Конкретно за газта
Модератор: Технически модератори
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Понеже видях че са писани много неща ( верни и грешни ) относно пропан-бутана, искам да изброя накратко някои негови предимства:
1. Високото октаново число на пропан-бутана практически изключва възникването на детонации.
2. При студен старт не се получава отмиване на масления слой от бензина, което е причина за сериозно износване на ДВГ.
3. Не се образува нагар.
4. По-малко се замърсява маслото - удължава се живота му 1.5 пъти.
1. Високото октаново число на пропан-бутана практически изключва възникването на детонации.
2. При студен старт не се получава отмиване на масления слой от бензина, което е причина за сериозно износване на ДВГ.
3. Не се образува нагар.
4. По-малко се замърсява маслото - удължава се живота му 1.5 пъти.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
TOM написа:Ако ти харчи масло, се образува нагарNITRO DRIVER написа:3. Не се образува нагар.
Прав си колега, тогава нищо не помага.
Забравих да кажа, че при пропан-бутана е желателно да се монтира "timing advance processor" с цел повишаване на мощността и намаляване разхода на гориво. А при метана това е задължително, тъй като без корекция на аванса се получава намаляване на мощността с 30%.
Накрая искам да отбележа че не е правилно да се казва "ГАЗТА", тъй като "ГАЗ" е от мъжки род.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
NITRO DRIVER написа:...
Накрая искам да отбележа че не е правилно да се казва "ГАЗТА", тъй като "ГАЗ" е от мъжки род.
Тук може да поспорим


- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Ами давай да започваме 

Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Погледнах линка, но мисля че там има грешка защото:
1. Не може съществителното "ГАЗ" да бъде хем от мъжки, хем от женски род.
2. Не съм специалист по българска филология, но си спомням че всички думи от женски род завършват на -А или -Я
3. Всички думи от мъжки род завършват на съгласна буква
4. Всички газове са от мъжки род ( пропан, бутан, метан, кислород, водород и тн. )
1. Не може съществителното "ГАЗ" да бъде хем от мъжки, хем от женски род.
2. Не съм специалист по българска филология, но си спомням че всички думи от женски род завършват на -А или -Я
3. Всички думи от мъжки род завършват на съгласна буква
4. Всички газове са от мъжки род ( пропан, бутан, метан, кислород, водород и тн. )
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Може, има изключения. Такова е и "ПРАХ", може да е в м.р. може и в ж.р. Провери на същия линк, само смени думата 


- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Г-Н ПОЛКОВНИК,
Говорих с една девойка, която скоро завърши Българска филология.
Тя ми каза че наистина има думи, които могат да бъдат и в мъжки и в женски род, в зависимост от това за какво се използват. Те са изключения.
Май ще се окаже че и двамата сме прави...
( или не сме )
Говорих с една девойка, която скоро завърши Българска филология.
Тя ми каза че наистина има думи, които могат да бъдат и в мъжки и в женски род, в зависимост от това за какво се използват. Те са изключения.
Май ще се окаже че и двамата сме прави...

Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Тя колата като е студена не ми е ясно как ще я запалиш на газ (зимата).Пък и доколкото знам неизгорелия бензин се съдържа главно в изгорелите газове които излизат навън и едва ли биха захабили толкова много двигателя
Принципно си прав, обаче правя една аналогия с дизела въпреки, че е малко крайна.Въпреки високото октаново число на бензина ако го сложим в дизелов двигател ще има детонация.Мисълта ми е че оптималните условия, за изгарянето и възпламеняването на бензина и газта няма да са абсолютно еднакви.А при положение, че двигатела е разчетен за бензин се предполага, че той ще осигурява такива условия угодни на бензина.Ако не се лъжа газта има по-висока пламова температура
Принципно си прав, обаче правя една аналогия с дизела въпреки, че е малко крайна.Въпреки високото октаново число на бензина ако го сложим в дизелов двигател ще има детонация.Мисълта ми е че оптималните условия, за изгарянето и възпламеняването на бензина и газта няма да са абсолютно еднакви.А при положение, че двигатела е разчетен за бензин се предполага, че той ще осигурява такива условия угодни на бензина.Ако не се лъжа газта има по-висока пламова температура
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
Колега много ми е интересно дали това което пишеш си го изпробвал???
Имам в предвид слагането на бензин вместо нафта
Позволявам си да цитирам:
The octane rating of gasoline tells you how much the fuel can be compressed before it spontaneously ignites. When gas ignites by compression rather than because of the spark from the spark plug, it causes knocking in the engine. Knocking can damage an engine, so it is not something you want to have happening. Lower-octane gas (like "regular" 87-octane gasoline) can handle the least amount of compression before igniting.
Как ли ще е при компресия 10:1 и 22:1
Good luck
Ето едно линкче
http://auto.howstuffworks.com/question90.htm
Колега много ми е интересно дали това което пишеш си го изпробвал???
Имам в предвид слагането на бензин вместо нафта

Позволявам си да цитирам:
The octane rating of gasoline tells you how much the fuel can be compressed before it spontaneously ignites. When gas ignites by compression rather than because of the spark from the spark plug, it causes knocking in the engine. Knocking can damage an engine, so it is not something you want to have happening. Lower-octane gas (like "regular" 87-octane gasoline) can handle the least amount of compression before igniting.
Как ли ще е при компресия 10:1 и 22:1
Good luck
Ето едно линкче
http://auto.howstuffworks.com/question90.htm
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
MAKAPOB написа:Тя колата като е студена не ми е ясно как ще я запалиш на газ (зимата).Пък и доколкото знам неизгорелия бензин се съдържа главно в изгорелите газове които излизат навън и едва ли биха захабили толкова много двигателя
Принципно си прав, обаче правя една аналогия с дизела въпреки, че е малко крайна.Въпреки високото октаново число на бензина ако го сложим в дизелов двигател ще има детонация.Мисълта ми е че оптималните условия, за изгарянето и възпламеняването на бензина и газта няма да са абсолютно еднакви.А при положение, че двигатела е разчетен за бензин се предполага, че той ще осигурява такива условия угодни на бензина.Ако не се лъжа газта има по-висока пламова температура
Колега,
Има специални Холандски изпарители за пропан-бутан с електрическо подгряване. С тях може да се пали директно на газ и през зимата.
С нормалните изпарители също няма проблем, ако температурата не е под 0 градуса ( въпреки че не се препоръчва заради съкращаване живота на мембраните ).
А при метановите уредби може да се пали директно на газ даже и при -20 градуса.
По въпроса за оптималните условия за изгаряне, вече писах че е добре да се прави корекция на момента на запалване. Но даже и да не се направи, това не е вредно за двигателя - просто разхода ще е по-голям и ще има понижаване на мощността.
А това което казваш за "неизгорелия" бензин е доста смешно....

Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
Не не съм го изпробвал и няма намерение да го изпробвам
Дори и да има такива изпарители кой знае на какви цени са.За метан никой не е отварял дума.И кое по точно ти е смешно за изгорелите газове?Не ми казвай че остава някаква част от бензина да се блъндика в цилиндъра
Ако не се лъжа bat Jeko беше написал някъде точно за изгорелите газове и как те при някои японски автомобили нарочно се връщат в цилиндъра за да доизгорят.И какво ли ще има в тях щом ще могат да доизгорят?Не казвам, че остава чист бензин а по-скоро някакви въглеводородни съединения, които все още имат някакъв потенциал


- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани