Проблем с кормилна уредба и студен старт

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1817
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от ивчо » 07 Дек 2012, 21:48

Ами ще сменя маслото ...
Разбити два накрайника намерихме на щангите ... Това е което е за смяна. Мисля да сменя и паразитен хебел за всеки случай.
А колеги, имам и друг въпрос ! Много върти тази кола на студен старт. Аудито имаше старт дюза, тук такова не открих. Не е нормално като я запаля да държи нестабилнни обороти и да иска да гасне. Почистих клапата за ПХ, и има малка промяна, но определено иска и още нещо. С пръскане на спрей не установявам да смуче въздух от някъде. Видях че има датчици, но кой да сменя, или всичките направо ?
Говоря за палене на бензин - всичко е стабилно щом и подам лекичко газ, и после я пусна ! Иначе си работи стабилно, без прекъсване.
ПП извинявам се че разбутах малко подфорума ... В смисъл с търсене не намирам подобно инфо за М20. Освен да попрегледам колегите с Е30 ?!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от cod-cdbp » 07 Дек 2012, 21:59

Синия датчик, но при М20 обичайно не иска да пали изобщо ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от Jordana » 07 Дек 2012, 22:33

Ако е в изправност всичко трябва да пали на 4върт оборот дет се вика зима лято няма значение.Най честите проблеми с паленето са от дебитомера и бензина но има и много други дребни неща които обръзуват нерви на шофьора.Например стара бензинова помпа готова да издъхне .. дефектен регулатор на налягането..стари и спечени лули с утечка ..неизправна ел инсталация с корозирали клеми и куплунзи..ииии много са .Изтегли си от някъде HAYNES BMW 3- & 5-Series
Service and Repair Manual като имаш мерак и почваш едно по едно .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от zvetiko » 08 Дек 2012, 9:19

ивчо написа:Ами ще сменя маслото ...
Разбити два накрайника намерихме на щангите ... Това е което е за смяна. Мисля да сменя и паразитен хебел за всеки случай.
А колеги, имам и друг въпрос ! Много върти тази кола на студен старт. Аудито имаше старт дюза, тук такова не открих. Не е нормално като я запаля да държи нестабилнни обороти и да иска да гасне. Почистих клапата за ПХ, и има малка промяна, но определено иска и още нещо. С пръскане на спрей не установявам да смуче въздух от някъде. Видях че има датчици, но кой да сменя, или всичките направо ?
Говоря за палене на бензин - всичко е стабилно щом и подам лекичко газ, и после я пусна ! Иначе си работи стабилно, без прекъсване.
ПП извинявам се че разбутах малко подфорума ... В смисъл с търсене не намирам подобно инфо за М20. Освен да попрегледам колегите с Е30 ?!


Маслото, го смени задължително с Дехрон 2Д, 2-та болта ясно, втулката на паразитният хебел се проверява лесно с щанга дали е разбита. Вдигни двете предни гуми и почни да въртиш едната на ръка- ще усетиш всички луфтове.

За трудното палене- виж компресията, синият датчик го премери с мултицет, но той обикновено прави мизерии при загрят двигател, като показва по-ниска температура.Вижа датчика на коляновият вал да не е замърсен, погледни делкото, палеца, кабелите, свещите. Ако не тръгне колата ми се обади да я погледна. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от Bavarishe » 08 Дек 2012, 20:07

и аз мислех,че сеенето ми е от кормилната кутия,но се оказа,че на централната щанга на единия шарнир има 2-3 сантиметра луфт,а на волана по 2.Пусто не ми остава време да я сменя,а и с Витоша всяка вечер все още е безмислено :confused:
ТДС - Турбо Див Селянин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1817
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от ивчо » 10 Дек 2012, 8:43

The show must go on :bang:
Отново не успяхме да запалиме след 12+ часа престой !
Прави го всеки път когато престоя е по-голям от 2+ часа (до толкова най-малко съм я оставял да престои) !
Върти да си превърти купето, ииииии нищо ... И само си върти и не, и не та не :nono: Два пъти успях да я запаля като и подавам газ :banghead: :bang: и се почва едно бавно набиране на обороти, и след като стигне 3 вече се оправя.
Ако запали случайно проблем няма ако ще и 40 пъти да въртиш след това.
Кое да сменявам, кое да гледам ? Работи си стабилно, без да прекъсва и на газ и на бензин, стига да запали ! Не се сетих да я запаля директно на газ, но някак не искам :help:
Не ме кефи някакви собственици на разни 'талянски творения, и други френски истории да ме гледат подигравателно по паркинга ! :censored:
Писах едно ЛС на zve, но не мога да го тормозя за всяко едно нещо по колата.
Аз почвам да чета за системата на подготовка на горивната смес, но ако на някой му идва нещо като идея ...
Разхода е нормален за сезона ако въобще има значение :roll:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от Jordana » 10 Дек 2012, 9:37

Запачни едно по едно първо с бензина и токовете .Преди да запалиш след като е стаяла павече от 2 часа развий маркучите от бензиновия регулатор и при контакт виждали въобще качва бензин.Имах такъв проблем с помпата - работи през деня и като се кара но сутрин и трябва 1 акумулатор да запали.Оказа се ниско напрежение на кабела в резервоара на самата помпа и то само като се натовари.Статично си имаше 12в.
Другото най лесно е откачаш централния кабел от " лапата "и към маса трябва да хвърчи искра при въртене.
Капачката също не е лошо да я провериш понеже вътре може да е окислена и искрата да е слаба към свещите.Всички кабели и лулите проверка с мултицет - 5ком трябва да са.Другия лесен за отстраняване проблем е лош контакт в буксата на датчика на коляновия вал под колектора.Намира се на такова място че често натича гняз върху нея и я омаслява.При всички положения абаче от тях ще има артефакти и при газ и при бензин.Започни отнякъде и най добре си намери един читав негърмял дебитомер от форума за резерва.Не са скъпи и ще ти дотрябва в един момент :mhihi:
Аз залагам за проблем с бензина - дали регулатор или помпа незнам.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 10 Дек 2012, 9:53

ивчо написа:The show must go on :bang:
Отново не успяхме да запалиме след 12+ часа престой !
Прави го всеки път когато престоя е по-голям от 2+ часа (до толкова най-малко съм я оставял да престои) !
Върти да си превърти купето, ииииии нищо ... И само си върти и не, и не та не :nono: Два пъти успях да я запаля като и подавам газ :banghead: :bang: и се почва едно бавно набиране на обороти, и след като стигне 3 вече се оправя.
Ако запали случайно проблем няма ако ще и 40 пъти да въртиш след това.
Кое да сменявам, кое да гледам ? Работи си стабилно, без да прекъсва и на газ и на бензин, стига да запали ! Не се сетих да я запаля директно на газ, но някак не искам :help:
Не ме кефи някакви собственици на разни 'талянски творения, и други френски истории да ме гледат подигравателно по паркинга ! :censored:
Писах едно ЛС на zve, но не мога да го тормозя за всяко едно нещо по колата.
Аз почвам да чета за системата на подготовка на горивната смес, но ако на някой му идва нещо като идея ...
Разхода е нормален за сезона ако въобще има значение :roll:


Запали на газ , затвори крана на бутилката и чакай колата да угасне. Демек да ти свърши газта .

после си я запали на бензин и я остави да поработи .изгаси и пробвай след 12часа пак. Най вероятно ти изпуска кпапана на изпарителя по малко и ти дави колата и след това няма палене . Дюзи бензинови ако текат ще е умряло маслото. Другото е дроселовата клапа или стъпков мотор да прегледаш пак или да намериш от някой за проба.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1817
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от ивчо » 10 Дек 2012, 10:01

Точно това исках да питам - трябва ли да се чува бензиновата помпа при първо подаване "на контакт" ? Защото аз нищо не чувам ...
Как лятото не ги прави тия проблеми :mhihi:
Ще проверя тези нещица, обаче аз все повече се навивам че е регулатор ... Защото няма друго основание да пали без проблем веднъж вече запалила. Чакай да видя колко кожи е :mhihi:
Дросел клапа и клапата за ПХ ги чистих в събота ... Ефект има, но те и бяха замърсени.
Колкото до чесновата - мисля че не е от нея при тези минус температури, но все пак ще проверя и това !
А най се ядосвам че като запали работи като часовник мам*а и. И набира и стабилни обороти държи.
Само да палеше.
Из немското Е34 намирам инфо за старт дюза, обаче на М20 не намерих такова/такава.
Колкото до дебиломер-а - читав е да му се невиди и на него. Колкото дотова дали ще потрябва - не ще да гърми. Натиснах я два-три пъти и си поема. Ся, студена може и да го направи, ама аз там не си правя експерименти :mhihi:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от cod-cdbp » 10 Дек 2012, 11:48

Не си само ти с подобни проблеми с паленето.
Преслушай на студен мотор завърта ли помпата на контакт, също и на топъл.
Принципно нищо не ти пречи да забодеш един еднопосочен клапан, от дизел например.
Виж си вакуумните маркучи, особено този на вакуумния регулатор.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от KPETEH » 10 Дек 2012, 13:11

Преди месец същото кат теб - много въртене на стартер и никъф резултат. Ту пали ту не. Гледай горе на мотора входа на бензина към рейката - иде ли или не докат въртиш. Помпата понякога сработва, понякога не, накрая все по-често не, после нова и старата на кофата :mhihi: Ако не стига бенз до двг, извади помпата - дай и ток директно, ако завърти, я пъхаш пак и палиш, ако ли не ще знаеш от къде иде целата работа... Шът даун на газта преди тфа за да нема объркване на теориите :mhihi: Успех
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1817
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от ивчо » 10 Дек 2012, 13:49

А и на мен ми беше много странно когато я запалих за първи път ... И нищо не чувах. А тази сутрин в 06:40 :paranoid: сабахлем не е толкова шумно + и че колата беше покрита със сняг и си беше тихичко в купето.
Е хубаво де - диагностика в сервиза ми казва че дава налягане само при въртене :help: По съм склонен да вярвам на вас, но все пак трябва ли да качва помпата бензин при подаване "на контакт", или го прави само при въртенето "на стартер" :roll:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от cod-cdbp » 10 Дек 2012, 13:51

ивчо написа:А и на мен ми беше много странно когато я запалих за първи път ... И нищо не чувах. А тази сутрин в 06:40 :paranoid: сабахлем не е толкова шумно + и че колата беше покрита със сняг и си беше тихичко в купето.
Е хубаво де - диагностика в сервиза ми казва че дава налягане само при въртене :help: По съм склонен да вярвам на вас, но все пак трябва ли да качва помпата бензин при подаване "на контакт", или го прави само при въртенето "на стартер" :roll:


От опита който имам с М30 (респ. Мотроник 1.1 и 1.3) помпата върти на контакт при студен мотор, при топъл върти заедно със стартера само.
Което точно в твоята ситуация е наобратно - трудно пали топла.
Затова те насочих към вакуума на регулатора на налягане, както и самия регулатор, евентуално дебитомер и тн. ;)
Естествено преди всичкитези горните - датчик студен старт - синият в-у тялото на термостата, с тези симптоми се проявява - трудно или никакво палене, менене на обороти на студено и тн. Готиното е че става от всички масови мотори от онези години с Бош запалване - голфове, аудита, бмв-та и тн. В твоя случай, проверено - М20, М30, М50, М60, М70 са съвместими откъм датчика, ако не и М10 с мотроник обаче.
Най-лесно се тества датчика, като закачиш друг такъв, и гледаш как ще запали.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1817
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от ивчо » 10 Дек 2012, 14:42

Направо няма какво да пробвам. Новия е вече до мен :mhihi:
Тя топла си пали идеално ... И студена си пали супер, стига да запали първият път. После може сто пъти както се казва да я гася и паля, проблем няма !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от cod-cdbp » 10 Дек 2012, 16:01

Имай впредвид, че масово на пазара има ментета ;)
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook