Бензин А98 на М50B20?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 6.11.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i, 750i

Мнение от NITRO DRIVER » 29 Апр 2007, 23:26

Тук ще се опитам да разсея една доста разпространена заблуда сред начинаещите тунинг ентусиасти ( без да обиждам никого ):

Много хора си мислят, че по-високото октаново число на бензина автоматично осигурява по-висока мощност. Това не е вярно. По-високото октаново число показва че горивото е по-устойчиво към възникване на детонации. От бензин с високо октаново число се нуждаят само двигатели с висока степен на сгъстяване, с турбо или механични компресори, с чип тунинг или с нитро системи.
При двигатели, които работят добре с 95 октанов бензин ( без детонации ), използването на 100 октанов бензин не носи никаква полза и може дори да доведе до леко понижаване на мощността. Причината за това е че високооктановите бензини имат по-ниска скорост на пламъка в сравнение с нискооктановите. При тази ситуация най-високото налягане в цилиндрите се получава малко след оптималния момент.
По-високото октаново число е само една предпоставка за постигане на по-висока мощност, но за да стане това са нужни промени по двигателя или неговото управление.
Увеличаване мощността на един двигател само с добавки към горивото може да се постигне чрез използване на съединения съдържащи кислород, които лесно се отделя от тях в процеса на горене - N2O, нитрометан и др.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook