ремонт на виско(перката на парното)
Модератор: Технически модератори
62 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: ремонт на виско(перката на парното)
Преди малко бях при една кола с ремонтирано виско- не беше заварявано, сигурно беше пълнено със специално масло за шевни машини. Ето резултата след като перката е останала включена на 100% след 5-6000 оборота.






Техническата мисъл и изобретателност на предишният собственик ще струва няколкостотин лева на сегашният. Хубавото е, че по чудо радиаторът беше останал здрав, но разширителното казанче беше буквално обръснато и течеше, маркуча от водната помпа до радиатора беше срязан на 50%, клапана за вентилация на резервоара беше станал на салата, другите неща се виждат.






Техническата мисъл и изобретателност на предишният собственик ще струва няколкостотин лева на сегашният. Хубавото е, че по чудо радиаторът беше останал здрав, но разширителното казанче беше буквално обръснато и течеше, маркуча от водната помпа до радиатора беше срязан на 50%, клапана за вентилация на резервоара беше станал на салата, другите неща се виждат.
Re: ремонт на виско(перката на парното)
Bavarishe написа:за МЕЙЛЕ някакво мнение
Година и половина вече без ядове. 97 кинта го плащах.


- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: ремонт на виско(перката на парното)

Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: ремонт на виско(перката на парното)
alchohol написа::help: Колеги, как се сваля проклетото виско? Опитах се за блокирам оста с помощта на ремък, както пише в книгата, но при по-силен напън почва да превърта. Имам чувството, че гайката е като заварена. Не посмях да блокирам с друго за да не подбия шайбите.
По принцип никак не се блокира. Слагаш ключа и с рязък удар с чук по ключа се отвива. Ако се запъне може да опиташ да застопориш някакво желязо между болтовете на шайбата на водната помпа. Даже май Стоян беше поствал снимка на "специален" самоделен инструмент за застопоряване по този начин.
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: ремонт на виско(перката на парното)
Огледах и тоя вариант, ама нямам с какво да запъна.
А за стягане, пак ли по същия начин, накрая с чука?
А за стягане, пак ли по същия начин, накрая с чука?
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: ремонт на виско(перката на парното)
На къде развиваш. По принцип виското е с обратна резба. Трябва да удариш рязко по ключа. С напъване не мисля, че ще стане.
Ето го и инструмента
viewtopic.php?f=7&t=195804&p=2159371&hilit=%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE#p2159371
Аз завивам само с ключа без да удрям с чук
Ето го и инструмента

viewtopic.php?f=7&t=195804&p=2159371&hilit=%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE#p2159371
Аз завивам само с ключа без да удрям с чук
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: ремонт на виско(перката на парното)
daddy_ написа:На къде развиваш. По принцип виското е с обратна резба. Трябва да удариш рязко по ключа. С напъване не мисля, че ще стане.
Ето го и инструмента![]()
viewtopic.php?f=7&t=195804&p=2159371&hilit=%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE#p2159371
Аз завивам само с ключа без да удрям с чук
Знам, че е с обратна резба.
Благодаря за линка към снимката. Сега ще се разровя за една шиничка

Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: ремонт на виско(перката на парното)
Ако описаните по-горе варианти не помогнат има един по-дюлгерски и опасен за виското,но 100% работещ. секач и чук, удряш в самия края на гайката, по посока,обратна на часовниковата.


- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: ремонт на виско(перката на парното)
Благодаря за насоките. Утре ще го мъча по указаните методи, че вече с това прецакано виско не се трае да гледам пътя с едно око, а с другото стрелката за градусите.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




Re: ремонт на виско(перката на парното)
rottweiler написа:Ако описаните по-горе варианти не помогнат има един по-дюлгерски и опасен за виското,но 100% работещ. секач и чук, удряш в самия края на гайката, по посока,обратна на часовниковата.
По посока на часовниковата.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: ремонт на виско(перката на парното)
Aпропо - видях я на живо колата от снимките на Zvetiko, и на живо изглежда по-трагично
Така че държа да отбележа - сменяйте си и самата перка, не само виското. И се заслушвайте дали изобщо перката стои само зацепена или не.

Така че държа да отбележа - сменяйте си и самата перка, не само виското. И се заслушвайте дали изобщо перката стои само зацепена или не.


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: ремонт на виско(перката на парното)
И да допълня- за да не се стигне до екшън, дифузьора не трябва да се връзва със свински опашки- стареят, късат се и дифузьора опира в перката и при 5000 оборота става хубава салата, а трябва да се използват оргиналните щипки, които са по 1лв. в краен случай може и тел за кофраж. 

- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: ремонт на виско(перката на парното)
Днеска преборих виското. Тази самоделка за законтрянето ми свърши чудесна работа. Два удара с чука и се разви. Запалих колата и отначало виското беше зацепено, после отпусна. Покарах я доста по задръстванията и нямаше проблем с градусите. Спрях на един паркинг и градусите леко се заиграха нагоре, и след няколко секунди се нормализираха. После пак я карах доста по задръстванията, висях по светофари, спирах на няколко места, форсирах я, градусите не мръднаха от средата. Дано да не е дефектус тая проклетия, че ако пак трябва да го свалям
Още веднъж благодаря на всички, които се отзоваха на моята питанка

Още веднъж благодаря на всички, които се отзоваха на моята питанка

Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Re: ремонт на виско(перката на парното)
Моето виско е "постоянно" зацепено (не е заварявано или сменян силикона а е от друг автомобил - мисля, че е от форд Траннзит). Явно работи при други градуси или не знам как но зима лято винаги е зацепено. До момента обаче как ли не съм я пържил колата не е имало проблем. В началото на месеца по новата магистрала поддържах около 180 км/ч от Пловдив до Пазарджик (това е почти 6000 оборота). Стрелката не помръдна от 12 часа при вкл. климатик. През целия път от София до Бъргас съм карал над 4 000 оборота.
Имало е някакъв друг проблем за да "скъса" перката и да стане тая салата.
Имало е някакъв друг проблем за да "скъса" перката и да стане тая салата.
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: ремонт на виско(перката на парното)
Не си заслужава да се правят експерименти с виското, че последиците са шокиращи. Най-вероятно не е спряло да се развърта и след 5000 оборота.
Аз засега съм доволен от новото Behr-че, днеска пак я пържих здраво и градусите не мръднаха от средата.
Аз засега съм доволен от новото Behr-че, днеска пак я пържих здраво и градусите не мръднаха от средата.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




62 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани