Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
Модератор: Технически модератори
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
ivan. написа:така и така кутията ми е долу-ще пробвам какво ще направя с щеката,като я ка4а ще сравня нивото от пробката отдолу(нивомерната)с тази на щеката и ако трябва ще се корегира.Идеята ми харесва много,направо си е гениална,като съм готов ще пусна резултата с снимки.dinozab написа:ivan. написа:И като го сметнеш идва към 20евро,а си е голямо удобство.Пробката е на картера нали
Да на картера е пробката и така като гледам щеката трябва да излезе до патерицата горе

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:Колеги открих и номерата на щеката за a5s310z![]()
http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... l-24_0633/
Който иска може да си я купи и монтира и така доста по-лесно ще става проверката и доливането на масло на кутията направо през щеката![]()
![]()
![]()
Монтирала се е тая пущина за много кратко от 9.1990 до 2.1991г. на 520 М50 може и на други модели но на тоя я набарах![]()
![]()
Колко труд се спестява при смяна и във всеки един момент може да знаеш как ти е маслото.



Re: Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
''човек се учи,до като е жив''
При избора на масло за автоматите в е34 е много важно да се има предвид охлаждането на кутията
В тая тема е описано -кое ,как и защо.........всичко е пробвано
viewtopic.php?f=7&t=101267&hilit=%D0%BE%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE+%D0%BD%D0%B0+%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA+%D0%B4%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B0&start=75
Друго да допълня:
-филтера на автомата:
- оригиналния е от естествени влакна;
-новия закупен е от някаква хартия;
Именно поради тази причина,всеки запазил отигиналния филтер може да го почисти
Поради тази причина съвместно с честата (препоръчана) смяна на масло-производителя препоръчва 3 литра ново,без смяна на фитър.От тук се получава разминаване с заводското предписание.
Нещата се навързват:
Е34-ките я са видели смена на масло,я не...........
-тук идват на най малко 200 000 км след последното обслужване:
-минималното ,но допустимо износване във фрикционите се е залепило за филтера;
-от там маслената помпа на аск(най важния елемент) се затруднява и се пораждат всякакви аномалии;
в тоя случай не става само с три литра масло,а трябва и нов филтер и около 7.8 литра атф
Източването на това количество е цяло приключение
За целта не отваряйте мозъка по писано от специалисти тук
че има едни дискове със строго определена ширина на отвори,които нямат нареждане след това.............нищо ,че било и не било пише почистване на мозъка
Извода е ясен но да го обобща;
-коли с ясна сервизна история и не преминали пробег от над 50 000км =пълно доверие на каталозите.......3 литра без смяна на филтер
-коли(като повечето) преминали горните граници-7.8 литра +нов филтер+почистане на картерните магнити+източване на маслото от балона+промиване на мозака(което е отделна тема);
Избора на АТФ-САМО И ЕДИНСТВЕНО СПОРЕД 3-ТА ВИДА ОХЛАЖДАНЕ
Аск се чупи само от неправилно обслужване
Не е ли уникално инжинерното мислене на ЗФ
При избора на масло за автоматите в е34 е много важно да се има предвид охлаждането на кутията

В тая тема е описано -кое ,как и защо.........всичко е пробвано

viewtopic.php?f=7&t=101267&hilit=%D0%BE%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE+%D0%BD%D0%B0+%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA+%D0%B4%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B0&start=75
Друго да допълня:
-филтера на автомата:
- оригиналния е от естествени влакна;
-новия закупен е от някаква хартия;
Именно поради тази причина,всеки запазил отигиналния филтер може да го почисти

Поради тази причина съвместно с честата (препоръчана) смяна на масло-производителя препоръчва 3 литра ново,без смяна на фитър.От тук се получава разминаване с заводското предписание.
Нещата се навързват:
Е34-ките я са видели смена на масло,я не...........
-тук идват на най малко 200 000 км след последното обслужване:
-минималното ,но допустимо износване във фрикционите се е залепило за филтера;
-от там маслената помпа на аск(най важния елемент) се затруднява и се пораждат всякакви аномалии;
в тоя случай не става само с три литра масло,а трябва и нов филтер и около 7.8 литра атф


За целта не отваряйте мозъка по писано от специалисти тук


Извода е ясен но да го обобща;
-коли с ясна сервизна история и не преминали пробег от над 50 000км =пълно доверие на каталозите.......3 литра без смяна на филтер

-коли(като повечето) преминали горните граници-7.8 литра +нов филтер+почистане на картерните магнити+източване на маслото от балона+промиване на мозака(което е отделна тема);
Избора на АТФ-САМО И ЕДИНСТВЕНО СПОРЕД 3-ТА ВИДА ОХЛАЖДАНЕ

Аск се чупи само от неправилно обслужване

Не е ли уникално инжинерното мислене на ЗФ


by ''kompleksa''
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
ivan. написа:''човек се учи,до като е жив''
При избора на масло за автоматите в е34 е много важно да се има предвид охлаждането на кутията![]()
В тая тема е описано -кое ,как и защо.........всичко е пробвано![]()
viewtopic.php?f=7&t=101267&hilit=%D0%BE%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE+%D0%BD%D0%B0+%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA+%D0%B4%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B0&start=75
Друго да допълня:
-филтера на автомата:
- оригиналния е от естествени влакна;
-новия закупен е от някаква хартия;
Именно поради тази причина,всеки запазил отигиналния филтер може да го почисти![]()
Поради тази причина съвместно с честата (препоръчана) смяна на масло-производителя препоръчва 3 литра ново,без смяна на фитър.От тук се получава разминаване с заводското предписание.
Нещата се навързват:
Е34-ките я са видели смена на масло,я не...........
-тук идват на най малко 200 000 км след последното обслужване:
-минималното ,но допустимо износване във фрикционите се е залепило за филтера;
-от там маслената помпа на аск(най важния елемент) се затруднява и се пораждат всякакви аномалии;
в тоя случай не става само с три литра масло,а трябва и нов филтер и около 7.8 литра атфИзточването на това количество е цяло приключение
![]()
За целта не отваряйте мозъка по писано от специалисти тукче има едни дискове със строго определена ширина на отвори,които нямат нареждане след това.............нищо ,че било и не било пише почистване на мозъка
![]()
Извода е ясен но да го обобща;
-коли с ясна сервизна история и не преминали пробег от над 50 000км =пълно доверие на каталозите.......3 литра без смяна на филтер![]()
-коли(като повечето) преминали горните граници-7.8 литра +нов филтер+почистане на картерните магнити+източване на маслото от балона+промиване на мозака(което е отделна тема);
Избора на АТФ-САМО И ЕДИНСТВЕНО СПОРЕД 3-ТА ВИДА ОХЛАЖДАНЕ![]()
Аск се чупи само от неправилно обслужване
Не е ли уникално инжинерното мислене на ЗФ
Най-добре е маслото да е оргинално на BMW ,купено от официален вносител-разликата в начина по-който работи кутията е огромна.
Точното масло е това ,което е написано върху табелата на кутията-е един път си заслужава да се погледне

Количеството-определя се от това ,колко ще глътне кутията,като се спазват точно инструкциите за отчитане на нивото на маслото.Давам за пример себе си-отварям пробката и изтича някакво количество отработено масло,после при пълненето на кутията и нагласяването на нивото вкарвам около 6 литра,не мога да разчитам на предписанията от 3 литра,защото кутията ако изобщо работи ще замине доста бързо.
Ванка ,сигурен ли си ,че влакнестият филтър може да се мие.

Re: Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
сигурен ли си ,че влакнестият филтър може да се мие.Хубаво е да се спести когато може някой и друг лев ,но хубав филтър се намира за 25лв.
На 100% се мие филтера.
Н е става въпрос за пестене на пари,а за избор на качество.
Все пак влакнест фитър нов ,ако се намери е по-добре да се купи.
Давам за пример себе си-отварям пробката и изтича някакво количество отработено масло,после при пълненето на кутията и нагласяването на нивото вкарвам около 6 литра,не мога да разчитам на предписанията от 3 литра,защото кутията ако изобщо работи ще замине доста бързо.
Може да не ти е било точно нивото или колата да е била под наклон-както и да е винаги проверка на нивомера

Имах предвид,че при обслужвана кутия ,не се налага да се мъчи човек да изчежда повече от това което изтича от картера

by ''kompleksa''
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
Добре Ванка,вече ще си запазвам старият филтър-предишният в интерес на истината го мих,стори ми се добре,но все пак ме хвана страх ,че не беше сменян 220К.
А за изтичането на маслото и наклона си прав-при мойте полеви условия ,на две коли вече изкарвам около 6 литра,един колега беше писал,че му изтекло около 4.5,друг ,май и ти си в тая група изкарват по около 8

А за изтичането на маслото и наклона си прав-при мойте полеви условия ,на две коли вече изкарвам около 6 литра,един колега беше писал,че му изтекло около 4.5,друг ,май и ти си в тая група изкарват по около 8

Re: Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
zvetiko написа:Добре Ванка,вече ще си запазвам старият филтър-предишният в интерес на истината го мих,стори ми се добре,но все пак ме хвана страх ,че не беше сменян 220К.![]()
А за изтичането на маслото и наклона си прав-при мойте полеви условия ,на две коли вече изкарвам около 6 литра,един колега беше писал,че му изтекло около 4.5,друг ,май и ти си в тая група изкарват по около 8


Последния път беше около 11 литра-ама цялата кутия долу за ремонт

Имам два нови филтъра-незнам втория защо го купих,като им знам качеството.....с оригиналния съм ,без ядове и то на 400 000 км


by ''kompleksa''
- ivailo.zaxariev
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 3.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
Re: Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
колега на м50б25 и м50б20 на Е34 автоматика еднакъв лие?
Мерси предварително, щото ми е мн важно
Мерси предварително, щото ми е мн важно
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
ivailo.zaxariev написа:колега на м50б25 и м50б20 на Е34 автоматика еднакъв лие?
Мерси предварително, щото ми е мн важно
Типа на кутията е еднакъв но дали са точно на 100% еднакви се съмнявам

- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
В събота ходих да сменям маслото в Gemini4,защото взе да приритва трета скорост.Казаха ми е трябва да я закачат на диагностика първо защото не е нормално да рита от старо масло,е оказа се че няма никъкви грешки и ми смениха маслото ама на няма ефект явно съединителя м/у втора и трета буксува
а инече кутията вътре беше супер чиста с чисто масло и събра 5,5 литра модела е A5S310R Маи след време трябва да търся друга 


- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
Почвай да събираш пари за ремонт или друга. 

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
Хмм чета и се чудя ..
Моето масло вече е за смяна.И честно казано между 2-3 леко придърпва при бавно каране.Нз колко е нормално и съм доста незнаещ в областа на автоматичните скорстни кутии.
Моето масло вече е за смяна.И честно казано между 2-3 леко придърпва при бавно каране.Нз колко е нормално и съм доста незнаещ в областа на автоматичните скорстни кутии.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
BABHOMED написа:Хмм чета и се чудя ..
Моето масло вече е за смяна.И честно казано между 2-3 леко придърпва при бавно каране.Нз колко е нормално и съм доста незнаещ в областа на автоматичните скорстни кутии.
Не е от маслото и да го смениш пак ще го има това.Често срещан проблем при НР18 но няма страшно карай спокойно така.Но все пак си смени маслото де

- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
Преди време имах проблем с придърпване на кутията. Придърпваше при опит за заключване на 5-та предавка и дори не успяваше да заключи. Автомата ми еZF 5HP18 или A5S310z.
Причината и решението:
Когато на място (на спирачка) се премине през D432, това всъщност е 2ра предавка:
Автоматикът тръгва от 2-ра за комфорт, освен на спорт или при тръгване с повечко газ, a 432 ограничават само до коя предавка да стигне кутията при каране, следователно, на място колкото и да се минава през тях колата остава на 2-ра.
Важно е, че по време на процедурата по смяната на масло, не само се преминава през PPRND432 , ами това трябва да се прави на зимен режим. Когато колата е на зимен решим 432 отговарят като типтроник- например в зимен режим, когато лоста е на 4-та, колата ще тръгне от 4-та на полусъединител много бавно.
При мен това беше пренебрегнато от "майстора", но след доливане на туба и половина всичко заспа.
В упътването за смяна на масло от ZF не видях да трябва да се мине и на sport, но аз го правя за всеки случай
Знам, че това не е нещо ново, за колегите, който сами си сменят маслото, но не го видях в темата, а се оказа, че някой хора, които с тва си вадят хляба също го забравят
Така че наглеждайте професионалистите, докато ви сменят маслото и ако се наложи им давайте дразнещи съвети и акъли 
Причината и решението:
Когато на място (на спирачка) се премине през D432, това всъщност е 2ра предавка:
Автоматикът тръгва от 2-ра за комфорт, освен на спорт или при тръгване с повечко газ, a 432 ограничават само до коя предавка да стигне кутията при каране, следователно, на място колкото и да се минава през тях колата остава на 2-ра.
Важно е, че по време на процедурата по смяната на масло, не само се преминава през PPRND432 , ами това трябва да се прави на зимен режим. Когато колата е на зимен решим 432 отговарят като типтроник- например в зимен режим, когато лоста е на 4-та, колата ще тръгне от 4-та на полусъединител много бавно.
При мен това беше пренебрегнато от "майстора", но след доливане на туба и половина всичко заспа.
В упътването за смяна на масло от ZF не видях да трябва да се мине и на sport, но аз го правя за всеки случай

Знам, че това не е нещо ново, за колегите, който сами си сменят маслото, но не го видях в темата, а се оказа, че някой хора, които с тва си вадят хляба също го забравят


Последна промяна Djelebov на 09 Юли 2010, 23:29, променена общо 1 път

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Смяна на маслото на автоматична скоростна кутия.
Djelebov написа:...Знам, че това не е нещо ново, за колегите, който сами си сменят маслото, но не го видях в темата, а се оказа, че някой хора, които с тва си вадят хляба също го забравятТака че наглеждайте професионалистите, докато ви сменят маслото и ако се наложи и давайте дразнещи съвети и акъли
По принцип е достатъчно да се вкара на D и да се изброят бавничко всички скорости...

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани