ремонт на виско(перката на парното)

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от zvetiko » 09 Апр 2013, 14:42

Преди малко бях при една кола с ремонтирано виско- не беше заварявано, сигурно беше пълнено със специално масло за шевни машини. Ето резултата след като перката е останала включена на 100% след 5-6000 оборота.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Техническата мисъл и изобретателност на предишният собственик ще струва няколкостотин лева на сегашният. Хубавото е, че по чудо радиаторът беше останал здрав, но разширителното казанче беше буквално обръснато и течеше, маркуча от водната помпа до радиатора беше срязан на 50%, клапана за вентилация на резервоара беше станал на салата, другите неща се виждат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.12.2010
Пол: Мъж

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от PornoMANo » 11 Апр 2013, 1:56

Bavarishe написа:за МЕЙЛЕ някакво мнение


Година и половина вече без ядове. 97 кинта го плащах.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от alchohol » 28 Авг 2013, 15:48

:help: Колеги, как се сваля проклетото виско? Опитах се за блокирам оста с помощта на ремък, както пише в книгата, но при по-силен напън почва да превърта. Имам чувството, че гайката е като заварена. Не посмях да блокирам с друго за да не подбия шайбите.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от dan-dam » 28 Авг 2013, 15:57

alchohol написа::help: Колеги, как се сваля проклетото виско? Опитах се за блокирам оста с помощта на ремък, както пише в книгата, но при по-силен напън почва да превърта. Имам чувството, че гайката е като заварена. Не посмях да блокирам с друго за да не подбия шайбите.

По принцип никак не се блокира. Слагаш ключа и с рязък удар с чук по ключа се отвива. Ако се запъне може да опиташ да застопориш някакво желязо между болтовете на шайбата на водната помпа. Даже май Стоян беше поствал снимка на "специален" самоделен инструмент за застопоряване по този начин.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от alchohol » 28 Авг 2013, 16:02

Огледах и тоя вариант, ама нямам с какво да запъна.
А за стягане, пак ли по същия начин, накрая с чука?
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от dan-dam » 28 Авг 2013, 16:08

На къде развиваш. По принцип виското е с обратна резба. Трябва да удариш рязко по ключа. С напъване не мисля, че ще стане.
Ето го и инструмента :D
viewtopic.php?f=7&t=195804&p=2159371&hilit=%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE#p2159371
Аз завивам само с ключа без да удрям с чук

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от alchohol » 28 Авг 2013, 16:09

daddy_ написа:На къде развиваш. По принцип виското е с обратна резба. Трябва да удариш рязко по ключа. С напъване не мисля, че ще стане.
Ето го и инструмента :D
viewtopic.php?f=7&t=195804&p=2159371&hilit=%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE#p2159371
Аз завивам само с ключа без да удрям с чук


Знам, че е с обратна резба.
Благодаря за линка към снимката. Сега ще се разровя за една шиничка :D
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от rottweiler » 28 Авг 2013, 20:00

Ако описаните по-горе варианти не помогнат има един по-дюлгерски и опасен за виското,но 100% работещ. секач и чук, удряш в самия края на гайката, по посока,обратна на часовниковата.
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от alchohol » 28 Авг 2013, 21:26

Благодаря за насоките. Утре ще го мъча по указаните методи, че вече с това прецакано виско не се трае да гледам пътя с едно око, а с другото стрелката за градусите.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от vladobate » 28 Авг 2013, 23:29

rottweiler написа:Ако описаните по-горе варианти не помогнат има един по-дюлгерски и опасен за виското,но 100% работещ. секач и чук, удряш в самия края на гайката, по посока,обратна на часовниковата.

По посока на часовниковата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от cod-cdbp » 29 Авг 2013, 0:01

Aпропо - видях я на живо колата от снимките на Zvetiko, и на живо изглежда по-трагично :|
Така че държа да отбележа - сменяйте си и самата перка, не само виското. И се заслушвайте дали изобщо перката стои само зацепена или не. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от zvetiko » 29 Авг 2013, 16:32

И да допълня- за да не се стигне до екшън, дифузьора не трябва да се връзва със свински опашки- стареят, късат се и дифузьора опира в перката и при 5000 оборота става хубава салата, а трябва да се използват оргиналните щипки, които са по 1лв. в краен случай може и тел за кофраж. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от alchohol » 29 Авг 2013, 18:07

Днеска преборих виското. Тази самоделка за законтрянето ми свърши чудесна работа. Два удара с чука и се разви. Запалих колата и отначало виското беше зацепено, после отпусна. Покарах я доста по задръстванията и нямаше проблем с градусите. Спрях на един паркинг и градусите леко се заиграха нагоре, и след няколко секунди се нормализираха. После пак я карах доста по задръстванията, висях по светофари, спирах на няколко места, форсирах я, градусите не мръднаха от средата. Дано да не е дефектус тая проклетия, че ако пак трябва да го свалям :ranting:

Още веднъж благодаря на всички, които се отзоваха на моята питанка :bowdown:
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от Diavollo » 30 Авг 2013, 10:21

Моето виско е "постоянно" зацепено (не е заварявано или сменян силикона а е от друг автомобил - мисля, че е от форд Траннзит). Явно работи при други градуси или не знам как но зима лято винаги е зацепено. До момента обаче как ли не съм я пържил колата не е имало проблем. В началото на месеца по новата магистрала поддържах около 180 км/ч от Пловдив до Пазарджик (това е почти 6000 оборота). Стрелката не помръдна от 12 часа при вкл. климатик. През целия път от София до Бъргас съм карал над 4 000 оборота.
Имало е някакъв друг проблем за да "скъса" перката и да стане тая салата.
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: ремонт на виско(перката на парното)

Мнение от alchohol » 30 Авг 2013, 13:50

Не си заслужава да се правят експерименти с виското, че последиците са шокиращи. Най-вероятно не е спряло да се развърта и след 5000 оборота.
Аз засега съм доволен от новото Behr-че, днеска пак я пържих здраво и градусите не мръднаха от средата.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook