Какво масло да слагаме на автоматична скоростна кутия

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 24 Окт 2007, 15:40

dinozab написа:Значи са ми дали грешно масло шибаняците тогава той Декстрона е за GM трансмисии а мойто е ZF :evil: :evil: :evil:


По-долу за Е36 с уточнението че става и за други модели е посочен DEXTRON III

Аз за това си купувам BMW защото нали знаеш кой как чете библията :mhihi:
Гледат да си продадат стоката, а някога просто въобще не разбират за какво става дума


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 24 Окт 2007, 15:52

Разрових се и аз малко из нета и открих че за ZF A5S 560Z,A5S 440Z,A5S 325Z,A5S 310Z трансмисии се използват едно от следните масла :arrow: Shell LA 2634, Esso ATF LT 71141, Texaco ETL 7045,Texaco ETL 8072 B.
Явно моето е объркано вече и мисълта ми беше ако сега сипа едно от тези да не би да стане нещо да се пресече маслото и дали трябва да се промие кутията преди това което лично аз незнам как ще стане или няма да има проблем :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 24 Окт 2007, 16:34

dinozab написа:... мисълта ми беше ако сега сипа едно от тези да не би да стане нещо да се пресече маслото ...


Тук едва ли някой може да ти отговори точно, ако не е патил лично ...
Но поне можеш като източиш старото да му капнеш малко от новото (едно към едно) и да видиш каква химия ще се получи.

Не вярвам да има проблем а и старото като свалиш картера се изтича бая време и не вярвам да остане много в кутията (по-скоро само това дето е в турбината).

Ако имаш притеснения може периода до следващата смяна да го посъкратиш ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Мнение от zlobicar » 24 Окт 2007, 17:36

колега имам е39 автоматик,кутията е zf,вчера ходих да го сменя в джемини сложиха ми масло от есото което си написал.6л.масло+филтар+работа=260лв. просто за информация.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 24 Окт 2007, 20:00

dinozab написа:Разрових се и аз малко из нета и открих че за ZF A5S 560Z,A5S 440Z,A5S 325Z,A5S 310Z трансмисии се използват едно от следните масла :arrow: Shell LA 2634, Esso ATF LT 71141, Texaco ETL 7045,Texaco ETL 8072 B.
Явно моето е объркано вече и мисълта ми беше ако сега сипа едно от тези да не би да стане нещо да се пресече маслото и дали трябва да се промие кутията преди това което лично аз незнам как ще стане или няма да има проблем :roll:


Колега виж как стоят нещата.НР 18 може да работи с два вида масла-обикновени DEXTRON и масла за продължителен период(доживотни) лонг тайм-LT.С кое масло работи твоята кутия се разбира като погледнеш табелката ,която се намира от дясната и страна-ако е черна на цвят значи кутията ти е с периодична смяна на маслото,ако е зелена на цвят ,тогава се слага масло LT.За да си напълно спокоен какво масло трябва да сложиш в долната част на табелата ще видиш каталожният номер на маслото,преписваш го и отиваш да си го купиш от М-кар.Най-вероятно ще е DEXTRON 2 и ще струва 20лв. литъра-в BMW има само един вид DEXTRON 2 .По принцип за наща кутия навсякъде вече дават DEXTRON 3,защото тенденцията е ,че 2 е на доизживяване.Поне според мен DEXTRON 3 е малко редичък за HP 18.Когато една кутия е с черна табелка,навсякъде се препоръчва да не се слага масло от рода на LT защото кутията се повреждала.Тия от джемини си правят експерименти-сигурно защото 1L ESSO LT е около 50лв.

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 24 Окт 2007, 21:45

zlobicar написа:колега имам е39 автоматик,кутията е zf,вчера ходих да го сменя в джемини сложиха ми масло от есото което си написал.6л.масло+филтар+работа=260лв. просто за информация.
лелеее ква е таа цена а при мен.масло филтър и смяна 70лв :!: айде труда ми е като подърък да речем 7литра по 6 лв 23лв филтъра :!: вече 6-7000км ама никъв проблем :!:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Мнение от zlobicar » 24 Окт 2007, 22:01

50лв.е ако си го купиш от дару кар иначе е 20

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 24 Окт 2007, 22:10

zlobicar написа:50лв.е ако си го купиш от дару кар иначе е 20


Турското ЕССО сигурно е толкова. ;)В един друг сервиз истинското е по 38$.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Мнение от zlobicar » 24 Окт 2007, 23:21

еми незнам ама при офцялния вносител е 17.70литара.www.omnicar.bg влез и виж.ти ако знаеш по-истински добре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 24 Окт 2007, 23:37

Е не знам по -истински.И Мкомплект го продават на подобна цена.Струва ми се странно масло с подобни характеристики да струва толкова евтино.И защо в Дару е 3 пъти по-скъпо?


Между другото ето за какви трансмисии е това масло според вносителя му

Висококачествено полусинтетично трансмисионно масло,подходящо за автоматични трансмисии с удължен интервал на смяна.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 25 Окт 2007, 8:31

zvetiko написа:
dinozab написа:Разрових се и аз малко из нета и открих че за ZF A5S 560Z,A5S 440Z,A5S 325Z,A5S 310Z трансмисии се използват едно от следните масла :arrow: Shell LA 2634, Esso ATF LT 71141, Texaco ETL 7045,Texaco ETL 8072 B.
Явно моето е объркано вече и мисълта ми беше ако сега сипа едно от тези да не би да стане нещо да се пресече маслото и дали трябва да се промие кутията преди това което лично аз незнам как ще стане или няма да има проблем :roll:


Колега виж как стоят нещата.НР 18 може да работи с два вида масла-обикновени DEXTRON и масла за продължителен период(доживотни) лонг тайм-LT.С кое масло работи твоята кутия се разбира като погледнеш табелката ,която се намира от дясната и страна-ако е черна на цвят значи кутията ти е с периодична смяна на маслото,ако е зелена на цвят ,тогава се слага масло LT.За да си напълно спокоен какво масло трябва да сложиш в долната част на табелата ще видиш каталожният номер на маслото,преписваш го и отиваш да си го купиш от М-кар.Най-вероятно ще е DEXTRON 2 и ще струва 20лв. литъра-в BMW има само един вид DEXTRON 2 .По принцип за наща кутия навсякъде вече дават DEXTRON 3,защото тенденцията е ,че 2 е на доизживяване.Поне според мен DEXTRON 3 е малко редичък за HP 18.Когато една кутия е с черна табелка,навсякъде се препоръчва да не се слага масло от рода на LT защото кутията се повреждала.Тия от джемини си правят експерименти-сигурно защото 1L ESSO LT е около 50лв.

Тая информация съм явзел от тук http://www.bmwe34.net/e34main/Maintenan ... otrans.pdf
Значи DEXTRON 3 явно е неподходящо за НР 18 или на менте съм попаднал.Според този файл на ZF трансмисии се слага само лонг тайм масла а на GM DEXTRON но ще погледна на табелата да видя какво пише :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 25 Окт 2007, 9:10


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 25 Окт 2007, 9:35

zlobicar написа:колега имам е39 автоматик,кутията е zf,вчера ходих да го сменя в джемини сложиха ми масло от есото което си написал.6л.масло+филтар+работа=260лв. просто за информация.


6 литра ЕССО по цени на Мкомплект в 200литрови бидони 15лв/литър= 90лв.

филтър- 35лв.

случайно да са сменили и гарнитурата на картера,но общо взето никой не я сменя,защото е дебела колкото пръста ми :mhihi: - 30лв.

Е какъв е тогава тоя труд от повече от 100лв. за смяна на масло. :shock: :shock: :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 25 Окт 2007, 9:39

zvetiko написа:
zlobicar написа:колега имам е39 автоматик,кутията е zf,вчера ходих да го сменя в джемини сложиха ми масло от есото което си написал.6л.масло+филтар+работа=260лв. просто за информация.


6 литра ЕССО по цени на Мкомплект в 200литрови бидони 15лв/литър= 90лв.

филтър- 35лв.

случайно да са сменили и гарнитурата на картера,но общо взето никой не я сменя,защото е дебела колкото пръста ми :mhihi: - 30лв.

Е какъв е тогава тоя труд от повече от 100лв. за смяна на масло. :shock: :shock: :shock:


Квалифициран :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 25 Окт 2007, 9:51

За 100 лв. ще се прежаля и ще почна да сменям масло на автоматици. :mhihi: Чакам оферти. :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook