Какво масло да слагаме на автоматична скоростна кутия

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 01 Ное 2007, 10:25

Еми кво то е то е за смяна без туй като го сменя ще видя дано се оправи пък ако не кво стане ще я карам до де се сбаталяса и айде на боклука :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 01 Ное 2007, 10:39

Дино нищо и няма на кутията-просто маслото е кофти и не работи добре.По-рядко е ,от там не циркулира както трябва в каналите на "мозъка" и превключването не е както трябва.Слагай оргинално и ще забравиш всичко. ;) Е, сега ако продължиш да караш с това масло..... :confused:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 01 Ное 2007, 10:54

zvetiko написа:Дино нищо и няма на кутията-просто маслото е кофти и не работи добре.По-рядко е ,от там не циркулира както трябва в каналите на "мозъка" и превключването не е както трябва.Слагай оргинално и ще забравиш всичко. ;) Е, сега ако продължиш да караш с това масло..... :confused:

Дано да е така като гледам D3 го дават за бензинови двигатели да дизела нищо не пише какво трябва да е :roll: Предполагам че ще е друго щото нали дизела отделя по-голяма топлина то на ръчките имат разлика ако с и без климатик предполагам че и на автоматика ще е така :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 01 Ное 2007, 11:03

Не мисля ,че има разлика в маслото за дизел и бензин.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 01 Ное 2007, 11:15

Значи от всичко което гледах из нета е сигорно едно ако кутията е с
:arrow: черна табела се сипва ATF DEXTRON III (смяна през 40000км)
:arrow: зелена табела се сипва Esso LT 71 141 (смяна през 300000км и ако е необходимо през това време само се долива) :idea:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 01 Ное 2007, 11:19

zvetiko написа:Не мисля ,че има разлика в маслото за дизел и бензин.

Може именно тези табели да са разликата между дизел и бензин ;)

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 01 Ное 2007, 11:58

zvetiko написа:Дино нищо и няма на кутията-просто маслото е кофти и не работи добре.По-рядко е ,от там не циркулира както трябва в каналите на "мозъка" и превключването не е както трябва.Слагай оргинално и ще забравиш всичко. ;) Е, сега ако продължиш да караш с това масло..... :confused:
дано да стане така ама същия случай съм го имал и излезе от кутията..гръмнахме 120лв смяна масло и филтър и пак същото :( :( :( ама дано Дино да има късмет :!:
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 01 Ное 2007, 12:22

bmwfena написа:
zvetiko написа:Дино нищо и няма на кутията-просто маслото е кофти и не работи добре.По-рядко е ,от там не циркулира както трябва в каналите на "мозъка" и превключването не е както трябва.Слагай оргинално и ще забравиш всичко. ;) Е, сега ако продължиш да караш с това масло..... :confused:
дано да стане така ама същия случай съм го имал и излезе от кутията..гръмнахме 120лв смяна масло и филтър и пак същото :( :( :( ама дано Дино да има късмет :!:

И така колко изкара кутията преди да се скапе нацяло :( :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 01 Ное 2007, 21:44

dinozab написа:
bmwfena написа:
zvetiko написа:Дино нищо и няма на кутията-просто маслото е кофти и не работи добре.По-рядко е ,от там не циркулира както трябва в каналите на "мозъка" и превключването не е както трябва.Слагай оргинално и ще забравиш всичко. ;) Е, сега ако продължиш да караш с това масло..... :confused:
дано да стане така ама същия случай съм го имал и излезе от кутията..гръмнахме 120лв смяна масло и филтър и пак същото :( :( :( ама дано Дино да има късмет :!:

И така колко изкара кутията преди да се скапе нацяло :( :?:


тя и моята беше почнала от време на време да сменя ударно и така докато по едно време изцяло блокира. ама после се оправиха лесно нещата - мисля че при4ината беше в буксата и отдолу.

освен ударното сменяне другия симптом беше че като я настъпя ( на нормален режим, а не на спорт ), превключва предавките на 6500-6700 об/мин.
при положение че трябва да го прави на 5500.
Изображение

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 01 Ное 2007, 21:53

BMW5820iA написа:
dinozab написа:
bmwfena написа:
zvetiko написа:Дино нищо и няма на кутията-просто маслото е кофти и не работи добре.По-рядко е ,от там не циркулира както трябва в каналите на "мозъка" и превключването не е както трябва.Слагай оргинално и ще забравиш всичко. ;) Е, сега ако продължиш да караш с това масло..... :confused:
дано да стане така ама същия случай съм го имал и излезе от кутията..гръмнахме 120лв смяна масло и филтър и пак същото :( :( :( ама дано Дино да има късмет :!:

И така колко изкара кутията преди да се скапе нацяло :( :?:


тя и моята беше почнала от време на време да сменя ударно и така докато по едно време изцяло блокира. ама после се оправиха лесно нещата - мисля че при4ината беше в буксата и отдолу.

освен ударното сменяне другия симптом беше че като я настъпя ( на нормален режим, а не на спорт ), превключва предавките на 6500-6700 об/мин.
при положение че трябва да го прави на 5500.
и все пак таа букса такива проблеми да прави :!: не ми се вярва :!:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 01 Ное 2007, 21:54

dinozab написа:Значи от всичко което гледах из нета е сигорно едно ако кутията е с
:arrow: черна табела се сипва ATF DEXTRON III (смяна през 40000км)
:arrow: зелена табела се сипва Esso LT 71 141 (смяна през 300000км и ако е необходимо през това време само се долива) :idea:


С Esso LT 71 141 и зелена табела съм съгласен.Обаче при черна табела 90% съм сигурен ,че ако си купиш оргинално масло на BMW ще бъде DEXTRON II.

DEXTRON III е съвременно масло,с по-нови възгледи за присадките в него и вискозитета, правен е за по-нови кутии и не е съществувал когато е създадена НР-18.Ако не е менте кутията ще работи сигурно и с него-е може малко по-ударно ,може вместо 900 000 км да издържи 600 000,защото това масло циркулира по по различен начин от оргиналното.Както в един стар двигател може да сложиш едно съвременно синтетично 0W-30,което като съзтаф е по-добро от едно минерално 15W-40 ,но съм сигурен ,че мойта кола ще върви по-добре с минералното. ;)

Между другото някои масларница нарочно слагат Esso LT 71 141 на по-стари модели на BMW с кутии с черен етикет-маслото има голям вискозитет и кутията работи много плавно.Но докога,не знам-навсякъде се забранява на кутия с черна табела да се слага LT масло.Но нали и сервизите трябва да имат работа. :confused:

И между другото 40 000 км ,да не са 40 000 мили.Навсякъде се препоръчва смяна на маслото на 80 000 км.На мен един германец от BMW ми каза ,че най-добрият вариант е на всеки 25 000 само масло ,на 75 000 масло+филтър.По тая схема кутията ми издържа 900К км.Може да издържи и още толкова при новият собственик. ;)

Така ,че най-добрият вариант е виж си табелата за всеки случай ,да не е зелена и си вземи оргинално масло на BMW.Ако искаш да минеш по-тънко си вземи 1-2 литра на BMW+някакво друго от същит тип-ефекта ще е почти същият.

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 01 Ное 2007, 21:57

аз ще го сменям на 20 000км....кат знам кви ментаци бутаме в тия кутии :( :( :( :( не мога да рискувам..също и филтъра та той е 24лв :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 01 Ное 2007, 22:28

bmwfena написа:аз ще го сменям на 20 000км....кат знам кви ментаци бутаме в тия кутии :( :( :( :( не мога да рискувам..също и филтъра та той е 24лв :roll:


Замърсяването на филтъра и магнита е свързано с износването на кутията-едва ли за 20К ще се запуши.Ако случайно стане,значи кутията вече е заминала. :roll:С твойто масло от 6лв. смяната му по схемата дето съм я посочил е задължително. ;)
А пък като се сетя от газовите изпарения каква утайка се образува и какъв стрес преживява кутията при всеки гърмеж ,може и на 10 :mhihi: :mhihi: :mhihi:

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 01 Ное 2007, 22:48

zvetiko написа:
bmwfena написа:аз ще го сменям на 20 000км....кат знам кви ментаци бутаме в тия кутии :( :( :( :( не мога да рискувам..също и филтъра та той е 24лв :roll:


Замърсяването на филтъра и магнита е свързано с износването на кутията-едва ли за 20К ще се запуши.Ако случайно стане,значи кутията вече е заминала. :roll:С твойто масло от 6лв. смяната му по схемата дето съм я посочил е задължително. ;)
А пък като се сетя от газовите изпарения каква утайка се образува и какъв стрес преживява кутията при всеки гърмеж ,може и на 10 :mhihi: :mhihi: :mhihi:
пък гърмежа кво общо има с кутията :mhihi: :mhihi: :mhihi: ми наистина с тва мойто масло от 6лв не мога да рискувам да карам повече от 20000км-така си е :!: освен да вземем на Дино от него да не се набутва излишно и като последен шанс да го сменим и после да му изпием ракията....аз проблеме с тоа евтиняк немам минавам си 200-300 км и абсолютно нищо :!: ти сега си карай спокойно че навън е хладно че като дойде лятото антифриза ще се лее :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 01 Ное 2007, 23:11

bmwfena написа:
zvetiko написа:
bmwfena написа:аз ще го сменям на 20 000км....кат знам кви ментаци бутаме в тия кутии :( :( :( :( не мога да рискувам..също и филтъра та той е 24лв :roll:


Замърсяването на филтъра и магнита е свързано с износването на кутията-едва ли за 20К ще се запуши.Ако случайно стане,значи кутията вече е заминала. :roll:С твойто масло от 6лв. смяната му по схемата дето съм я посочил е задължително. ;)
А пък като се сетя от газовите изпарения каква утайка се образува и какъв стрес преживява кутията при всеки гърмеж ,може и на 10 :mhihi: :mhihi: :mhihi:
пък гърмежа кво общо има с кутията :mhihi: :mhihi: :mhihi: ми наистина с тва мойто масло от 6лв не мога да рискувам да карам повече от 20000км-така си е :!: освен да вземем на Дино от него да не се набутва излишно и като последен шанс да го сменим и после да му изпием ракията....аз проблеме с тоа евтиняк немам минавам си 200-300 км и абсолютно нищо :!: ти сега си карай спокойно че навън е хладно че като дойде лятото антифриза ще се лее :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Как какво-като гръмне всичко се тресе и размества ,а фрикционните дискове се напукват. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook