до знаещите-въпрос за чистачки

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 13 Ное 2007, 13:13

апропо,модулите са 2 и често се вадят сами ;)
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 13 Ное 2007, 15:03

tsb_bg написа:
bmwfena написа:тоа механизъм подлежи ли на ремонт или....


Ремонтира се, няма нищо занитено или лепено, но като (ако) го разглобяваш трябва да маркираш точно как са зацепени зъбните колела на редукторчето че после се едно редиш пъзел на тъмно :!:

На едното колело трябва да има ексцентрик, който натиска контакт продължава да върти докато чистачките се върнат в първоначално положение, след като си прекъснал подаването на ток от лостчето на волана.
Обикновено той нагаря или се прецаква. Ако не зацепиш правилно зъбчатките дори да го оправиш те ще спират "някъде" по стъклото а не в края


Колега, този контакт сам по себе си играе ролята на краен прекъсвач.
Защо тогава чистачките работят на най-бързата степен :?:

Като краен прекъсвач не би ли следвало чистачките да си работят на всички степени ,но с проблем относно позицията на завършване на работен ход ? Имаме и един Фокус ,който има подобен проблем още от 25 К км само,че там работят на всички степени и когато мръдна лоста там си остават чистачките.Когато натисна надолу за един работен цикъл/ход,както на БМВ-то) чистачките тръгват ,но спират там където съм пуснал лостчето в изходно положение ?? Това за мен е проблем с този краен изключвател :arrow: от къде изхождаш ,че това е проблема ,имал ли си точно такива ядове :?:


Георги Пенчев
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 18.10.2007
Местоположение: Казанлък

Мнение от ozy » 18 Ное 2007, 21:39

Здравейте,
и аз имам същия проблем с чистачките, който се прояви преди 2 дни. За първи път като забелязах проблема, след като загасих двигателя и запалих наново всичко си беше наред. От 2 дни вече не работи никоя степен освен най-бързата.
На предложението за циганина на тавана и високата скорост... сериозно се замислям, но все пак стои въпроса как да го закрепя там когато карам с 200km/h :-)
Та въпроса ми е дали някой все пак е успял да отстрани проблема?! Утре ще погледна тея два блока които са под задната седалка.
Поздрави.

ПС: И парното ми духа само топло и отоплението на задното стъкло не ми работи... и ... ... Помагайте че от скоро съм с БМВ и да не взема да си карам Тойотата само :-)

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 18 Ное 2007, 22:00

tsb_bg написа:
bmwfena написа:тоа механизъм подлежи ли на ремонт или....


Ремонтира се, няма нищо занитено или лепено, но като (ако) го разглобяваш трябва да маркираш точно как са зацепени зъбните колела на редукторчето че после се едно редиш пъзел на тъмно :!:

На едното колело трябва да има ексцентрик, който натиска контакт продължава да върти докато чистачките се върнат в първоначално положение, след като си прекъснал подаването на ток от лостчето на волана.
Обикновено той нагаря или се прецаква. Ако не зацепиш правилно зъбчатките дори да го оправиш те ще спират "някъде" по стъклото а не в края
май тва е ключа към загадката :!:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 19 Ное 2007, 8:42

Penchev написа:... Колега, този контакт сам по себе си играе ролята на краен прекъсвач.
Защо тогава чистачките работят на най-бързата степен :?:

Като краен прекъсвач не би ли следвало чистачките да си работят на всички степени ,но с проблем относно позицията на завършване на работен ход ? Имаме и един Фокус ,който има подобен проблем още от 25 К км само,че там работят на всички степени и когато мръдна лоста там си остават чистачките.Когато натисна надолу за един работен цикъл/ход,както на БМВ-то) чистачките тръгват ,но спират там където съм пуснал лостчето в изходно положение ?? Това за мен е проблем с този краен изключвател :arrow: от къде изхождаш ,че това е проблема ,имал ли си точно такива ядове :?:


За това, че не работят бавните скорости, не съм сигурен каква е причината (ключ, модул,реле), но за позиционирането на чистачките (крайно положение) съм разглобявал навремето на Е30 и зъбното колело беше с изронени зъби и правеше същите номера. Най-често се получава ако се включат чистачките при не почистен сняг от стъклото или чистачките са замръзнали за него.
Достатъчно е малко да мръднат и този ексцентрик за който говоря се завърта леко и дори веднага да се изключат от лостчето, той дава контакт докато си направи един оборот и се върне в първоначално положение.
При това или се чупи/рони зъбното колело, или гори ел. мотора, но имам чувството, че нарочно това зъбно колело е направено най-слабата точка от системата - да се чупи там

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 19 Ное 2007, 9:27

аз под задната седалка съм с един модул само :!: ще ви го снимам...май ся няколко модела :?:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 18.10.2007
Местоположение: Казанлък

Мнение от ozy » 19 Ное 2007, 13:40

УСПЯХ!
При мен се оправиха чистачките, след като размърдах въпросния блок под задната седалка. Сега ми предстои да извадя всички буксички и релета и блокове за да ги почистя добре.
bmwfena, аз също съм само с един блок, извади всички букси, напръскай ги с някакъв контактен спрей (Контокс) и ги сложи наново.
Успех.

Поздрави.

ПС: Все още си остава проблема с парното и задното отопление на стъклото... пък и сега забелязах че ми се пълни колата с вода от към пасажерското място... :banghead:

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 19 Ное 2007, 13:49

[quote="ozy"]УСПЯХ!
При мен се оправиха чистачките, след като размърдах въпросния блок под задната седалка. Сега ми предстои да извадя всички буксички и релета и блокове за да ги почистя добре.
bmwfena, аз също съм само с един блок, извади всички букси, напръскай ги с някакъв контактен спрей (Контокс) и ги сложи наново.
Успех.

Поздрави.

ПС: Все още си остава проблема с парното и задното отопление на стъклото... пък и сега забелязах че ми се пълни колата с вода от към пасажерското място... мерси колега--и аз ще го направя и дано се оправи щото в тия дъждове не го карам заради тиа чистачки..добре че имам кола друга иначе ужас :confused: :confused: :confused: а за това че от десния ти край влиза вода не ми се е случвало до сега..дано не ми се случи де :roll: :roll: мисля че трябва да се поразровиш над жапката...би трябвало да се види откъде влиза вода...иначе ако ти се вмириса от влагата колата на мухъл...много лошо :!: :!: :!:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 19 Ное 2007, 14:13

ozy написа:...При мен се оправиха чистачките, след като размърдах въпросния блок под задната седалка. Сега ми предстои да извадя всички буксички и релета и блокове за да ги почистя добре.
bmwfena, аз също съм само с един блок ...


А връщат ли се на първоначална позиция или при теб го нямаше този проблем ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 18.10.2007
Местоположение: Казанлък

Мнение от ozy » 19 Ное 2007, 23:38

tsb_bg написа:А връщат ли се на първоначална позиция или при теб го нямаше този проблем ?


При мен работеше само последната степен и си спираше където дръпна лостчето. Но всичко ми се оправи вече без да разглобявам машинката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 20 Ное 2007, 17:33

Биска,днес си управих БОШ-а,ако не ти се оправят чистачките от модула,погледани под корите зад волана да не би някоя спойка да се е прецакала ;)

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 20 Ное 2007, 21:56

ozy написа:
tsb_bg написа:А връщат ли се на първоначална позиция или при теб го нямаше този проблем ?


При мен работеше само последната степен и си спираше където дръпна лостчето. Но всичко ми се оправи вече без да разглобявам машинката.
и при мен е същото ама ще размърдам аз тоа модул да видим
Изображение

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 20 Ное 2007, 21:57

Wenzy написа:Биска,днес си управих БОШ-а,ако не ти се оправят чистачките от модула,погледани под корите зад волана да не би някоя спойка да се е прецакала ;)
ккак го управи ве..с чука ли или хаирсъзите ти помогнаха :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1349
Регистриран на: 15.04.2006
Местоположение: Любимец
Пол: Мъж
Кара: E38

Мнение от the_gate » 20 Ное 2007, 22:05

вдигни си седалката и си го оправи ,че ще свърше дъждовния сезон :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 21 Ное 2007, 0:52

Честно Биска не си виждал толкова инструмент.Сам го правих:
нож,гидория,отверки всякакви,секач,чук,дрелка,ножовка,стоманена тел,нов БОШ,каниколит от 55ст. "Супер Бонд" и плюнка. :mhihi: :mhihi:
Даже и болокит с печат от 1988г. от ЦК на БКП :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook