За олиото и TDS-a
Модератор: Технически модератори
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Re: За олиото и TDS-a
Аз изгорих към 500л. отработено масло с една ТДС-ка нямаше никакви ядове и после я продадох
лятото ако имаше нафта разреждах ако не перках само с масло, малко припушваше но да му мислят тея отзаде
зимата 1 към 1 с нафта 



- chino///M
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Детайли за колата: Комбинезон
Re: За олиото и TDS-a
Отработено масло?
Това дето го наливаме в двигателите?С каква гъстота 10в40,15в40.......

- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: За олиото и TDS-a
Трансформаторното масло е лидер в алтернативните горива 

Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- chino///M
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Детайли за колата: Комбинезон
Re: За олиото и TDS-a
А трансформаторно масо къде,как и на каква цена може да се намери и имали различни видове от тези масла(малко отклонихме темата).
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Re: За олиото и TDS-a
chino///M написа:Отработено масло?Това дето го наливаме в двигателите?С каква гъстота 10в40,15в40.......
Да от това черното


Re: За олиото и TDS-a
D_U_D_E_ написа:vinio написа:Отработеното масло става и му е нужно само качествено прецеждане.Има го на 80ст. за литър и може да си купиш цял варел.
За олиото се изясни от линковете и трябва сериозно рафиниране ,за да стане биодизел.Отделно се намира в много малки количества.
п.п. Иво смени заглавието на алтернативни горива за тдс,за да засегнем и метана
наистина да вземем да го засегнем, защото само добри отзиви чувам за метан на дизел, па и за газ на дизел- не знам до колко е вярно, но един познат това му беше дезертацията в университета по ДВГ, до колкото ми е казвал е доста стабилно.
Намаля се нафтата от гнп-то чрез плочката,като се наглася да вдига 1500 оборота макс(или много бавно да покачва оборотите).Плочката може да се настрои така че и да не реагира педала на газта,да работи само на тихи.
Слага се една обикновена уредба с изпарител изравняващ наляганията(такъв за турбо коли) и плочка.
Прави се хубава настройка на газовата и ако трябва се допълва с настройки от помпата...
Общо взето е това....мисля,че трябва да работи по тоя начин тая система и ще е близка до цената на ''рафинерия'' за олио.
П.п Не съм го виждал на практика ,само си го мисля.
ето и един репортаж
http://novatv.bg/news/view/2011/06/13/1 ... B8-%D0%B5/
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Re: За олиото и TDS-a
vinio написа:D_U_D_E_ написа:vinio написа:Отработеното масло става и му е нужно само качествено прецеждане.Има го на 80ст. за литър и може да си купиш цял варел.
За олиото се изясни от линковете и трябва сериозно рафиниране ,за да стане биодизел.Отделно се намира в много малки количества.
п.п. Иво смени заглавието на алтернативни горива за тдс,за да засегнем и метана
наистина да вземем да го засегнем, защото само добри отзиви чувам за метан на дизел, па и за газ на дизел- не знам до колко е вярно, но един познат това му беше дезертацията в университета по ДВГ, до колкото ми е казвал е доста стабилно.
Намаля се нафтата от гнп-то чрез плочката,като се наглася да вдига 1500 оборота макс(или много бавно да покачва оборотите).Плочката може да се настрои така че и да не реагира педала на газта,да работи само на тихи.
Слага се една обикновена уредба с изпарител изравняващ наляганията(такъв за турбо коли) и плочка.
Прави се хубава настройка на газовата и ако трябва се допълва с настройки от помпата...
Общо взето е това....мисля,че трябва да работи по тоя начин тая система и ще е близка до цената на ''рафинерия'' за олио.
П.п Не съм го виждал на практика ,само си го мисля.
ето и един репортаж
http://novatv.bg/news/view/2011/06/13/1 ... B8-%D0%B5/
на пропан-бутан няма да стане защото се самозапалва, с метан -да, защото е с по високооктаново число. а това с намалянето на оборотите е по добре да се направи с някакъв превключвател през потенциометъра защото като ти свърши газта и до там си

Re: За олиото и TDS-a
....това с потенциометъра май е невъзможно
решението на проблема със свършването на газта(метана) ще е малък чук и звезда Т30
То зависи и какви настройки ще са необходими.Ако приемем,че е оставена на 30% нафта и 70% газ,то все някак ще се придвижи (с около 45 конски сили
) до някой станция 
п.п не знам дали няма да е добре и поставянето на дроселова клапа,както са транзитите дизели....

решението на проблема със свършването на газта(метана) ще е малък чук и звезда Т30



То зависи и какви настройки ще са необходими.Ако приемем,че е оставена на 30% нафта и 70% газ,то все някак ще се придвижи (с около 45 конски сили


п.п не знам дали няма да е добре и поставянето на дроселова клапа,както са транзитите дизели....
- chino///M
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Детайли за колата: Комбинезон
Re: За олиото и TDS-a
Колеги...да питам тези дето са карали или все още карат с отработено масло има ли значение гъстотата на маслото?Имам от къде да си взема масло доста евтино 

Re: За олиото и TDS-a
30000км с тдс-а олио горяло масло само от бензинови двигатели,диференциално и какво ли още не е видяла старата котара просто исках да видя доколко може да издържи мотора,на 3000км смяна на горивен филтър но съотношението е 50на50 с нафта и помпата ми беше сензорна с номер 994 което е много важно защото по старите помпи зацапват пистите на плочката,мощоста намаля но почти незначително,но никакви проблеми не съм имал,продадах я колата и продължава да се кара
Re: За олиото и TDS-a
Това съм го пробвал на моя тдс и ефекта беше отрицателен, т.е. по един и същи маршрут с водородната клетка изгорих малко повече нафта, от колкото без нея.shopaza написа:Те и с водородни клетки ги учат![]()
Re: За олиото и TDS-a
Zubcho написа:...Отново ще помоля да няма безумни коментари. Ако някой не е съгласен моля да подмине темата и да си замълчи...
Колеги, да се придържаме по темата.
Аз съм пробвал тдс-а с олио от магазина. Пали и нормално и можеш да форсираш. Не съм я карал, защото правих гимнастиката само за тест. Просто вкарах маркуча преди горивния филтър в една бутилка с олио и запалих за известно време.
Въпроса е дали е вредно отработеното олио? За тдс с механична помпа може и да не е, на за тези с електрониката е под голям

Както се спомена проблем е водата в олиото.
Погледнете схемата:

M51 up to 12/94:
The water-level display is registered via the DDE control unit. Refer to BMW Diagnosing System for information about troubleshooting.
The heating element and water level probe are integrated in top of filter and can only be replaced completely together with fuel filter,
refer to 12 64 005.
M41, M51 from 1/95:
Water level sensor not fitted.
Последния горивен филтър, който купих дори няма пробка за източване на водата

Мисълта ми е - стардартния горивен филтър трябва да може да задържа водата.
Re: За олиото и TDS-a
bmw325tds написа:Това съм го пробвал на моя тдс и ефекта беше отрицателен, т.е. по един и същи маршрут с водородната клетка изгорих малко повече нафта, от колкото без нея.shopaza написа:Те и с водородни клетки ги учат![]()
И водородната клетка пак влиза в графата ''газ''.Бил тоя газ метан ,пропан-бутан или браунов газ.
Икономията при ГАЗ на дизел се усеща когато се намали подаването на нафта и в същото време газта компенсира сместа .При положение ,че се пусне газ във смукателният колектор и мотора си е на заводски настройки е нормално да има негативи като:
-загряване;
-детонации;
-висок разход и лоша работа на мотора;
Водородната клетка е крайно неподходяща за турбо мотори или е трудно за изпълнение.Защото няма как да пусне повече газ в турбо режим.От там и трудното нагласяне на сместа.
Венци от Добрич сподели доста добри впечатления от водород на тдс ,но аз не съм сигурен,че всичко е така ''гладко'' като при изпарител изравняващ наляганията.
п.п никога приживе не съм виждал такива системи ,просто така си ги мисля нещата.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: За олиото и TDS-a
bmw325tds написа:Zubcho написа:...Отново ще помоля да няма безумни коментари. Ако някой не е съгласен моля да подмине темата и да си замълчи...
Колеги, да се придържаме по темата.
Аз съм пробвал тдс-а с олио от магазина. Пали и нормално и можеш да форсираш. Не съм я карал, защото правих гимнастиката само за тест. Просто вкарах маркуча преди горивния филтър в една бутилка с олио и запалих за известно време.
Въпроса е дали е вредно отработеното олио? За тдс с механична помпа може и да не е, на за тези с електрониката е под голям.
Както се спомена проблем е водата в олиото.
Погледнете схемата:
M51 up to 12/94:
The water-level display is registered via the DDE control unit. Refer to BMW Diagnosing System for information about troubleshooting.
The heating element and water level probe are integrated in top of filter and can only be replaced completely together with fuel filter,
refer to 12 64 005.
M41, M51 from 1/95:
Water level sensor not fitted.
Последния горивен филтър, който купих дори няма пробка за източване на водатаСигуно европейците няма да повярват, че има хора като мен, които си източват водата от филтъра периодично. Те затова още 94год. са спрери да монтират датчик за нивото на водато във филтъра, защото нали се вдигат стандартите, както на автомобилите - така и на горивата (в белия свят).
Мисълта ми е - стардартния горивен филтър трябва да може да задържа водата.
Не едва ли филтъра ще задържа водата. Дори и да задържа няма да е цялото количество.
Вариантите да се отървем от водата в отработеното олио са 2 (3):
1. Нагряване до 100С и задържане в това положение 2-3 часа. Водата се изпарява и бутилираме.
2. Blending - Аз си го превеждам като разделяне (въпреки, че значи смесване) В олиото се налива 5-10% бензин и се бърка. След това сместа се оставя да преседи. На дъното се отлага всичко що не е олио (вода и разни др. мазнини). Изсмуква/изгребва се олиото отгоре и пак се бутилира.
(3) Прецеждане през син камък - за това ми писа колега, като ми обясни, че синият камък обира водата. Може да се използва многократно като при нагряването му водата се изпарява. За този метод нищо не мога да кажа, но смятам ако се прилага на практика, олиото ще трябва да минава през някакъв филтър тип горивен с голяма повърхност.
Вода не трябва да има в олиото никаква, защото вода+олио= киселина = на корозия първо в ГНП и после в ДВГ. При ГНП след около 2000км се наблюдават скъпите ремонти.
Поздрави
П.П.
От др. месец започвам събиране, пречистване и бутилиране на олиото. Ще приложа снимки на процеса и преки впечатления от работата на колата с разни смески между олио, нафта, бензин.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: За олиото и TDS-a
Олио =1/2000 запичасти частици(захар).Нещо такова беше ,пак го пиша по спомен(не мога да намеря точното инфо).Това е по големият проблем,а не водата.Иначе качествен горивен филтър не пропуска вода.
п.п Иво ще се радвам да видя рафинирането.Пак наизуст, по- добре масло вместо бензин в олиото.
п.п Иво ще се радвам да видя рафинирането.Пак наизуст, по- добре масло вместо бензин в олиото.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани