Проблем с перката на климата на 525 тдс Е34
Модератор: Технически модератори
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Възможно е да не я усещаш 4е се вклю4ва,при работещ климатик перката е на 1-ва степен и е по4ти безшумна.Ако си сигурен 4е не вкл.при пускане на климатика зна4и е изгоряло съпротивлението,което е хубаво да си оправиш,4е в по-големите жеги фриона няма да се охлажда,ка4ва налягъне и системата го изхвърля през защитния клапан.///peter написа:Моя си бачка на 6, но перка не се включва, и колата даже на загрява![]()
А интересното е че виското се включва когато си поиска, голяма шашма е тая кола
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- тъчи
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 121
- Регистриран на: 28.01.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м10б18,е36 м52б20
Re: Проблем с перката на климата на 525 тдс Е34
asasin18 написа:Перката се включва понякога без да е включен климатика. След като е изгасена колата продължава да работи - това нормално ли е ?
А след известно време спира ли или продължава да работи докато не я изключиш ръчно?Ако спира сама-няма проблем.
и при мене беше така -в жегите за 1 месец пълних 3 пъти фрион,а пропуск нямаше никаде ,докато не видях 4е перката не върти на 1-ва степен(която е за климатика).Съпротивлението е на самата перка,а защитния клапан е до филтер -дехидратор.Сега ти работи климатика,защото не е много жега а и виското помага за охлаждането на фриона.Аз си обяснявам нещата така-///peter написа:Интересното е, че не върти перката от пред, но клима си има... ? Къде е това R ?
пускам климатика,компресора прави налягъне около 18бар(което е в границите на нормалното,мисля 4е над 21бара налягъне в с-мата фриона изти4а през защитния клапан за да не гръмне някои марку4),самият фрион ка4ва налягъне при загряло състояние и ако не се охлади при външния изпарител,самата с-ма го изхвърля.При налягъне от 16 до 19 бара колата няма да губи нито грам фрион-маисторите казват,4е е нормално по 200-300грама на година а това се полу4ава в някое задръстване в жегите и перките не смогват да охладят външния радиатор,налягънето се ка4ва и малко коли4ество фрион се губи.
Работата на самата перка е
1-ва степен климатик
2-ра степен да спомага на виското
При първа степен тя вкл.при на4ално стартиране на климатика но не работи постоянно-ръководи се от температурата и налягънето на фриона =вкл.и изкл. когато си трябва.
Моето решение на проблема беше премахване на съпротивлението на 1-ва степен и при вкл. на климатика перката си тръгва директно на 2-ра степен,фриона се охлажда по-бързо и по-добре и съответно перката работи по-малко време.другото предимство ми бе 4е на място климатика ми охлаждаше по-добре от преди
за две лета не сам долил ноти грам фрион
А и тдс-а за лятото си иска перки

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
a тези 1-ва и 2-ра степен, как се регулират, след като към електромотора на перката отиват само 2 кабела 

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Ванка малко си в грешка.Първа степен работи когато работи и компресора на климата.Като изключи изключва и тя.Втора степен се ръководи от два датчика
едниния е за налягането на фреоно ако се дигне включва втора степен а втория датчик е за температурата на мотора.Това което го казваш за изпускането на фреона ме съмнява малко в кондезера отпред има датчик за налягането и ако перките не смогнат да го охладат климата спира именно да не фърли фреона.Клапана го има но е защитен ако дефектира датчика и не спре климатика и тогава ако не пусне газта не маркуч ми радиатора може да думне отпред 


Зна4и съм много в грешкаdinozab написа:Ванка малко си в грешка.Първа степен работи когато работи и компресора на климата.Като изключи изключва и тя.Втора степен се ръководи от два датчикаедниния е за налягането на фреоно ако се дигне включва втора степен а втория датчик е за температурата на мотора.Това което го казваш за изпускането на фреона ме съмнява малко в кондезера отпред има датчик за налягането и ако перките не смогнат да го охладат климата спира именно да не фърли фреона.Клапана го има но е защитен ако дефектира датчика и не спре климатика и тогава ако не пусне газта не маркуч ми радиатора може да думне отпред

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
ivan. написа:Зна4и съм много в грешкаdinozab написа:Ванка малко си в грешка.Първа степен работи когато работи и компресора на климата.Като изключи изключва и тя.Втора степен се ръководи от два датчикаедниния е за налягането на фреоно ако се дигне включва втора степен а втория датчик е за температурата на мотора.Това което го казваш за изпускането на фреона ме съмнява малко в кондезера отпред има датчик за налягането и ако перките не смогнат да го охладат климата спира именно да не фърли фреона.Клапана го има но е защитен ако дефектира датчика и не спре климатика и тогава ако не пусне газта не маркуч ми радиатора може да думне отпред
От като махнах съпротивлението климатика не е искал фрион,за разлика от преди и сега се замислям дали единия дат4ик за втрора степен не ми е сдал багажа,този в кондензатора
Може може колко му то тия датчици по колата се пенсионери вече



- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Някой ще каже ли на края къде е това реле, че и мойта перка откача - загрее колата и се включва, ама не спира докато не я угася и поседи да охлади.
Колегата dinozab е описал много точно работата на помощния вентилатор!
Аз миналата година щях за една идея да си прегрея мотора заради тази перка. Тя работи на 1-ва степен веднага щом пуснете климата, втората степен се включва като помощна, тъй като на виското му става доста жега при 30 - 35 градуса и добавена топлина от охлаждането на фреона!
НИКОГА не оставяйте перката да ви работи само на едната степен, че ще берете ядове в жегите с вкл.климатик!!!
Най-често се разваля резистора, който представлява керамично тяло със кантал в него. Представете си че сте карали 1 час на включен климатик и този резистор се е нагрял до неознаваемост и спрете да си миете колата и го пръснат директно с студената водоструйка
и вече нямате първа степен на помощна перка!
Другата възможна причина е темп.датчик от дясно на радиатора, който подава инфор. на перката от водния радиатора, той дефакто включва втората степен когато на моторчето му стане жега
В Дару Кар резистора беше някаде около 40 лв. а датчика около 60 лв. или обратното не помня вече.
Релето може да го намерите по старомодния начин, слушайте за цъкане като вкл.климата
или който иска мога да му пратя схема на целия помощен вентилатор, че нещо не можах да я кача!
Пак повтарям, перката трябва да работи бзупречно, че иначе в жегите става лошо (или просто карате без клима)
Ебаси колко изписах, май се увлякох малко:mhihi:
Аз миналата година щях за една идея да си прегрея мотора заради тази перка. Тя работи на 1-ва степен веднага щом пуснете климата, втората степен се включва като помощна, тъй като на виското му става доста жега при 30 - 35 градуса и добавена топлина от охлаждането на фреона!
НИКОГА не оставяйте перката да ви работи само на едната степен, че ще берете ядове в жегите с вкл.климатик!!!
Най-често се разваля резистора, който представлява керамично тяло със кантал в него. Представете си че сте карали 1 час на включен климатик и този резистор се е нагрял до неознаваемост и спрете да си миете колата и го пръснат директно с студената водоструйка

Другата възможна причина е темп.датчик от дясно на радиатора, който подава инфор. на перката от водния радиатора, той дефакто включва втората степен когато на моторчето му стане жега

В Дару Кар резистора беше някаде около 40 лв. а датчика около 60 лв. или обратното не помня вече.
Релето може да го намерите по старомодния начин, слушайте за цъкане като вкл.климата

Пак повтарям, перката трябва да работи бзупречно, че иначе в жегите става лошо (или просто карате без клима)
Ебаси колко изписах, май се увлякох малко:mhihi:
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
А тая перка как разбира кога на виското му е жега, та включва втора тогава? Ако някой ми каже, ще почна да виждам светлина в тунела от аномалии по мойта печка - http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... c&start=15
Ами от температурния датчик от ляво на радиатора!
Той е един вид темп.прекъсвач с две степени и е нормално отворен, тоест когато темп. на антифриза достигне над 91 градуса затваря веригата на 1-ва степен, а като достигне над 99 градуса (тоест виското не смогва да охлади) се затваря и веригата на втората степен на помощ.перка!
За да проверите дали ви бачка датчика, откачате буксата и с едно кламерче давате на късо за да проверите степените на перката!
Ако перката бачка на късо, а при вкл.букса не, работата е ясна
Той е един вид темп.прекъсвач с две степени и е нормално отворен, тоест когато темп. на антифриза достигне над 91 градуса затваря веригата на 1-ва степен, а като достигне над 99 градуса (тоест виското не смогва да охлади) се затваря и веригата на втората степен на помощ.перка!
За да проверите дали ви бачка датчика, откачате буксата и с едно кламерче давате на късо за да проверите степените на перката!
Ако перката бачка на късо, а при вкл.букса не, работата е ясна

- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
При мене на радиатора няма никой (ТДС)iv444o написа:Ами от температурния датчик от ляво на радиатора!
....
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани