Неоткриваем проблем на М30Б30
Модератор: Технически модератори
50 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- super_bojo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е32 730
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Колега вакум в колектора винаги има ,след отваряне на дросела пада до 5 in/Hg и след това се качва на 25-28 in/Hg на макс. обороти . Вакума има пряка връзка с пълненето на кратко, с което ти отговарям на въпроса . А ако искаш да се информираш в детайли http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=2393 следния линк ще ти е от полза . Клапаните при мен са регулирани и без нагар и белезите съвпадат .
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Да де .Виж кво са ти написали хората от твоя линк .Същото ти го казах и аз .За да го разбереш да го кажа по разбираемо .Вакуума и ниския вакуум по точно в колектора е косвена следа за проблеми в двигателя .Тоест той е следствие а не причина за неизправност .Връзката е само косвена пак ти казвам че при един скапан двигател с високи ниски обороти пак ще има -0.5 бар вакуум .
The use of a vacuum gauge plumbed into the intake system after the throttle can therefore give a guide to the engine’s mechanical health. Furthermore, the way the needle moves on the gauge can tell you additional information – especially when the throttle of the running engine is rapidly opened and closed. In fact, a vacuum gauge can give you information about problems such as:
Rings
Valves
Leaking intake manifold gaskets
Exhaust blockages
Wrong ignition timing
Valve
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- super_bojo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е32 730
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Е нали точно заради тази причина съм пуснал тема ,да се поумува каква е . 
Днес вечерта вакума се качи на 42 cm/Hg(явно от смяната на маслото) и поведението на колата значително се подобри , което супер ме радва
, интересно как само две единици промяна на този показател каква разлика в работата на мотора се получава . Нямам търпение да видя като го стабилизирам тва м30 как ще тръгне. 
(след 2 дена):
Развитието от днес е че смених датчик на кол. вал понеже ми отчете стойности на съпротивление на намотката различни от допустимите .Резултат няма кой знае колко голям ,но като че ли все пак работи по-добре .Поздрави на всички
(на другия ден)
Връщам си думите назад , смяната на датчика на кол.вал има супер ефект колата се държи осезаемо по-добре , мога да кажа че проблема с невървежа е решен в голяма степен.
Остана само ламбда и менето на обороти като е студена .

Днес вечерта вакума се качи на 42 cm/Hg(явно от смяната на маслото) и поведението на колата значително се подобри , което супер ме радва


(след 2 дена):
Развитието от днес е че смених датчик на кол. вал понеже ми отчете стойности на съпротивление на намотката различни от допустимите .Резултат няма кой знае колко голям ,но като че ли все пак работи по-добре .Поздрави на всички
(на другия ден)
Връщам си думите назад , смяната на датчика на кол.вал има супер ефект колата се държи осезаемо по-добре , мога да кажа че проблема с невървежа е решен в голяма степен.

- super_bojo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е32 730
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Мененето на обороти като е студена се оказа от въздух в рейката ,скоро ще се купува и бензинова помпа . Искам да Ви помоля да си кажете мнението за следния казус. Преди 10 дена като валяха яките дъждове колата пак се скапа .Оказа се че дебитомера се е напълнил с капки вода , става въпрос при платката понеже капака не го залепих като го отварях. Няма значение тва дебомера го подсуших и почна да си работи нормално .Проблема е че се появи едно прекъсване от момента на запалване докато качи 50-60 градуса и като загрее нагоре изчезва и се чудя дали е от бобина или новия ми датчик на кол. вал е некъв дефектен и почна да се ебава , кабели ,свещи капачка и палец(мерен 1,15 к.ома) са добре . Дайте някви мнения . А и да допълня че прекъсването се усеща повече на газ и по-малко на бензин .
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Как попада вода там изобщо, при положение, че "платката" (даже и платка не е), стои с главата надолу? 


- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
и почна да си работи нормално .Проблема е че се появи едно прекъсване от момента на запалване докато качи 50-60 градуса и като
Напред го написах и пак ще го повторя .Провери си газоразпределението както си трябва .Всеки клапан кобилицата , хлабини и тъй нататък .Тези мотори на 10к км си искат един профилактичен реглаж . Другото което ми напомня за твоя проблем е кондензат по свещите . Когато е престояла една вечер и е студена ,преди да запалиш развий свещите и виж в какво състояние са .Не трябва да има никакви капчици влага бензин или масло .Те кабелите на свещите хубаво ги мериш ама като загрее става бобина на тесла около лулите

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- super_bojo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е32 730
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Ми и аз бях много изненадан как се е напълнил този дебитомер с вода ,но въпроса е че беше мокър .Днес в дъждовете го увих с един парцал да не се повтори филма .Имам съмнения ,че е влезнал влажен въздух в него и като е изтинал мотора влагата се е превърнала в капки щото вътре имаше точно едни малки капчици навсякъде .Тия дни ще го изолирам .Междина на клапани и сходимост на валовете са перфектни . Искри не прескачат никъде . Прекъсването днес не се появи , но не вярвам да изчезне от самосебе си . Другата седмица ще ми пристигне ламбдата и ще видим на една диагностика кое как работи . Мисълта на въпроса ми беше да споделите опит как се държи мотора с бъгава бобина или бъгав датчик кол. вал като симптоми. Тоя кондензат май от спукана глава може да се получи или от гарнитура . Свещети ги свалях преди 3-4 дена два пъти на студен мотор като тествах запалителната и си бяха ок както съм писал по-горе, но мерси за идеята , тва не ми беше дошло наум в случая. Все пак има вероятност некъв скрит дефект да има в някой кабел или свещ , но да няма как да види . Айде приятно изкарване на празниците . 

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Виж си пръскалките на стъклото дали не текат, защото са точно отгоре





- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Е щом няма искри около лулите и всичко си премерил , бобината може да я забравиш за тоз момент .Единствено по запалването може да се провери още освен това което си правил дотук , всички кабели около бобината и масата към шасито дали не са окислени , масата на двигателя към шасито и лапата на дистрибутора - понякога там се получава конденз и от искрата се окислява палеца и полюсите.Иначе за дебитомера не го мисли много , силикон на капачето и затваряш.Вътре тая плочка е керамична с лазерно изрязани писти за логаритмичния потенциометър , от влага няма какво да му стане .Датчика на коляновия вал рядко прави проблеми ,но има една междинна букса на тоя датчик някъде около колектора и тя е възможно да има преходно съпротивление.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- 325_TDS
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 375
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: Чирпан/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 120L/E28
- Мечтае да кара: E24
- Детайли за колата: 05.82 Balticblau metallic
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Извинете за спама, но ми стана интересно понеже се заговорихте за вакууми и т.н. https://www.youtube.com/watch?v=oLIqMGP ... LSLdtX6vrA Дано разбирате английски, за да разберете какво обясняват. На мен ми го правиха на карбураторна кола и ефекта се усети. Дали ще се навие някой да си го "причини" на дросела?
Oo=00=oO Roses are red, violets are blue, I love my bimmer more than you.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
325_TDS написа:Извинете за спама, но ми стана интересно понеже се заговорихте за вакууми и т.н. https://www.youtube.com/watch?v=oLIqMGP ... LSLdtX6vrA Дано разбирате английски, за да разберете какво обясняват. На мен ми го правиха на карбураторна кола и ефекта се усети. Дали ще се навие някой да си го "причини" на дросела?
Незнам за дросела но аз си причиних това - да го гледам , обаче катто стигна до момента fotonic water не издържах и загасих телевизора

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- super_bojo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е32 730
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Такаааа , сагата продължава , новата ламбда е сложена и работи като по учебник , всички датчици (кол.вал , датчик 6-ти кабел , дебитомер , бобина , ) са проверени и работят . Въздух не смуче от никъде и компресията на всички цилиндри вчера беше 11-11.5 бар . Преди два дена профилактично свалих капака на клапаните да проверя за всеки случай реглажа на клапаните и сходимост на валовете и всичко си е ОК . Но вакума си остава малко по-нисък от препоръчителните стойности . Вече си мисля че м30 моторите си работят при по-нисък вакум . Нека колегите с м30-ки споделят правили ли са проверка на този показател и да споделят опит . Има и едно съвсем леко претрисане на свободен ход , но стрелката на оборотомера стои стабилно . Прави го и на двете горива , но някак си по различен начин тресе на газ и на бензин . Това си мисля, че е от дюзи понеже и двата вида не са в кондиция според мен . Дайте някакви мнения по въпроса .
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- super_bojo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е32 730
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
Миналата година преместих палеца на клапата да контактува на нова повърност върху платката иначе старите писти бяха зле . Дебитомера дава хубав сигнал мерен с осцилоскоп . А и дат. вход. въздух и дат. вода дават стойностти в норма . Моторчето за пр. ход също е чистено и мерено с мултицет . Освен дюзи подозирам някой кабел на свещ да се ебава , свещите ги изключвам понеже са чисти до бяло в момента имам предвид изолацията на електрода .
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Неоткриваем проблем на М30Б30
А температурен датчик за антифриза и температурен датчик на входящия въздух мерил ли си ?
По спомен имаше един оригинален тунинг на късните М30ки - в гофрето на буксата на температурния датчик на мотора, слагаха един резистор, явно за да ограничават малко бензина на празен ход, опитай го като вариант.
По спомен имаше един оригинален тунинг на късните М30ки - в гофрето на буксата на температурния датчик на мотора, слагаха един резистор, явно за да ограничават малко бензина на празен ход, опитай го като вариант.

50 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани