Конкретно за газта
Модератор: Технически модератори
- Gentsa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: 21.12.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320i
- Мечтае да кара: Hummer, Mustang
[quote=")
Тъй като газта си е газ (не е течна) [/quote]
някои да ме поправи ако гре6а,ама газта става на "газ" само като се смеси с атмосферата,иначе си се съхранява и "поднася" на двигателя като течност.Освен тва сум я чувал как се лопчи в бутилката......
Тъй като газта си е газ (не е течна) [/quote]
някои да ме поправи ако гре6а,ама газта става на "газ" само като се смеси с атмосферата,иначе си се съхранява и "поднася" на двигателя като течност.Освен тва сум я чувал как се лопчи в бутилката......

- Gentsa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: 21.12.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320i
- Мечтае да кара: Hummer, Mustang
изпарителя се явава като карбуратор,ама за газ.Тва кво общо има с агрегатното й състояние.Искам да кажа че под налягане газта си е точно течност.Изпарителя прави с газта това,което карбуратора прави с бензина-дозира горивната смес.
- Gentsa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: 21.12.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320i
- Мечтае да кара: Hummer, Mustang
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Gentsa написа:изпарителя се явава като карбуратор,ама за газ.Тва кво общо има с агрегатното й състояние.Искам да кажа че под налягане газта си е точно течност.Изпарителя прави с газта това,което карбуратора прави с бензина-дозира горивната смес.
Пропанът като всяко вещество в природата има три агрегатни състояния: твърдо, течно и газообразно. За да бъде в едно от тези състояния или за да премине от едно в друго е необходима промяна в условията. Най-често при промяна на температурата, а по-рядко при промяна на налягането веществата преминават от едно агрегатно състояние в друго. Христоматиен пример е обикновената вода. При температура 0 гр. по Целзии водата преминава от течно в твърдо агр. състояние. А при 100 гр. по Целзии от течно в газообразно. Същото е и при газ Пропан. Само че за да премине от течно състояние в газообразно се използва разликата в налягането. А при разлика в температурата(при атмосферно налягане) - в твърдо. Защо е необходимо пропанът да е течен? Ами просто течностите се съхраняват и транспортират по-лесно. За втечняването на пропана са необходими само около 8-9 бара. Друг проблем е втечняването на природния газ (метан). Там е необходимо много по-голямо налягане и по-ниска температура. И за това е нерентабилно да се съхранява и транспортира в течен вид. А по-голямото тегло на бутилката за метан е за да събере повече газ при по-голямо налягане(което обаче е недостатъчно за втечняването му). Така стигаме до момента когато трябва да ползваме втечнения пропан за образуване на горивна смес. При конвенционалния двигател с вътрешно горене се използва горивно-въздушна смес, при която горивото преди попадането си в цилиндрите е разпръснато на много малки по размер капки течност. Защо тогава не се изполва директно впръскване на пропан в цилиндрите. Защото преминаването на пропана от течно в газообразно състояние е съпроводено с рязко понижаване на околната температура и влагата, която е във въздуха ще замръзне. За тази цел преди да се подаде газ към цилиндрите течността преминава през "изпарител" където се извършва промяна в налягането и в следствие на това пропанът променя агрегатното си състояние. Но понеже при това се понижава и околната температура се налага изпарителя да се подгрява от охладителната система на ДВГ. Едва след това пропанът, под формата вече на газ, попада в карбуратора и се смесва с въздуха. Така че не е правилно твърдението, че изпарителя играе ролята на карбуратор. ДА, от него се регулира количеството газ, което се подава към смесителя(карбуратор, плочка и т.н.), но самото образуване на въздушно-горивната смес се извършва на място различно от изпарителя.

Gentsa написа:изпарителя се явава като карбуратор,ама за газ.Тва кво общо има с агрегатното й състояние.Искам да кажа че под налягане газта си е точно течност.Изпарителя прави с газта това,което карбуратора прави с бензина-дозира горивната смес.
Колега,доста далече си от истината.Както и г-н Босев отбеляза изпарителя(даже самото му име говори достатъчно)служи да се преобразува газта от течно към газообразно състояние и в много малка степен служи за дозиране на горивната смес.Да не говорим,че при газ.инжекционни още по малко.Но по тази тема е изписано достатъчно много за да го повтаряме още.Отдели повече време за четене отколкото за писане.
за газта
брат аз карам е34 на газ и бях много не дожолен но намерих маистора които ми напражи колата да варви прелично и да харчи малко сега хар4и 13 гас и сам дожолен много ако иска6 ми се обади за да те заведа понеже не мога да ти обясня 0899995478 Васко 

- didore
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 4.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 М52B20
- Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор
318i ми е на газ от една година и до сега не съм имал проблеми. Минавам доста километри и за is се замислям за един газов инжекцион. Ако някой знае телефон или сервиз където поставят ще бъда много благодарен. 

Ма много ме кефи тази кола!!!










Двигател с газов инжекцион дава по-добри показатели от същият работещ с бензин
Ако знаеш от къде да го прочета много ще се зарадвам.Има ли сравнителни тествове?
При горенето на газта се отделя вода и затова гърнетата на колите с газ изгниват по-бързо
Двигател работещ на газ с обикновенна газова уредба има около 17% по-малка мощност.
Знам, че отделя вода ама смяната на гърне не е без пари.Още един разход при каране на газ.Вярно, че не е толкова на често.17% малко ли са за теб?Това са 2 3 секунди ускорение от 0- 100
Последна промяна MAKAPOB на 14 Яну 2006, 16:41, променена общо 1 път
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
MAKAPOB написа:Двигател с газов инжекцион дава по-добри показатели от същият работещ с бензин
Ако знаеш от къде да го прочета много ще се зарадвам.Има ли сравнителни тествове?При горенето на газта се отделя вода и затова гърнетата на колите с газ изгниват по-бързо
Двигател работещ на газ с обикновенна газова уредба има около 17% по-малка мощност.
Знам, че отделя вода ама смяната на гърне не е без пари.Още един разход при каране на газ.Вярно, че не е толкова на често.17% малко ли са за теб?Това са 2 3 секунди ускорение от 0- 100
Стига с тези глупости, вода се отделя и при горенето на бензина и дизела. Вярно че е по-малко, но е достатъчно за да ръждясват.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани