Ъпгрейд на спирачната система на Е34

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Re: ре

Мнение от Peicho » 12 Юни 2008, 14:46

slavianko написа:
Peicho написа:
slavianko написа:Пробвай от пред със супорти и дискове от Е38 дори най смотаният мотор на Е38-цата ТДС-а е със малко по големи дискове от на Е34-ката мисля бяха 316мм отпред и със 4 бутални АТЕ. Мисля това ще е най евтиният вариянт. Стават идеялно със съвсем леко преправяне ;) И ман ме интересува въпроса със спирачките така че ако по натам направиш нещо по въпроса ще се радвам да споделиш ;)


Със сигурност ще го направя, само че не ми се занимава с преправяне, така че дебна хубави апарати от Е34,Е32 или Е31 от и-бейо. Предполагам, че си наясно, че задължително трябва да пипнеш и задните иначе се променя драстично съотношението в спирачното услилие отпред/отзад?
За отзад си мисля, че иделания вариант е апаратите от 540, хем са достаъчно силни, хем са вентилирани дисковете, хем е пълно с оферти на добра цена. А металните маркучи според мен са повече от задължителен елемент. Сложих такива на мотора и съм очарован, ефекта беше осезаем, ръчката на спирачката се втвърди значително...
Като ти казах преправяне не си мисли че е кой знае колко сложно. Мой приятел германец прави подобен ъпгрейд и знам горе долу как стана. Имам в предвид за съвсем леко преправяне което би ти спестило доста пари. А за отзад той просто сложи предните дискве но забравяш за ръчната :mhihi: :mhihi: Аз като реша да правя подобна интервенция ще е точно такава. За две години не съм дръпнал ръчната нито веднъж :mhihi: :mhihi:
Само за информация предните супорти от Е38 можеш да ги намериш втора ръка за около 200-300лв ти си направи сметката дали не искаш да попреправиш малко ;)


Slavianko, кажи ми защо толкова държиш за апарати от Е38 със всичките му преправяници? А и офертите за такива апарати далеч не са много. Нали не мислиш, че като са 4-бутални задължително ще имат по-голяма сила на притискане от тези на Е34 М5? Ако прегледаш статията за Brake upgrades http://bmwe34.net/e34main/upgrade/brakes.htm ще забележиш, че например 4-буталните апарати на М5 от '95 имат по-малка сила на притискане от предишните версии с класически апарат. Вярно е, че най-малкото 4 -буталните стоят много по-красиво, но за мен това не е определящото. Аз за сега твърдо ще търся еднобуиталните от М5 или евентуално както компромис от 540 за предния мост.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

ре

Мнение от slavianko » 12 Юни 2008, 16:38

RS написа:А има и по евтин, лесен и готов вариант. Просто си пазаруваш дискове и накладки (на оргиналните размери) с по добри характеристики от фабрично вложените и почваш да спираш.

Изображение
Ми те дисковете и моите са вентилирани така че ако не се сложат по големи файда йок. Аз лично съм с много добри накладки и не съм доволен от спирането на Е34-ката ми. Много колеги казват че нямало нужда от ъпгрейди но аз не съм на това мнение и един ден ще бутам 100% по тях
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 30.03.2004
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: скрап

Re: ре

Мнение от RS » 12 Юни 2008, 20:42

slavianko написа:
RS написа:А има и по евтин, лесен и готов вариант. Просто си пазаруваш дискове и накладки (на оргиналните размери) с по добри характеристики от фабрично вложените и почваш да спираш.

Изображение
Ми те дисковете и моите са вентилирани така че ако не се сложат по големи файда йок. Аз лично съм с много добри накладки и не съм доволен от спирането на Е34-ката ми. Много колеги казват че нямало нужда от ъпгрейди но аз не съм на това мнение и един ден ще бутам 100% по тях


Колега, на всички Е34 (с малки изключения) дисковете са вентилирани.
Имаш предвид drilled или на нашенски перфорирани :mhihi: .
Уверявам те, че перфорираните дискове са за красота.
Интересно ми е как прецени, че моите са перфорирани.
Също ми е интересно да дефинираш: "много добри накладки"?
Още по интересно ми е как ги определяш като такива. В смисъл на базата на какво.

П.П. Надявам се да се получи интересна дискусия, а не мерене на патлаци. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: ре

Мнение от stambo_81dg » 12 Юни 2008, 20:50

RS написа:
slavianko написа:
RS написа:А има и по евтин, лесен и готов вариант. Просто си пазаруваш дискове и накладки (на оргиналните размери) с по добри характеристики от фабрично вложените и почваш да спираш.

Изображение
Ми те дисковете и моите са вентилирани така че ако не се сложат по големи файда йок. Аз лично съм с много добри накладки и не съм доволен от спирането на Е34-ката ми. Много колеги казват че нямало нужда от ъпгрейди но аз не съм на това мнение и един ден ще бутам 100% по тях


Колега, на всички Е34 (с малки изключения) дисковете са вентилирани.
Имаш предвид drilled или на нашенски перфорирани :mhihi: .
Уверявам те, че перфорираните дискове са за красота.
Интересно ми е как прецени, че моите са перфорирани.
Също ми е интересно да дефинираш: "много добри накладки"?
Още по интересно ми е как ги определяш като такива. В смисъл на базата на какво.

П.П. Надявам се да се получи интересна дискусия, а не мерене на патлаци. :D


и кво ще рече на всички :?: :?:
масовите 518,520,дизелите без комбитата са с плътни дискове а вентилирани са моделите 525и и нагоре кото ся голяма рядкост

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: ре

Мнение от slavianko » 12 Юни 2008, 22:21

Peicho написа:
slavianko написа:
Peicho написа:
slavianko написа:Пробвай от пред със супорти и дискове от Е38 дори най смотаният мотор на Е38-цата ТДС-а е със малко по големи дискове от на Е34-ката мисля бяха 316мм отпред и със 4 бутални АТЕ. Мисля това ще е най евтиният вариянт. Стават идеялно със съвсем леко преправяне ;) И ман ме интересува въпроса със спирачките така че ако по натам направиш нещо по въпроса ще се радвам да споделиш ;)


Със сигурност ще го направя, само че не ми се занимава с преправяне, така че дебна хубави апарати от Е34,Е32 или Е31 от и-бейо. Предполагам, че си наясно, че задължително трябва да пипнеш и задните иначе се променя драстично съотношението в спирачното услилие отпред/отзад?
За отзад си мисля, че иделания вариант е апаратите от 540, хем са достаъчно силни, хем са вентилирани дисковете, хем е пълно с оферти на добра цена. А металните маркучи според мен са повече от задължителен елемент. Сложих такива на мотора и съм очарован, ефекта беше осезаем, ръчката на спирачката се втвърди значително...
Като ти казах преправяне не си мисли че е кой знае колко сложно. Мой приятел германец прави подобен ъпгрейд и знам горе долу как стана. Имам в предвид за съвсем леко преправяне което би ти спестило доста пари. А за отзад той просто сложи предните дискве но забравяш за ръчната :mhihi: :mhihi: Аз като реша да правя подобна интервенция ще е точно такава. За две години не съм дръпнал ръчната нито веднъж :mhihi: :mhihi:
Само за информация предните супорти от Е38 можеш да ги намериш втора ръка за около 200-300лв ти си направи сметката дали не искаш да попреправиш малко ;)


Slavianko, кажи ми защо толкова държиш за апарати от Е38 със всичките му преправяници? А и офертите за такива апарати далеч не са много. Нали не мислиш, че като са 4-бутални задължително ще имат по-голяма сила на притискане от тези на Е34 М5? Ако прегледаш статията за Brake upgrades http://bmwe34.net/e34main/upgrade/brakes.htm ще забележиш, че например 4-буталните апарати на М5 от '95 имат по-малка сила на притискане от предишните версии с класически апарат. Вярно е, че най-малкото 4 -буталните стоят много по-красиво, но за мен това не е определящото. Аз за сега твърдо ще търся еднобуиталните от М5 или евентуално както компромис от 540 за предния мост.
Колега аз не държа толкова на апаратите от Е38 просто до сега съм проверил почти всички вариянти и това е най евтиният. Що се отнася до това с колко бутала са все пак по всички нормални логики 4>1 и би трябвало да спира по добре. Отделно с оригиналните апарати от Е34 няма как да си сложа по големи дискове и затова стигнах до вариянта от Е38. А части втора употреба от такива има доста просто се поразтърси и ще видиш. А вярвай ми такива от М5 ще намериш много много трудно и ще са в пъти по скъпи. И пак ти казвам ако имаш някакви познания ще знаеш че не е нищо сложно да ги преправиш. Все пак парите са си твои и където искаш там си ги даваш. Аз не бих се набутал след като мога да си ги направя на много по добра цена и със същият краен резултат че и бих казал дори по добри ;)
Последна промяна slavianko на 12 Юни 2008, 22:33, променена общо 1 път
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: ре

Мнение от slavianko » 12 Юни 2008, 22:29

RS написа:
slavianko написа:
RS написа:А има и по евтин, лесен и готов вариант. Просто си пазаруваш дискове и накладки (на оргиналните размери) с по добри характеристики от фабрично вложените и почваш да спираш.

Изображение
Ми те дисковете и моите са вентилирани така че ако не се сложат по големи файда йок. Аз лично съм с много добри накладки и не съм доволен от спирането на Е34-ката ми. Много колеги казват че нямало нужда от ъпгрейди но аз не съм на това мнение и един ден ще бутам 100% по тях


Колега, на всички Е34 (с малки изключения) дисковете са вентилирани.
Имаш предвид drilled или на нашенски перфорирани :mhihi: .
Уверявам те, че перфорираните дискове са за красота.
Интересно ми е как прецени, че моите са перфорирани.
Също ми е интересно да дефинираш: "много добри накладки"?
Още по интересно ми е как ги определяш като такива. В смисъл на базата на какво.

П.П. Надявам се да се получи интересна дискусия, а не мерене на патлаци. :D
Колега ти май наистина не си наясно. Изобщо не всички Е34-ки са с вентилирани бих казал дори по голямата част от тях са с невинтилирани :winky:
Ти къде видя да споря дали твоите са перфорирани или не. Вярвай ми изобщо не ме интересува какви са твоите. А на върпоса ти какво разбирам под по добри накладки мога ли да те питам ти какво имаше в предвид в предният си пост като каза че най евтиният вариянт е дискове и накладки с по добри характеристики :mhihi: :mhihi: Много добре знам каква е разликата от накладки до накладки от такива които спират и студени но веднъж до такива дето спират само от 20-тият път нататък но пък колкото по ги натискаш по спират но нямам желание сега да ти изнасям уроци, то си има литература където можеш да се научиш.
А по темата за надупчените и нарязаните дискове повярвай ми не се правят само за красота но и затова е нужно малко да почетеш преди да пишеш тъпи постове.
Без лоши чувства ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 30.03.2004
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: скрап

Мнение от RS » 13 Юни 2008, 8:41

Разбирам. Отивам да чета литература, благодаря за разясненията.
Успех на всички.

П.П. За мен не е нужно да се преоткрива топлата вода.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: ре

Мнение от Postman » 13 Юни 2008, 9:09

slavianko написа:... А части втора употреба от такива има доста просто се поразтърси и ще видиш. А вярвай ми такива от М5 ще намериш много много трудно и ще са в пъти по скъпи...

Славянко, попадала ли ти е досега оферта за предни апарати от М5... интересно ми е на каква цена е била?!?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: ре

Мнение от slavianko » 13 Юни 2008, 15:22

Postman написа:
slavianko написа:... А части втора употреба от такива има доста просто се поразтърси и ще видиш. А вярвай ми такива от М5 ще намериш много много трудно и ще са в пъти по скъпи...

Славянко, попадала ли ти е досега оферта за предни апарати от М5... интересно ми е на каква цена е била?!?
Специялно тук в БГ апарати от М5 не съм виждал някой да продава. В ebay.de има колкото искаш но само влез и им виж цената. Гарантирам ти ще се откажеш моментално като я видиш. иначе на такива от Е38 съм попадал и тук. От 200 до 300лв за двата предни апарата можеш да намериш ако се поразтърсиш ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 13 Юни 2008, 16:03

Аз за толкова предполагам мога да купя предни от М5 (315 мм) заедно с дисковете (стари), но и те са 1-бутални плаващи...
За задните спирачни апарати от М5 платих 50 евро, транспорта няма как да го сметна понеже придружават друга покупка, която беше вече с включен транспорт...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Мнение от slavianko » 13 Юни 2008, 17:08

Postman написа:Аз за толкова предполагам мога да купя предни от М5 (315 мм) заедно с дисковете (стари), но и те са 1-бутални плаващи...
За задните спирачни апарати от М5 платих 50 евро, транспорта няма как да го сметна понеже придружават друга покупка, която беше вече с включен транспорт...
Братле ако за тези пари можеш да намериш предни апарати с дисковете от М5 казвай колко комисьонна искаш и да ти поръчвам :mhihi: :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 13 Юни 2008, 17:20

Ще питам и ще ти кажа цена, може да има повече желаещи, но нека първо германската батка се изкаже...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

ре

Мнение от slavianko » 13 Юни 2008, 17:37

Postman написа:Ще питам и ще ти кажа цена, може да има повече желаещи, но нека първо германската батка се изкаже...
Ти да не си мислиш че си правя ташак. Говоря ти съвсем сериозно
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 13 Юни 2008, 21:03

Хубаво, че не е ташак инак само си разменяме безсмислени имейли за нищо...
Като ми отговори батката, което не знам кога ще стане (обикновено се бави по няколко дни), ще ти пиша.
Въпреки всичко според мен апаратите са много по-ценни от дисковете - дискове аз лично бих купил нови, макар и Цимерман примерно.
Но това както и да е, да изчакаме и ще видим...
П.П. А предни апарати от М5 съм сигурен че има въпросния младеж понеже ми даде оферта за голяма група неща към които имаше и предни апарати, но аз взех само задните защото не съм готов още за 2-ри комплект джанти 17-ки със зимни гуми - 4 комплекта джанти с гуми ще ми станат - сега съм с нови зимни и летни 15-ки и съм купил вече едни 17-ки и гуми за тях, а ми се иска да набутам още малко пари в по-интересни неща по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 13 Юни 2008, 22:28

^Тоя твоя пич ако обяви наистина няква такава цена за апарати
ме броите и мене, пък ако намери двоика предни от Е31 850 още по
добре.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook