Нестабилност в предния мост

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 15 Авг 2008, 14:45

Stanchev написа:
dinozab написа:
Stanchev написа:абе 15 лв е стенд преден мост и после нема си познаеш колата ;)
какво толкова го мислиш, казвам ти го от опит на всички коли го правя :mhihi:

Нали ти казах че съм правил зимата бре кво да кажа на оня разкрачия и после да яде гумите ли

нали ти казах максимално, В ДОПУСТИМИТЕ градници. и как ще ги търка повече вместо за 50,000км да кажем при тая настройка ще свършат за 49500км :D

Закарай мъ ти при тоя да я напрай да видим ква ша я свърши.Най-много после да го удара с предния мост в хгравата :mhihi: :mhihi: :mhihi: И доколкото знам страничния наклон на тия коли не се регулира :roll:
ivan. написа:Дани, незнам ,ама на мене винаги ми е тръгвала задницата,не говоря при потегляне,а при влизане в завой с висока скорост.Това ''заводско'' недозавиване ,за което е чел колегата не мога да се съглася-това са супер балансирани коли(променя се поведението на колата дори и от една леко мека гума,даже и от една напомпена повече от другите) и пак ти казвам проблема не е ,че е комби.
Колегата ,които ти казва за стенда има право(нищо че не ти яде гумите),но ако нямаш сцепление с асвалта,къв и стенд да е няма спасение.
това за пружините дето го мислиш е хубаво,ако искаш да видя какви са моите и амортресиорите,много ''черупки'' с ESP съм ги чакал в завоите.
Хубаво ще е ако и Жорката Пенчев си каже мнението,нали е с комби,а и е фен на дрифта

Найстина дано не е от това че е комби щото щеше да има обява в продава :mhihi: :mhihi: :mhihi: Явно ако е от гумите трябва да са били кенеф още като нови както и да е задните вече почти ги няма а предните имат 3мм грайфер а тръгва предницата.За стенда не мога да се съглася щото старото след смяна на цялата предница никой не го е правил максимално в допустимите граници а както си е заводско или оня го е направил без да иска :mhihi: :mhihi: :mhihi: а си беше много стабилна предницата.Е сега немислете че на всеки завой карам като котинурка за да неми поднесе а просто ако тръгне колата винаги тръгва с предницатакоето е доста неприятно поне за мен добрече ръчната държи :mhihi: :mhihi: :mhihi: Ще пробвам първо с гумите да видим как ще е макар че със зимните беше същия у* ма нема да е скоро щот са много пари пък втора ръка земат същите лайна да излязът :roll: Тва със стенда не ми вдъхва много доверие но ще видим иначе за сега кротко в завоите :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 15 Авг 2008, 14:46

kirililiev написа:... :mhihi: научи се да завиваш със задницата :mhihi:

Ми още не мога да и свикна ако искаш ела да ми покажеш как става :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 15 Авг 2008, 14:48

dinozab написа:
kirililiev написа:... :mhihi: научи се да завиваш със задницата :mhihi:

Ми още не мога да и свикна ако искаш ела да ми покажеш как става :mhihi: :mhihi: :mhihi:


като гледам темата ще ми отнеме бая време май :mhihi: пробвай да смениш гумите,ако не стане сменяй марката :mhihi:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 15 Авг 2008, 14:49

kirililiev написа:
dinozab написа:
kirililiev написа:... :mhihi: научи се да завиваш със задницата :mhihi:

Ми още не мога да и свикна ако искаш ела да ми покажеш как става :mhihi: :mhihi: :mhihi:


като гледам темата ще ми отнеме бая време май :mhihi: пробвай да смениш гумите,ако не стане сменяй марката :mhihi:

Си купа едно ЮМЗ поне с него може съ оре :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 15 Авг 2008, 15:45

dinozab написа:Закарай мъ ти при тоя да я напрай да видим ква ша я свърши.Най-много после да го удара с предния мост в хгравата :mhihi: :mhihi: :mhihi: И доколкото знам страничния наклон на тия коли не се регулира :roll:

говорим за сходимост
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Мнение от VesoPesa » 15 Авг 2008, 15:57

не съм прочел цялата тема само първите 10-на мнения и ще ти кажа да си купиш нови ХУБАВИ гуми ;) мойто комби беше така като идехме на дару и аз въртя волана ма колата си върви напред :mhihi: сложих новите спортиви и върви накъдето й кажа 8)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 15 Авг 2008, 16:56

dinozab написа:
kirililiev написа:
dinozab написа:
kirililiev написа:... :mhihi: научи се да завиваш със задницата :mhihi:

Ми още не мога да и свикна ако искаш ела да ми покажеш как става :mhihi: :mhihi: :mhihi:


като гледам темата ще ми отнеме бая време май :mhihi: пробвай да смениш гумите,ако не стане сменяй марката :mhihi:

Си купа едно ЮМЗ поне с него може съ оре :mhihi: :mhihi: :mhihi:
:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:Дани как взе книжка :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
До колегата -щом с тая марка не бива,с друга го изгубим напълно :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
by ''kompleksa''

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 17 Авг 2008, 18:47

Реглажа на предницата е в допусково поле.В двете крайности няма никакъв проблем за гумите а има проблем с управлението.На брат ми на Е30-ската му бяха затворили сходимоста на предницата на един стенд на горния допустим край ,но все пак в нормата и една вечер зимата като се качихме да се гоним по Витоша на сняг ,колата му недозавиваше неприятно ,той беше бесен на колата в първия момент а аз бях озадачен защо му взимах преднина с лекота.На следващия ден отиде в севриза и настоя за реглаж в долния допустим край и после си дойде много усмихнат :mhihi:

По отношение на гумите ,мисля си че трябва да са много вкокалени или пък такива да са отпред а читави озад за да го прави до такава степен :roll: Преди две години когато сложих 4-те нови Спортиви видях ,че колата си е доста балансирана и че не е проектирана да недозавива.Явор постман повозих на детелината на Бояна една вечер със същите гуми ,които бяха подготвени да се свалят от джантите ,нека и той да каже ,че няма недозавиване ,така както има при Е36. Преди 15 дни сложих 4 нови :arrow:

Изображение
YOKOHAMA AVS SPORT

С тези гуми пък категорично се убедих че има неутрално поведение при каране на границата на възможното и даже онзи ден в Ловеч на култовото кръгово движение при студени гуми без шпер си го завъртях с вратите без никакъв проблем.Гумите загряха бързо ,свирнаха и прибраха задницата в пътя ...

Дино , гуми на 3 години и 50 К км са си за палене и изхвърляне :!:
Аз все съм покарвал нови автомобили със съответно нови гуми, мойта с нови гуми ,но това ,което е в момента като чувство и възможности на сухо и мокро с тези Йокохамие над всичко това до което съм се докостнал до момента ,колата ми е друга :!:


Георги Пенчев
Изображение

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 17 Авг 2008, 21:49

dinozab написа:
kirililiev написа:
dinozab написа:
kirililiev написа:... :mhihi: научи се да завиваш със задницата :mhihi:

Ми още не мога да и свикна ако искаш ела да ми покажеш как става :mhihi: :mhihi: :mhihi:


като гледам темата ще ми отнеме бая време май :mhihi: пробвай да смениш гумите,ако не стане сменяй марката :mhihi:

Си купа едно ЮМЗ поне с него може съ оре :mhihi: :mhihi: :mhihi:
е там ще си най рахат :mhihi:
Изображение

Бобо Дебелия
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E30/E36/E34

Мнение от methanol » 18 Авг 2008, 0:32

dinozab написа:
kirililiev написа:
dinozab написа:
kirililiev написа:... :mhihi: научи се да завиваш със задницата :mhihi:

Ми още не мога да и свикна ако искаш ела да ми покажеш как става :mhihi: :mhihi: :mhihi:


като гледам темата ще ми отнеме бая време май :mhihi: пробвай да смениш гумите,ако не стане сменяй марката :mhihi:

Си купа едно ЮМЗ поне с него може съ оре :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Ама ако ше е ЮМЗ да е спорт поне. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 18 Авг 2008, 8:28

Penchev написа:...Явор постман повозих на детелината на Бояна една вечер със същите гуми ,които бяха подготвени да се свалят от джантите ,нека и той да каже ,че няма недозавиване ,така както има при Е36...

Недозавиване няма, на негово място се появяват кафяви гащи (поне при мен :paranoid: ).

Инак по темата - забелязал съм, че моето комби има противоречиво поведение в завой, но така или иначе аз съм с леки промени по окачването. На плавни завой когато давам газ обикновено винаги ми тръгва задницата (255/40/17). Ако не ми е тръгнала а вместо това аз я заклатя с волана, пак тръгва но сравнително лесно я връщам в траекторията и мога да кажа, че плъзгането на задницата малко или много се поддава на управление.
Ако вляза с по-голяма скорост в завой (обикновено допреди това съм спирал) предницата ми недозавива (235/45/17) и веднага след това, когато скоростта вече е паднала, ми тръгва задницата. Но тенденцията не е много силно изразена и ми се струва, че много зависи колко точно са се стоплили поотделно предните и задните гуми. Обобщено мога да кажа, че не съм сигурен какво да очаквам на всеки завой - понякога реагира както очаквам, друг път ме изненадва.
На реглаж преден мост още не съм ходил, но като ида някой ден ще ги помоля батките да ми отворят предницата на максимума на допусковото поле (поради по-ниските ми предни пружини).


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 18 Авг 2008, 8:37

Значи че ще сменям гумите ще ги сменям даже съм ги поръчал вече пак иляду лева назад :mhihi: :mhihi: :mhihi: Другото което ми направи впечетление че в горещо време с горещи съответно гуми и асфалт колата се държи коренно различно.Оня ден на новото кръгово на пазарджишко направих няколко обиколки в жегата и останах очарован.Колата определено стоеше доста добре но все пак тръгва предницата първа с определено 3 пъти по-добри предни гуми.Мисля си че и с новите ще е така значи остава корекцията със стенда да помогне.
Бисере такова ЮМЗ съм намерил битурбо с плуг отзад ша пада дълбока оран :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 10 Сеп 2008, 11:08

Вече има нови гуминетки баварката 245/45 17 цола :mhihi: Возията е по-добре от преди все още несъм тествал за недозавиване не съм отишъл на моя завой с големия бордюр :mhihi: :mhihi: :mhihi: В събота и неделя ще сменям левия ботуш заради АБС-а то тва е друга тема и от там чакам Иво да ма кара на стенд да я отварят :mhihi: :mhihi: :mhihi: Между другото вчера като коментирахме с ivan. неговото М окачване той ми каза че тампоните на долните носачи са му с изместен център.Като чукнах в програмата на М5 седан да видя какви са тампоните са оказа че тия тампони се слагат на е тия автомобири :shock:
http://bmwfans.info/part-31121124622/
т.е. на почти всички седани и само на М5 комби което ме озадачи 524 е с тия тампони а 525ТДС е с други :roll: Та въпроса ми е тия тампони с изместен център ли са и дали ще се разкрачи малко предницата или просто на ivan. са някакви други допълнително слагани като кит или нещо подобно :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 10 Сеп 2008, 11:38

Аз поне никъде не намирам индикация, че тези тампони (на долния носач) са с изместен център. Вместо тях обаче има тампони (опорни лагери) на предния амортисьор, които са... да кажем с изместен център, като по този начин се променя страничния наклон на колелото (ъгъл "алфа" по БДС или камбър /camber/ както може би е по-известен). Ето го и него (номер 1 са двете опции - стандартна и +/-30'):
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10

Описание на това какво е камбър:
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 10 Сеп 2008, 18:12

Postman написа:
Инак по темата - забелязал съм, че моето комби има противоречиво поведение в завой, но така или иначе аз съм с леки промени по окачването. На плавни завой когато давам газ обикновено винаги ми тръгва задницата (255/40/17). Ако не ми е тръгнала а вместо това аз я заклатя с волана, пак тръгва но сравнително лесно я връщам в траекторията и мога да кажа, че плъзгането на задницата малко или много се поддава на управление.
Ако вляза с по-голяма скорост в завой (обикновено допреди това съм спирал) предницата ми недозавива (235/45/17) и веднага след това, когато скоростта вече е паднала, ми тръгва задницата. Но тенденцията не е много силно изразена и ми се струва, че много зависи колко точно са се стоплили поотделно предните и задните гуми. Обобщено мога да кажа, че не съм сигурен какво да очаквам на всеки завой - понякога реагира както очаквам, друг път ме изненадва.
На реглаж преден мост още не съм ходил, но като ида някой ден ще ги помоля батките да ми отворят предницата на максимума на допусковото поле (поради по-ниските ми предни пружини).


Какво си мисля аз по този въпрос - когато карам много бързо и когато завоя/завоите са остри и е малко опасно предпочитам където не съм много сигурен да играя малко по-рязко с волана (по-лесно е да контролираш пързаляща се задница отколкото предница :paranoid: )
това обаче като превантивна мярка , рядко ... Отдруга страна в момента в който скороста ти е паднала дотам ,че предницата да си влезе в траекторията ти тръгва задницата , защото в този режим на "моторна спирачка" ,ти си заключваш задницата "шифт лок/shift lock" заради сцеплението в самия завой :roll: А това поне на мен ми се случва като отида на детелината късно през ноща някой път и в този момент или давам газта до долу + обратен волан или натискам съединителя за да разкъсам задния мост от скоростната кутия (на сняг обикновенно) само и само да задържа колата.Аз продължавам да си мисля и вярвам ,че недозавиването в тия коли е изключително малко и освен гумите ,много важен е и коректния реглаж на предния мост.
Яворе , ти в момента с това жестоко окачване и Мкови джанти си много далеч от заводските ъгли за 520-ската.На теб в момента си мисля ,че ти трябва настройка за М5 туринг най-малкото ... Бъди сигурен ,че след една намеса в тази насока колата ти ще тръгне в завоите по коренно различен начин :!: За реглаж аз мога да ти кажа да отидеш в автосервиз "ХЕЕД-91" в Надежда ,там където е и най-новото дино в София и да търсиш Васко.Той е младо момче със светла коса ,те ще те упътят от касата.Като обща информация за аудиторията - те притежават най-модерния стенд за раглажи в момента ! Въпросния майстор е единствения ,който съм видял ,че наистина разбира и има усет и от година насам колата ми върви сама направо по много ... Мисля си ,че и Динозъбчо със 17-ските има нужда от добър реглаж ,все пак изхождаме от 15 цола :roll:


Георги Пенчев
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook