Проблем с перката на климата на 525 тдс Е34

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 12 Юни 2008, 11:25

а кое е релето за тази перка?


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 12 Юни 2008, 14:50

///peter написа:Моя си бачка на 6, но перка не се включва, и колата даже на загрява :D
А интересното е че виското се включва когато си поиска, голяма шашма е тая кола :mhihi:
Възможно е да не я усещаш 4е се вклю4ва,при работещ климатик перката е на 1-ва степен и е по4ти безшумна.Ако си сигурен 4е не вкл.при пускане на климатика зна4и е изгоряло съпротивлението,което е хубаво да си оправиш,4е в по-големите жеги фриона няма да се охлажда,ка4ва налягъне и системата го изхвърля през защитния клапан.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 12 Юни 2008, 15:00

Интересното е, че не върти перката от пред, но клима си има... ? Къде е това R ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 28.01.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: е30 м10б18,е36 м52б20

Re: Проблем с перката на климата на 525 тдс Е34

Мнение от тъчи » 12 Юни 2008, 15:16

asasin18 написа:Перката се включва понякога без да е включен климатика. След като е изгасена колата продължава да работи - това нормално ли е ?

А след известно време спира ли или продължава да работи докато не я изключиш ръчно?Ако спира сама-няма проблем.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 12 Юни 2008, 15:25

///peter написа:Интересното е, че не върти перката от пред, но клима си има... ? Къде е това R ?
и при мене беше така -в жегите за 1 месец пълних 3 пъти фрион,а пропуск нямаше никаде ,докато не видях 4е перката не върти на 1-ва степен(която е за климатика).Съпротивлението е на самата перка,а защитния клапан е до филтер -дехидратор.Сега ти работи климатика,защото не е много жега а и виското помага за охлаждането на фриона.Аз си обяснявам нещата така-
пускам климатика,компресора прави налягъне около 18бар(което е в границите на нормалното,мисля 4е над 21бара налягъне в с-мата фриона изти4а през защитния клапан за да не гръмне някои марку4),самият фрион ка4ва налягъне при загряло състояние и ако не се охлади при външния изпарител,самата с-ма го изхвърля.При налягъне от 16 до 19 бара колата няма да губи нито грам фрион-маисторите казват,4е е нормално по 200-300грама на година а това се полу4ава в някое задръстване в жегите и перките не смогват да охладят външния радиатор,налягънето се ка4ва и малко коли4ество фрион се губи.
Работата на самата перка е
1-ва степен климатик
2-ра степен да спомага на виското
При първа степен тя вкл.при на4ално стартиране на климатика но не работи постоянно-ръководи се от температурата и налягънето на фриона =вкл.и изкл. когато си трябва.
Моето решение на проблема беше премахване на съпротивлението на 1-ва степен и при вкл. на климатика перката си тръгва директно на 2-ра степен,фриона се охлажда по-бързо и по-добре и съответно перката работи по-малко време.другото предимство ми бе 4е на място климатика ми охлаждаше по-добре от преди
за две лета не сам долил ноти грам фрион
А и тдс-а за лятото си иска перки :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 12 Юни 2008, 15:34

a тези 1-ва и 2-ра степен, как се регулират, след като към електромотора на перката отиват само 2 кабела :roll:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 12 Юни 2008, 15:39

dj_ennsy_1 написа:a тези 1-ва и 2-ра степен, как се регулират, след като към електромотора на перката отиват само 2 кабела :roll:
Не мога да ти кажа,4увал съм,4е има с два кабела,но не съм виждал :roll: Моята е с 3 и единия минаваше през съпротивлението за двете степени


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 12 Юни 2008, 16:12

Ванка малко си в грешка.Първа степен работи когато работи и компресора на климата.Като изключи изключва и тя.Втора степен се ръководи от два датчика :idea: едниния е за налягането на фреоно ако се дигне включва втора степен а втория датчик е за температурата на мотора.Това което го казваш за изпускането на фреона ме съмнява малко в кондезера отпред има датчик за налягането и ако перките не смогнат да го охладат климата спира именно да не фърли фреона.Клапана го има но е защитен ако дефектира датчика и не спре климатика и тогава ако не пусне газта не маркуч ми радиатора може да думне отпред ;)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 12 Юни 2008, 16:38

dinozab написа:Ванка малко си в грешка.Първа степен работи когато работи и компресора на климата.Като изключи изключва и тя.Втора степен се ръководи от два датчика :idea: едниния е за налягането на фреоно ако се дигне включва втора степен а втория датчик е за температурата на мотора.Това което го казваш за изпускането на фреона ме съмнява малко в кондезера отпред има датчик за налягането и ако перките не смогнат да го охладат климата спира именно да не фърли фреона.Клапана го има но е защитен ако дефектира датчика и не спре климатика и тогава ако не пусне газта не маркуч ми радиатора може да думне отпред ;)
Зна4и съм много в грешка :mhihi: От като махнах съпротивлението климатика не е искал фрион,за разлика от преди и сега се замислям дали единия дат4ик за втрора степен не ми е сдал багажа,този в кондензатора


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 12 Юни 2008, 16:48

ivan. написа:
dinozab написа:Ванка малко си в грешка.Първа степен работи когато работи и компресора на климата.Като изключи изключва и тя.Втора степен се ръководи от два датчика :idea: едниния е за налягането на фреоно ако се дигне включва втора степен а втория датчик е за температурата на мотора.Това което го казваш за изпускането на фреона ме съмнява малко в кондезера отпред има датчик за налягането и ако перките не смогнат да го охладат климата спира именно да не фърли фреона.Клапана го има но е защитен ако дефектира датчика и не спре климатика и тогава ако не пусне газта не маркуч ми радиатора може да думне отпред ;)
Зна4и съм много в грешка :mhihi: От като махнах съпротивлението климатика не е искал фрион,за разлика от преди и сега се замислям дали единия дат4ик за втрора степен не ми е сдал багажа,този в кондензатора

Може може колко му то тия датчици по колата се пенсионери вече :mhihi: :mhihi: :mhihi:

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 22 Юни 2008, 11:22

Някой ще каже ли на края къде е това реле, че и мойта перка откача - загрее колата и се включва, ама не спира докато не я угася и поседи да охлади.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 24.06.2007
Местоположение: София

Мнение от iv444o » 22 Юни 2008, 19:52

Колегата dinozab е описал много точно работата на помощния вентилатор!
Аз миналата година щях за една идея да си прегрея мотора заради тази перка. Тя работи на 1-ва степен веднага щом пуснете климата, втората степен се включва като помощна, тъй като на виското му става доста жега при 30 - 35 градуса и добавена топлина от охлаждането на фреона!
НИКОГА не оставяйте перката да ви работи само на едната степен, че ще берете ядове в жегите с вкл.климатик!!!
Най-често се разваля резистора, който представлява керамично тяло със кантал в него. Представете си че сте карали 1 час на включен климатик и този резистор се е нагрял до неознаваемост и спрете да си миете колата и го пръснат директно с студената водоструйка :banghead: и вече нямате първа степен на помощна перка!
Другата възможна причина е темп.датчик от дясно на радиатора, който подава инфор. на перката от водния радиатора, той дефакто включва втората степен когато на моторчето му стане жега :mhihi:
В Дару Кар резистора беше някаде около 40 лв. а датчика около 60 лв. или обратното не помня вече.
Релето може да го намерите по старомодния начин, слушайте за цъкане като вкл.климата :mhihi: или който иска мога да му пратя схема на целия помощен вентилатор, че нещо не можах да я кача!
Пак повтарям, перката трябва да работи бзупречно, че иначе в жегите става лошо (или просто карате без клима)
Ебаси колко изписах, май се увлякох малко:mhihi:

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 22 Юни 2008, 20:03

А тая перка как разбира кога на виското му е жега, та включва втора тогава? Ако някой ми каже, ще почна да виждам светлина в тунела от аномалии по мойта печка - http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... c&start=15
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 24.06.2007
Местоположение: София

Мнение от iv444o » 23 Юни 2008, 19:29

Ами от температурния датчик от ляво на радиатора!
Той е един вид темп.прекъсвач с две степени и е нормално отворен, тоест когато темп. на антифриза достигне над 91 градуса затваря веригата на 1-ва степен, а като достигне над 99 градуса (тоест виското не смогва да охлади) се затваря и веригата на втората степен на помощ.перка!
За да проверите дали ви бачка датчика, откачате буксата и с едно кламерче давате на късо за да проверите степените на перката!
Ако перката бачка на късо, а при вкл.букса не, работата е ясна :D

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 23 Юни 2008, 21:49

iv444o написа:Ами от температурния датчик от ляво на радиатора!
....
При мене на радиатора няма никой (ТДС)
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook