Кои са най-подходящите зимни гуми?
Модератор: Технически модератори
73 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- t_andonov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: Е 30
абе момченце не си позволявай да ми държиш тонvodach написа:t_andonov написа:няма от какво да се притеснявам бе смехурко това е световно известен факт който само на теб не ти е ясен май
Андонов,
изглежда, този форум е само за мен. Ще пусна на админа да за настройка всеки пост във форума да минава през моята поща.
Понеже виждам, че не си разбрал смисъла на на тази тема, ще ти обясня, че това е тема, която информира всички за видовете гуми и факторите, които влиаят на потребителите да си купят един или друг модел. Има предвид "всички". Чети внимателно и не си позволявай да минаваш на лично обръщение, за да не мина и аз.

- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
а ти се опитваш на краставичар краставици да продавашvodach написа:Хахаха много се радвам, че мислиш така. Не се притеснявай да щом не искаш да обясняваш.










- golov_bg
- ентусиаст
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
е сега разбрах защо танковете и тракторите(Ц100,т150к)не се движели през зимата.....веригите и гумите са им много широки и немогат да вървят
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
mitko_n1 написа:Бисе,тука май те взе тоа за мезе....гуми муми![]()
открехна те
![]()
![]()





- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
Здравейте
Здравейте на всички. Изпробвал съм доста гуми - Дънлоп, Бриджстоун, Вредещайн, Пирели, а сега от две зими съм с Мишелин Алпин. За момента по-добра гума не съм карал. Направо се учудвам на фона на ските, с които съм бил досега. Мислех да не коментирам въпроса с парите, които струват. Затова ще кажа само, че си возя детето с тези гуми. Относно широчината се е писало много и само лаик може дори да си помисли да спори на тази тема. Преди време писах, че в разгара на спор сложих 185/65/15, не ги помня вече какви галоши бяха и се качих до БулИнс в Бояна, след като ме убеждаваха, че преди мен три дни нищо не се е качвало. А мой приятел се опита с 205-ци. Последва смяна и ... забихме знамето на върха. Безаварийна зима на всички.
Лесно е да се жертваш за приятел, но е трудно да намериш приятел, за когото да се жертваш!
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Здравейте
а я да ви питам някой има ли впечатления от Sportiva Snow Win
че оня ден стана въпрос че летните им са много добри(Z модела)
та се зачудих дали зимните йм също няма да се окажат добри

че оня ден стана въпрос че летните им са много добри(Z модела)
та се зачудих дали зимните йм също няма да се окажат добри

- t_andonov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: Е 30
абе който не вярва че по-тесните гуми са по-проходими може много лесно да провери слага тесни гуми (нови)и кара по дадена отсечка след това слага по-широките пак нови и отново проба по същия маршрут и сам ще се убеди
говорим за проходимост в сняг за кал не съм пробвал и не споря а тракторите нямат нищо общо с автомобилите че да ги вмъкваме в темата

- rdvr_burgas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 566
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: T-34
golov_bg написа:е сега разбрах защо танковете и тракторите(Ц100,т150к)не се движели през зимата.....веригите и гумите са им много широки и немогат да вървят
Tракторите са за нивата

Ако те влече си сложи гуми от ЮМЗ или вериги от Т34

R6 - Was sonst?
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
golov_bg написа:е сега разбрах защо танковете и тракторите(Ц100,т150к)не се движели през зимата.....веригите и гумите са им много широки и немогат да вървят
масата на гореспоменатите е много по-голяма от на автомобил

- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
таа тема ми мяза на изчерпана май...зима идва кой квито гуми иска да си слага-всеки си има глава на раменете да мисли.Мой съвет последен и в таа тема нема да пиша повече щото всичко стаа компот вътре..Слагайте зимни ТЕСНИ гуми
живи и здрави -кратуни недни 



- golov_bg
- ентусиаст
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
по принцип по голяма допирна площ-по добро сцепление,ама аз не разбирам от гуми та ще видим зимата
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- jullydjs
- ентусиаст
-
- Мнения: 1061
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е70
- Мечтае да кара: 25 годишна
Пролет и есен обикновено е времето за смяна на гумите. Големите и широки колела обикнвоено привличат окото, но какви предимства и недостатъци можем да си навлечем от неизползването на предписаните от производителя гуми и джанти? Прочетете до края и ще разберете
1. Стандартните гуми - ако искате да живеете спокойно, винаги купувайте гуми и джанти с размерите, предписани от производителя. Винаги помпете гумите според спецификацията на автомобила. Окачваенто на автомобила е сложна система от разнообразни фактори, а препоръчаните от производителя параметри представляват един възможно най-добър компромис между поведение на сух и мокър път при различни видове пътна настилка, при ускорение, спиране и в завой.
След като казахме това, да преминем към интересната част.
2. По-широки гуми - последиците:
+ възможна по-добра стабилност в завой;
+ същият или по-къс спирачен път;
- повишен риск от аквапланинг;
- риск от неравномерно износване.
а) Когато сложим по-широки гуми, на практика не увеличаваме площта на контактното петно между гумата и пътя. Но то променя своята форма.
От тясно и дълго, то става широко и късо. По принцип гумата поддържа теглото на автомобила по два начина - чрез налягането на въздуха и чрез страничните бордове на гумата (страници). При широката гума, страницата понася по-малка част от натоварването, а по-голяма част се понася от въздуха. Предимството е, че въздухът разпределя силата равномерно върху цялата контактна площ на гумата с пътя. Поради това, гумата функционира по-правилно и има по-високо сцепление. За постигане на добра стабилност в завой, деформацията на страницата на гумата е от особено важно значение - колкото по-малка е тя, толкова по-добре.
В завой, натоварването не е разпределено равномерно по широчината на контактното петно. Външната за завоя част на гумата получава все по-голям натиск, докато вътрешната олеква. Колкото по-остро влизаме в завой, толкова повече се увеличава сцеплението на външния ръб на гумата, но вътешната част се приплъзва все повече. Когато поставите по-широки гуми, контактното петно става по-широко, но по-късо. Това означава, че получавате по-високо максимално сцепление, но и плъзгането започва по-рязко. Така шофьорът може да получи измамно усещане за стабилност, но когато гумата започне чисто плъзгане сцеплението спада рязко и води до неприятна изненада. Положението е различно при тясната гума - там плъзгането настъпва по-плавно и постепенно, така че шофьорът има повече време за реакция.
В завой, гумата като цяло се деформира поради страничните сили. Деформацията кара гумата да стъпва все повече върху страничния си борд, което силно понижава нейното сцепление. Един начин да помогнем на гумата в този случай е като подберем правилната ширина джанти. Всяка гума е създадена така, че да работи с различни размери джанти. Например гума 225/45/17 може да се постави на джанта с ширина от 7 до 8.5 инча. Ако поставим гумата на 7-инчова джанта, то шарката на гумата ще бъде значително по-широка от джантата. Поради това, страниците на гумата се издуват настрани извън ширината на джантата и гумата не е достатъчно устойчива към странични сили. Ако страниците не успяват да устоят на страничните сили в завой, гумата отново започва да се търкаля все по-малко върху шарката и повече върху страната си. Често пъти малко по-тясна гума върху тясна джанта се представя по-добре отколкото много широка гума върху широка джанта. В даденият случай би било по-добре да се използва гума 215/50/17 върху 8" джанта, отколкото 225/45/17 върху 7" джанта.
Защо всичко това е важно? Защото деформацията на страничния борд на гумата унищожава сцеплението, прегрява гумите и води до неравномерно износване.
б) Спирачният път зависи отново от сцеплението на гумата с пътя. То не е чисто триене, затова познатата формула от физиката (силата на триене = коефициента на триене * нормалната сила) не важи. Гумата се "захваща" за пътя благодарение на мекостта на нейния материал - гумата изпълва грапавините на асвалта. Както бе демонстрирано по-горе, ако запазим предписаното от производителя налягане в гумите, празмерът на контактната площ на гумата с пътя не се променя. С по-широките гуми, обаче, можем да си позволим по-ниско налягане без да допуснем деформация на бордовете на гумата. По-меката гума по-лесно следва формата на асвалта и така има по-високо сцепление (разбира се, много по-важни са характеристиките на смеската на гумата, отколкото налягането в нея).
в) При движение върху мокра настилка под по-широката гума преминава повече вода. Натискът на гумата върху пътя обаче остава непроменен в сравнение с по-тясната гума. Следователно, по-широката гума трябва да изпомпва повече вода като разполага със същата сила както по-тясната гума, което я прави по-склонна към аквапланинг.
г) Два параметъра на окачването на автомобила имат връзка с ширината на гумата - това са ъглите на сходимост и на страничния наклон на колелото. Комбинацията от двата е съобразена с широчината на гумата, така че в натоварено положение тя да приплъзва минимално върху пътната настилка. Страничният наклон на колелото има по-голямо значение за по-широката гума, което я кара да приплъзва върху пътя и може да доведе до ускорено износване и загряване.
Допълнителни недостатъци на нископрофилните гуми:
- по-твърдо возене - по-ниските гуми имат по-малка способност за поемане на неравности.
- повишен риск от балони и повреди по джантите - Ниските гуми имат по-ниски и меки бордове. Мекият борд се деформира по-лесно. Рискът е по-висок при тясна нископрофилна гума.
3. Гуми с по-голям диаметър. Тук говорим за използване на гуми с по-голям външен диаметър (или с други думи - обиколка) от предписаните от производителя. По-големите колела придават повече стил на автомобила и изглеждат по-приятно за окото. Но като изключим външният вид, подобна замяна оказва единствено негативно влияние на автомобила. Ето как:
- Удължен спирачен път - ротационната инерция на по-големите колела е по-висока. По-големият диаметър на гумата при същия диаметър на спирачния диск води до претоварване на спирачките и прегряване;
- Съкратен живот на спирачните накладки - следствие от горното.
- Влошено усещане за управляемост - резултат от жироскопичната сила, по-голямото колело се върти наляво-надясно по-трудно. Така то не предава своевременно информация на водача при загуба на сцепление и поднасяне на автомобила.
- Влошено ускорение, увеличен разход на гориво - поради по-голямата инерция на колелото.
И така, единствената реална полза от поставянето на по-големи колела е вграждането на по-големи спирачни дискове. Ако никога не сте оставали без спирачки при нормалният ви стил на каране, значи не се нуждаете от подобен ъпгрейд.
4. Истинският ъпгрейд - по-меки гуми
Използването на гума от по-мека смес прави чудеса по отношение на спирачния път и устойчивостта в завой. Тя разбира се се износва по-бързо
1. Стандартните гуми - ако искате да живеете спокойно, винаги купувайте гуми и джанти с размерите, предписани от производителя. Винаги помпете гумите според спецификацията на автомобила. Окачваенто на автомобила е сложна система от разнообразни фактори, а препоръчаните от производителя параметри представляват един възможно най-добър компромис между поведение на сух и мокър път при различни видове пътна настилка, при ускорение, спиране и в завой.
След като казахме това, да преминем към интересната част.
2. По-широки гуми - последиците:
+ възможна по-добра стабилност в завой;
+ същият или по-къс спирачен път;
- повишен риск от аквапланинг;
- риск от неравномерно износване.
а) Когато сложим по-широки гуми, на практика не увеличаваме площта на контактното петно между гумата и пътя. Но то променя своята форма.
От тясно и дълго, то става широко и късо. По принцип гумата поддържа теглото на автомобила по два начина - чрез налягането на въздуха и чрез страничните бордове на гумата (страници). При широката гума, страницата понася по-малка част от натоварването, а по-голяма част се понася от въздуха. Предимството е, че въздухът разпределя силата равномерно върху цялата контактна площ на гумата с пътя. Поради това, гумата функционира по-правилно и има по-високо сцепление. За постигане на добра стабилност в завой, деформацията на страницата на гумата е от особено важно значение - колкото по-малка е тя, толкова по-добре.
В завой, натоварването не е разпределено равномерно по широчината на контактното петно. Външната за завоя част на гумата получава все по-голям натиск, докато вътрешната олеква. Колкото по-остро влизаме в завой, толкова повече се увеличава сцеплението на външния ръб на гумата, но вътешната част се приплъзва все повече. Когато поставите по-широки гуми, контактното петно става по-широко, но по-късо. Това означава, че получавате по-високо максимално сцепление, но и плъзгането започва по-рязко. Така шофьорът може да получи измамно усещане за стабилност, но когато гумата започне чисто плъзгане сцеплението спада рязко и води до неприятна изненада. Положението е различно при тясната гума - там плъзгането настъпва по-плавно и постепенно, така че шофьорът има повече време за реакция.
В завой, гумата като цяло се деформира поради страничните сили. Деформацията кара гумата да стъпва все повече върху страничния си борд, което силно понижава нейното сцепление. Един начин да помогнем на гумата в този случай е като подберем правилната ширина джанти. Всяка гума е създадена така, че да работи с различни размери джанти. Например гума 225/45/17 може да се постави на джанта с ширина от 7 до 8.5 инча. Ако поставим гумата на 7-инчова джанта, то шарката на гумата ще бъде значително по-широка от джантата. Поради това, страниците на гумата се издуват настрани извън ширината на джантата и гумата не е достатъчно устойчива към странични сили. Ако страниците не успяват да устоят на страничните сили в завой, гумата отново започва да се търкаля все по-малко върху шарката и повече върху страната си. Често пъти малко по-тясна гума върху тясна джанта се представя по-добре отколкото много широка гума върху широка джанта. В даденият случай би било по-добре да се използва гума 215/50/17 върху 8" джанта, отколкото 225/45/17 върху 7" джанта.
Защо всичко това е важно? Защото деформацията на страничния борд на гумата унищожава сцеплението, прегрява гумите и води до неравномерно износване.
б) Спирачният път зависи отново от сцеплението на гумата с пътя. То не е чисто триене, затова познатата формула от физиката (силата на триене = коефициента на триене * нормалната сила) не важи. Гумата се "захваща" за пътя благодарение на мекостта на нейния материал - гумата изпълва грапавините на асвалта. Както бе демонстрирано по-горе, ако запазим предписаното от производителя налягане в гумите, празмерът на контактната площ на гумата с пътя не се променя. С по-широките гуми, обаче, можем да си позволим по-ниско налягане без да допуснем деформация на бордовете на гумата. По-меката гума по-лесно следва формата на асвалта и така има по-високо сцепление (разбира се, много по-важни са характеристиките на смеската на гумата, отколкото налягането в нея).
в) При движение върху мокра настилка под по-широката гума преминава повече вода. Натискът на гумата върху пътя обаче остава непроменен в сравнение с по-тясната гума. Следователно, по-широката гума трябва да изпомпва повече вода като разполага със същата сила както по-тясната гума, което я прави по-склонна към аквапланинг.
г) Два параметъра на окачването на автомобила имат връзка с ширината на гумата - това са ъглите на сходимост и на страничния наклон на колелото. Комбинацията от двата е съобразена с широчината на гумата, така че в натоварено положение тя да приплъзва минимално върху пътната настилка. Страничният наклон на колелото има по-голямо значение за по-широката гума, което я кара да приплъзва върху пътя и може да доведе до ускорено износване и загряване.
Допълнителни недостатъци на нископрофилните гуми:
- по-твърдо возене - по-ниските гуми имат по-малка способност за поемане на неравности.
- повишен риск от балони и повреди по джантите - Ниските гуми имат по-ниски и меки бордове. Мекият борд се деформира по-лесно. Рискът е по-висок при тясна нископрофилна гума.
3. Гуми с по-голям диаметър. Тук говорим за използване на гуми с по-голям външен диаметър (или с други думи - обиколка) от предписаните от производителя. По-големите колела придават повече стил на автомобила и изглеждат по-приятно за окото. Но като изключим външният вид, подобна замяна оказва единствено негативно влияние на автомобила. Ето как:
- Удължен спирачен път - ротационната инерция на по-големите колела е по-висока. По-големият диаметър на гумата при същия диаметър на спирачния диск води до претоварване на спирачките и прегряване;
- Съкратен живот на спирачните накладки - следствие от горното.
- Влошено усещане за управляемост - резултат от жироскопичната сила, по-голямото колело се върти наляво-надясно по-трудно. Така то не предава своевременно информация на водача при загуба на сцепление и поднасяне на автомобила.
- Влошено ускорение, увеличен разход на гориво - поради по-голямата инерция на колелото.
И така, единствената реална полза от поставянето на по-големи колела е вграждането на по-големи спирачни дискове. Ако никога не сте оставали без спирачки при нормалният ви стил на каране, значи не се нуждаете от подобен ъпгрейд.
4. Истинският ъпгрейд - по-меки гуми
Използването на гума от по-мека смес прави чудеса по отношение на спирачния път и устойчивостта в завой. Тя разбира се се износва по-бързо
73 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани