горивото,много пушек и голям разход.затова се дава закаснение при подаването на повече гориво,от там пак идва проблема" трудно палене".наи-добре според мене е и динамична и статична центровка да са си по книга,ако и веригите са ok.
Ти вече намесваш и други фактори- ъгъла на предварение.Темата е ,че при нормален ъгъл на предварение,подаването на повече гориво води до по-добро вървене на колата-без пушене,без менене на обороти,без проблеми при топъл старт.При мен е така,защо и при други колеги да не стане.
не е износена ,просто е сменянаdinozab написа:zvetiko написа:Щом не ти държи постоянни обороти, сигурно ти е износена плочката и смяната и с нова, втора употреба е неизбежна.Имай в предвид ,че в София циркулират около 20-на дефектни затова я плати след проверка.
Не че ми играят ама днес ги държи на 800 утре на 700 и така иначе не тресе
за де не с4упя мотора намалих ъгала на запалване,zvetiko написа:ivan. написа:пусни и нафта и аиде тдс-самолет.а с мотора какво става дали ти е ясно или не ни пука.
А на теб след като ти пука ,защо си го направил това- "моята сам я докарвал до 335нм,при заводски 260,с повече гориво и закаснение,но топла бута акомолатора да запали".На тебе ясно ли ти е какво става с мотора или не ти пука.И можеш ли да ни кажеш защо изобщо съществува чип-тунинга-за да си чупят колите хората ли.Всеки двигател има резерви,които може да се използват без да му се навреди-това си направил и ти,това показвам как може да се направи и аз.Това не съм го измислил аз-във всеки център за диагностика,срещу 40 лв. ще ти го направят и ще ти дадат гаранция ,че двигателят ти няма да се повреди.
ivan. написа:за падането на оборотите е друго,но просто казано при предварение горивото се намалява и обратно.пример: ако си на12градуса когато буталото едва е трагнало нагоре,какво става с повече гориво-много рез,слабо изгаряне на горивото,много пушек и голям разход.затова се дава закаснение при подаването на повече гориво,от там пак идва проблема" трудно палене".наи-добре според мене е и динамична и статична центровка да са си по книга,ако и веригите са ok.
Ти вече намесваш и други фактори- ъгъла на предварение.Темата е ,че при нормален ъгъл на предварение,подаването на повече гориво води до по-добро вървене на колата-без пушене,без менене на обороти,без проблеми при топъл старт.При мен е така,защо и при други колеги да не стане.
полу4и се мн. хубава тема.ли4но моя извод е:при пускане на пове4е гориво,нагласете ъгала на впраскване така 4е дв.да заработи по твърдо,та да не извадим нов дефект на тдс-а.колегата го е описал как то4но става и ако е направено правилно -радваме се на пове4е мощност,без да намаляме ресурса на мотора.само да не се прекалява,защото при краино положение на пло4ката кам купето се изолира електрониката=принудително газ до долу.нали ъгала на впраскване е основната при4ина за паленето именно затова си играх доста да я докарам моята(на слух без тези цифри-то като пристега болтовете се променя режима на работа)сега се реже добре.пали супер и разхода е 8-9/100 средно.успех на вси4ки
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ivan. написа:за де не с4упя мотора намалих ъгала на запалване,zvetiko написа:ivan. написа:пусни и нафта и аиде тдс-самолет.а с мотора какво става дали ти е ясно или не ни пука.
А на теб след като ти пука ,защо си го направил това- "моята сам я докарвал до 335нм,при заводски 260,с повече гориво и закаснение,но топла бута акомолатора да запали".На тебе ясно ли ти е какво става с мотора или не ти пука.И можеш ли да ни кажеш защо изобщо съществува чип-тунинга-за да си чупят колите хората ли.Всеки двигател има резерви,които може да се използват без да му се навреди-това си направил и ти,това показвам как може да се направи и аз.Това не съм го измислил аз-във всеки център за диагностика,срещу 40 лв. ще ти го направят и ще ти дадат гаранция ,че двигателят ти няма да се повреди.
ivan. написа:за падането на оборотите е друго,но просто казано при предварение горивото се намалява и обратно.пример: ако си на12градуса когато буталото едва е трагнало нагоре,какво става с повече гориво-много рез,слабо изгаряне на горивото,много пушек и голям разход.затова се дава закаснение при подаването на повече гориво,от там пак идва проблема" трудно палене".наи-добре според мене е и динамична и статична центровка да са си по книга,ако и веригите са ok.
Ти вече намесваш и други фактори- ъгъла на предварение.Темата е ,че при нормален ъгъл на предварение,подаването на повече гориво води до по-добро вървене на колата-без пушене,без менене на обороти,без проблеми при топъл старт.При мен е така,защо и при други колеги да не стане.
Колега ,може би тръгваш от зад на пред:
Когато ъгъла на запалване е нормален ,нищо не пречи в известни граници ,чрез регулиране на плочката на ГНП и от там повишаване или намаляване на количеството гориво през инжекторите , да се промени начина на вървене на колата.
Когато трябва преразтягането на веригата да се компенсира с промяна на ъгъла на предварение,тогава за да работи добре двигателя е необходимо да се направи и корекция на количеството подавано гориво.
И за да стане темата пълна ,остава да споделиш как се регулира ъгъла на предварение-по принцип зная ,че се прави с микрометър и чрез въртене на ГНП.

- dupeto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 109
- Регистриран на: 21.04.2006
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: 324 ТД
парво да спомена и аз 4е темата е стра6на и дава доста светлина в тунела... на кратко, бях питал преди време когато си вземах ТД-то за6то когато загрее колата запо4ва6е да мени оборотите, отговор не полу4их. след като про4етох темата 5-6 пъти сабрах смелост, викам си, се6тате се какво и развих болтовете на пло4ката. парво я мраднах кам волана и наистина като я запалих колата се изфорсира до кам 5000 оборота докато сваря да загася. отна4ало, паника, но после като я варнах назад(напред кам фаровете) не6тата взеха да си идват на място. оборотите паднаха до 700, след което на ве4е запален мотор ги докарах до 900 и така я оставих и затегнах. проте4е леко нафта, но бели кахари. цялата работа ми бе6е доста конфузна за разбиране, и особено заради болта сас странната глава за които колегите говорят поради простата при4ина 4е някои преди мене го е сменил и тва ме обарка доста. за тоя болт ми стана ясно 4ак като погледнах на зет ми 4-те болта на неговата помпа(сеат 1,9 тди), наистина странна глава има тоя болт, моя си е ежреиска звезда... как и да е... разлика във варвежа на колата минимален, за сметка на тва 4е сега поне разходомера ми се пооправи, всмисал, и за тва сам питал преди, но без конкретен отговор да полу4а. сега ве4е трябва доста да покарам и да позагрее, 4е като дам минимална гас и да ска4а директно ж максимума, 30+ литра, пук аз едва подавам газ4ица.... та вапроса ми сега е относно най-горния капак на пло4ката....
доколкото разбирам и там се пипа, настроива, как става, по са6тия на4ин ли е като отдолу, кам фаровете и волана ли се мести тва 4удо или как...??? като гледам там виждам явни следи от тежки удари. явно некои е базикал там, ама е осрал вси4ко, шот колата е меко казано спаната. 1-ва и 2-ра е горе-долу добре ама на по висока предавка пове4е от 3000 оборота много ма4но вдига. доколкото сам 4увал, савсем слу4аино от хора които знаят колата до преди да я взема аз е варвяла доста прили4но, после е пукала глава и е оправяна, ама калпазанската май... та кво да гледам, центровката на ГНП-то ли , там под капака на пло4ката ли... има едно уред4е дето се пъха посредата на траби4ките които отиват за дюзите, то колко трябва да показва, 4е цетровката да е 6... извинявам се за далгия пост, но тая спанка мира не ми дава. ако спамя не6то темата, моля модераторите да изтрият или да полу4а отговори направо на ЛС... ина4е мога да кажа 4е по4ти вси4ко друго сам го проверил, МАП сензори, скасани траби4ки и вакуми, сензори, тоци, остана само центровка и тоя капак да е разбутан са6то не6то. мерси предварително...
доколкото разбирам и там се пипа, настроива, как става, по са6тия на4ин ли е като отдолу, кам фаровете и волана ли се мести тва 4удо или как...??? като гледам там виждам явни следи от тежки удари. явно некои е базикал там, ама е осрал вси4ко, шот колата е меко казано спаната. 1-ва и 2-ра е горе-долу добре ама на по висока предавка пове4е от 3000 оборота много ма4но вдига. доколкото сам 4увал, савсем слу4аино от хора които знаят колата до преди да я взема аз е варвяла доста прили4но, после е пукала глава и е оправяна, ама калпазанската май... та кво да гледам, центровката на ГНП-то ли , там под капака на пло4ката ли... има едно уред4е дето се пъха посредата на траби4ките които отиват за дюзите, то колко трябва да показва, 4е цетровката да е 6... извинявам се за далгия пост, но тая спанка мира не ми дава. ако спамя не6то темата, моля модераторите да изтрият или да полу4а отговори направо на ЛС... ина4е мога да кажа 4е по4ти вси4ко друго сам го проверил, МАП сензори, скасани траби4ки и вакуми, сензори, тоци, остана само центровка и тоя капак да е разбутан са6то не6то. мерси предварително...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Местил си главата на ГНП с прекалено голяма стъпка-и 0.5мм понякога е предостатъчно.По принцип най-добре отначало намали подаването на горивото и след това с малка стъпка почни да го увеличаваш.След всяка стъпка карай малко колата да видиш дали ти харесва как върви.Поне според мен 900 оборота са страшно високи и ще си повредиш двигателя-регулиране на ГНП чрез следене на оборотите според мен е неразумно.
Горната част на главата не я пипай-там има следи защото там се удря за да се премести главата.
Уредчето се нарича микрометър,процедурата регулиране на ъгъла на начало на впръскването и ако знаеш точно какво трябва да направиш накрая микрометъра трябва да покаже 0.95 плюс/минус 0.02мм.
Горната част на главата не я пипай-там има следи защото там се удря за да се премести главата.
Уредчето се нарича микрометър,процедурата регулиране на ъгъла на начало на впръскването и ако знаеш точно какво трябва да направиш накрая микрометъра трябва да покаже 0.95 плюс/минус 0.02мм.
- dupeto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 109
- Регистриран на: 21.04.2006
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: 324 ТД
май аз не се доизказвам правилно или не знам какво... колата я имам от нова година долу горе, и от как сам я взел си работеше на 1100 оборота. като загрее6е по4ва6е да мени оборотите 1000-1100, много неприятно беше и дразне6то, особено при стоп на светофар. след като пипнах помпата тоя проблем из4езна, сега дори и като загрее си даржи постоянни обороти(900) моторя не трепва... така 4е за 9 месеца каране на 1100 оборота ни6то не му стана на двигателя, а и кои знае от кога е така... както казах некои е базикал явно не6то, свар6ил си е работата калпазанската, а за мене остава удоволствието да разкрия каде е то4но проблема. единия , тоя с оборотите е разре6ен, сега остава да разбера каде бяга мошността при 3, 4 и 5 предавка. самнява ме да не са базикали под най-горния капак или другото, да не са центровали помпата като требва. за това и питах за макрометара, и искам да благодаря за цифрите които ми даде. тия дни 6те разка4а траби4ките и 6те замеря каде се намирам с тия данни. много се моля да не са центровали правилно и от там да иде проблема.
п.п. по принцип не знам какво то4но да о4аквам от тоя мотор или по то4но не знаех, докато не се повозих на едно Е30 Touring... отзад на прозореца пи6е " ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ" , и има за6то.... тая кола от 0 до 190 не се замисли за секунда, 3-ма 4овека в колата, баир нагоре, иска6е да изяде асвалта на всяка предавка, а сам имал 2 коли по 220 коня, турбо бензин и сам сигурен 4е тая кола няма да им се даде... таи 4е 6е тарся проблема докато го открия, с ва6а помо6т 6те ми е много по лесно разбира се... не искам 4удеса само да си оправя мотор4ето...
п.п. по принцип не знам какво то4но да о4аквам от тоя мотор или по то4но не знаех, докато не се повозих на едно Е30 Touring... отзад на прозореца пи6е " ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ" , и има за6то.... тая кола от 0 до 190 не се замисли за секунда, 3-ма 4овека в колата, баир нагоре, иска6е да изяде асвалта на всяка предавка, а сам имал 2 коли по 220 коня, турбо бензин и сам сигурен 4е тая кола няма да им се даде... таи 4е 6е тарся проблема докато го открия, с ва6а помо6т 6те ми е много по лесно разбира се... не искам 4удеса само да си оправя мотор4ето...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани