e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение
Модератор: Технически модератори
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Колеги дайте съвет откъде да взема 10м алуминива тръба на руло ф8 външен , ф6 вътрешен за горивопроводите. Малко е спешно че майстора ги чака да ги сменя, намерих но парчета по 3м, които не вършат работа..
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
И защо точно алуминиева?
only rear wheel drive
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Давай предложение 
Вече осбъдихме, че медните прават реакции някви с горивата. Гумените и пластмасови не ставали. Каква друга опция?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Вече осбъдихме, че медните прават реакции някви с горивата. Гумените и пластмасови не ставали. Каква друга опция?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Ми стоманени бре. и се заваряват и се огъват и тнт. Търси все пак да са около 8мм вътрешно!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- jorolino93
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 5.08.2015
- Пол: Мъж
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Здравейте колеги! И така, най-после съм в България. След предишното ми БМВ не мислех че това ще се справи с пътя от Англия до България, но всичко мина без проблем и само с една спукана гума
. Много съм доволен от колата на този етап, справи се със всички поставени пред нея трудности. Дори в изключително натоварения трафик в Париж и след каране в по-голямата част времето на 1ва и малко на 2ра стрелката за температурата не помръдна изобщо. На аутобана в Германия дори си поддържаше максималните по документи 235км/ч при 5000 оборота без проблем. Ако все пак някой го интересува и разхода на този мотор за цялото пътуване смесения разход ми беше 11.6 на влизан в България това със каране 140 постоянно по магистралите и яко газ във Германия
, на последният участък от 800км и имайки на предвид трафика от камиони и завоите в Румъния разхода беше 10.3 . На мен ми се струва доста прилично за пълна с багаж кола и 3.4 мотор
. Но стига съм се отплесвал и да продължа по същество. Както ще видите от снимките по долу колата не е в най-доброто си състояние. на мен купето ми се струва добре като изключим праговете, мястото при акумулатора и няколко петна в багажника и под задната седалка, не съм сваля броните нно немисля че ще е толко зле като на колегата. Без да се обижда просто сравнявам. Боята също не е перфектна, рано или късно ще бъде цялостно пребоядисана. Няма да напредвам с проекта с темповете на колегата LeTransporteur, но за сега не искам да хвърля всички изкарани пари за колата на веднъж и после да имам хубав музеен експонат който не мога да карам. Даааа разхода градско е 20 с нормално каране ако си правиш кефа отива и 30 даже
. Без да ме критикувате моля, влюбен съм в тази кола добре съм си направил сметката за разхода и без да предлагате газ
тази кола до там няма да стигне. Предпочитам с парите за газова да си купя 1.1 на метан и да карам бимата само на дълго. БМВ то иначе идва от Америка. Вкарано е в Англия през 1997 имала е 2 собственика, от втория купих колата, изглежда добре поддържана, забравих да снимам двигателя но като я взема от майстора ще го щракна. по двигателя изглежда че е сменян дебитомера не съм сигурен да ли е обслужена но от както съм я взел инспекшъна не е светнал знам че това не е гаранция че когато е светел някой просто не го е занулил но за мен изглежда поддържана. Това което ме притеснява е окачването. Мнооого ръжда бе, тая Англия не и е простила може да се учудите но няма никакво тропане дори и по паваж в БГ. Както вече казах откарах я на майстор да я види каза да не се притеснявам за ръждата за сега и че едно по едно като се обаждат неща ще ги сменяме. За сега ще сменя носачите, дискове и накладки предни, две реглажни щанги , лагер на съединител и горивен филтър, че само него не можах да сменя. след това смятам да направя автопилота че не работи и климатика който също не охлажда добре. после мисля да сложа задни подглавници ( не знам защо американките нямат). Също мисля и да импруувна и музиката че мид басовете ми идват слабички
иначе свири доста прилично като за почти 30 годишна лелка. Смятам да действам по този ред плюс някои неща за които не се сещам сега и ще оставя тенекиите за лятото на следващата година. Искам да благодаря на LeTransporteur за ентусиазма с който се движи по неговия проект наистина ме надъхва много и ме кара да мисля за начинания като тези, като за напълно постижими. Ако има някой от Пловдив да пише да обменим опит
. Поздрави на всички!!! https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing












- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
leTransporteur написа:Вече осбъдихме, че медните прават реакции някви с горивата.
Винаги съм знаел, че човек се учи докато е жив. Може ли да споделиш и с неуките, коментара, че ми стана интересно.
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Виж към 8ма страница някъде
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Добре, че медните тръби по горивопровода на моята кола не четат тук, иначе досега да са се скапали
Не знам какво и как се уврежда, но частично съм подменял точно с медни тръбички горивопровод преди поне 5 години, към момента проблем не съм имал, по-скоро ако нещо ще се скапе според мен ще са маркучите.

only rear wheel drive
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Не съм химик не съм и физик. Някой беше споделил, че медта, като цветен метал реагира по някакъв начин с горивата или добавките в тях. Никой не успори тази теза, поради което сметнах че е прав. Едва ли се скапват тръбите. По скоро си обяснявам, че има неблагоприятен ефект върху всичко останало, което има досег с горивото. Не знам дали е така. Потърсих малко инфо в нета на английски излезаха доста неща за copper/nickel fuel pipes, които ги слагали и среиино в някои автомобили, но такова чудо в бг не видях. Медно никелова тръба знам ли как точно ще се преведе.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Основния проблем на медта, е че е малко скъпа.
Едната ми е21-а кара 10 години с медни тръби, но не знаех, че от това не върви, все си мислех, че проблема беше в това, че е с мотор м20б20.
А как ли се отразява бензина на колектора на бензиновата помпа
той май има нещо медно.
Едната ми е21-а кара 10 години с медни тръби, но не знаех, че от това не върви, все си мислех, че проблема беше в това, че е с мотор м20б20.
А как ли се отразява бензина на колектора на бензиновата помпа

- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Жив и здрав оше 10г да ти изкара е21цата.Сарказма ти не е на място. Да го беше използвал към автора на твърдението на време, не към разказвача (мене). Можеше и да излезе няква полезна инфорамция от тая дискусия. Не е необхдоимо да парадираш колко много знаеш, като го правиш по тоя начин. Иначе да ще сложа медни тръби.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Последна промяна leTransporteur на 26 Окт 2016, 18:57, променена общо 1 път
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация
Jordana написа:leTransporteur написа:колеги, с риск някой да ме прокълне че питам, може ли информация, какво Ф трябва да са медните тръби за горивопровдите и каква дължина ми трябва. Също така има ли някакви накрайници, които да търся и има ли нещо специално около тръбичките? След като се поставят или преди това обработват ли се външно по някъв начин?
Тръбите на горивната система не са медни . Ползват се само стоманени , съвременните горива съдържат добавки които са агресивни към цветни метали затова не са подходящи . Медни тръби се слагат само за газта .
ето тука колега Lenco си покажи знанията по химия, щото докато сме обсъждали тоя въпрос, ти си бил ангажиран да ми следиш правописа и да ме пращаш на уроци по Български. Не се заяждам, НО се заяждам, защото го правиш и ти.
Последна промяна leTransporteur на 26 Окт 2016, 18:56, променена общо 1 път
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
leTransporteur написа:Жив и здрав оше 10г да ти изкара е21цата.
Мерси, но тя както и още една заминаха за скрап, добри тенекеджии.
Сори, не съм срещал коментари за медните тръби, иначе бих проявил сърказЪма по-рано.
Кефя се от сърце на това, което правиш, но нали помниш, че обеща да струва 200лв.
ПП: Гледам си стрелнал още едно мнение, та по български и литература имах само 2 и 3, по химия по-бивах.
Научи, че има хора, които ти пишат от опита получен с годините, не че и те не бъркат, но може да вземеш нещо.
Та щом се довери на химията, как ще решиш проблема с медния колектор на бензиновата помпа?
Последна промяна Lenco на 26 Окт 2016, 19:06, променена общо 1 път
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
оправям си Ъ-то 
Това с 200те лева ... не вярвам да има човек тука да го е зел на сериозно??!
ПП: няма как да го реша, защото не разбирам и не ме срам да го кажа. Общо взето се доверявам на сляпо на хората, които пишат тук.

Това с 200те лева ... не вярвам да има човек тука да го е зел на сериозно??!
ПП: няма как да го реша, защото не разбирам и не ме срам да го кажа. Общо взето се доверявам на сляпо на хората, които пишат тук.
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Химията си е напълно в ред :
..........One problem with high concentrations of methanol in fuel is that alcohols corrode some metals, particularly aluminium. An acid, albeit weak, methanol attacks the oxide coating that normally protects the aluminum from corrosion:
6 CH3OH + Al2O3 → 2 Al(OCH3)3 + 3 H2O
The resulting methoxide salts are soluble in methanol, resulting in a clean aluminium surface, which is readily oxidized by dissolved oxygen. Also, the methanol can act as an oxidizer:
6 CH3OH + 2 Al → 2 Al(OCH3)3 + 3 H2.......
В бензините има опрделен процент био съставка , тоест проблема е потенциален с метанола . Това че някой не е имал проблем с медни тръбички не значи че проблема със силната агресивност на метанола към цветни метали и сплави не съществува. За мен лично варианта с медни тръбички има един съществен недостатък - лесно се мачкат . Ниската механична устойчивост също е недостатък в сравнение със стоманените горивопроводи . Цената на медта не е ориентир - 7-8 метра медна тръба ф10мм струва около 15-20 лева тоест около 30лева примерно за двата горивопровода . Стоманените тръбички едва ли ще са по евтини .
..........One problem with high concentrations of methanol in fuel is that alcohols corrode some metals, particularly aluminium. An acid, albeit weak, methanol attacks the oxide coating that normally protects the aluminum from corrosion:
6 CH3OH + Al2O3 → 2 Al(OCH3)3 + 3 H2O
The resulting methoxide salts are soluble in methanol, resulting in a clean aluminium surface, which is readily oxidized by dissolved oxygen. Also, the methanol can act as an oxidizer:
6 CH3OH + 2 Al → 2 Al(OCH3)3 + 3 H2.......
В бензините има опрделен процент био съставка , тоест проблема е потенциален с метанола . Това че някой не е имал проблем с медни тръбички не значи че проблема със силната агресивност на метанола към цветни метали и сплави не съществува. За мен лично варианта с медни тръбички има един съществен недостатък - лесно се мачкат . Ниската механична устойчивост също е недостатък в сравнение със стоманените горивопроводи . Цената на медта не е ориентир - 7-8 метра медна тръба ф10мм струва около 15-20 лева тоест около 30лева примерно за двата горивопровода . Стоманените тръбички едва ли ще са по евтини .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани