Какво масло да слагаме на автоматична скоростна кутия
Модератор: Технически модератори
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Еми кво то е то е за смяна без туй като го сменя ще видя дано се оправи пък ако не кво стане ще я карам до де се сбаталяса и айде на боклука




- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Дино нищо и няма на кутията-просто маслото е кофти и не работи добре.По-рядко е ,от там не циркулира както трябва в каналите на "мозъка" и превключването не е както трябва.Слагай оргинално и ще забравиш всичко.
Е, сега ако продължиш да караш с това масло..... 


- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
zvetiko написа:Дино нищо и няма на кутията-просто маслото е кофти и не работи добре.По-рядко е ,от там не циркулира както трябва в каналите на "мозъка" и превключването не е както трябва.Слагай оргинално и ще забравиш всичко.Е, сега ако продължиш да караш с това масло.....
Дано да е така като гледам D3 го дават за бензинови двигатели да дизела нищо не пише какво трябва да е


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Значи от всичко което гледах из нета е сигорно едно ако кутията е с
черна табела се сипва ATF DEXTRON III (смяна през 40000км)
зелена табела се сипва Esso LT 71 141 (смяна през 300000км и ако е необходимо през това време само се долива) 



- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
zvetiko написа:Не мисля ,че има разлика в маслото за дизел и бензин.
Може именно тези табели да са разликата между дизел и бензин

- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
дано да стане така ама същия случай съм го имал и излезе от кутията..гръмнахме 120лв смяна масло и филтър и пак същотоzvetiko написа:Дино нищо и няма на кутията-просто маслото е кофти и не работи добре.По-рядко е ,от там не циркулира както трябва в каналите на "мозъка" и превключването не е както трябва.Слагай оргинално и ще забравиш всичко.Е, сега ако продължиш да караш с това масло.....





- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
bmwfena написа:дано да стане така ама същия случай съм го имал и излезе от кутията..гръмнахме 120лв смяна масло и филтър и пак същотоzvetiko написа:Дино нищо и няма на кутията-просто маслото е кофти и не работи добре.По-рядко е ,от там не циркулира както трябва в каналите на "мозъка" и превключването не е както трябва.Слагай оргинално и ще забравиш всичко.Е, сега ако продължиш да караш с това масло.....
![]()
![]()
ама дано Дино да има късмет
И така колко изкара кутията преди да се скапе нацяло


- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
dinozab написа:bmwfena написа:дано да стане така ама същия случай съм го имал и излезе от кутията..гръмнахме 120лв смяна масло и филтър и пак същотоzvetiko написа:Дино нищо и няма на кутията-просто маслото е кофти и не работи добре.По-рядко е ,от там не циркулира както трябва в каналите на "мозъка" и превключването не е както трябва.Слагай оргинално и ще забравиш всичко.Е, сега ако продължиш да караш с това масло.....
![]()
![]()
ама дано Дино да има късмет
И така колко изкара кутията преди да се скапе нацяло![]()
тя и моята беше почнала от време на време да сменя ударно и така докато по едно време изцяло блокира. ама после се оправиха лесно нещата - мисля че при4ината беше в буксата и отдолу.
освен ударното сменяне другия симптом беше че като я настъпя ( на нормален режим, а не на спорт ), превключва предавките на 6500-6700 об/мин.
при положение че трябва да го прави на 5500.

- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
и все пак таа букса такива проблеми да правиBMW5820iA написа:dinozab написа:bmwfena написа:дано да стане така ама същия случай съм го имал и излезе от кутията..гръмнахме 120лв смяна масло и филтър и пак същотоzvetiko написа:Дино нищо и няма на кутията-просто маслото е кофти и не работи добре.По-рядко е ,от там не циркулира както трябва в каналите на "мозъка" и превключването не е както трябва.Слагай оргинално и ще забравиш всичко.Е, сега ако продължиш да караш с това масло.....
![]()
![]()
ама дано Дино да има късмет
И така колко изкара кутията преди да се скапе нацяло![]()
тя и моята беше почнала от време на време да сменя ударно и така докато по едно време изцяло блокира. ама после се оправиха лесно нещата - мисля че при4ината беше в буксата и отдолу.
освен ударното сменяне другия симптом беше че като я настъпя ( на нормален режим, а не на спорт ), превключва предавките на 6500-6700 об/мин.
при положение че трябва да го прави на 5500.



- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:Значи от всичко което гледах из нета е сигорно едно ако кутията е с
черна табела се сипва ATF DEXTRON III (смяна през 40000км)
зелена табела се сипва Esso LT 71 141 (смяна през 300000км и ако е необходимо през това време само се долива)
С Esso LT 71 141 и зелена табела съм съгласен.Обаче при черна табела 90% съм сигурен ,че ако си купиш оргинално масло на BMW ще бъде DEXTRON II.
DEXTRON III е съвременно масло,с по-нови възгледи за присадките в него и вискозитета, правен е за по-нови кутии и не е съществувал когато е създадена НР-18.Ако не е менте кутията ще работи сигурно и с него-е може малко по-ударно ,може вместо 900 000 км да издържи 600 000,защото това масло циркулира по по различен начин от оргиналното.Както в един стар двигател може да сложиш едно съвременно синтетично 0W-30,което като съзтаф е по-добро от едно минерално 15W-40 ,но съм сигурен ,че мойта кола ще върви по-добре с минералното.

Между другото някои масларница нарочно слагат Esso LT 71 141 на по-стари модели на BMW с кутии с черен етикет-маслото има голям вискозитет и кутията работи много плавно.Но докога,не знам-навсякъде се забранява на кутия с черна табела да се слага LT масло.Но нали и сервизите трябва да имат работа.

И между другото 40 000 км ,да не са 40 000 мили.Навсякъде се препоръчва смяна на маслото на 80 000 км.На мен един германец от BMW ми каза ,че най-добрият вариант е на всеки 25 000 само масло ,на 75 000 масло+филтър.По тая схема кутията ми издържа 900К км.Може да издържи и още толкова при новият собственик.

Така ,че най-добрият вариант е виж си табелата за всеки случай ,да не е зелена и си вземи оргинално масло на BMW.Ако искаш да минеш по-тънко си вземи 1-2 литра на BMW+някакво друго от същит тип-ефекта ще е почти същият.
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
аз ще го сменям на 20 000км....кат знам кви ментаци бутаме в тия кутии
не мога да рискувам..също и филтъра та той е 24лв 






- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
bmwfena написа:аз ще го сменям на 20 000км....кат знам кви ментаци бутаме в тия кутии![]()
![]()
![]()
не мога да рискувам..също и филтъра та той е 24лв
Замърсяването на филтъра и магнита е свързано с износването на кутията-едва ли за 20К ще се запуши.Ако случайно стане,значи кутията вече е заминала.


А пък като се сетя от газовите изпарения каква утайка се образува и какъв стрес преживява кутията при всеки гърмеж ,може и на 10



- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
пък гърмежа кво общо има с кутиятаzvetiko написа:bmwfena написа:аз ще го сменям на 20 000км....кат знам кви ментаци бутаме в тия кутии![]()
![]()
![]()
не мога да рискувам..също и филтъра та той е 24лв
Замърсяването на филтъра и магнита е свързано с износването на кутията-едва ли за 20К ще се запуши.Ако случайно стане,значи кутията вече е заминала.С твойто масло от 6лв. смяната му по схемата дето съм я посочил е задължително.
А пък като се сетя от газовите изпарения каква утайка се образува и какъв стрес преживява кутията при всеки гърмеж ,може и на 10![]()
![]()









- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
bmwfena написа:пък гърмежа кво общо има с кутиятаzvetiko написа:bmwfena написа:аз ще го сменям на 20 000км....кат знам кви ментаци бутаме в тия кутии![]()
![]()
![]()
не мога да рискувам..също и филтъра та той е 24лв
Замърсяването на филтъра и магнита е свързано с износването на кутията-едва ли за 20К ще се запуши.Ако случайно стане,значи кутията вече е заминала.С твойто масло от 6лв. смяната му по схемата дето съм я посочил е задължително.
А пък като се сетя от газовите изпарения каква утайка се образува и какъв стрес преживява кутията при всеки гърмеж ,може и на 10![]()
![]()
![]()
![]()
ми наистина с тва мойто масло от 6лв не мога да рискувам да карам повече от 20000км-така си е
освен да вземем на Дино от него да не се набутва излишно и като последен шанс да го сменим и после да му изпием ракията....аз проблеме с тоа евтиняк немам минавам си 200-300 км и абсолютно нищо
ти сега си карай спокойно че навън е хладно че като дойде лятото антифриза ще се лее
![]()
![]()
Как какво-като гръмне всичко се тресе и размества ,а фрикционните дискове се напукват.



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани