Проблем охлаждането. Май е термостат или датчик...
Модератор: Технически модератори
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
rado_rf написа:Ама, те се намират на кучетоо... в мишата дупка. Демек под смукателния колектор???
Не се притеснявай, лесно се откачат, само внимавай да не се опариш на масления филтър ако ти е загрял мотора. Май беше първия датчик, но не съм на 100% - преглеждал съм ги преди 6-7 месеца...
- Kristopher
-
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 16.04.2005
- Местоположение: София,Младост 2
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e36
ама не разбрах стрелката подскача ли ти мигновено? Защото колегата по-горе пише сякаш мигновено го прави, ако е така, няма връзка да е механичен проблема

Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна

- Роджър
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 24.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: самолет ниско, бавно и сигурно
- Детайли за колата: E34 520i 24v
Не може да подскача толкова бързо реалната температура на водата.Това да не е АЕЦ. По-вероятно е таблото да мени съпротивлението на контактите.Бих свалил таблото и бих напръскал с контактен спрей контактите - може и да се оправи...
Когато се озовеш на място, където си бил - или си обиколил света, или си се заблудил.
- Kristopher
-
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 16.04.2005
- Местоположение: София,Младост 2
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e36
аааа, да наистина радятора може да е задръстен много качествено отвън, аз ги мия с топла вода и препарат, топлата вода помага

Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна

Радиатора го мих пролетта. Даже бях пуснал тема, щото не знаех как се сваля.
Значи, стрелката скача мигновено и въпреки всички интервенции, като пускане на парното, форсиране на двигателя и движение по инерция не дават резултат. Просто изведнъж се връща на мястото си по средата и така. Пипал съм маркучите - меки са, топли са но не са врели. Спокойно си държа ръката на тях. Горния е доста по-горещ от долния. Но определено има разлика в температурата на долния маркуч при студена и загряла кола.
Значи, стрелката скача мигновено и въпреки всички интервенции, като пускане на парното, форсиране на двигателя и движение по инерция не дават резултат. Просто изведнъж се връща на мястото си по средата и така. Пипал съм маркучите - меки са, топли са но не са врели. Спокойно си държа ръката на тях. Горния е доста по-горещ от долния. Но определено има разлика в температурата на долния маркуч при студена и загряла кола.
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
Ново дваесе - днес изби антифриз през тапичката за обезвъздушаване. Ама, точно по средата където се кръстосват нарезите. Като тръгнах да я отвивам направо се разпадна. Главата остана в ръцете ми, останалата част в дупката. Както и да е, купих нова, смених я, долях около литър и половина и те тука си е..а мамата. Колата пак загря, на всичкото отгоре радиатора от страната на горния маркуч е горещ, а от страната на долния - студен. Това ме кара да мисля че не е обезвъздушена както трябва, но колкото и да опитвах не ще и не ще. Стрелката си застава между средната и предпоследната чертичка и туй то. От тапата не излизат балончета, а чист антифриз. Парното е на шест. Само да допълня че тази операция я правих с предницата върху бордюр.
А, сега умните глави да кажат некоя и друга идея
А, сега умните глави да кажат некоя и друга идея

"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Абе луд, ти как обезвъздушаваш? Едва ли проблемът ти е в необезвъздушена система, по-вероятно е да е датчик или табло, но не пречи да направиш едно цялостно обезвъздушаване. Някъде имаше тема как точно става, но ще го напиша пак. Нали си приятелче!!!
1. Обезвъздушаване започва да се прави на абсолютно студен ДВГ.
2. Обезвъздушаване се прави на затворена капачка на радиатора и развита тапа за обезвъздушаване.
3. Обезвъздушаване се прави на пуснато парно на МАХ. Само врътките, вентилаторът може да е на 1-ва степен. Иначе няма да ти върти водата в целия "малък" кръг и може да остане въздух в радиатора на парното.
4. Палиш и чакаш!!! Проверяваш маркучите дали греят и сравняваш със стрелката на таблото. Следиш нивото на водата, трябва да не пада, но може леко да се покачи.
5. Когато стрелката стигне 12 подаваш леко газ. Ако почне да изхвърля вода на равна струйка през обезвъздушителя значи си готов. Затягаш пробката и караш.
6. Когато пак е изстинала напълно проверяваш пак нивото на водата и при нужда доливаш.
Аз имах проблем след поставянето на газовата. Великите майстори(не споменавам имена за да не правя "реклама", те си знаят кои са и как ме убеждаваха, че 14-15/100 смесен разход е нормално, а пък и мойта кола била от онези 1%, дето газ-анализаторът не може да ги хване и трябва да се регулират "на ухо") не бяха обезвъздушили след рязането на маркучите(и там бяха объркали, та докато ида до сервиза на Сашо - Боша на моста Чавдар и изпарителя замръзна) та се наложи да го правя сам(обезвъздушаването). Единственото за което имам съмнения е дали капачката на радиатора да бъде затворена. Някои твърдят, че не е нужно. В едно съм сигурен, докато не се отвори големия кръг може да я оставиш отворена. Така, ако има въздух в малкия при отварянето на големия водата сравнително бързо, да не кажа рязко, ще намалее. Тогава може да добавиш малко и да затвориш капачката.

1. Обезвъздушаване започва да се прави на абсолютно студен ДВГ.
2. Обезвъздушаване се прави на затворена капачка на радиатора и развита тапа за обезвъздушаване.
3. Обезвъздушаване се прави на пуснато парно на МАХ. Само врътките, вентилаторът може да е на 1-ва степен. Иначе няма да ти върти водата в целия "малък" кръг и може да остане въздух в радиатора на парното.
4. Палиш и чакаш!!! Проверяваш маркучите дали греят и сравняваш със стрелката на таблото. Следиш нивото на водата, трябва да не пада, но може леко да се покачи.
5. Когато стрелката стигне 12 подаваш леко газ. Ако почне да изхвърля вода на равна струйка през обезвъздушителя значи си готов. Затягаш пробката и караш.
6. Когато пак е изстинала напълно проверяваш пак нивото на водата и при нужда доливаш.
Аз имах проблем след поставянето на газовата. Великите майстори(не споменавам имена за да не правя "реклама", те си знаят кои са и как ме убеждаваха, че 14-15/100 смесен разход е нормално, а пък и мойта кола била от онези 1%, дето газ-анализаторът не може да ги хване и трябва да се регулират "на ухо") не бяха обезвъздушили след рязането на маркучите(и там бяха объркали, та докато ида до сервиза на Сашо - Боша на моста Чавдар и изпарителя замръзна) та се наложи да го правя сам(обезвъздушаването). Единственото за което имам съмнения е дали капачката на радиатора да бъде затворена. Някои твърдят, че не е нужно. В едно съм сигурен, докато не се отвори големия кръг може да я оставиш отворена. Така, ако има въздух в малкия при отварянето на големия водата сравнително бързо, да не кажа рязко, ще намалее. Тогава може да добавиш малко и да затвориш капачката.

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
добре де... един месец не намираш време да отвориш да го видиш тоя термостат
... радиатора да почистиш ти каза колега, ама си го чистил
... а вода не циркулира
... какво да направим, да дойдем да я свършим тая работа... ти си претакаш водата с гуми на тротоара
... и на черешата да ги качиш, пак ще е така, докато не отвориш
а човека ти е написал как се обезвъдушава, ама според мен няма да се оправиш само с това 






Владо написа:добре де... един месец не намираш време да отвориш да го видиш тоя термостат... радиатора да почистиш ти каза колега, ама си го чистил
... а вода не циркулира
... какво да направим, да дойдем да я свършим тая работа... ти си претакаш водата с гуми на тротоара
... и на черешата да ги качиш, пак ще е така, докато не отвориш
а човека ти е написал как се обезвъдушава, ама според мен няма да се оправиш само с това
Пич, сменен е въпросния термостат. Махнах BEHR на 80 градуса и сложих WAHLER на 88 градуса, смених здрава водна помпа с нова за всеки случай, виското си работи перфектно. Въпроса е, че през тапата си тече антифриз без никакви мехурчета. Чиста струя.
Но!!!
От едната страна радиатора е горещ, а от другата студен. Маркучите са си нормално твърди, парното е на 6. Преди стрелката седеше на 12:01 сега е седи между средната и следващата черта без да мърда. Вчера пак си беше на нормалното положение - 12:01, а днес пак отиде между чертичките.
Иво, мерси за съветите. Не знаех, че се почва със студен двигател цялата процедура.
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
твоя термостат е смо на 80 градуса
за това ти стои на по-висока температура, защото си с 88 градуса за м50ту


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
до 09/92 година са на 80 градуса
имам такъв у нас чисто нов BEHR с о ринг купен за резерва, ама вече не ми е нужен, мога да ти го продам за 30 пари
имам такъв у нас чисто нов BEHR с о ринг купен за резерва, ама вече не ми е нужен, мога да ти го продам за 30 пари


та по темата
Шофирам си днеска към колегата моята тдс'ка и както си карам леко и спокойно почвам да прегрявам , спрях и след като се убедих че проблема не е заради загуба на "H2o" се опитах да продължа но след 200 метра отново замалко да прегрея , направи ми впечатление че радиатора ми е студен и реших че термостата ми е запецнал , изчаках да истине и си изхвърлих термостатчето но К..Р след 200 метра пак почнах да кипя...накрая си се прибрах с пътна помощ за 4лв/км , аз съм на мнение че водната помпа ме е зарязала , моля споделете ваште мнения надявам се да не ми е отишла главата а и като форсирам на място не се надува системата,ако някой е сменял тая помпа нека разкаже ако иска как става или колко пари му е излезнала смяната
- jullydjs
- ентусиаст
-
- Мнения: 1061
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е70
- Мечтае да кара: 25 годишна
rado_rf написа:Владо написа:добре де... един месец не намираш време да отвориш да го видиш тоя термостат... радиатора да почистиш ти каза колега, ама си го чистил
... а вода не циркулира
... какво да направим, да дойдем да я свършим тая работа... ти си претакаш водата с гуми на тротоара
... и на черешата да ги качиш, пак ще е така, докато не отвориш
а човека ти е написал как се обезвъдушава, ама според мен няма да се оправиш само с това
Пич, сменен е въпросния термостат. Махнах BEHR на 80 градуса и сложих WAHLER на 88 градуса, смених здрава водна помпа с нова за всеки случай, виското си работи перфектно. Въпроса е, че през тапата си тече антифриз без никакви мехурчета. Чиста струя.
Но!!!
От едната страна радиатора е горещ, а от другата студен. Маркучите са си нормално твърди, парното е на 6. Преди стрелката седеше на 12:01 сега е седи между средната и следващата черта без да мърда. Вчера пак си беше на нормалното положение - 12:01, а днес пак отиде между чертичките.
Иво, мерси за съветите. Не знаех, че се почва със студен двигател цялата процедура.
Колега радиатора и долният маркуч са студени защото не ти е отворил термостата, сега е малко по студено времето и отваря трудничко, изчакай го повече време. Обезвъздушаваи активно тогава когато термостата е отворил, тоест когато и долният маркуч стане врел, както и целият радиатор. Не отвивай тапата на веднъж и да чакаш мехурчета, прави го на етапи
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани