Виско към електрическо

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 25.03.2007
Местоположение: Варна

Мнение от emok » 04 Мар 2008, 23:13

Аз пък по-голяма гъзария от виското не съм виждал. Ако стрелката на температурата мине 12ч. значи нещо не ти е наред по охладителната система. Стоял съм лятото във Варна по-50 мин във задръствания на климатик и 40 градуса и стрелката не ми е мърдала въобще.
Само виското може да осигури такава постоянна температура на двигателя. Електрическата е с датчици и ако някой път датчика си замине докато се усетиш може да е вече късно. Пък и перката на климатика помага - тя нали е електрическа. В момента когато си включите климатика и перката започва да се върти с някаква скорост.
Доста кончета в един обор.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 05 Мар 2008, 0:22

Хора не си правете експерименти :D
Толкава умни глава са разбили толкова стени докато го измислят тва виско, а вие ще го сменяте :lol:
Виското при дизела е незаменимо - как ще направиш електрическата да ти държи 86,6 градуса
(оптималната температура за работа на дизела </=90)
Малко са ви другите ядове - дупки, данъци, предници и цени на горивата ....

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 05 Мар 2008, 0:30

Wenzy написа:Хора не си правете експерименти :D
Толкава умни глава са разбили толкова стени докато го измислят тва виско, а вие ще го сменяте :lol:
Виското при дизела е незаменимо - как ще направиш електрическата да ти държи 86,6 градуса
(оптималната температура за работа на дизела </=90)
Малко са ви другите ядове - дупки, данъци, предници и цени на горивата ....
аааа и любовниците :mhihi: :mhihi: :mhihi: тях не един а 3 тдс са не моат ги измести по масраф :mhihi: :mhihi:
Изображение

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Мнение от Turbo_Ted » 05 Мар 2008, 1:01

един глас за електрическата перка :idea: на м20 с малкия радиатор съм ! колата е е28. виското ми беше прецакано като купих колата и беше хванато с болтове :evil: след разходка по магазините установих - турско виско без гаранция 60 кинта :evil: немско виско 120 кинта :roll: а един приятел няколко дни преди това ми се похвали че е сменил виското на м20ката с ел.перка и е много по-доволен :idea: за нещастие... колата му се удари и като я разкостваше свалих ел.перката с инсталацията :idea: свали ми с един литър разхода :shock: мога да снимам инсталацията и да обясня как се прави :) много по-доволен съм... много рядко се включва, когато колата е в движение, температурата седи м/у 11 и 11:30ч. спре ли в задръствания и т.н. се включва и добре охлажда :) иска малко технически умения за окабеляване и .. това е :) да не ме чуе Дявола, ама досега проблеми не съм имал с ел.перката - дори напротив :) само кеф :twisted:
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 05 Мар 2008, 8:29

Здравейте отново. Относно бързата промяна на температурата резултатите на всички са ни известни, затова се ползва "ЛАКАЛУД" :mhihi:, ааа каквато беше на рекламката, сещате се. За дизелите е ясно, че температурата трябва да е константа и работи най-добре, :) /10 год. съм карал дизел/, перката беше ел., но мотора с 4 цил., за баварише не зная как ще се отрази, но е пак същото. Бензиновите двигатели и те работят на определена Т, съответно както пише колегата и разхода, това се отнася за всички коли. Доколкото разбирам функцията на Виското е да поддържа определена температура на двигателя без резки промени, това го има и на Опел Омега, 1:1, без разлика. Като монтирам перката ще сложа снимки, но това няма да е скоро понеже трябва да си ида вкъщи. Но ще е скоро, че трябва да си взема талончето.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 05 Мар 2008, 9:25

Ники, нали се сещаш кой е продал матора на Опел - само, че малко го поскопили до 136коня :mhihi:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 05 Мар 2008, 9:45

TazzMann написа:Аз немисля че виското е недостатък (пред електрото) особенно за дизелите!!! Разликата е в това че виското охлажда постепенно е електрото тръгва веднага щом достигне до температурата на датчика (било то на 1 или 2 степен) и охлаждането на течноста става доста променливо което не е полезно за главиците на тези шестаци !!! Може и да греша. :uups: А относно колегата мисля че тая 18ка няма да има проблем и с електро !!!

Аз само не мога да разбера защо трябва да се променя рязко температурата след като датчика го командва.Всички БМВ-та които излизат с куплонг за каравана заводски имат допълнителна ел.перка (при дизела се включва при 86гр)дори и колата да няма клима :idea: Моята идея е да се вземе такъв оригинален датчик към който да се врже перката и той да я командва и границите в които ще се включва персата зависят изцяло от него той и си има място на главата на мотора така че работата ще заспи иделно и ще стане според мен.Виждал съм автомобили с ел.перки които включват ма много чести и къси интервали което значи че температурата на двигателя не варира много а има автомобили като Опел корса В на която перката вклучва на 98гр. и изклучва на 92 някъде може и градус по-малко но перката върти поне минута и малко отгоре.Е не вярвам разлика от някакви си 6 градуса да навреди на двигатеря все пак ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 05 Мар 2008, 9:53

Ммм да, има такова нещо. Първата кола ми беше идин голф 1,6 дизел - гърч до дупка, миналата година лятото взех Омегата седан за която пиша, ДВГ-то е 2.0 л., впоследствие отида при бащата, и преди Коледа гризнах и на баварише, :) .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 9.06.2007
Местоположение: София Местожителство: Лондон

Мнение от TazzMann » 05 Мар 2008, 14:42

Turbo_Ted написа:един глас за електрическата перка :idea: на м20 с малкия радиатор съм ! колата е е28. виското ми беше прецакано като купих колата и беше хванато с болтове :evil: след разходка по магазините установих - турско виско без гаранция 60 кинта :evil: немско виско 120 кинта :roll: а един приятел няколко дни преди това ми се похвали че е сменил виското на м20ката с ел.перка и е много по-доволен :idea: за нещастие... колата му се удари и като я разкостваше свалих ел.перката с инсталацията :idea: свали ми с един литър разхода :shock: мога да снимам инсталацията и да обясня как се прави :) много по-доволен съм... много рядко се включва, когато колата е в движение, температурата седи м/у 11 и 11:30ч. спре ли в задръствания и т.н. се включва и добре охлажда :) иска малко технически умения за окабеляване и .. това е :) да не ме чуе Дявола, ама досега проблеми не съм имал с ел.перката - дори напротив :) само кеф :twisted:
Колега, разходати не е паднал от ЕЛЕКТРОТО а защото си махнал "постоянно зацепеното виско" !!! А и той не ти е паднал (разхода) ами ти е бил завишен и сега ти се е нормализирал. Когато се блокира перката (виското) с болтове, заварки и т.н. се повишава натоварването на ДВГ-то като от клима или алтернатор (при висока консумация) и съответно се ВДИГА и разхода на колицата :mhihi: .
Powered By BMW !!!
Sounded By Pioneer & Hertz !!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 9.06.2007
Местоположение: София Местожителство: Лондон

Мнение от TazzMann » 05 Мар 2008, 15:45

dinozab написа:
TazzMann написа:Аз немисля че виското е недостатък (пред електрото) особенно за дизелите!!! Разликата е в това че виското охлажда постепенно е електрото тръгва веднага щом достигне до температурата на датчика (било то на 1 или 2 степен) и охлаждането на течноста става доста променливо което не е полезно за главиците на тези шестаци !!! Може и да греша. :uups: А относно колегата мисля че тая 18ка няма да има проблем и с електро !!!

Аз само не мога да разбера защо трябва да се променя рязко температурата след като датчика го командва.Всички БМВ-та които излизат с куплонг за каравана заводски имат допълнителна ел.перка (при дизела се включва при 86гр)дори и колата да няма клима :idea: Моята идея е да се вземе такъв оригинален датчик към който да се врже перката и той да я командва и границите в които ще се включва персата зависят изцяло от него той и си има място на главата на мотора така че работата ще заспи иделно и ще стане според мен.Виждал съм автомобили с ел.перки които включват ма много чести и къси интервали което значи че температурата на двигателя не варира много а има автомобили като Опел корса В на която перката вклучва на 98гр. и изклучва на 92 някъде може и градус по-малко но перката върти поне минута и малко отгоре.Е не вярвам разлика от някакви си 6 градуса да навреди на двигатеря все пак ;)
Дино (брате), не твърдя че съм прав за това но базирайки се на познанията който имам за ДВГ смятам че:
- Когато имаш едно виско, то охлажда постепенно понеже така и зацепва нали... постепенно, затова и се казва виско или силиконов СЪЕДИНИТЕЛ - служи перката да се зацепи постепенно !!! И малко или много ВИСКОТО охлажда през цялото време.
- А когато имаш едно електо то тръгва веднага щом температурата стигне до тази на пускане на датчика, охлажда повече от необходимото след което спита щом падне под тази на датчика...
Миселта ми е че виското държи температурата постоянна (примерно 85 градуса) а при електрото с датчик който старта му е на 88, стопа му е на 83 градуса се получава една непостоянна температура в охладителната система.
Което по мое мнение не е полезно за нашите ШЕСТАЦИ и по-точно главиците им (особенно ТДС-ите, там и за блоковете)
Това е МОЕ МНЕНИЕ и не твърдя че съм 100% прав :roll: :yes:
Относно тези с заводската букса те нямахали и ВИСКО и електро ???
Powered By BMW !!!
Sounded By Pioneer & Hertz !!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 05 Мар 2008, 16:11

На електрото пак си се охлажда постепенно - включва се на определено температура и след като охлади изключва ....
Виското е направено да поддържа определена температура.
На мен ми трябва максимум 90 градуса, виското си ги държи перфектно, аз съм доволен ... въобще и не мисля да го барам :D
Мисля си, че ТДС със ел. перка ще е голям филм ... само няколко стотин километра :lol:
Който иска може да си сложи и допълнителна ел. перка с принудително пускане :idea: , но виското не барайте, особенно на ТДС-а
Колко инжинера са го мислили и са го направили по - добро/рационално от ел. перката, а вие искате да го сменяте
Мисля си, че ще е по - добре допълнителна перка - ако имате мерак и място ще и намерите :D


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 05 Мар 2008, 17:09

TazzMann написа:
dinozab написа:
TazzMann написа:Аз немисля че виското е недостатък (пред електрото) особенно за дизелите!!! Разликата е в това че виското охлажда постепенно е електрото тръгва веднага щом достигне до температурата на датчика (било то на 1 или 2 степен) и охлаждането на течноста става доста променливо което не е полезно за главиците на тези шестаци !!! Може и да греша. :uups: А относно колегата мисля че тая 18ка няма да има проблем и с електро !!!

Аз само не мога да разбера защо трябва да се променя рязко температурата след като датчика го командва.Всички БМВ-та които излизат с куплонг за каравана заводски имат допълнителна ел.перка (при дизела се включва при 86гр)дори и колата да няма клима :idea: Моята идея е да се вземе такъв оригинален датчик към който да се врже перката и той да я командва и границите в които ще се включва персата зависят изцяло от него той и си има място на главата на мотора така че работата ще заспи иделно и ще стане според мен.Виждал съм автомобили с ел.перки които включват ма много чести и къси интервали което значи че температурата на двигателя не варира много а има автомобили като Опел корса В на която перката вклучва на 98гр. и изклучва на 92 някъде може и градус по-малко но перката върти поне минута и малко отгоре.Е не вярвам разлика от някакви си 6 градуса да навреди на двигатеря все пак ;)
Дино (брате), не твърдя че съм прав за това но базирайки се на познанията който имам за ДВГ смятам че:
- Когато имаш едно виско, то охлажда постепенно понеже така и зацепва нали... постепенно, затова и се казва виско или силиконов СЪЕДИНИТЕЛ - служи перката да се зацепи постепенно !!! И малко или много ВИСКОТО охлажда през цялото време.
- А когато имаш едно електо то тръгва веднага щом температурата стигне до тази на пускане на датчика, охлажда повече от необходимото след което спита щом падне под тази на датчика...
Миселта ми е че виското държи температурата постоянна (примерно 85 градуса) а при електрото с датчик който старта му е на 88, стопа му е на 83 градуса се получава една непостоянна температура в охладителната система.
Което по мое мнение не е полезно за нашите ШЕСТАЦИ и по-точно главиците им (особенно ТДС-ите, там и за блоковете)
Това е МОЕ МНЕНИЕ и не твърдя че съм 100% прав :roll: :yes:
Относно тези с заводската букса те нямахали и ВИСКО и електро ???

Виското не е направено да зацепва постепенно заради температурата а да се избегнат вибрециите при рязко зацепване например като при електросъединител.Затова е така направено за да не товари оста на помпата щото ако зацепва от ряз тя ще иде за нула време.И другото вие искате да ми кажете че един силиконов съединител турски ще регулира много по-плавно температурата и по-точно на мотора отколкото датчика ади бре.И ако наистина виското е способно на такова нещо което силно ме съмнява и ще кажа по-надолу защо то трябва до го сменяте всяка година и то с оригинално от Дару или Камор ;) Старото М50 съм го качвал на тестер и при 3000 оборота на място температурата на мотора варираши от 93 до 98гр. така че и виското не държи еднаква теппература.Температурата на двигателя зависи изцяло от термостата ако всичко друго по охладителната система е наред :idea:
Последна промяна dinozab на 05 Мар 2008, 17:19, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 05 Мар 2008, 17:16

Wenzy написа:На електрото пак си се охлажда постепенно - включва се на определено температура и след като охлади изключва ....
Виското е направено да поддържа определена температура.
На мен ми трябва максимум 90 градуса, виското си ги държи перфектно, аз съм доволен ... въобще и не мисля да го барам :D
Мисля си, че ТДС със ел. перка ще е голям филм ... само няколко стотин километра :lol:
Който иска може да си сложи и допълнителна ел. перка с принудително пускане :idea: , но виското не барайте, особенно на ТДС-а
Колко инжинера са го мислили и са го направили по - добро/рационално от ел. перката, а вие искате да го сменяте
Мисля си, че ще е по - добре допълнителна перка - ако имате мерак и място ще и намерите :D

Венци точно ТДС с ел.перка ще се държи много по-добре отколкото с това виско не стига че постоянно трябва да го слушаш вие ли не вие ли ами и като се включи и ако е читаво ти спъва вървенето на колата и лятото на клима все седи зацепено заради ел.перката отпред дето вкарава жега от кондензера на клематика ;) Така че една ел.перка ще заспи на дизелчето то не случайно в линка който дадох тази операция я дават като ъпгрейд на колата а и практиката го доказва новите модели са с ел.перки а не с виско :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 05 Мар 2008, 17:21

тука има масова заблуда че темп. на двг. се регулира от виско/ел.перка а това не е така .. регулира се от термостата и то в доста тесни граници .. с какво ще охлаждаш радиатора няма значение за работата на термостата стига радиатора да е по студен от двигателя а не с неговата температура ... старата ми 320 беше с виско ,а сегашното ми е с ел.перка ,давам глас за ел. перката - двустепенна е като първата степен е безшумна ,избягва се 2ра перка за климатика ,и оборотите не зависят от оборотите на двг - нещо много важно .. освен това със сигурност е по икономична от виското което се върти и зимата макар и с намалени обороти .Подмяна на виско е 160-180 лв за истинско,а живота му е 3-5 години


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 05 Мар 2008, 17:32

Alexi написа:тука има масова заблуда че темп. на двг. се регулира от виско/ел.перка а това не е така .. регулира се от термостата и то в доста тесни граници .. с какво ще охлаждаш радиатора няма значение за работата на термостата стига радиатора да е по студен от двигателя а не с неговата температура ... старата ми 320 беше с виско ,а сегашното ми е с ел.перка ,давам глас за ел. перката - двустепенна е като първата степен е безшумна ,избягва се 2ра перка за климатика ,и оборотите не зависят от оборотите на двг - нещо много важно .. освен това със сигурност е по икономична от виското което се върти и зимата макар и с намалени обороти .Подмяна на виско е 160-180 лв за истинско,а живота му е 3-5 години

Е точно затова иде реч термостата му е майката затова има и двойно дестващи и не такива :idea:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook