Датчик разпределителен вал
Модератор: Технически модератори
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
Няма проблем-почти всички ,които въртят по 100-на километра на месец или нямат пари да си купят газов инжекцион разсъждават така,аз вместо да давам по 800лв. за бензин предпочитам да дам 400 за газ,особено като имам в предвид ,че няма разлика в това как върви колата на бензин и на газ. Колега изглежда не четеш ,че колата го има проблема от преди газта и ,че за всеки случай пробвах с други дюзи.А ,че датчиците за BMW на Бош са много по-дълговечни от тези на Сименс е безспорен факт-най вече заради устройството им.
Днес твърдо разбрах ,че не е и от датчици на колянов и разпределителен вал-на коляновият пробвах с трети,на разпределителният с двата вида.Пробвах пак как пали без един датчик-твърдо без този на разпределителният вал не иска,без този на коляновият трудно, но пали.
Мисля си ако е избягала центровката от шайбата на коляновият вал ,няма ли да има проблем постоянно и колата да не върви изобщо добре.
Днес твърдо разбрах ,че не е и от датчици на колянов и разпределителен вал-на коляновият пробвах с трети,на разпределителният с двата вида.Пробвах пак как пали без един датчик-твърдо без този на разпределителният вал не иска,без този на коляновият трудно, но пали.
Мисля си ако е избягала центровката от шайбата на коляновият вал ,няма ли да има проблем постоянно и колата да не върви изобщо добре.
Re: Датчик разпределителен вал
на кой крачета на комп. излизат при теб датчиците? това, което описваш ми се вижда доста страно. долният датчик освен за гмт е и за обороти, а те са основен параметър. някак си не ми се вързва да може да работи двигателя без комп. да има информация за оборотите.
това е извадка от ESI
пинове 78,79,82, (+пин 35, което е оплетката) - датчик за обороти и гмт
пинове 74,83,84, (+пин 38, което е оплетката) - датчик положението на разп. вал
номерата на пиновете се отнасят за самият комп., а не за щекера.
това е извадка от ESI
пинове 78,79,82, (+пин 35, което е оплетката) - датчик за обороти и гмт
пинове 74,83,84, (+пин 38, което е оплетката) - датчик положението на разп. вал
номерата на пиновете се отнасят за самият комп., а не за щекера.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
@2bar написа:на кой крачета на комп. излизат при теб датчиците? това, което описваш ми се вижда доста страно. долният датчик освен за гмт е и за обороти, а те са основен параметър. някак си не ми се вързва да може да работи двигателя без комп. да има информация за оборотите.
това е извадка от ESI
пинове 78,79,82, (+пин 35, което е оплетката) - датчик за обороти и гмт
пинове 74,83,84, (+пин 38, което е оплетката) - датчик положението на разп. вал
номерата на пиновете се отнасят за самият комп., а не за щекера.
Ето по тази диаграма съм мерил и съм търсил пинове 78,79,82 -тя е на блока,аз съм мерил по схемата на пиновете на щекера, В64 е датчик за колянов вал,който дава данни за оборотите и гмт на 1-ви цилиндър-от буксата за датчика до щекера има верига и пиновете си отговарят,датчика за разпределителният вал В132 не съм го мерил ,защото нямаше смисъл.Очевидно без датчик на колянов вал DME минава в някакъв авариен режим,а вече го бях писал изглежда определящ за стартирането и работата е датчика на разпределителният вал ,който освен датчики за положение се нарича и датчик за начало на работният цикъл-като го изключа двигателя спира като отсечен.И колега мисля ,че при М50В20 и двата датчика са датчици на Хол ,за разлика от по-старите двигатели М20В20,където няма датчик на разпределителният вал, а ролята на датчик за начало на работният цикъл ,който дава информация кога се подава искра на 6-ти цилиндър ,изпълнява бобина-индуктивен датчик, около високоволтовият кабел за 6-ти цилиндър.

Re: Датчик разпределителен вал


Пепи съветвам те да ''оскубеш''окабеляването на газовия и да пробваш колата само на бензин,преди да преминеш към прецентроване на ангренажа,което си мисля,че ще отпадне.

by ''kompleksa''
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
ivan. написа::OT: Тия бензинки са като научна фантастика като се закучи нещо
Пепи съветвам те да ''оскубеш''окабеляването на газовия и да пробваш колата само на бензин,преди да преминеш към прецентроване на ангренажа,което си мисля,че ще отпадне.
Ванка ангренажа за какво да го пипам,ако нещо не е както трябва не би трябвало да се влияе от температурата и колата няма да върви добре и когато е топла,същото се отнася и за момента на подаване на искра ,който зависи и от датчика на коляновият вал ,а той получава информация от шайбата със зъбите на коляновият вал-ако шайбата поради някаква причина не се позиционира както трябва и лъже датчика ,ще го прави винаги.
Колата не палеше добре и преди монтажа на инжекциона,със смяната на датчика на коляновият вал нещата се пооправиха до първият студен ден,но пак не палеше добре,абе точно като кола ,на която си забравил да изтеглиш смукача,пали но няма мощност,като загрее се оправя.Газовият инжекцион има връзка единствено с дюзите ,за да им мери времената-там е рязано за да минат през него,пробвах като изключих захранването на управлението му ,но нищо не стана,може утре на по-студено да пробвам пак,нищо не пречи и да пробвам с възстановяване на веригите.Утре чакам да ми дойде стъпковото моторче,един колега ще ми даде помпа и дебитомер за проба-почвам по метода на "реномираните " сервизи-не разсъждаваш за нищо и пробваш със смяна на всичко докато тръгне

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Датчик разпределителен вал
Ебах я тая кола как се закучи. Сигурен ли си, че не искаш да се върнеш към добрия стар ТДС? Можем да спазарим моя
, че си харесах една друга красавица. 


Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
Zubcho написа:Ебах я тая кола как се закучи. Сигурен ли си, че не искаш да се върнеш към добрия стар ТДС? Можем да спазарим моя, че си харесах една друга красавица.
Ако не ми излизаше ,че все едно карам кола ,която ми гори 8/100 бензин отдавна да съм отишъл на TDS-имам само хубави спомени + рower-а на дизела.Абе и тая ще живне с един В28 следващата година.

По темата:
-Смених стъпковото моторче,макар ,че моето го бях чистил-да не би да не работи както трябва и да обеднява сместа от там
-Изключих газовият инжекцион
Номерата продържават

С колегата Ntalanov сме се разбрали да ми даде да пробвам с неговата бензинова помпа и дебитомер,после май идеите ми се изчерпват.

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Датчик разпределителен вал
Намери си ЕКУ и пробвай.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
JIKI_RACER написа:Намери си ЕКУ и пробвай.
Бях писал ,че съм пробвал с друг чип и софтуер,но все пак има някаква вероятност да има някой проблем по транзисторите на платката.Пробвах с DME от 3-ка като сменихме чиповете защото мойта е с EWS и без тая смяна няма изобщо да запали-е пак не запали.

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Датчик разпределителен вал
Имам един ТДС за продан. Май ще ми звъниш скоро 
А сега по темата. Иди при Кольо. Твърде много се закучи тая кола.

А сега по темата. Иди при Кольо. Твърде много се закучи тая кола.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
Zubcho написа:Имам един ТДС за продан. Май ще ми звъниш скоро
А сега по темата. Иди при Кольо. Твърде много се закучи тая кола.
Кольо вдигна ръце

Струва ми се ,че успях да я оправя след някои манипулации ,ама да не дърпам дявола за опашката,тая вечер запали нормално,ще видя утре как е.

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
zvetiko написа:.....Струва ми се ,че успях да я оправя след някои манипулации ,ама да не дърпам дявола за опашката,тая вечер запали нормално,ще видя утре как е.
какво направи? къде беше проблема?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
@2bar написа:zvetiko написа:.....Струва ми се ,че успях да я оправя след някои манипулации ,ама да не дърпам дявола за опашката,тая вечер запали нормално,ще видя утре как е.
какво направи? къде беше проблема?
За съжаление проблема го има още

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани