Електронно впръскване (умна дюза) М51

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 26 Авг 2008, 19:45

swh_bmw написа:Здравейте,
днес не ми остана време да сваля смукателните колектори живот и здраве утре съм се наканил. И се забавям нарочно заради факта да поддържам дизел духа в колегата zvetiko :mhihi: :mhihi: .
Относно диагностиката, така си пишеше на екрана и на разпечатката(която не мога да намеря в момента къде съм я заврял),
- дюзата не може да отвори шибъра
- ниско напрежение на акумулатора
- грешка в абс предна лява гума(тази грешка може би се появи когато ми падна акумулатора).
Буксите ги проверих още в петък, разглобих ги всичките и ми се струват наред. Но все пак като сваля колектора ще имам хубав достъп до всякъде. Тази сутрин пак си запали без проблем. Вечерта като излеснах от работа, врътнах контакта и ми светна отново лампичката, изчаках го исвестно време(наблюдавах напрежението на акумулатора по борда което е ниско 11.05 волта) и като спря помпата в резервоара ми изгасна лампичката(което доведе до увеличение на напрежението), запали си без проблем. Иска ми се да е тъпо нещо свързано с акумулатора и ниското напрежение но утре ще си проличи.
Поздрави и благодаря за информацията която споделяте



Тези простотии за АБС и за акумулатора и за шибъри и кво ли не още и на мен ми излизаха като ходих по КТС-и и други фъшкии за прибиране на пари ...... но като смених управлението на помпата 8)
спрях да вярвам на КТС-и , а само на десният си крак :)

Трябва ми опитно зайче (ТДС) имам едно управление под ръка - изпадна ми от небето ама не му знам състоянието - със сигурност е за Е34 не е за Е39 след 3-4 дни колегите от Добрич, Варна и околията да заповядат, само да се обадят предварително да изкарам Т30 еврейска и да ми идват един по един :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 30 Авг 2008, 11:22

Здравейте,
От три дена не съм имал проблема за който бях писал. Свалих възможно всички букси до които се добрах и ги напръсках с контактен спрей и проблема изчезна. Поне 3'ти ден не се е появявал, сутрин, вечер на обяд няма значение тя си пали като нормална кола :mhihi:.
Благодаря на всички отзовали се колеги, трябва да ви черпа яко на някои срещи :yes: .
Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 30 Авг 2008, 22:53

Здравейте,
за мое съжаление днеска проблема се появи на един светофар и ми се наложи да бутам кола близо тон и половина, и не ми беше никак приятно.

Трябва ми опитно зайче (ТДС) имам едно управление под ръка - изпадна ми от небето ама не му знам състоянието - със сигурност е за Е34 не е за Е39 след 3-4 дни колегите от Добрич, Варна и околията да заповядат, само да се обадят предварително да изкарам Т30 еврейска и да ми идват един по един

Колега Wenzy ако управлението ти е наред бих желял да го пробвам и да ти платя евентуално ако се съгласиш.
Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 02 Сеп 2008, 20:58

Здравейте,
ако прекалявам с изписванията си моля кажете за да спра :D .
До като чакам отговор от колегата Wenzy за ГНП'то се опитвам да тествам някои неща.
Най интересното е че всяка сутрин си пали. Загрява си двигателя до нормланата температура. Когато я загася и се опитам да я запаля, пак не се замисля. Но след обед към 13:00 часа лампичката си светва и край :kuku: .
Днеска тествах умната дюза до колкото мога. Има някакво съпротивление(което е добре), когато дам на контакт дава напрежение на крачетата му, когато ми светка лампа за електронно впръскване и когато не ми светва все си подава напрежението към нея. Така че може би не трябва да се вярва на диагностиката за конкретния случай. Пробвах с друг акумулатор за да го изключа и този вариянт пак същата работа. Свалих ГНП'то за да го огледам(счупи се единия болт докато го изкарвам и стана един хубав филм), подмених болтовете и го затворих(утре сутринта трябва да го настроя) но от това упражнение нямаше резултат.
Искам да попитам някои знае ли какви напрежения(или съпротивления) трябва да има на пиновете на кабела който излиза от ГНП'то за да ги премеря (ограденото в синьо на снимката).
Тази кутийка оградено в червено, вътре в нея да ли има кабели които мога да проверя също
Изображение
не съм я отворил понеже единия болт е малко гаден и сигурно ще направя някаква беля пак, за това питам.

Ще се опитам да опиша при какви случаи забелязах че светва тази лампичка, ако се сещате за други моля да ми ги кажете и тях.
- Прекъсната верига на умната дюза (светва лампичката, изгасва, и след това остава светеща)
- Прекъсната букса която идва от ГНП'то(светва лампичката, изгасва, и след това остава светеща)
- При липсващо реле лампичката въобще не изгасва.
- При ниско напрежение на акумулатора (светва лампичката, изгасва, и след това остава светеща)

Ако има някой идея какво мога да проверя(каквато и да е) моля да ми го каже :confused: .
Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 02 Сеп 2008, 21:18

swh_bmw написа:Здравейте,
ако прекалявам с изписванията си моля кажете за да спра :D .
До като чакам отговор от колегата Wenzy за ГНП'то се опитвам да тествам някои неща.
Най интересното е че всяка сутрин си пали. Загрява си двигателя до нормланата температура. Когато я загася и се опитам да я запаля, пак не се замисля. Но след обед към 13:00 часа лампичката си светва и край :kuku: .
Днеска тествах умната дюза до колкото мога. Има някакво съпротивление(което е добре), когато дам на контакт дава напрежение на крачетата му, когато ми светка лампа за електронно впръскване и когато не ми светва все си подава напрежението към нея. Така че може би не трябва да се вярва на диагностиката за конкретния случай. Пробвах с друг акумулатор за да го изключа и този вариянт пак същата работа. Свалих ГНП'то за да го огледам(счупи се единия болт докато го изкарвам и стана един хубав филм), подмених болтовете и го затворих(утре сутринта трябва да го настроя) но от това упражнение нямаше резултат.
Искам да попитам някои знае ли какви напрежения(или съпротивления) трябва да има на пиновете на кабела който излиза от ГНП'то за да ги премеря (ограденото в синьо на снимката).
Тази кутийка оградено в червено, вътре в нея да ли има кабели които мога да проверя също
Изображение
не съм я отворил понеже единия болт е малко гаден и сигурно ще направя някаква беля пак, за това питам.

Ще се опитам да опиша при какви случаи забелязах че светва тази лампичка, ако се сещате за други моля да ми ги кажете и тях.
- Прекъсната верига на умната дюза (светва лампичката, изгасва, и след това остава светеща)
- Прекъсната букса която идва от ГНП'то(светва лампичката, изгасва, и след това остава светеща)
- При липсващо реле лампичката въобще не изгасва.
- При ниско напрежение на акумулатора (светва лампичката, изгасва, и след това остава светеща)

Ако има някой идея какво мога да проверя(каквато и да е) моля да ми го каже :confused: .
Поздрави


Направи следното Nik от София има май умна дюза за продан. Помоли го да ти я даде, разберете се за цена и му дай 30-40% от парите. Сложи дюзата и покарай малко с нея. Ако спре да ти прави мизерии значи е то дюзата. И му доплащаш. Ако продължи да прави мизерииките имаш някъде някой кабел дето те ебава. Връщаш му дюзата и той ти връща парите. Човека е точен и мисля ще направи компромис и ще ти разреши да тестваш.:winky:

Другия варянт е просто на колата ти да й се доспива към 13:00 ч и за това да не иска да пали. Просто я остави да поспинка и на др. сутрин всичко ще е наред. :mhihi: :winky:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 02 Сеп 2008, 22:20

swh_bmw написа:Здравейте,
ако прекалявам с изписванията си моля кажете за да спра :D .
До като чакам отговор от колегата Wenzy за ГНП'то се опитвам да тествам някои неща.
Най интересното е че всяка сутрин си пали. Загрява си двигателя до нормланата температура. Когато я загася и се опитам да я запаля, пак не се замисля. Но след обед към 13:00 часа лампичката си светва и край :kuku: .
Днеска тествах умната дюза до колкото мога. Има някакво съпротивление(което е добре), когато дам на контакт дава напрежение на крачетата му, когато ми светка лампа за електронно впръскване и когато не ми светва все си подава напрежението към нея. Така че може би не трябва да се вярва на диагностиката за конкретния случай. Пробвах с друг акумулатор за да го изключа и този вариянт пак същата работа. Свалих ГНП'то за да го огледам(счупи се единия болт докато го изкарвам и стана един хубав филм), подмених болтовете и го затворих(утре сутринта трябва да го настроя) но от това упражнение нямаше резултат.
Искам да попитам някои знае ли какви напрежения(или съпротивления) трябва да има на пиновете на кабела който излиза от ГНП'то за да ги премеря (ограденото в синьо на снимката).
Тази кутийка оградено в червено, вътре в нея да ли има кабели които мога да проверя също
Изображение
не съм я отворил понеже единия болт е малко гаден и сигурно ще направя някаква беля пак, за това питам.

Ще се опитам да опиша при какви случаи забелязах че светва тази лампичка, ако се сещате за други моля да ми ги кажете и тях.
- Прекъсната верига на умната дюза (светва лампичката, изгасва, и след това остава светеща)
- Прекъсната букса която идва от ГНП'то(светва лампичката, изгасва, и след това остава светеща)
- При липсващо реле лампичката въобще не изгасва.
- При ниско напрежение на акумулатора (светва лампичката, изгасва, и след това остава светеща)

Ако има някой идея какво мога да проверя(каквато и да е) моля да ми го каже :confused: .
Поздрави


Това в червеното НЕ ГО ОТВАРЯЙ ,защото ще ти се наложи да търсиш друга помпа.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 02 Сеп 2008, 22:22

Колега от умната дюза мотора не гасне,а само светва лапмата и колата губи мощност,аз до колкото разбрах от темата като светне лампата и мотора изгъсва,ако не е така нека ме поправи колегата.
Според мене дюзата отпада ,а и щом има съпротивление на бобината й значи проблема е на друго място.
Капака ,който си оградил в червено се отваря само ако има теч(требва специален ключ)за да се смени гарнитурата му-дори да развиеш болчетата му ,няма да може да го извадиш,защото трябва да се разпоят кабелите.През него минават кабелите за плочката,които са споени за пиновете на плочката вътре и се гледат като се махне капака на плочката-не се чуди ако и от вътре неможе да ги хванеш с мултицета-върху самата спойка има изолационна заливка.
Аз подкрепям Дани за релето на помпата.
Другото ,което мисля,че е причина е буксата на самата плочка-там не трябва да има влага ,окис или да е замърсена-почисти и подсуши хубаво пиновете на буксата.
Тая жица към ел магн.клапан на гнп,там е + пробвай когато не иска да запали да и подадеш ток+ и ако запали ще знаеш къде е проблема
Ако е плочката колата и да пали няма да работи както трябва,ще ти тресе на тихи или ще гаси мотора при определено положение на газта или обороти :roll:
Изображение
by ''kompleksa''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 02 Сеп 2008, 22:58

Здравейте,
значи хубаво съм го оградил с червено за да не се пипа от моята страна :D .
... като светне лампата и мотора изгасва...

да колега, правилно си разбрал. И като ми светне като дам на контакт и тръгна да я паля въобще не пали.
Аз подкрепям Дани за релето на помпата.

като дам на контакт, първо светва лампичката, веднага изгасва и след това пак светва. Релето като го изключа и като дам на контакт, лампичката светва и въобще не изгасва. За това помислих че мога да изключа релето от вероятните причини, но утре ще се постарая да намеря друго и да пробвам с него.
Тая жица към ел магн.клапан на гнп,там е + пробвай когато не иска да запали да и подадеш ток+ и ако запали ще знаеш къде е проблема...

Може ли да ми кажеш коя жица е точно(ако може на схема ще си златен).

Има ли вероятност ГНП'то да е свързано с други жици освен двигателния отсег. Понеже към обед времето се стопля и затова вероятно прекъсва. Сутрин като запаля пак се стопля но само двигателния отсег. Прегледах връзките на ЕКУ'то и те ми изглеждат наред.

Поздрави и отново благодаря за помоща

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

:)

Мнение от BaHka » 02 Сеп 2008, 23:10

На мен ми се е случвало на 2 пъти както си карам извън града и тая лампа с дюзата светва и колата губи мощност. Опитвам се както е още в движение да подам газ, но все едно няма гориво. Спирам, гася контакта, давам пак на контакт и колата си пали без проблем. Странна работа. Може би твоя проблем ще се окаже и мой след време, затова ми е и интерестна твоята тема. Колата е BMW 325 TDS 98-ма година, но мисля че двг и управление е еднакво с твоето.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 02 Сеп 2008, 23:14

Колега релето ще го пробваш,когато ти се появи проблема,а не когато всичко е ок.
ЕЛ.магнитния клапан е номер 12 от схемата,която си дал точно там отива ток +като дадеш на контакт за да пуска нафта към дюзите,жицата ще я видиш отгоре под шайба номер 14
Може спокойно да подадеш на клапана принудително ток от + в двигателния отсек,като имаш предвид че +е само отгоре където отива жицата.Клапана отваря-пуска гориво когато дадеш на контакт и като върнеш ключа спира му тока,тои спира горивото и гаси мотора-тази жица тръгва от клемореда
Имаш ли имобилайзер :?:
Изображение
by ''kompleksa''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 02 Сеп 2008, 23:49

Здравейте,
релето го пробвах и в двата случая(когато имам проблем и когато всичко е наред). Утре ще се постаря да го пробвам когато ми се появи проблема. Сетих се и за ел. магнитния клапан, ще го тествам и него да видя как ще реагира.
Имам един странен иммобилайзер който го включвам при централната конзола до скоростния лост, но го отписвам и него понеже ако не е задействан не ми работят и уредите по таблото(наличие на гориво и температурата) от там разбирам (и мисля) че е наред.
Намерих и едни схеми на ЕКУ'то, ще ги разгледам и тях.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 22.10.2007
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: 524 91г. и325тд. мерц.123 и520i
Мечтае да кара: е38 и нещо м пауьр

Мнение от zaharin3 » 03 Сеп 2008, 22:33

огледаи за течове при дюзите маркучетата и около помпата маркучите
имаш ли клапан на входящата нафта около наф.филтьр
на течове и вьздух ми навева нещо нали имам и аз 2 печици

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 04 Сеп 2008, 14:17

Здравейте,
Оправих си проблем най накрая :D :D :D . Но развалих други 5 неща :mhihi: .
Целия проблем се оказа заради едно у-во за което преди бях питал(оградено в червено)
Изображение
Това е стара снимка, в момента е в хубава кутийка и скрито хубавичко.
Това у-во имаше пряка връзка с ГНП'то(мисля че на 5 номер от кабелите в буксата)
Не се подозирах в него понеже ако му спра захранването симтомите му бяха доста различни(едни релета щракат като побъркани) . След като го махнах от участие (прекъснах неговия кабела, и свързах кабела обратно на ГНП то както трябва) и всичко се оправи. Явно изпращаше някаква информация към ГНП'то.
Яд ме е че не го махнах първоначално него и разкостих всичко, ГНП'то ми тече, при дюзите маркучетата за обратна нафта ми се мокрят вече, ГНП'то трябва да се настройва и т.н. но тия проблеми вече са нищо срещу този(бели кахъри) :mhihi:

След като разглеждах в нет'а мисля че тази кутия е нещо като PowerBox(външен чипс тунинг), ако има голеги с такова у-во и някой ден срещнат такъв проблем да имат едно на ум :!:

Поздрави и отново благодаря на всички отзовали се колеги


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 04 Сеп 2008, 15:46

Колега да те питам има ли разлика със и без тоя тунинг :?:
Имам предвид ,като е работил безпроблемно.
Изображение
by ''kompleksa''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 04 Сеп 2008, 16:42

Здравейте,
Понеже ми се счупи единия болт на ГНП'то и ги смених с други, които пък сега не искат да се отвиват. В момента оборотите ми падат много бавно и на празни тресе, с тази настройка като че ли върви на половина както беше преди. Не мога да ти кажа точно в момента, след като сменя гарнитурите и настроя ГНП както трябва да е, ще ти напиша обстойно. Само да не се окаже че и МАП сензора го е симулирало това у-во.
Поздрави

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook