Проблем със зареждането

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 26 Юли 2007, 10:04

Ок сменям четки и това реле регулатор дет го викате и ще пиша кво е станало.Благодаря ви много ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 26 Юли 2007, 10:05

абе момчета вижте че проблема с миждукащата лампа се появява и при контакт! като дадеш на контакт нито генератора се върти, нито релето работи, щото то сработва като генератора пусне ток.
за мен е неква шибана маса или ако самия генератор минава през некое реле то да е сдало багажа (кофти контакти)
Изображение

кандидат ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 19.03.2004
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж

c

Мнение от turieca » 26 Юли 2007, 12:42

на буса ми беше станоло така колкото повече газ давам по силно свети лампата и се оказа диодния блок единия диод беше избил
като гледам при теб проблема е същия

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 26 Юли 2007, 20:36

Забравяте златното правило "започва се от най-лесното".

Веригата на лампата на таблото се затваря през четките и ротора към маса, така че ако четките вече са сдали багажа, в момента в който спрат да контактуват с ротора ще спре да свети лампата за зареждане или ще започне да "мъждука".

Успех ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 26 Юли 2007, 20:58

Gemar написа:Забравяте златното правило "започва се от най-лесното".

Веригата на лампата на таблото се затваря през четките и ротора към маса, така че ако четките вече са сдали багажа, в момента в който спрат да контактуват с ротора ще спре да свети лампата за зареждане или ще започне да "мъждука".

Успех ;)

хубу де :kuku: на контакт къв ротор те гони :mhihi:
никой май не чете целите постове ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 26 Юли 2007, 21:14

Чета чета :)

Значи какво прави лампата... тя дава информация по 2 начина - като светне по време на движение, значи че нямаш зареждане, а ако не светне като дадеш на контакт - четките ти са отишли на едно по-добро място или имаш кофти връзка някъде.

Какво се случва когато подадем контакт - възбудителната намотка се затваря през лампичката на таблото, т. като "онова нещо, което зарежда акумулатора" НЕ е динамо както го наричат повечето тук, а си е чист алтернатор, който освен всичко друго произвежда и трифазен ток (подробности)... та мисълта ми е, че статора му е изграден не от постоянни магнити, а от намотка и за да създаде магнитно поле трябва да се възбуди...

.... бла бла бла :) ... оплитам се :)

Пич, смени четките първо - стотинки са, после покарай 10-тина КМ да легнат на местата си и тогава гледай регулаторииии, баба ти на припек , ала-бала


...що ли не си гледам отпуската :)


Иво, Наздраве :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 26 Юли 2007, 21:41

Stanchev написа:
Gemar написа:Забравяте златното правило "започва се от най-лесното".

Веригата на лампата на таблото се затваря през четките и ротора към маса, така че ако четките вече са сдали багажа, в момента в който спрат да контактуват с ротора ще спре да свети лампата за зареждане или ще започне да "мъждука".

Успех ;)

хубу де :kuku: на контакт къв ротор те гони :mhihi:
никой май не чете целите постове ;)

Gemar е прав ,не спори като нямаш понятие как действа алтернатора и индикацията му

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 26 Юли 2007, 22:02

:1: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 26 Юли 2007, 22:35

Gemar написа:Чета чета :)

Значи какво прави лампата... тя дава информация по 2 начина - като светне по време на движение, значи че нямаш зареждане, а ако не светне като дадеш на контакт - четките ти са отишли на едно по-добро място или имаш кофти връзка някъде.

Какво се случва когато подадем контакт - възбудителната намотка се затваря през лампичката на таблото, т. като "онова нещо, което зарежда акумулатора" НЕ е динамо както го наричат повечето тук, а си е чист алтернатор, който освен всичко друго произвежда и трифазен ток (подробности)... та мисълта ми е, че статора му е изграден не от постоянни магнити, а от намотка и за да създаде магнитно поле трябва да се възбуди...

.... бла бла бла :) ... оплитам се :)

Пич, смени четките първо - стотинки са, после покарай 10-тина КМ да легнат на местата си и тогава гледай регулаторииии, баба ти на припек , ала-бала


...що ли не си гледам отпуската :)


Иво, Наздраве :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Чакай сега-хем четките контактуват с ротора,хем лампата е вързана с намотките на статора ,а пък дава информация за износени четки-контролната лампа е вързана на веригата на ротора ,а не на статора
Освен това автомобилният алтернатор да създава трифазен ток...
Да не говорим ,че четките ,четкодържателя и ценеровият диод са в един блок-да разглобяваш,приспособяваш и запояваш четки....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 27 Юли 2007, 0:03

Алтернаторът е променливотоков трифазен генератор. Има 6 изправителни диода. Четките подават ток на възбудителната намотка на алтернатора, който се регулира от електронно реле регулатор. Релето поддържа напрежението от около 12 v независимо от промяната на оборотите на двигателя.

zvetiko написа:Чакай сега-хем четките контактуват с ротора,хем лампата е вързана с намотките на статора


Вярно вярно... пообърках се тука, ама това щото съм в отпуска и злоупотребявам с алкохол :)

Карай, здраве да е :) Човека иска просто да не му "мъждука" мензис индикацията на таблото :)

Иво, Наздраве :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 27 Юли 2007, 0:59

Gemar написа:Алтернаторът е променливотоков трифазен генератор. Има 6 изправителни диода. Четките подават ток на възбудителната намотка на алтернатора, който се регулира от електронно реле регулатор. Релето поддържа напрежението от около 12 v независимо от промяната на оборотите на двигателя.

zvetiko написа:Чакай сега-хем четките контактуват с ротора,хем лампата е вързана с намотките на статора


Вярно вярно... пообърках се тука, ама това щото съм в отпуска и злоупотребявам с алкохол :)

Карай, здраве да е :) Човека иска просто да не му "мъждука" мензис индикацията на таблото :)

Иво, Наздраве :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Релето поддържа напрежението от 13.8 до 14.2 ;)
Да,прав си-сещам се ,че на тялото на алтернатора има три намотки с диодни блокове.Трифазната намотка е вградена в статора, а възбуждащата система в ротора.Ротора създава въртящо се електромагнитно поле,което генерира ток в статора.Когато напрежението достигне 13.8 до 14.2 реле регулатора или ценеровият диод прекратяват възбуждането и производството на ток спира.
Дали във възбуждащата система на ротора няма прекъсване на електрическата верига, се разбира от лампата ,за която става въпрос-и при пуснат и при спрян двигател показва това.

Абе,ние друга работа нямаме ли си. :lol:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 27 Юли 2007, 9:34

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Малиии кви термини използвате.Без спорове от всичко разбрах че целият проблем е в тъпото динамо или алтернатор или там квото е.Днес го занесох на ремонт и като го направят ще ви пиша какнво са правели и отде иди проблема.Ма само как ша го кача на колата после незнам :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: бая филм ще падне :mhihi: :mhihi: :mhihi: ама после ще има :drinking: :drinking: :drinking: :drinking: :smoke: :smoke:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 28 Юли 2007, 8:14

Момчета оказасе че проблема е бил в четките :idea: Заедно с тях смених и лагерите и сега всичко е ток и жици :mhihi: :mhihi: :mhihi:
А сега кажи баба тенкю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 28 Юли 2007, 12:50

dinozab написа:Момчета оказасе че проблема е бил в четките :idea: Заедно с тях смених и лагерите и сега всичко е ток и жици :mhihi: :mhihi: :mhihi:
А сега кажи баба тенкю :mhihi: :mhihi: :mhihi:
и кво печеля :mhihi: поне усмивка пред строя :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Мнение от golov_bg » 18 Авг 2008, 19:33

аз имам едно питане светна ми лампата ама слабичко светеше,смених си четките и релето,покарах малко и пак светна(слабо),зарежда си динамото замервах го всичко е ок но тази лампа ме притеснява от какво може да е????? :help:
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook