Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от AVGO » 19 Яну 2010, 1:48

ivan. написа:
Zubcho написа::mhihi: по добре си ревизирай мотора (сегменти, вериги, разпръсквачи и тн) вместо да разменяш маркучи

редка ревизия иска този мотор ;)
Малий ама скапан разпръсквач на тдс под 500 000 км,аз му поемам отговорно гаранцията ;)


Ем ще видя за какво става въпрос.То даже Милен я гледа, вие се познавате. От Русе сме :)
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от kudo » 19 Яну 2010, 9:42

ivan. написа:
kudo написа:
ivan. написа:
Zubcho написа::mhihi: по добре си ревизирай мотора (сегменти, вериги, разпръсквачи и тн) вместо да разменяш маркучи

редка ревизия иска този мотор ;)
Малий ама скапан разпръсквач на тдс под 500 000 км,аз му поемам отговорно гаранцията ;)
Ванко,пада ли налягането на дюзите ако са на около 250000км.,нали трябва да са на155 бара?Просто дали има смисъл да ги проверявам.
на 400 000 си беха с оригиналните шайби и пружини..........ти сигурен ли си,че колата ти е на тия км. :roll:
и за какво ти е да пипаш дузите :roll:
Колата ми я внесе братовчет ми и невярвам да я е бутал той поне,всъщност по километраж е на 186000 тия 70000хил.ги турих от мен ако там още са я мръднали ,но както и дае.Реалните никой ги :dunno: ,поне аз.Ами заран като я запаля пропушва за около 15-20 сек. и мирише на неизгоряла нафта.И имам едно леко и ритмично почукване/като звънене/ за което един тукашен майстор ми каза ,че е от дюза.Затова и питам дали може те да ми правят мизерия?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от predel » 19 Яну 2010, 12:58

Ами упражнението не е сложно, отиваш при дизелджия, земаш от него капачки за 6-те дюзи и после отвиваш дюзите, слагаш капачките и отиваш пак при дизелджията, който ги пробва на 150 бара и ти казва коя как е. Ако се наложи чистиш или сменяш разпръсквач и си ти....
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от kudo » 19 Яну 2010, 14:38

predel написа:Ами упражнението не е сложно, отиваш при дизелджия, земаш от него капачки за 6-те дюзи и после отвиваш дюзите, слагаш капачките и отиваш пак при дизелджията, който ги пробва на 150 бара и ти казва коя как е. Ако се наложи чистиш или сменяш разпръсквач и си ти....
Така и ще направя.Поне ще знам как са,ако са си добре още по-хубаво ще ми остане зарглабянето ,но нали все нещо трябва да се бута по колата то е като наркотик,все те човърка :D
Изображение


Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 16.04.2005
Местоположение: София,Младост 2
Пол: Мъж
Кара: e34, e36

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от Kristopher » 22 Яну 2010, 17:02

Един въпрос. Кой беше баш майстора по гнп-тата от Петрич? И как си пишеше във форума, да го питам за една кола какво да я правиме и дали може да я оправи
Изображение
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от D_U_D_E_ » 02 Май 2010, 12:16

колеги смятах да завъртя и аз маркучите, от една страна маркуча на МАП-а не се цапа, дава реално инфо за кол. въздух и сместа гориво/въздух става идеална, но това което ме притеснява е за дугия маркуч: колектори-байпас, тоя маркуч като се запуши с мизериите от колектора няма ли да дава грешна информация и байпаса примерно да не отвори някой път.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от dinozab » 03 Май 2010, 16:30

D_U_D_E_ написа:колеги смятах да завъртя и аз маркучите, от една страна маркуча на МАП-а не се цапа, дава реално инфо за кол. въздух и сместа гориво/въздух става идеална, но това което ме притеснява е за дугия маркуч: колектори-байпас, тоя маркуч като се запуши с мизериите от колектора няма ли да дава грешна информация и байпаса примерно да не отвори някой път.

Веднъж годишно ще го сменяш и готово той да не се запушва за два дена ве ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от AVGO » 03 Май 2010, 17:11

dinozab написа:
D_U_D_E_ написа:колеги смятах да завъртя и аз маркучите, от една страна маркуча на МАП-а не се цапа, дава реално инфо за кол. въздух и сместа гориво/въздух става идеална, но това което ме притеснява е за дугия маркуч: колектори-байпас, тоя маркуч като се запуши с мизериите от колектора няма ли да дава грешна информация и байпаса примерно да не отвори някой път.

Веднъж годишно ще го сменяш и готово той да не се запушва за два дена ве ;)



А защо този маркуч ще се запуши от мизериите в колектора.Нали струята върви от байпаса КЪМ колектора ???
Мисля че по скоро трябва да се промие маркуча от турбото към мап-а и съответно почистване на мап-а което според мен е достатъчно да се прави веднъж годишно ....


Благодаря
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от Пресиян Василев » 21 Май 2010, 21:56

На колегата КУДО,и колата му е хубава и ракията сьщо :mhihi: .
Сутрешния пушьк тио идва от това че е назобена колата с тоя измислен чип.Друго аванса колко е ,не помня бутахме ли го или не .Това звьнтене,отвреме навреме,го пробваи с натискане и отпускане на сьединитела.Пробваи имали го при пуснат сьединител,имам в предвид нещо.
Кьм останалите колеги,на КУДО мотора е рядко хубав,да него хваля много много,но поне сьстоянието му кьм момента е доста прилично.
А чип има от ,но това което видях сьс софтуерното отрязване на дебитомера ме накара да се замисля
Последна промяна Пресиян Василев на 01 Юни 2010, 18:36, променена общо 1 път
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 24.07.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: Х5 3,0D
Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от kudo » 01 Юни 2010, 6:53

presko79 написа:На колегата КУДО,и колата му е хубава и ракията сьщо :mhihi: .
Сутрешния пушьк тио идва от това че е назобена колата с тоя измислен чип.Друго аванса колко е ,не помня бутахме ли го или не .Това звьнтене,отвреме навреме,го пробваи с натискане и отпускане на сьединитела.Пробваи имали го при пуснат сьединител,имам в предвид нещо.
Кьм останалите колеги,на КУДО мотора е рядко хубав,да него хваля много много,но поне сьстоянието му кьм момента е доста прилично.
А чип има от Брезел,но това което видях сьс софтуерното отрязване на дебитомера ме накара да се замисля
Ей Пресияне ,знаеш как да искараш едно шише реколта 2008г. която случайно намерих в мазето :mhihi: При първа възможност я имаш :yes: Не сме бутали аванса ,обаче не е зле да го видиш и да го коригираме ако трябва.Мисля ,че е бутнат на предварение ;) По принцип кога мотора се чувства по-добре и е по-пъргав, когато е повече аванса или обатното.Освен ,че става по-шумен и пали по-лесно има ли други предимства/не разбирайте шума като предимсво :lol: / това подаване на повече аванс?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от Пресиян Василев » 19 Сеп 2010, 18:56

Да събудим малко темата.
Забелязвам напоследьк лоши последствия по моторите на хората от НЕкомпетентна намеса от колеги.
Та брулят се гьотери авансите на ГНП-тата Вкарва се мотора в детонация и се разтапят я бренери я чак бутало видях.
Това става бавно,не веднага с много километри.
Колеги вие които си харесвате колите вземаите си необходимите мерки.
Няколко случая видях чак махнати резонансните планки за още аванс...............
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от vladobate » 19 Сеп 2010, 23:02

Пресиян Василев написа:Да събудим малко темата.
Забелязвам напоследьк лоши последствия по моторите на хората от НЕкомпетентна намеса от колеги.
Та брулят се гьотери авансите на ГНП-тата Вкарва се мотора в детонация и се разтапят я бренери я чак бутало видях.
Това става бавно,не веднага с много километри.
Колеги вие които си харесвате колите вземаите си необходимите мерки.
Няколко случая видях чак махнати резонансните планки за още аванс...............

Колега, винаги съм уважавал мненията ти , съдиш строго ама си адски прав. :yes: Но не се ли дава аванс , за да се коригира износването ( разтягането , кой както иска да го нарича ) на веригата при което естествено аванса намаля и затова се врътва помпата ( доколкото знам около 20000км. след смяна с нови на веригите трябва да се даде аванс ). Да ей това врътване е важно колко ще е и това е работа на човека поел отговорността да пипа колата ( майстор ли било , псевдомайстор ли или самия собственик ). Да ясно е че като се стигне почти до края на възможностите за завъртане на помпата трябва да се вземат мерки по смяна на въпросните вериги, за да не се стига до скъпи и ненужно предизвикани ремонти. Е аз съм загрижен за колата си , но съм и от тези които са си увеличили аванса за да пали добре като е топъл мотора и наистина незнам колко трябва да е това завъртане спазвам само правилото да е на границата между добро палене и лошо ( т.е. трудно ) . Не искам чакмак ама и не е добре да въртя по 5-10 сек. Всъщност правя аванса " на око " , " на слух " , което не е правилно и аз го разбирам, но 4години все попадах на "псевдомайстори" и не мисля че работата ми е да търся цял живот точния човек и колата ми да е опитно зверче. Затова и чета тук и си барам колата да не се сърдя на тоя и оня пък и честно казано информацията тук ми е достатъчна за повечето ремонти , но за тази въпросна настройка само с четене не става и това го знам . Та всъщност като обобщение ти си против неконтролираното даване на аванс и това да се кара колата с максимално врътната помпа дълго време без да се сменят веригите. Ако правилно съм те разбрал колко може да се изчака преди смяната когато вече е завъртяна на макс. или трябва смяна доста преди тези крайни положения. Благодаря. ПС: А колко и как се определя завъртането на помпата за да се даде необходимия безопасен аванс и тази процедура може ли да се извърши от некомпетентен ( ако е прочел някакво инфо за операцията) или си трябва майстор и някакви приспособления или специализиран инструмент.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от Пресиян Василев » 20 Сеп 2010, 19:00

Колега vladobate.отговарям веднага.Ако се изразявам правилно ще ме разбереш.
Естественно е след като завода производител е направил канали за местене центровката на ГНП ,те при нужда се използват.
Напьлно ми е ясно че си доста в час.Не само при износване на агренажа се получава трудния топьл старт,за това е писано доста,нали има си ред причини.Клягане на налягането в роторната секция и т.н.
Исках да кажа ,че при бьрникане и подаване на прекалено предварение ,се получава трьрде голяма разлика в изпреварване на впрьскването което води до детонация(чукане) черен дим.А това естественно води до повишаване на температурата в мотора.
Кьде с края ,ами до 5градуса по динамичната центровка.Или до края на канала.Колко време може да се кара,мисля че не много ,докато агренажа се разхлаби толкова че да спре да пали пак ,да скьса верига или да прескочи(случва се често мен питаи).
И да не ставам многословен и колегите да ми се смеят , :D Хубаво е да се обрьща внимание на мотора по често и които не може да го прави при проверен колега на които има доверие.
Пиша тея работи щото напоследьк има случаи с хубави коли изоставени ,или сервизирани от безхаберници които са гледали да вземат лев и казват на клиента караи добре е .
А като доидат при мене безобразия и т.н.
Последен случаи 525 ТДС 94 г.Супер кола ,(УЖ)сменян агренаж ГНП макс кьм ДВГ.Взели му 900лв.Попалва топла горе долу ,а му рекли бягаи на дизелжия след 20-30 000 км,да легнат веригите ,може от помпата да е .А агренажния капак не бутван.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от vladobate » 20 Сеп 2010, 23:42

Благодаря за отговора. В час , силно казано че не ми е професия , но откакто човъркам мойта виждам какво е да си омазан до уши пък и мисъл да вложиш и желание , уважавам вас майсторите вече повече че видях какво е . Но и разбрах какви лекета има дето не уважават парите , времето и живота на хората дето си оставят колите . Въпросите зададох и заради други като мен да им стане съвсем ясно за съществения момент ( на който обръщаш внимание ) от поддръжката на обичаната кола. Но трябваше и малко инфо , което ти охотно поднесе ,за да може собственика на колата да определи горе долу в какво състояние е ангренажната група и ако желае добро на колата ще се обърне към специалист да му смени вериги и т.н. пък и след това да проври наистина ли си е дал парите напразно или "да това е точния човек ". Живи и здрави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от LUBO 555 » 27 Сеп 2010, 0:15

Здравейте!
Така като се сменят местата на тръбичките,МАР-сензора не отчита ли по-високо налягане?Мотора не влиза ли в режим на самозащита?
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook