Размер на гумите
Модератор: Технически модератори
72 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: ре
zvetiko написа:Хубаво ,нека се пробваме на един нормален български път.Кажи ми какво ще стане ,ако с твоите 235-ци трябва да спреш или завиеш където има прах или пясък -ще те видя как ще хвърчиш и ще се пързаляш в неизвестна посока.Може да се пробваме и когато вали дъжд и да видим как ще минеш през някоя голяма локва с твоите 235-ци -аз ще вляза със 160,а ти ще посмееш ли?Виж на хубав асфалт няма какво да говоря.![]()
На тези си изказвания сам си си отговорил с дългичкия цитат от същия
ти пост. А от него не съм съгласен само с частта в която казва че
нископрофилните гуми имат по мек борд.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: ре
pesho написа:zvetiko написа:Хубаво ,нека се пробваме на един нормален български път.Кажи ми какво ще стане ,ако с твоите 235-ци трябва да спреш или завиеш където има прах или пясък -ще те видя как ще хвърчиш и ще се пързаляш в неизвестна посока.Може да се пробваме и когато вали дъжд и да видим как ще минеш през някоя голяма локва с твоите 235-ци -аз ще вляза със 160,а ти ще посмееш ли?Виж на хубав асфалт няма какво да говоря.![]()
На тези си изказвания сам си си отговорил с дългичкия цитат от същия ти пост. А от него не съм съгласен само с частта в която казва че
нископрофилните гуми имат по мек борд.
Ето, отговарям ти:
в) При движение върху мокра настилка под по-широката гума преминава повече вода. Натискът на гумата върху пътя обаче остава непроменен в сравнение с по-тясната гума. Следователно, по-широката гума трябва да изпомпва повече вода като разполага със същата сила както по-тясната гума, което я прави по-склонна към аквапланинг.
Ако не си го разбрал ти го пояснявам-при мокър път тясната гума е по-стабилна ,от по широката .
В завой, натоварването не е разпределено равномерно по широчината на контактното петно. Външната за завоя част на гумата получава все по-голям натиск, докато вътрешната олеква. Колкото по-остро влизаме в завой, толкова повече се увеличава сцеплението на външния ръб на гумата, но вътешната част се приплъзва все повече. Когато поставите по-широки гуми, контактното петно става по-широко, но по-късо. Колкото по-късо е контактното петно, толкова по-рязко настъпва плъзгането. Колкото по-широко е петното, толкова по-високо е сцеплението в завой. Това означава, че с по-широките гуми получавате по-високо максимално сцепление, но и плъзгането започва по-рязко. Така шофьорът може да получи измамно усещане за стабилност, но когато гумата започне чисто плъзгане сцеплението спада рязко и води до неприятна изненада. Положението е различно при тясната гума - там плъзгането настъпва по-плавно и постепенно, така че шофьорът има повече време за реакция.
Ако не си го разбрал ти го пояснявам-с по-широки гуми вероятността да се пребиеш в завой е по-голяма.
Повече от това какво да ти обяснявам

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
широката гума е по склонна към аква планинг само когато има голямо количество вода,в порой или в някоя неравност,ако няма наводнение е доста по стабилна.преди 5 мин гледах един тест на мокро,с тесни гуми 41 метра,с широки 35,са ще го намеря и ще ти го копна че ми писна от тебе
http://www.dnes.bg/article.php?cat=8&id=38597
прочети и мълчи вече.

http://www.dnes.bg/article.php?cat=8&id=38597
прочети и мълчи вече.
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Разбрахме предимствата и недостатъците на широката гума.
Ако тясната бе толкова добра, щяха сигурно на новата 5-ца да сложат 165-ци - за да е по стабилна с 250км/ч и на завоите, та даже на 13цола, да е и по-висока.
Явно хората са сметнали и тествали.
Има си определени размери за всеки модел (производителите са посочили) - подбираш според начина на каране, потребности и климатични особености...
...и все пак парите не на последно място... по добре да си взема 205/65 R15 Michelin или Goodyear, отколкото 225/60 R15 за същите пари но Debica или която там се сетите марка, от която сте патили...
Ако тясната бе толкова добра, щяха сигурно на новата 5-ца да сложат 165-ци - за да е по стабилна с 250км/ч и на завоите, та даже на 13цола, да е и по-висока.
Явно хората са сметнали и тествали.
Има си определени размери за всеки модел (производителите са посочили) - подбираш според начина на каране, потребности и климатични особености...
...и все пак парите не на последно място... по добре да си взема 205/65 R15 Michelin или Goodyear, отколкото 225/60 R15 за същите пари но Debica или която там се сетите марка, от която сте патили...
- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
Колеги, гледам ,4е спорите за гумите и реших и аз да се включа като за статистиката нека отчетем моето мнение от моите наблюдения. Лятото на 2005 година карах още 3-ката и нямах летни гуми и реших да карам със зимните ,защото мислех последно да ги износя и да не ги слагам следващата зима. Какво беше учудването ми когато след едно ходене до София при 30 градуса навън след като погледнах гумата беше толкова заминала все едно с нея съм е карал само на дрифт и една неравномерно износена... И какво стана ? Уж мислех да спестя от гуми да доизкарам лятото със зимните гуми ,а то хем износих зимните , хем и си взех и летни и после за зимата пак нови зимни ,защото тези бяха заминали когато ги употребявах в неподходящ сезон . Затова от тогава винаги си взимам подходящите гуми за подходящият сезон . Миналото лято карах 5-цата с Мichelin Pilot ,това лято отзад доизносих Michelin-a, a отпред сложих GOOD YEAR Hidro GRIP . Да ви кажа съм по-доволен от Michelin-a защото за два летни сезона с гумите на Michelin минах двойно повече км от тези на GOOD YEAR и сега в края на сезона като сравниш двете гуми от различната марка са еднакво износени .Кажете ми как става тъй ,че гума на Michelin която е на двойно повече км изглежда като гума от GOOD YEAR на половината на същите км ? Сега за зимата съм се ориентирал към ФУЛДА КРИСТАЛ. Карал съм с такива гуми и знам от опит ,че са добри за 5-цата .Мисля да си взема стандартните 195/65 ...
- methanol
- Бобо Дебелия
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E30/E36/E34
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
а ве карайте си квото искате ве...аз си слагам тънки зимни гуменетки а който иска да си слага грайферни валяци..кво се карате-всеки с ъкъла си 


- MISHO_BMW
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 30.09.2008
- Местоположение: София
- Кара: E34 tds и E30 M50
Благодаря колеги много ми помогнахте. Ще отида до МАРГЕЛ ще вида и там какви гуми имат. И все пак много ви благодаря.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Мале незнам как не съм я видял тази тема
Аз също съм убеден ,че зимни гуми не са за лятото и обратното
Карал съм (не много) ,но просто с тези нарези/ламели по тях стават абсолютно лигава история
колкото една гума е с по големи блокове на протекторите и по-малко ламели ,толкова е по-устойчива на усукване и огъване, толкова по-голяма площ има в контакт с пътя , така си мисля аз
Поне откакто карам с новата спортна Йокохама от август началото просто съм като безсмъртен едва ли не ... 225/50/16 карам аз ,защото на 55 индекс просто ми седят като валяци а искам гумата да е по-ниска , автомобила реагира според мен по-чевръсто на сигналите от волана
Предните две зими карах за първи път с 205 ,като предишните три карах с 215/65/15 и според мен си беше по-добре с тях
А не е като да не ходя по планините и да беснееме нощем по Витоша и Плана ...
Колега прав си ,според мен.За мен кола която тежи тон и половина и нагоре, дълга е ,има дълго междуосие и се кара на метла постоянно даже и за 205 гума не е
Според мен 225 е минимума за Е34
Абе всеки знае мене си
Георги Пенчев

Аз също съм убеден ,че зимни гуми не са за лятото и обратното


колкото една гума е с по големи блокове на протекторите и по-малко ламели ,толкова е по-устойчива на усукване и огъване, толкова по-голяма площ има в контакт с пътя , така си мисля аз

Поне откакто карам с новата спортна Йокохама от август началото просто съм като безсмъртен едва ли не ... 225/50/16 карам аз ,защото на 55 индекс просто ми седят като валяци а искам гумата да е по-ниска , автомобила реагира според мен по-чевръсто на сигналите от волана


traficant написа:Моето мнение момчета е:Колкото по голяма кола толкова по голяма гума:) А за зимата най-голямо значение има колко е опитен шофьора, аз лично обичам зимата заради дрифтинга без зверски натоварвания за мобила;)
Колега прав си ,според мен.За мен кола която тежи тон и половина и нагоре, дълга е ,има дълго междуосие и се кара на метла постоянно даже и за 205 гума не е

Абе всеки знае мене си

Георги Пенчев
- plboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 23.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: m20b20 turbo, E38 725tds
195/65/15 тва са гумите и спирачен път и проходимост. Не се заблуждаваите колеги, че по широка гума е по проходима и по добре се спира с нея на лед. Ако искате шейна слагаите по широки
King Regards, 0888 750 222
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
аз също съм на мнение че зимните гуми не са за лятото( а ако са японски и т.н. съвсем ) и обратното
колкото до размера, все още се полебая за зимата какво да взема 205/65/15 или 225/65/15
Със сигурност ще са Дунлоп 3Д и това са двата варианта( оказа се че нямат 215, който май щеше да е оптималния
)


Със сигурност ще са Дунлоп 3Д и това са двата варианта( оказа се че нямат 215, който май щеше да е оптималния

- AceMF
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 284
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 94' 525тдс
- Мечтае да кара: совалка
И аз на Dunlop SP WS 3D съм се спрял, ама защо толкова голяма разлика в цените трябва да има между размерите:
195/65R15 91Т - 153 лв.
205/65R15 94Н - 253 лв.
225/55R16 99Н - 353 лв.
195/65R15 91Т - 153 лв.
205/65R15 94Н - 253 лв.
225/55R16 99Н - 353 лв.
- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
72 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани