Неоткриваем проблем на М30Б30

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е32 730

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от super_bojo » 13 Апр 2014, 9:59

Колега вакум в колектора винаги има ,след отваряне на дросела пада до 5 in/Hg и след това се качва на 25-28 in/Hg на макс. обороти . Вакума има пряка връзка с пълненето на кратко, с което ти отговарям на въпроса . А ако искаш да се информираш в детайли http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=2393 следния линк ще ти е от полза . Клапаните при мен са регулирани и без нагар и белезите съвпадат .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от Jordana » 13 Апр 2014, 11:02

Да де .Виж кво са ти написали хората от твоя линк .Същото ти го казах и аз .За да го разбереш да го кажа по разбираемо .Вакуума и ниския вакуум по точно в колектора е косвена следа за проблеми в двигателя .Тоест той е следствие а не причина за неизправност .Връзката е само косвена пак ти казвам че при един скапан двигател с високи ниски обороти пак ще има -0.5 бар вакуум .
The use of a vacuum gauge plumbed into the intake system after the throttle can therefore give a guide to the engine’s mechanical health. Furthermore, the way the needle moves on the gauge can tell you additional information – especially when the throttle of the running engine is rapidly opened and closed. In fact, a vacuum gauge can give you information about problems such as:

Rings
Valves
Leaking intake manifold gaskets
Exhaust blockages
Wrong ignition timing
Valve
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е32 730

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от super_bojo » 13 Апр 2014, 11:54

Е нали точно заради тази причина съм пуснал тема ,да се поумува каква е . :dunno:


Днес вечерта вакума се качи на 42 cm/Hg(явно от смяната на маслото) и поведението на колата значително се подобри , което супер ме радва :lalala: , интересно как само две единици промяна на този показател каква разлика в работата на мотора се получава . Нямам търпение да видя като го стабилизирам тва м30 как ще тръгне. :twisted:

(след 2 дена):

Развитието от днес е че смених датчик на кол. вал понеже ми отчете стойности на съпротивление на намотката различни от допустимите .Резултат няма кой знае колко голям ,но като че ли все пак работи по-добре .Поздрави на всички

(на другия ден)

Връщам си думите назад , смяната на датчика на кол.вал има супер ефект колата се държи осезаемо по-добре , мога да кажа че проблема с невървежа е решен в голяма степен. :lalala: Остана само ламбда и менето на обороти като е студена .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е32 730

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от super_bojo » 29 Апр 2014, 21:34

Мененето на обороти като е студена се оказа от въздух в рейката ,скоро ще се купува и бензинова помпа . Искам да Ви помоля да си кажете мнението за следния казус. Преди 10 дена като валяха яките дъждове колата пак се скапа .Оказа се че дебитомера се е напълнил с капки вода , става въпрос при платката понеже капака не го залепих като го отварях. Няма значение тва дебомера го подсуших и почна да си работи нормално .Проблема е че се появи едно прекъсване от момента на запалване докато качи 50-60 градуса и като загрее нагоре изчезва и се чудя дали е от бобина или новия ми датчик на кол. вал е некъв дефектен и почна да се ебава , кабели ,свещи капачка и палец(мерен 1,15 к.ома) са добре . Дайте някви мнения . А и да допълня че прекъсването се усеща повече на газ и по-малко на бензин .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от cod-cdbp » 30 Апр 2014, 13:21

Как попада вода там изобщо, при положение, че "платката" (даже и платка не е), стои с главата надолу? :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от Jordana » 30 Апр 2014, 15:47

и почна да си работи нормално .Проблема е че се появи едно прекъсване от момента на запалване докато качи 50-60 градуса и като

Напред го написах и пак ще го повторя .Провери си газоразпределението както си трябва .Всеки клапан кобилицата , хлабини и тъй нататък .Тези мотори на 10к км си искат един профилактичен реглаж . Другото което ми напомня за твоя проблем е кондензат по свещите . Когато е престояла една вечер и е студена ,преди да запалиш развий свещите и виж в какво състояние са .Не трябва да има никакви капчици влага бензин или масло .Те кабелите на свещите хубаво ги мериш ама като загрее става бобина на тесла около лулите :mhihi: Вечер най хубаво се откриват утечки по кабели и лули .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е32 730

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от super_bojo » 30 Апр 2014, 23:03

Ми и аз бях много изненадан как се е напълнил този дебитомер с вода ,но въпроса е че беше мокър .Днес в дъждовете го увих с един парцал да не се повтори филма .Имам съмнения ,че е влезнал влажен въздух в него и като е изтинал мотора влагата се е превърнала в капки щото вътре имаше точно едни малки капчици навсякъде .Тия дни ще го изолирам .Междина на клапани и сходимост на валовете са перфектни . Искри не прескачат никъде . Прекъсването днес не се появи , но не вярвам да изчезне от самосебе си . Другата седмица ще ми пристигне ламбдата и ще видим на една диагностика кое как работи . Мисълта на въпроса ми беше да споделите опит как се държи мотора с бъгава бобина или бъгав датчик кол. вал като симптоми. Тоя кондензат май от спукана глава може да се получи или от гарнитура . Свещети ги свалях преди 3-4 дена два пъти на студен мотор като тествах запалителната и си бяха ок както съм писал по-горе, но мерси за идеята , тва не ми беше дошло наум в случая. Все пак има вероятност некъв скрит дефект да има в някой кабел или свещ , но да няма как да види . Айде приятно изкарване на празниците . :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от cod-cdbp » 30 Апр 2014, 23:23

Виж си пръскалките на стъклото дали не текат, защото са точно отгоре :mhihi: :mhihi: 8)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от Jordana » 01 Май 2014, 1:52

Е щом няма искри около лулите и всичко си премерил , бобината може да я забравиш за тоз момент .Единствено по запалването може да се провери още освен това което си правил дотук , всички кабели около бобината и масата към шасито дали не са окислени , масата на двигателя към шасито и лапата на дистрибутора - понякога там се получава конденз и от искрата се окислява палеца и полюсите.Иначе за дебитомера не го мисли много , силикон на капачето и затваряш.Вътре тая плочка е керамична с лазерно изрязани писти за логаритмичния потенциометър , от влага няма какво да му стане .Датчика на коляновия вал рядко прави проблеми ,но има една междинна букса на тоя датчик някъде около колектора и тя е възможно да има преходно съпротивление.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: Чирпан/Бургас
Пол: Мъж
Кара: 120L/E28
Мечтае да кара: E24
Детайли за колата: 05.82 Balticblau metallic

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от 325_TDS » 05 Май 2014, 20:40

Извинете за спама, но ми стана интересно понеже се заговорихте за вакууми и т.н. https://www.youtube.com/watch?v=oLIqMGP ... LSLdtX6vrA Дано разбирате английски, за да разберете какво обясняват. На мен ми го правиха на карбураторна кола и ефекта се усети. Дали ще се навие някой да си го "причини" на дросела?
Oo=00=oO Roses are red, violets are blue, I love my bimmer more than you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от Jordana » 05 Май 2014, 21:55

325_TDS написа:Извинете за спама, но ми стана интересно понеже се заговорихте за вакууми и т.н. https://www.youtube.com/watch?v=oLIqMGP ... LSLdtX6vrA Дано разбирате английски, за да разберете какво обясняват. На мен ми го правиха на карбураторна кола и ефекта се усети. Дали ще се навие някой да си го "причини" на дросела?

Незнам за дросела но аз си причиних това - да го гледам , обаче катто стигна до момента fotonic water не издържах и загасих телевизора :mhihi:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е32 730

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от super_bojo » 25 Май 2014, 21:04

Такаааа , сагата продължава , новата ламбда е сложена и работи като по учебник , всички датчици (кол.вал , датчик 6-ти кабел , дебитомер , бобина , ) са проверени и работят . Въздух не смуче от никъде и компресията на всички цилиндри вчера беше 11-11.5 бар . Преди два дена профилактично свалих капака на клапаните да проверя за всеки случай реглажа на клапаните и сходимост на валовете и всичко си е ОК . Но вакума си остава малко по-нисък от препоръчителните стойности . Вече си мисля че м30 моторите си работят при по-нисък вакум . Нека колегите с м30-ки споделят правили ли са проверка на този показател и да споделят опит . Има и едно съвсем леко претрисане на свободен ход , но стрелката на оборотомера стои стабилно . Прави го и на двете горива , но някак си по различен начин тресе на газ и на бензин . Това си мисля, че е от дюзи понеже и двата вида не са в кондиция според мен . Дайте някакви мнения по въпроса .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от cod-cdbp » 25 Май 2014, 22:45

Пистите на дебитомера износени ли са? :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 13.03.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е32 730

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от super_bojo » 25 Май 2014, 23:31

Миналата година преместих палеца на клапата да контактува на нова повърност върху платката иначе старите писти бяха зле . Дебитомера дава хубав сигнал мерен с осцилоскоп . А и дат. вход. въздух и дат. вода дават стойностти в норма . Моторчето за пр. ход също е чистено и мерено с мултицет . Освен дюзи подозирам някой кабел на свещ да се ебава , свещите ги изключвам понеже са чисти до бяло в момента имам предвид изолацията на електрода .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Неоткриваем проблем на М30Б30

Мнение от cod-cdbp » 26 Май 2014, 7:55

А температурен датчик за антифриза и температурен датчик на входящия въздух мерил ли си ?
По спомен имаше един оригинален тунинг на късните М30ки - в гофрето на буксата на температурния датчик на мотора, слагаха един резистор, явно за да ограничават малко бензина на празен ход, опитай го като вариант.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook