малко савети и помощт

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 28 Фев 2005, 7:51

айде престанете с глупостите като я напрви 23-ка кво ще постигне , ще стане 150-160 коня и ще е дал към 1000 -1200лв

а ако сложи турбо директно на този мотор ще стане към 200-220 коня

и ще е дал към 2000лв :idea: :idea: :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 28 Фев 2005, 9:03

ludiagsm написа:айде престанете с глупостите като я напрви 23-ка кво ще постигне , ще стане 150-160 коня и ще е дал към 1000 -1200лв

а ако сложи турбо директно на този мотор ще стане към 200-220 коня

и ще е дал към 2000лв :idea: :idea: :idea:


лудак мерси много ама турбо не изкам изкам само малко да си дигна конете,за да се воза по добре неизкам да се надбягвам по улиците ,пак и лятото да несе товари толко мотора като си пусна климатика в градцки условия ,изкам или м50 или 2.3 мотор да стане
ИзображениеИзображение
Изображение

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 28 Фев 2005, 10:47

ludiagsm написа:айде престанете с глупостите като я напрви 23-ка кво ще постигне , ще стане 150-160 коня и ще е дал към 1000 -1200лв

а ако сложи турбо директно на този мотор ще стане към 200-220 коня

и ще е дал към 2000лв :idea: :idea: :idea:


Разликата е че прави основен ремот и ще му изкара при яко ръчакне още 200000км което не важи за мотор с турбо и яко ръчакне. Вярно ще върви повече но все пак той не я е направил супер бегачака, а така да се каже леко освежаване ;)

Пенчев не пише щото от толко ремонти му спряха нета :mhihi: :mhihi: :mhihi:

дизел, ако толкова те интересува говори си лично с него какво горе долу е е правил. Принципно се сменя колянов вал, бутала, биели. Другото може и същото. Обема става към 2300 кубика. Разликатъа при единия и при другия е в размера на буталата (от 2.3 са по ниски) и в размера на биелите който са по-къси.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 28 Фев 2005, 18:50

Гьорце , моля те остави биелите на мира , ако едните са по-къси значи са КРИВИ :mhihi:
Дизелбой , имам к-т бутала и вал за М20Б23 , за 300 лв. С пълен ремонт на мотора и гаранция 50 000 км. ще ти дойде към 1000 лв.
Изображение

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 28 Фев 2005, 21:00

bawareca написа:Гьорце , моля те остави биелите на мира , ако едните са по-къси значи са КРИВИ :mhihi:

Като си знаем от самото начало що не се обади по-рано ми аз повтарям тука като лудите по 15 пъти за некви биели ...
:lol: :mhihi:
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 28 Фев 2005, 22:38

Пенчев: Понеже нямам възможност да пиша по форума поради технически причини :mhihi: а пък Гиорцето ми съобщи че ставала интересна дискусия и се възползвах от неговия нет и ПиСи ;)
Та ремонта излиза скъпичко, при положение че всичко е ново... аз с течение на времето си купих абсолютно всички части който мога да си позволя чисто нови! От стария ми двигател остана блока, биели и главата... частите който взех втора ръка са: Колянов вал, бутала от М20Б23, разпределителен вал, кобилици... нови части са абслютно всички гарнитури, гарнитурки, гарнитурчици, лагерченца, семерингчета и всякакви к*ротресини излизащи на обща стойност приблизително 300-350 лв... някой от тях ги няма никъде другаде освен във Вари 2000 и ДаруКар... за някой от тях дадох доста пари но предпочетох всичко да е ново и като го правя веднъж да го правя като хората! Основни, биелни лагери, сегменти, гарнитури, ремъци, ангренаж (аз съм с ремък), ролка и т.н. също излизат доста мангизи :idea: това заедно със ремонта на главата - припасване на всички клапани, сменяне на водачите, шлайфане с 1/10 и гумички вече всичко изглеждаше перфектно... излезнаха някой проблеми както винаги при такъв род манипулаций :idea:
равносметката:
След като сглобихме всичко и запалих мотора не можах да повярвам че това е моята кола... работи перфектно, тихо, и първите впечатления който ми направи беше че двигателя е доста по-силен, което ще рече че в ниските обороти има доста по голям въртящ момент :) това на което винаги съм се радвал :idea: аз също бях настроен малко песимистично към резултата, но бързо разбрах че не съм бил прав 8) знам че повечето от вас мислят че не се постига нищо особенно с тази манипулация, но ще ви докажа че не сте прави :lol: 8)
Лудия е прав че за 2000 лв ще сложиш турбо, но има една приказка казана от американците: "единственото нещо по хубаво от много обем е повече обем" - разликата от М20Б20 до М20Б23 е от земята до небето - Б23 се доближава до Б25 а всички много добре знаете М20Б25 в Е30 кви ги върши :twisted:
Аз трябваше да си отворя двигателя защото не беше на ред и се нуждаеше от ремонт (поне така бях решил, но в последствие се оказа че проблема е бил много дребен), а при положение че може да се съчетае ремонт с преустройство до 2300 см ми дойде добре дошло :idea:
В момента съм изминал 1000+ км и до 2000 остават малко... сега я карам до 3000 оборота/мин и се изкуших вече на няколко пъти да усетя "онова" чувство а именно "бавно" развъртящият се шестак... до 3000 оборота дърпа доста, след това още повече.. а след 4000 всички знаят 8) а звукът... няма друг такъв :idea:
Може би турбината е добрият варинт... но зависи от разбиранията на всеки човек... малък двигател с турбо е доста гадно нещо ... особенно за всекидневно каране :arrow: след като се декомпресира в ниските обороти става като мъртъв ... което мене лично би ме дразнило и след тази голяма турбо дупка идва голямата мощ и въртящ момент, но във високите обороти... абсолютно нетипично за БМВ двигател... по скоро това напомня за някоя изпилена Японска бегачка ;) И аз мисля че изкуствено турбиниран мотор не би издържал достатъчно! Аз залагам на сигурността - а за да си сигурен в мотора си и искаш да му сложиш турбо трябва да дадеш наистина много пари - редно е да се сменят бутала най-вече а и други неща...
За мен импалнтирането на турбо по начина който нашумя напоследък е всеедно с пръдня да се опитваш боя да правиш :lol: не искам да обидя с това си изкаване никой :arrow: това е моето впечатление и мнение и ще се радвам ако се получи интересна дискусия по този въпрос! Вие как мислите?
Именно за това избрах да си отремонтирам двигателя и да му увелича обема на 2.3, отколкото да сложа турбо!
Не искам мнението и изказването ми да се тълкува грешно от хората който не мислят така - аз съм приятел и мога да кажа че съм в добри отношение с хора като Явор, Киро и Лудия който именно това са направили ;) Просто така аз мисля и може и да е грешно но за мен съм си прав :winky:
Със сигурност моя двигател е по малко мощен от на Явор, но предлага широко разгърната мощността си, и по този начин доставя доста голямо удоволствие във всекидневното каране ;)

А относно допълнителни настройки, не са нужни защото дебитомера измерва въздухът който влиза в двигателя и от това определя количеството на горивото което да се впръска. Когато увеличихме обема, двигателя засмуква повече въздух, дебитомера отчита повече и подава сигнали на ЕКУ-то което коригира горивоподаването ;)
А отностно ралзиката м/у Л жетроник и Мотроник... Мотроника дава по-голяма мощност и чувствителна разлика във въртящият момент, при М20Б20, М20Б25 разликата е осезаема... при М20Б23 няма монтиран Мотроник но резултата ще е аналогичен :idea: пък и моя Мотроник е без ламбда и мога да си обогатявам сместа докато ми ум зайде 8)

Тази реконструкция важи и за М30Б25 -> М30Б28... но за М50 не става, но може и да греша :idea:

Има и други интересни неща, и бих обяснил на всеки който желае, но е по лесно на живо отколкото пред монитора и КБД-то!
Готов съм да помогна на всеки с информацията която събрах, защото когато се наех с това нямах много информация ами само някой нафърляни нещица и въпреки всичко успяхме да се преборим и всичко мина задоволително - ефекта е на лице и ще ви повозя като разработката свърши!
И съм готов да тествам за спорта - има колеги с доста бързи 318 ис по форума, и съм готов да застана гордо то тях, и мисля че резултата е ясен 8) все пак шестимата са си шестима :roll: :twisted: 8)
До скоро, в четвъртъка живи и здрави ще се видим на ЕКО ;)

Дилян Пенчев
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 28 Фев 2005, 23:03

А браво бе Пенчев , аре да се похвалиш на "живо". И който ти е казал че от 2 до 2,3 няма разлика да си яде ушите :mhihi:
Иначе за другото написано от теб:
-тепърва има да събираш още много опит , предимно на принципа опит-грешка ;) Ма няма лошо , аз го събирам 12 години и /грубо/ 40-ина двигатели направени и винаги научавам по нещо ново :!:
-всеки си има някаква цел и виждане за мощностните характеристики на колата /двигателя/ си , аз лично не обичам големи "скокове" в увеличаването на мощността , но много бързо ми омръзва достигнатата цифра :arrow: т.е. мен постоянното минаване към по-големи обеми не ми върши работа 8) Предполагам и на други хора също ;) В този случай принудителното пълнене е единственият изход , поне за мойте финансови възможности.
-В никакъв случай един също отремонтиран както твоя мотор , снабден с турбина с ниско налягане и оригиналната си Степен на сгъстяване няма да бъде"лагав" или пък ще изкара по-малко километри :idea: Просто с 0,5 бара ще е 200+коня и много малко колици ще могат да му се опрат било то на стрит старт или на магистралата :shock:
-и понеже напоследък много често чета това:
"Може би турбината е добрият варинт... но зависи от разбиранията на всеки човек... малък двигател с турбо е доста гадно нещо ... особенно за всекидневно каране след като се декомпресира в ниските обороти става като мъртъв ... което мене лично би ме дразнило и след тази голяма турбо дупка идва голямата мощ и въртящ момент, но във високите обороти... абсолютно нетипично за БМВ двигател... по скоро това напомня за някоя изпилена Японска бегачка "
искам да попитам , кой от вас е карал М20Б20 или Б23 , да не казвам Б25 с турбо за да знае за кво става дума :?:
ПП Така и не каза колко ти излезе ;)
ПП2 Не ги месете в правенето Явор и Лудия , те само карат 8)
Изображение

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 01 Мар 2005, 0:02

Относно това което си написал - напълно си прав!
А другото което е истина че и аз си мислех за турбина но поради причината че двигателя ми беше за ремонт не можеше да си позволя... първо трябва да го стегна а после другото :idea:
А относно излизането малко над хилядарка, като голяма част от тях съм дал за дребни неща... наред с лепене на картери и менипулацийте по главата... не са много пари но се събират и като теглиш чертата те нараснали :idea:
Ясно е че никога мощността не стига и ще дойде момент когато ще искам още... тогава ще мисля ;)
ПП и в карането на турбинирани... сигурен съм че чувството е маняшко... наистина не съм карал но като гледам Явор как се изстрелва ... става ми ясно за какво говориме ;)
ПП ще се съветвам с тебе понапред :lol:

Дилян Пенчев
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 01 Мар 2005, 0:09

Майната им на парите , дано е станало добре , радостта да си вдъхнал нов живот на кочинката е несравнима ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 01 Мар 2005, 5:10

колко време отиде за зглобяването и манипулацията по мотора и горе долу за каква сума стигна като тегли 4ертата и наи ве4е те питам аз сега на какъв разход си на бензина
ИзображениеИзображение
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 01 Мар 2005, 11:57

За сваляне и разглабяне на мотора отне към 5 часа, и сглабянето с миене на всички части и абсолютно всичко отне 12 часа! Като в това време не включвам работата по главата защото не сме я правили ние! А за пари не съм правил точна сметка но е малко над хилядарка като включиме всичко включително и съединител! Накрая това реших и в бързината Киро ми помогна и ми намери много як съединител ;)
Като се видим на еко ще ти разкажа подробно че нямам много време сега!
Разхода не мога да го засека защото термостата не ми затваря добре и не ми загрява до нормална температура но няма фрапираща разлика спрямо преди (говориме при нормално каране), при ръчка е ясно че ще харчи доста 8) :lol:
Иначе преди ми харчеше 12-13 градско зимно каране, и сега ми харчи толкова (при спокойно каране), извънградско ми спадна до 8,5 с не много икономично каране, ако се помъча може и 8 да сваля но това ми се струва малко невъзможно особенно след като я разработя :mhihi:

П.С. Благодаря на Сашо (Plague) който ми погна изключително много! Благодаря и на Киро за съветите, на Явор за частите който спешно ми осигури и ще се похваля на живо на Екото като се видим :lol:


Дилян Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 01 Мар 2005, 21:34

:yes:

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook