e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение
Модератор: Технически модератори
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Нямам идея какво смяташ да правиш с тая кола . Аз лично не бих налял такива пари в гнило купе , но след като си се захванал имай предвид че крайния резултат зависи на 80% от подготовката тоест не от бояджията . Изкърпването , изправяне , напасване , антикорозия , основа , китове и още един куп неща . Всеки тенекеджия вика - той бояджията ще го оправи ама не става баш така . Така че боядисването е най малката грижа , ако ли пък искаш и там професионално и качествено боядисване става доста тегаво щото ако хвърляш сериозни пари трябва всичко да е без забележка подготвено .
Ако нямаш възможност в момента по добре я консервирай на грунд и като може я прави както трябва .
Ако нямаш възможност в момента по добре я консервирай на грунд и като може я прави както трябва .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Jordana написа:Нямам идея какво смяташ да правиш с тая кола . Аз лично не бих налял такива пари в гнило купе , но след като си се захванал имай предвид че крайния резултат зависи на 80% от подготовката тоест не от бояджията . Изкърпването , изправяне , напасване , антикорозия , основа , китове и още един куп неща . Всеки тенекеджия вика - той бояджията ще го оправи ама не става баш така . Така че боядисването е най малката грижа , ако ли пък искаш и там професионално и качествено боядисване става доста тегаво щото ако хвърляш сериозни пари трябва всичко да е без забележка подготвено .
Ако нямаш възможност в момента по добре я консервирай на грунд и като може я прави както трябва .
точно това имам предвид и ме притеснява, че някой мърляч няма да я подготви, така както би трябвало да се подготви автомобил за боя, ще я изпръска да се замаже положението (било то и хубаво) и кел файда, че съм фърлил пари за боя. После сигурно ще трябва да си напасвам калници и капаци и врати, щото няма да му се е занимавало да ги напасне точно и т.н и т.н. и само ще се ядосвам, че не съм додал на някой човек, да си свърши работата, както трябва.
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Как трябва да се подготви колата според теб и за колко пари , че май нямаш база за сравнение , може би единствено това което имаш в джоба ама то това си го носим всички , не е обективно де . И къв бояджия ще ти напасва калници и врати като както разбирам таз кола излиза от тенекеджия готова за боя , е та той не ги ли напасна ?
- georgivar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Привет колега,
Следя темата с интерес от началото. Напълно обречено начинание, но поне е интересно за четене заради хъса ти.
По-добре се примири, че ще трябва сам да дооправяш една камара неща. Не съм видял още сервиз в бг дето да свърши работа от-до. Най-вероятно ще ти изпочупят щипките и лайстните. Ще намажат със силикон навсякъде. Няма да напаснат вратите и панелите със сигурност. Или дори и да си мислиш, че са - най-вероятно ще са забити рапидки на най-невроятни места - само и само да държат панела на място. Или пък няма да завинтили половината крепежи обратно.
Иначе - като обикалях по сервизите цените почваха от 2 хил. и на около 3 и нещо приключваха. Само за материали бяха около 1000. Единствения, който ми даде цена 1400, беше много горд от една кола, която правеше, а то буквално не се виждаше метал на около 80% на панелите - толкова кит беше намазал.
По наблюденията ми също така няма никаква връзка между цената и качеството. Просто си е жив късмет всеки път - дали майстора ше е свободен, дали ще е на кеф, дали точно ти като се появиш няма да му се развали кефа и т.н..
Та отиди при тия дето могат да те вземат, изглеждат най-нормални и не искат свръх много пари.
И не се вживявай. Щото съм забелязал, че майсторите най-мразят такива като тебе - нахъсан да стане като хората. Дори и да не го покажат съм сигурен, че след това дълго ги радва вътрешно как са си оставили ръцете специално на твойта кола. Разбира се повечето си мислят, че наистина са се постарали, но това не ги оправдава.
Следя темата с интерес от началото. Напълно обречено начинание, но поне е интересно за четене заради хъса ти.

По-добре се примири, че ще трябва сам да дооправяш една камара неща. Не съм видял още сервиз в бг дето да свърши работа от-до. Най-вероятно ще ти изпочупят щипките и лайстните. Ще намажат със силикон навсякъде. Няма да напаснат вратите и панелите със сигурност. Или дори и да си мислиш, че са - най-вероятно ще са забити рапидки на най-невроятни места - само и само да държат панела на място. Или пък няма да завинтили половината крепежи обратно.
Иначе - като обикалях по сервизите цените почваха от 2 хил. и на около 3 и нещо приключваха. Само за материали бяха около 1000. Единствения, който ми даде цена 1400, беше много горд от една кола, която правеше, а то буквално не се виждаше метал на около 80% на панелите - толкова кит беше намазал.
По наблюденията ми също така няма никаква връзка между цената и качеството. Просто си е жив късмет всеки път - дали майстора ше е свободен, дали ще е на кеф, дали точно ти като се появиш няма да му се развали кефа и т.н..
Та отиди при тия дето могат да те вземат, изглеждат най-нормални и не искат свръх много пари.
И не се вживявай. Щото съм забелязал, че майсторите най-мразят такива като тебе - нахъсан да стане като хората. Дори и да не го покажат съм сигурен, че след това дълго ги радва вътрешно как са си оставили ръцете специално на твойта кола. Разбира се повечето си мислят, че наистина са се постарали, но това не ги оправдава.
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
vladobate написа:Как трябва да се подготви колата според теб и за колко пари , че май нямаш база за сравнение , може би единствено това което имаш в джоба ама то това си го носим всички , не е обективно де . И къв бояджия ще ти напасва калници и врати като както разбирам таз кола излиза от тенекеджия готова за боя , е та той не ги ли напасна ?
Написал съм в предишния отговор, колега, какво ми казаха, че ще правят хората, които искат обаче да ми свалят кожата за тая подготовка, материали и труд. Търся човек, които няма да претупа нещата за сравнително нормална цена. Тенекеджията, при който беше автомобила, единствено и само я закърпи и намаза това, което беше кърпил. Колегата му трябваше да я подготвя и боядисва и напасва, но ме прецака и всичко си остана така както беше, като имам бонус задачки прерязано жило на ръчна (което беше за смяна) и счупен лагер на кардан (които също беше тръгнал, но се е дочупил при свалянето).
С други думи търся, майстор, който освен да е добър (да има умения и знания) и да си свърши и съветсно работата. Явно обаче такива майстори струват скъпо. Иначе нямам база за сравнение, да. Просто като знам какви са майсторите в повечето случай ме е страх да я оставя при, който и да е. Затова и питам и търся препоръки, някой ако познава такива хора?
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
georgivar написа:Привет колега,
Следя темата с интерес от началото. Напълно обречено начинание, но поне е интересно за четене заради хъса ти.![]()
По-добре се примири, че ще трябва сам да дооправяш една камара неща. Не съм видял още сервиз в бг дето да свърши работа от-до. Най-вероятно ще ти изпочупят щипките и лайстните. Ще намажат със силикон навсякъде. Няма да напаснат вратите и панелите със сигурност. Или дори и да си мислиш, че са - най-вероятно ще са забити рапидки на най-невроятни места - само и само да държат панела на място. Или пък няма да завинтили половината крепежи обратно.
Иначе - като обикалях по сервизите цените почваха от 2 хил. и на около 3 и нещо приключваха. Само за материали бяха около 1000. Единствения, който ми даде цена 1400, беше много горд от една кола, която правеше, а то буквално не се виждаше метал на около 80% на панелите - толкова кит беше намазал.
По наблюденията ми също така няма никаква връзка между цената и качеството. Просто си е жив късмет всеки път - дали майстора ше е свободен, дали ще е на кеф, дали точно ти като се появиш няма да му се развали кефа и т.н..
Та отиди при тия дето могат да те вземат, изглеждат най-нормални и не искат свръх много пари.
И не се вживявай. Щото съм забелязал, че майсторите най-мразят такива като тебе - нахъсан да стане като хората. Дори и да не го покажат съм сигурен, че след това дълго ги радва вътрешно как са си оставили ръцете специално на твойта кола. Разбира се повечето си мислят, че наистина са се постарали, но това не ги оправдава.
Трябваше вече да имам готово боядисана кола, а съм до никъде, а и имам да оправям и 5 неща след майстора, били те и за смяна. Точно това се опитвам да избегна. Разбирам, че на никой не му се занимава да прави кола, така както би си я правил за себе си, но поне да свърши доколкото е възможно по качествена работа. Сервиза на хората, с които се видях изглеждаше доста подреден. имаха няколко коли в процес на работа, показаха ми и една е32, която правят в момента и изглеждаше добре на етапа, в който бяха стигнали. В крайна сметка, те единствени казаха, че за да си свършат, работата като хората, ще махат всичко, което малко поне говори за желание, да изпипат нещата. Не съм давал зор, казал съм им разбира се, че искам да станат като хората нещата, на което те просто искат да не давам зор, който аз така или иначе не давам. На всички майстори, обяснявам че не бързам, за да не претупват нещата и да работят по колата, когато са на "кеф". Парите са в тоя диапазон между 2 и 3, но това са адски много пари, в крайна сметка, това ми беше първоначалния бюджет ...
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Такава кола не се прави от майстори, това се прави самостоятелно с вложени месеци труд и евентуално помощ от патили приятели.
Има доста добри бояджии, но почти всички поверяват подготвянето и търкането на "калфи", които вземат доста малка част от тези хиляди за боядисването.
Общо взето, според мен де, колата върви по правилния път, тенекеджията ти я издава изкърпена, твоя работа е да почистиш всички ръжди и да запечаташ с грундове, които ти споменаха по-рано. Твоя работа е и да регулираш капаци, врати, решетки щото може да отидат дни. Твоя работа е и защитата на купето отдолу и в кухините.
Бояджията трябва да китоса фино и да "стреля", колкото повече задачи му оставиш, толкова по-зле за теб след време.
Сигурно има и свестни бояджии, но от тези, които срещнах стигнах до там да се уча да държа шпатула, е не става перфектно, но пък е без пари.
Има доста добри бояджии, но почти всички поверяват подготвянето и търкането на "калфи", които вземат доста малка част от тези хиляди за боядисването.
Общо взето, според мен де, колата върви по правилния път, тенекеджията ти я издава изкърпена, твоя работа е да почистиш всички ръжди и да запечаташ с грундове, които ти споменаха по-рано. Твоя работа е и да регулираш капаци, врати, решетки щото може да отидат дни. Твоя работа е и защитата на купето отдолу и в кухините.
Бояджията трябва да китоса фино и да "стреля", колкото повече задачи му оставиш, толкова по-зле за теб след време.
Сигурно има и свестни бояджии, но от тези, които срещнах стигнах до там да се уча да държа шпатула, е не става перфектно, но пък е без пари.
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Lenco написа:Такава кола не се прави от майстори, това се прави самостоятелно с вложени месеци труд и евентуално помощ от патили приятели.
Има доста добри бояджии, но почти всички поверяват подготвянето и търкането на "калфи", които вземат доста малка част от тези хиляди за боядисването.
Общо взето, според мен де, колата върви по правилния път, тенекеджията ти я издава изкърпена, твоя работа е да почистиш всички ръжди и да запечаташ с грундове, които ти споменаха по-рано. Твоя работа е и да регулираш капаци, врати, решетки щото може да отидат дни. Твоя работа е и защитата на купето отдолу и в кухините.
Бояджията трябва да китоса фино и да "стреля", колкото повече задачи му оставиш, толкова по-зле за теб след време.
Сигурно има и свестни бояджии, но от тези, които срещнах стигнах до там да се уча да държа шпатула, е не става перфектно, но пък е без пари.
На 1000% съм съгласен с тебе! Напълно съм убеден, че колкото по-малко работа оставяш на майстори, толкова по-добре. Но не мога всичко и не мога да разбирам от всичко, няма и къде да я прибера за да си ги правя тези работи. Също така не искам и да се "уча" върху моята кола. Нямам нито опит нито умения да свърша тази работа. Разчитам, че има хора професионалисти, които обичат работата си, коклото и клиширано и утопично да звучи и които да вложат необходимите усилия и желание в работата си.
PS.Да не кажа, че съм убеден, че и 10 бона да оставя на някой майстор, все ще скатае нещо, ще претупа някоя работа, няма да завие винтче някое, затова и съм напълно съгласен, че едва ли не всичко трябва да си правиш сам, ама пусто не може да си майстор по всичко, особено пък човек като мен, дето за пръв път се е захванал с нещо подобно.
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Колеги, реших за майстора, ще я оставя на хората, за които разказах по-рано. Не ми се рискува и не ми се правят компромиси, надявам се всичко да стане добре. Ще се опитам да смъкна поне малко от цената, като махна напасването на вратите и други дреболии.
Искам да помоля за съвет по 2 въпроса:
1. Боядисване или мазане по вътрешната част на купето (под кичетата) не е включена в цената. Хубаво ли е да се обработи и измаже с нещо или няма значение? Това мога си го свърша и сам, тъй като не се гони никаква естетика.
2. Има ли някакъв пиниз, някой може ли да сподели опит как се свалят хромираните ласйни, които вървят по тавана? Май имат щипки, които се чупят при сваляне, но самите щипки не са отделна част. Т.е ако се счупи някоя щипка, трябва да търся нова лайсна, а те май са бая скъпи. Та това ми е въпроса, ако някой знае как се свалят без дасе чупят и дали щипките са отделни, което няма да е толкова фатално.
Мерси!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Искам да помоля за съвет по 2 въпроса:
1. Боядисване или мазане по вътрешната част на купето (под кичетата) не е включена в цената. Хубаво ли е да се обработи и измаже с нещо или няма значение? Това мога си го свърша и сам, тъй като не се гони никаква естетика.
2. Има ли някакъв пиниз, някой може ли да сподели опит как се свалят хромираните ласйни, които вървят по тавана? Май имат щипки, които се чупят при сваляне, но самите щипки не са отделна част. Т.е ако се счупи някоя щипка, трябва да търся нова лайсна, а те май са бая скъпи. Та това ми е въпроса, ако някой знае как се свалят без дасе чупят и дали щипките са отделни, което няма да е толкова фатално.
Мерси!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Щипките се чупят при сваляне и се слагат нови поне такава информация намерих преди години като свалях мойте пробвах да сваля няколко здрави но успях 2-3 и после не държат като новите
http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-S ... m_grill_2/
Номер 2 са щипките които се чупят
http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-S ... m_grill_2/
Номер 2 са щипките които се чупят
Всички пътища водят към НАДИН 

- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
sixstraight написа:Щипките се чупят при сваляне и се слагат нови поне такава информация намерих преди години като свалях мойте пробвах да сваля няколко здрави но успях 2-3 и после не държат като новите
http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-S ... m_grill_2/
Номер 2 са щипките които се чупят
Много благодаря sixtstraight!
Много се оптлеснах и започнах да осъзнавам, че започвам да задавам въпроси без да разлгедам и прочета подробно преди това, за което се извинявам. визирам въпроса за лайсните. Въпроса за купето от вътре си седи.
Та мерси за информацията за щипките, мисля че и да се счупат не е никак фатално. По самите лайсни (задните) обаче има едни втулки, мисля че са номер 4, които също се чупят. Само за инфо го споделям.

Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
leTransporteur написа:sixstraight написа:Щипките се чупят при сваляне и се слагат нови поне такава информация намерих преди години като свалях мойте пробвах да сваля няколко здрави но успях 2-3 и после не държат като новите
http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-S ... m_grill_2/
Номер 2 са щипките които се чупят
Много благодаря sixtstraight!
Много се оптлеснах и започнах да осъзнавам, че започвам да задавам въпроси без да разлгедам и прочета подробно преди това, за което се извинявам. визирам въпроса за лайсните. Въпроса за купето от вътре си седи.
Та мерси за информацията за щипките, мисля че и да се счупат не е никак фатално. По самите лайсни (задните) обаче има едни втулки, мисля че са номер 4, които също се чупят. Само за инфо го споделям.
Абе 70 лева струва всичко



М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Това със сигурност няма да го намера никъде, затова директно да питам.
Има ли начин да си пусна парното в колата, като съм махнал управлението със все централната конзола?
Че зимата ме хвана неподготвен с кола до никъде
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Има ли начин да си пусна парното в колата, като съм махнал управлението със все централната конзола?
Че зимата ме хвана неподготвен с кола до никъде

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Слагаш един тройник на мястото на клапаните и си готов . Директно на соленоидите не знам дали е добра идея да се подаде 12 волта тъй като се задействат по-малко различен начин от директно подаване на 12в .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Ще пробвам да си закача само контролера набърза ръка и фа го пусна на топло да си седи така, това дето каза нещо мн сложно звучи 
PS. Вързах го току що само контролера и се появи ефекта на свирещия вентилатор деа..
PS2. Спря да църка. Иииоо бях забравил колко топло може да е в тая кола хихиихихи. Ебаси якото хахах
Sent from my SM-G900F using Tapatalk

PS. Вързах го току що само контролера и се появи ефекта на свирещия вентилатор деа..
PS2. Спря да църка. Иииоо бях забравил колко топло може да е в тая кола хихиихихи. Ебаси якото хахах
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани