За олиото и TDS-a
Модератор: Технически модератори
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: За олиото и TDS-a
vinio написа:Олио =1/2000 запичасти частици(захар).Нещо такова беше ,пак го пиша по спомен(не мога да намеря точното инфо).Това е по големият проблем,а не водата.Иначе качествен горивен филтър не пропуска вода.
п.п Иво ще се радвам да видя рафинирането.Пак наизуст, по- добре масло вместо бензин в олиото.
Целта на бензинът е да го направи по-тънко маслото. В книжките на колите ни пише, че е позволено до 30% бензин в нафтата в зимният период да се сипе срещу замръзване. Аз ще сипвам 5% за да го правя по-тънко олиото. Ще карам само лятото така и само на дълго.
То Ванка рафиниране няма да има, само прецеждане и обезводняване. Няма кой и къде да прави биодизел (а ми се иска да можех)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: За олиото и TDS-a
Това отработено олио,с просто прецеждане едва ли ще стане-ако е пържено месо вече в олиото има съвсем други мазнини.Мисля ,че от цялата акция освен да се осмърдиш, измърляш и задръстиш нещо по колата, няма да постигнеш нещо повече.Не знам дали от някоя рафинерия не можеш да вземеш чисто олио на добра цена,но пак влизаш в някакъв филм,ако можеше директно нямаше да правят биодизел.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: За олиото и TDS-a
Zubcho написа:vinio написа:Олио =1/2000 запичасти частици(захар).Нещо такова беше ,пак го пиша по спомен(не мога да намеря точното инфо).Това е по големият проблем,а не водата.Иначе качествен горивен филтър не пропуска вода.
п.п Иво ще се радвам да видя рафинирането.Пак наизуст, по- добре масло вместо бензин в олиото.
Целта на бензинът е да го направи по-тънко маслото. В книжките на колите ни пише, че е позволено до 30% бензин в нафтата в зимният период да се сипе срещу замръзване. Аз ще сипвам 5% за да го правя по-тънко олиото. Ще карам само лятото така и само на дълго.
То Ванка рафиниране няма да има, само прецеждане и обезводняване. Няма кой и къде да прави биодизел (а ми се иска да можех)
Има , ама и там има акциз и цената е близка до дизела , затова няма по бензионстацииите . щоото сме такава държава.
Хората се отказаха и почнаах да рафинират олио , биодизела излезе брадва.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: За олиото и TDS-a
Zubcho написа:...
В олиото се налива 5-10% бензин и се бърка. След това сместа се оставя да преседи. На дъното се отлага всичко що не е олио (вода и разни др. мазнини). Изсмуква/изгребва се олиото отгоре и пак се бутилира...
Аз няма познания по този въпрос, но от скромните ми познания по химия помня, че растителни мазнини и нефтопродукти не могат да образуват разтвор

Също не се образува и разтвор от вода и нефтопродукти

Този бензин нито ще ти се разтвори в олиото, нито ще ти извади водата


И още:
Zubcho написа:... Нагряване до 100С и задържане в това положение 2-3 часа. Водата се изпарява и бутилираме...
Също от физиката знам, че флуидите при охлаждане "поглъщат" влага под формата на емулсия

Като го загрееш ще извадиш влагата. ОК. Ама как ще го охладиш? Не би ли трябвало да го правиш под азотна шапка?

Не ми се връзват нещата нещо


Поздрави и успех,
Д

- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Re: За олиото и TDS-a
С отработено олио е чикидж...ска работа, миризмата на цаца и пържени картофи се набива навсякаде аз покарах малко и се отказах 

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: За олиото и TDS-a
Zubcho написа:bmw325tds написа:Zubcho написа:...Отново ще помоля да няма безумни коментари. Ако някой не е съгласен моля да подмине темата и да си замълчи...
Колеги, да се придържаме по темата.
Аз съм пробвал тдс-а с олио от магазина. Пали и нормално и можеш да форсираш. Не съм я карал, защото правих гимнастиката само за тест. Просто вкарах маркуча преди горивния филтър в една бутилка с олио и запалих за известно време.
Въпроса е дали е вредно отработеното олио? За тдс с механична помпа може и да не е, на за тези с електрониката е под голям.
Както се спомена проблем е водата в олиото.
Погледнете схемата:
M51 up to 12/94:
The water-level display is registered via the DDE control unit. Refer to BMW Diagnosing System for information about troubleshooting.
The heating element and water level probe are integrated in top of filter and can only be replaced completely together with fuel filter,
refer to 12 64 005.
M41, M51 from 1/95:
Water level sensor not fitted.
Последния горивен филтър, който купих дори няма пробка за източване на водатаСигуно европейците няма да повярват, че има хора като мен, които си източват водата от филтъра периодично. Те затова още 94год. са спрери да монтират датчик за нивото на водато във филтъра, защото нали се вдигат стандартите, както на автомобилите - така и на горивата (в белия свят).
Мисълта ми е - стардартния горивен филтър трябва да може да задържа водата.
Не едва ли филтъра ще задържа водата. Дори и да задържа няма да е цялото количество.
Вариантите да се отървем от водата в отработеното олио са 2 (3):
1. Нагряване до 100С и задържане в това положение 2-3 часа. Водата се изпарява и бутилираме.
2. Blending - Аз си го превеждам като разделяне (въпреки, че значи смесване) В олиото се налива 5-10% бензин и се бърка. След това сместа се оставя да преседи. На дъното се отлага всичко що не е олио (вода и разни др. мазнини). Изсмуква/изгребва се олиото отгоре и пак се бутилира.
(3) Прецеждане през син камък - за това ми писа колега, като ми обясни, че синият камък обира водата. Може да се използва многократно като при нагряването му водата се изпарява. За този метод нищо не мога да кажа, но смятам ако се прилага на практика, олиото ще трябва да минава през някакъв филтър тип горивен с голяма повърхност.
Вода не трябва да има в олиото никаква, защото вода+олио= киселина = на корозия първо в ГНП и после в ДВГ. При ГНП след около 2000км се наблюдават скъпите ремонти.
Поздрави
П.П.
От др. месец започвам събиране, пречистване и бутилиране на олиото. Ще приложа снимки на процеса и преки впечатления от работата на колата с разни смески между олио, нафта, бензин.
Това пречистване с бензин го забрави-той няма наночастичи ,които да разпознават коя мазнина е животинска и коя растителна.Но може да се помисли в тази посока.

Водата може лесно да я отделиш със силикагел-евтин и много ефикасен дехидрататор.Със син камък ще внесеш медни йони и кой знае какъв ще е ефекта.Може и да я разредиш по класическият способ със спирт.Това с нагряването също не си го обмислил-как ще нагрееш 80литра олио за два часа до 100градуса-опасно и скъпо е или пък ще нагряваш в 8 съда по 10литра.
Мисля,че известно време след експеримента ще настъпи еуфория във форума,после ще смениш 2-3 неща по колата за няколкостотин лв. и всичко ще приключи.Нещо ,което би спасило положението за по-дълго е да редуваш един резервоар от твоята смес,с един нафта+500мл. двутактово масло.
Re: За олиото и TDS-a
И другия въпрос караш с въпросното олио например 20к км и помпата се чупи, как ще докажем че не и е дошло времето или веднага ще си кажем това е от олиото и спираме да караме на олио?
Re: За олиото и TDS-a
Разглабяш и гледаш какво и има.Pei4 написа:И другия въпрос караш с въпросното олио например 20к км и помпата се чупи, как ще докажем че не и е дошло времето или веднага ще си кажем това е от олиото и спираме да караме на олио?
Re: За олиото и TDS-a
Първо се извинявам на автора ,че се отклонявам от темата.
Олио на тдс е голямо недоразумение,отработено масло съм съгласен,след качествено прецеждане-инвестицията тук е стари дънки
Аз съм за метана.Направих си труда да разгледам уредбите(втора ръка) и за около 280лв може да се купи метан за дизел.Тук няма нужда от аванс процесори и др.такива, както при бензиновите мотори....бутилка ,пълначно,тръба ,изпарител и смесителна плочка -това е.
Плюсове и минуси.
плюсове:
-икономичност;
-повишаване на мощността;
-пълно изгаряне на сместта и липса на черен пушек;
-ефтина и надеждна система;
-лесен монтаж;
минуси:
-бутилка в багажника;
-следене на нивото на газта в бутилката;
-около 300лв инвестиция;
-настройка на сместта.тук е лесно да се предозира сместа и да се покачи температурата на горене.при качествена такава това може и да не е минус.
Олио на тдс е голямо недоразумение,отработено масло съм съгласен,след качествено прецеждане-инвестицията тук е стари дънки

Аз съм за метана.Направих си труда да разгледам уредбите(втора ръка) и за около 280лв може да се купи метан за дизел.Тук няма нужда от аванс процесори и др.такива, както при бензиновите мотори....бутилка ,пълначно,тръба ,изпарител и смесителна плочка -това е.
Плюсове и минуси.
плюсове:
-икономичност;
-повишаване на мощността;
-пълно изгаряне на сместта и липса на черен пушек;
-ефтина и надеждна система;
-лесен монтаж;
минуси:
-бутилка в багажника;
-следене на нивото на газта в бутилката;
-около 300лв инвестиция;
-настройка на сместта.тук е лесно да се предозира сместа и да се покачи температурата на горене.при качествена такава това може и да не е минус.
Re: За олиото и TDS-a
Искам да попитам къде се пуска газта (метана) - във въздушната система ли? Преди или след турбото?vinio написа:...Аз съм за метана...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: За олиото и TDS-a
През 1897г. Рудолф Дизел - немски изобрeтател, конструирал това, което днес познаваме като дизелов двигател, така че да работи с растително олио.
В 1912г. Рудолф Дизел заявява:"Дизеловият двигател може да бъде захранван с растително олио и би помогнал значително в развитието на селското стопанство на страните, които го използват".
Той също предрекъл че,"Употребата на растително олио като гориво за двигатели може да изглежда незначително днес, но с течение на времето такова олио може да стане толкова важно, колкото петрола и въглищата в днешно време".
В 1912г. Рудолф Дизел заявява:"Дизеловият двигател може да бъде захранван с растително олио и би помогнал значително в развитието на селското стопанство на страните, които го използват".
Той също предрекъл че,"Употребата на растително олио като гориво за двигатели може да изглежда незначително днес, но с течение на времето такова олио може да стане толкова важно, колкото петрола и въглищата в днешно време".

- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: За олиото и TDS-a
Уредбата се вмества под капака на двигателя,не увеличава теглото и не усложнява манипулирането.Състои се от монолитно,подгряващо олиото устройство с инкорпорирана в него нагревателна свещ,изключваща се от термодатчик при достигане на необходимата за олиото оптимална температура.През подгряващия блок преминават две независими магистрали-едната със загрелия от двигателя антифриз,а другата-с олиото,затопляно от антифриза след изключването на подгряващата свещ.Един електромагнитен клапан,командван от копче в купето на автомобила,контролира подаването на горивото-дали потокът да е от основния или от допълнителния резервоар,а друг такъв клапан разпределя съответно посоката на обратното гориво.Светодиодът на копчето,изгасвайки информира,че антифризът,а съответно и олиото са достигнали оптимална,работна температура и че подгряващата свещ е изключила.За възможното използване на двете горива,допълнително се монтира малък резервоар-обикновено една туба,в която по принцип се сипва нафтата,нужна само за стартирането на двигателя.Системата може да бъде интегрирана към всички видове дизелови агрегати с работен обем над 500куб.см.,независимо къде са монтирани те/в леки или товарни автомобили,селскостопански машини,мотокари,булдозери,лодки и др./,а и начинът на подаване и впръскване на горивото/TDI,COMMON REEL или нормален/,също не възпрепятства работата на уредбата.
Това го копирах от сайт в който предлагат уредби за каране на олио.
Това го копирах от сайт в който предлагат уредби за каране на олио.

Re: За олиото и TDS-a
Да така е, Но:MaxMeyer написа:През 1897г. Рудолф Дизел - немски изобрeтател, конструирал това, което днес познаваме като дизелов двигател, така че да работи с растително олио.
В 1912г. Рудолф Дизел заявява:"Дизеловият двигател може да бъде захранван с растително олио и би помогнал значително в развитието на селското стопанство на страните, които го използват".
Той също предрекъл че,"Употребата на растително олио като гориво за двигатели може да изглежда незначително днес, но с течение на времето такова олио може да стане толкова важно, колкото петрола и въглищата в днешно време".
1л олио = 3лв
1л нафта от бензиностанция = 2,63 = 1л нафта + 0,65лв/л акциз, т.е.
1л нафта = 1,98лв което е с 1,02лв по-евтино от олиото.
Затова се кара на нафта.
Но в тази тема се говори за каране с отработено олио и проблема с прецеждането и премахване на водата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани