Бензин А98 на М50B20?
Модератор: Технически модератори
31 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Тук ще се опитам да разсея една доста разпространена заблуда сред начинаещите тунинг ентусиасти ( без да обиждам никого ):
Много хора си мислят, че по-високото октаново число на бензина автоматично осигурява по-висока мощност. Това не е вярно. По-високото октаново число показва че горивото е по-устойчиво към възникване на детонации. От бензин с високо октаново число се нуждаят само двигатели с висока степен на сгъстяване, с турбо или механични компресори, с чип тунинг или с нитро системи.
При двигатели, които работят добре с 95 октанов бензин ( без детонации ), използването на 100 октанов бензин не носи никаква полза и може дори да доведе до леко понижаване на мощността. Причината за това е че високооктановите бензини имат по-ниска скорост на пламъка в сравнение с нискооктановите. При тази ситуация най-високото налягане в цилиндрите се получава малко след оптималния момент.
По-високото октаново число е само една предпоставка за постигане на по-висока мощност, но за да стане това са нужни промени по двигателя или неговото управление.
Увеличаване мощността на един двигател само с добавки към горивото може да се постигне чрез използване на съединения съдържащи кислород, които лесно се отделя от тях в процеса на горене - N2O, нитрометан и др.
Много хора си мислят, че по-високото октаново число на бензина автоматично осигурява по-висока мощност. Това не е вярно. По-високото октаново число показва че горивото е по-устойчиво към възникване на детонации. От бензин с високо октаново число се нуждаят само двигатели с висока степен на сгъстяване, с турбо или механични компресори, с чип тунинг или с нитро системи.
При двигатели, които работят добре с 95 октанов бензин ( без детонации ), използването на 100 октанов бензин не носи никаква полза и може дори да доведе до леко понижаване на мощността. Причината за това е че високооктановите бензини имат по-ниска скорост на пламъка в сравнение с нискооктановите. При тази ситуация най-високото налягане в цилиндрите се получава малко след оптималния момент.
По-високото октаново число е само една предпоставка за постигане на по-висока мощност, но за да стане това са нужни промени по двигателя или неговото управление.
Увеличаване мощността на един двигател само с добавки към горивото може да се постигне чрез използване на съединения съдържащи кислород, които лесно се отделя от тях в процеса на горене - N2O, нитрометан и др.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
31 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани