Размер на гумите
Модератор: Технически модератори
72 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: ре
slavianko написа:Ти имаш ли представа наистина какво значи да караш зимни гуми в летните горещини.![]()
За да правиш това или трябва да си пълно камикадзе или просто да нямаш вродено чувство за самосъхранение. Или освен ако не караш само жигата от снимката и то с не повече от 90км/ч
Ще ти кажа само едно без да споря и да се заяждам. Зимната гума през летните жеги покараш ли я с по висока скорост така се измята че после къвто и баланс да и сложиш файда йок. Да не ти говоря че има голяма вероятност направо да се пръсне. Прочети изричните инструкции на която и да е истинска зимна гума и ще видиш че хората са написали че не е желателно да не се кара през лятото и с по висока скорост. Иначе за сцеплението не коментирам там си прав.
Славянко 15 години съм карал със зимни гуми(като нарочно съм ги подбирал да са по-меки) и през зимата и лятото,почти всяка седмица,на 250 км магистрала Капъкуле-Истанбул,със скорост 190-210км/час,влизал съм в почти обратни завои на същата със 180 и колата е стояла като залепена.
Така,че това което го казвам го споделям от многогодишен опит и съм 101% сигурен,че със зимни гуми при определен тип пътища,колата е много по стабилна през лятото.
Уважаеми zvetiko,
Вашата теория за поведението на зимните гуми през летния сезон е крайно невярна!
Съветите, които давате са крайно опасни! Защото, повярвайте ми, има хора, които незнаят разликата между зимни гуми и летни гуми, дори има хора, които въобще не се замислят защо има т.н. "зимни" гуми и защо има т.н. "летни" гуми, защо през зимата се кара автомобила със зимни гуми и защо през лятото се кара с летни гуми. Ще Ви поварват... и ще Ви послушат... и после... "ПИРОГОВ"... и после...
... има много литература за гумите... дори в интернет... особено в интернет.. дори и в този форум...
... въобще аз съм крайно възмотен от изключително невярната теория на колегата zvetiko!
_________________
Колега,щом не вярваш пробвай и ще усетиш огромната разлика.И само да попитам на Формула 1 защо слагат меки гуми-и през лятото

А до Пирогов определено ще стигнат тези,които карат с гуми над 205-представям си при един дъжд,като знам какви са нашите пътища да влезеш в локва с въпросните гуми,изглеждащи наистина добре ,но невероятно опасни.Ще ти кажа ,че с отречените от тебе гуми през лятото съм влизал със 160 в огромна-15-20см. локва на магистралата и поради широкият им грайфер,колата не помръдна и останах жив.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
на заледено,заскрежено и лигаво по добре е гумите да са малко по широки,за по дълбок смяг възможно по тесни.за лятото задължително трябват летни гуми,зимните се държат по добре в първия момент преди да са загрели,загреят ли става страшно,ако тръгнеш да спираш от 200 на 100 вече си шейна,ако има поредица от завои и караш на макс,на третия си в другото платно,просто имат по малко топлоотдаване от летните.някой каза че формула едно карали с меки гуми
тяхното меко и твърдо е съвсем друга бира,различни смеси и тнт. 


- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Я само да вметна - със 17-ки джантоци и летни гуми (кофти) ми се струва, че Е34-ката е доста твърда, подрусва - нормално е с толкова ниски гуми, нали ? Предполагам, че с по-високи 15-ки (зимата) ще вози по-меко ? 

BMW only!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
kirililiev написа:на заледено,заскрежено и лигаво по добре е гумите да са малко по широки,за по дълбок смяг възможно по тесни.за лятото задължително трябват летни гуми,зимните се държат по добре в първия момент преди да са загрели,загреят ли става страшно,ако тръгнеш да спираш от 200 на 100 вече си шейна,ако има поредица от завои и караш на макс,на третия си в другото платно,просто имат по малко топлоотдаване от летните.някой каза че формула едно карали с меки гумитяхното меко и твърдо е съвсем друга бира,различни смеси и тнт.
Колега,не може нещо ,което е по оребрено да има по-малко топлоотделяне от нещо ,което е по-плътно-все едно да кажеш ,че буца метал топлоотделя по-добре от радиатор.


- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: ре
Колега честно да ти кажа завиждам ти на смелостаzvetiko написа: всяка седмица,на 250 км магистрала Капъкуле-Истанбул,със скорост 190-210км/час,влизал съм в почти обратни завои на същата със 180

oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
Re: ре
нема проблем-стига да са новиslavianko написа:Колега честно да ти кажа завиждам ти на смелостаzvetiko написа: всяка седмица,на 250 км магистрала Капъкуле-Истанбул,със скорост 190-210км/час,влизал съм в почти обратни завои на същата със 180Аз никога не бих си позволил риска да карам с такава скорост със зимни гуми


- justboy
- Олдскул фен
-
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: Техеран
- Пол: Мъж
- Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
- Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)
И аз не че имам много опит - форьорски, но тая пролет като си взех джантите 16ки бяха със зимни гуми и докато си намеря летни карах със зимните хем беше към края на май месец извън града ме беше страх да карам с повече от 100 може и от гумите да е било бяха фулда кристал 225/55/16 апък в града при малко по-сериозно каране след 5тата минута като загреят то не е усукване, то не е свирене.. сложих си 215/55/16 дънлоп сп спорт макс
И нещата бяха коренно различни.
Да си задам и аз въпроса имам зимни гуми мишелин перфектни чисто нови 225/55/16, дали няма да са ми широки за зимата? За първа зима ще карам със задно, имам и железни 15ки джанти дали да не търся за тях 195/55/15 или 195/65/15..

И нещата бяха коренно различни.
Да си задам и аз въпроса имам зимни гуми мишелин перфектни чисто нови 225/55/16, дали няма да са ми широки за зимата? За първа зима ще карам със задно, имам и железни 15ки джанти дали да не търся за тях 195/55/15 или 195/65/15..

E34, E38
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
zvetiko написа:kirililiev написа:на заледено,заскрежено и лигаво по добре е гумите да са малко по широки,за по дълбок смяг възможно по тесни.за лятото задължително трябват летни гуми,зимните се държат по добре в първия момент преди да са загрели,загреят ли става страшно,ако тръгнеш да спираш от 200 на 100 вече си шейна,ако има поредица от завои и караш на макс,на третия си в другото платно,просто имат по малко топлоотдаване от летните.някой каза че формула едно карали с меки гумитяхното меко и твърдо е съвсем друга бира,различни смеси и тнт.
Колега,не може нещо ,което е по оребрено да има по-малко топлоотделяне от нещо ,което е по-плътно-все едно да кажеш ,че буца метал топлоотделя по-добре от радиатор.Така че, зимните гуми имат определено по-добро топлоотделяне.Недостатъците им са-повишен разход на гориво,грайферите чукат,износват се бързо,но по-голямата сигурност ,която дават си има цена разбира се.Вече ти казах-карал съм многократно с голяма скорост със зимни гуми,спирал съм рязко от 200 на 100 и изобщо колата не е ставала на шейна,завоите към Боровец съм ги взимал със сериозни скорости гонейки се с разни Голфове в продължение на 70км.
колега,не ми се спори с теб,за протокола да споделя,сменям гуми по един път в седмицата,по някога се налага да сменям и по 5,6 пъти на ден.ако решиш може да направим едно тестче още докато е топло,сложи някой лев и някоя друга зимна гума и да се мятаме в завоите

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: ре
bmwfena написа:нема проблем-стига да са новиslavianko написа:Колега честно да ти кажа завиждам ти на смелостаzvetiko написа: всяка седмица,на 250 км магистрала Капъкуле-Истанбул,със скорост 190-210км/час,влизал съм в почти обратни завои на същата със 180Аз никога не бих си позволил риска да карам с такава скорост със зимни гуми
Фенче,след 4мм ги изхвърлям.

колега,не ми се спори с теб,за протокола да споделя,сменям гуми по един път в седмицата,по някога се налага да сменям и по 5,6 пъти на ден.ако решиш може да направим едно тестче още докато е топло,сложи някой лев и някоя друга зимна гума и да се мятаме в завоите
Колега,готов съм-само да ми дойде колата от Германия.


Айде стига сме въртяли едно и също-всеки си има мнение

Същото е и с чип тунинга-отиди питай някой специалист диагностик от Дару,Камор или Супер дизел(правил съм го) и всеки ти казва ,че с чип след 10-15К двигателя ти заминава...
justboy написа:Да си задам и аз въпроса имам зимни гуми мишелин перфектни чисто нови 225/55/16, дали няма да са ми широки за зимата? За първа зима ще карам със задно, имам и железни 15ки джанти дали да не търся за тях 195/55/15 или 195/65/15..
225/55 R16 e точния размер и нямаш по-тесни алтернативи на 16 цола.
Ако имаш нови 16-ки, няма смисъл да се охарчваш за нов комплект на 15 цола, просто по-внимателно поведение на пътя през зимните дни докато усетиш поведението на колата.
А пък и щом ти е първа зима със задно предаване определено трябва да си внимателен без значение кой размер гуми са на колата.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: ре
zvetiko написа:bmwfena написа:нема проблем-стига да са новиslavianko написа:Колега честно да ти кажа завиждам ти на смелостаzvetiko написа: всяка седмица,на 250 км магистрала Капъкуле-Истанбул,със скорост 190-210км/час,влизал съм в почти обратни завои на същата със 180Аз никога не бих си позволил риска да карам с такава скорост със зимни гуми
Фенче,след 4мм ги изхвърлям.
колега,не ми се спори с теб,за протокола да споделя,сменям гуми по един път в седмицата,по някога се налага да сменям и по 5,6 пъти на ден.ако решиш може да направим едно тестче още докато е топло,сложи някой лев и някоя друга зимна гума и да се мятаме в завоите
Колега,готов съм-само да ми дойде колата от Германия.А ти след като сменяш толкова често гуми,направи една проба за спирачен път ,някой топъл следобед ,със зимни и летни-аз лично за себе си съм я правил и резултатът ме е накарал да взема определено решение.
Айде стига сме въртяли едно и също-всеки си има мнение![]()
Същото е и с чип тунинга-отиди питай някой специалист диагностик от Дару,Камор или Супер дизел(правил съм го) и всеки ти казва ,че с чип след 10-15К двигателя ти заминава...
са и за чипове ли захапа бе


някой много ще се смее

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: ре
kirililiev написа:
са и за чипове ли захапа бекефят ме такива капацитети като тебе,1000 човека ти казват едно ти си държиш на твоето,не мислиш ли че не си прав?на италианските ще кажа на хората да хвърлят парадите и да слагат зимни гуми че много държат
![]()
някой много ще се смее
И ти много ме кефиш-жалко ,че не разбра примера с чиповете.

Представям си как през един пролетен ден ,когато поради рязко затопляне на времето, температурите се вдигат до 27 градуса и хората със зимни гуми почват да правят два завоя и на третият да катастрофират или пък да не могат да спрат след като са карали на магистрала-колеги стига с тия абсурдни мнения.


Зарежи ти тия опити лятото да спра по бързо със зимните 195ци
отколкото с 235 ци. Колега имаш 10 ки пъти повече опит от мен
и като километри и като години ама ...... щом аз правя разлика
начи си помисли дали си прав.
Хубаво ,нека се пробваме на един нормален български път.Кажи ми какво ще стане ,ако с твоите 235-ци трябва да спреш или завиеш където има прах или пясък -ще те видя как ще хвърчиш и ще се пързаляш в неизвестна посока.Може да се пробваме и когато вали дъжд и да видим как ще минеш през някоя голяма локва с твоите 235-ци -аз ще вляза със 160,а ти ще посмееш ли?Виж на хубав асфалт няма какво да говоря.

Абе хора вие физика не сте ли учили:
колкото една повърхност е по-мека,толкова съпротивлението и при триене с друга е по-голямо
колкото една повърхност е по-тясна ,толкова налягането ,което упражнява върху друга е по-голямо и съпротивлението на триене се увеличава
колкото една повърхност е по-груба,толкова съпротивлението при триене с друга е по-голямо
С летните гуми се постига икономия на гориво,комфортно возене и гъзарски вид на колата особено ако сложиш 235-ци ,но не и по-голяма стабилност на колата,освен ако не си на някоя състезателна писта или германска магистрала разбира се.
Колеги,четете и се образовайте:
Когато сложим по-широки гуми, на практика не увеличаваме площта на контактното петно между гумата и пътя. Но то променя своята форма.
От тясно и дълго, то става широко и късо. По принцип гумата поддържа теглото на автомобила по два начина - чрез налягането на въздуха и чрез страничните бордове на гумата (страници). При широката гума, страницата понася по-малка част от натоварването, а по-голяма част се понася от въздуха. Предимството е, че въздухът разпределя силата равномерно върху цялата контактна площ на гумата с пътя. Поради това, гумата функционира по-правилно и има по-високо сцепление. За постигане на добра стабилност в завой, деформацията на страницата на гумата е от особено важно значение - колкото по-малка е тя, толкова по-добре.
В завой, натоварването не е разпределено равномерно по широчината на контактното петно. Външната за завоя част на гумата получава все по-голям натиск, докато вътрешната олеква. Колкото по-остро влизаме в завой, толкова повече се увеличава сцеплението на външния ръб на гумата, но вътешната част се приплъзва все повече. Когато поставите по-широки гуми, контактното петно става по-широко, но по-късо. Колкото по-късо е контактното петно, толкова по-рязко настъпва плъзгането. Колкото по-широко е петното, толкова по-високо е сцеплението в завой. Това означава, че с по-широките гуми получавате по-високо максимално сцепление, но и плъзгането започва по-рязко. Така шофьорът може да получи измамно усещане за стабилност, но когато гумата започне чисто плъзгане сцеплението спада рязко и води до неприятна изненада. Положението е различно при тясната гума - там плъзгането настъпва по-плавно и постепенно, така че шофьорът има повече време за реакция.
В завой, гумата като цяло се деформира поради страничните сили. Деформацията кара гумата да стъпва все повече върху страничния си борд, което силно понижава нейното сцепление. Един начин да помогнем на гумата в този случай е като подберем правилната ширина джанти. Всяка гума е създадена така, че да работи с различни размери джанти. Например гума 225/45/17 може да се постави на джанта с ширина от 7 до 8.5 инча. Ако поставим гумата на 7-инчова джанта, то шарката на гумата ще бъде значително по-широка от джантата. Поради това, страниците на гумата се издуват настрани извън ширината на джантата и гумата не е достатъчно устойчива към странични сили. Ако страниците не успяват да устоят на страничните сили в завой, гумата отново започва да се търкаля все по-малко върху шарката и повече върху страната си. Често пъти малко по-тясна гума върху тясна джанта се представя по-добре отколкото много широка гума върху широка джанта. В даденият случай би било по-добре да се използва гума 215/50/17 върху 8" джанта, отколкото 225/45/17 върху 7" джанта.
Защо всичко това е важно? Защото деформацията на страничния борд на гумата унищожава сцеплението, прегрява гумите и води до неравномерно износване.
б) Спирачният път зависи отново от сцеплението на гумата с пътя. То не е чисто триене, затова познатата формула от физиката (силата на триене = коефициента на триене * нормалната сила) не важи. Гумата се "захваща" за пътя благодарение на мекостта на нейния материал - гумата изпълва грапавините на асвалта. Както бе демонстрирано по-горе, ако запазим предписаното от производителя налягане в гумите, празмерът на контактната площ на гумата с пътя не се променя. С по-широките гуми, обаче, можем да си позволим по-ниско налягане без да допуснем деформация на бордовете на гумата. По-меката гума по-лесно следва формата на асвалта и така има по-високо сцепление (разбира се, много по-важни са характеристиките на смеската на гумата, отколкото налягането в нея).
в) При движение върху мокра настилка под по-широката гума преминава повече вода. Натискът на гумата върху пътя обаче остава непроменен в сравнение с по-тясната гума. Следователно, по-широката гума трябва да изпомпва повече вода като разполага със същата сила както по-тясната гума, което я прави по-склонна към аквапланинг.
г) Два параметъра на окачването на автомобила имат връзка с ширината на гумата - това са ъглите на сходимост и на страничния наклон на колелото. Комбинацията от двата е съобразена с широчината на гумата, така че в натоварено положение тя да приплъзва минимално върху пътната настилка. Страничният наклон на колелото има по-голямо значение за по-широката гума, което я кара да приплъзва върху пътя и може да доведе до ускорено износване и загряване.
Допълнителни недостатъци на нископрофилните гуми:
- по-твърдо возене - по-ниските гуми имат по-малка способност за поемане на неравности.
- повишен риск от балони и повреди по джантите - Ниските гуми имат по-ниски и меки бордове. Мекият борд се деформира по-лесно. Рискът е по-висок при тясна нископрофилна гума.
д)Използването на гума от по-мека смес прави чудеса по отношение на спирачния път и устойчивостта в завой. Тя разбира се се износва по-бързо
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
ти май тва дето го написа не го разбираш изцяло
хората ти казват че по меката смес държи повече и се износва по бързо,зимните гуми нямат нищо общо със сместа на летните,разбираш ли?те са просто зимни,достигат по бързо оптимална температура при студено време,което значи че при топло време по бързо прегряват,незнам с кви гуми си карал до сега и с кви голфове си се гонил по баирите но ти казвам в прав текст-много си далече от истината,има тестове на гуми,намери,прочети за да разбереш всъщност колко си назад!!

72 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани